BLAME CANADA στο Rock Overdose:” Μην ξεχνάτε να χαμογελάτε γιατί είναι μεταδοτικό!”

Οι Blame Canada είναι άλλο ένα παράδειγμα ενός καλά κρυμένου διαμαντιού της underground σκηνής της Αθήνας. Η κυκλοφορία του ποιοτικότατου City We Love To Hate όπως και οι εκκωφαντικές ζωντανές εμφανίσεις τους που χαρακτηρίζονται από τις συναισθηματικές εκρήξεις τις οποίες οι ίδιοι προκαλούν, απλά ήρθαν να επιβεβαιώσουν τους ισχυρισμούς που είχαμε, όσοι είχαμε δει ζωντανά την εν λόγω μπάντα στα πρώτα βήματά της: Εδώ μιλάμε για μία περίπτωση ιδιάζουσα, αξιόλογη και –πάνω απ’ όλα- άξια προσοχής. Εν όψει της επερχόμενης ζωντανής εμφάνισής τους τη Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου στο πρώτο Eurifest, που θα λάβει χώρα στο Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας, βρήκαμε τον κιθαρίστα τους, Τάκη Αποστόλου και τον ανακρίναμε, σε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, με έναν άνθρωπο που ξέρει τι λέει και τι θέλει. Blame him!

 

 

 

Rock Overdose: Γεια σου Τάκη. Ποια είναι λοιπόν η «Πόλη που λατρεύετε να μισείτε» όπως λέει κι ο τίτλος του τελευταίου σας δισκογραφικού πονήματος (“City We Love to Hate”); Μήπως η Αθήνα; Κι αν ναι, γιατί τη μισείτε;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Ο τίτλος του album προέρχεται από τους στίχους του ομότιτλου κομματιού, κάποιοι από τους οποίους επαναλαμβάνονται και σε άλλα σημεία του δίσκου, δίνοντας τον τόνο για τη συνολική ατμόσφαιρα. Σ’ αυτούς συναντάμε εικόνες της Αθήνας της κρίσης, εικόνες παρακμής που εναλλάσονται με εικόνες πλαστής ευμάρειας, συνθέτοντας το θεματικό άξονα του δίσκου: την Αθήνα που αγαπάμε να μισούμε.

 

 

Rock Overdose: Υπάρχει εν τέλει το αστικό στοιχείο στον ήχο σας ; Αυτό είναι μήπως και το νόημα του τίτλου; Φημίζεται πως οι μπάντες της πόλης γράφουν διαφορετική μουσική από αυτές που εμπνέονται από το ύπαιθρο. Πού εντοπίζετε εσείς τη διαφορά;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Είναι λογικό για μας να γράφουμε για αυτά που ζούμε καθημερινά και που συνήθως εντάσονται στο αστικό  περιβάλλον. Στο μέλλον, μπορεί κάλιστα να μας εμπνεύσει κάτι άλλο. Μουσικά, θα λέγαμε πως η διάθεση μας μπορεί να κυμαίνεται από αγχωτική / ”αστική” ως dreamy / ”ανοιχτή” / ”υπαίθρια” , οπότε θα μπορούσες να πεις πως είμαστε και της πόλης και του λόγγου.

 

 

Rock Overdose: Θα χαρακτήριζα τον ήχο των Blame Canada ως ένα μείγμα post-rock με post-punk. Τι είναι αυτό που σας τραβάει σε αυτά τα μετα-είδη και ποιες είναι οι επιρροές σας τελικά; Υπάρχει ορισμένος καλλιτεχνικός σκοπός στη σύνθεση ή τζαμάρετε κι όπου σας πάει;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Σίγουρα μας αρέσουν αυτά τα είδη, η post-punk επανάσταση ήταν γερή βάση για αυτό που λέμε “εναλλακτικό” στη μουσική εν γένει, η post-punk αναβίωση συντέλεσε στο να διατηρηθεί η κιθαριστική μουσική στην επικαιρότητα την προηγούμενη δεκαετία, ενώ το post-rock έδωσε στιγμές  πειραματικής ευφορίας πριν καταληξει μια βαρετή μανιέρα. Υπάρχει το post-punk ρυθμικό στοιχείο και κάποια crescendos που μπορούν να παραπέμψουν σε post-rock εκφάνσεις στη μουσική μας.

 

Η αλήθεια είναι πως δεν το σκεφτόμαστε πάρα πολύ, ξεκινήσαμε να παίξουμε indie μουσική και κυρίως song-oriented, με έμφαση στην τραγουδοποιεία, παρά -ας πούμε- στα riffs. Οπότε αυτός είναι και ο τρόπος που συνθέτουμε: συνήθως υπάρχει μια solid δομή των κομματιών δουλεμένη στο σπίτι και σε δεύτερο χρόνο υπάρχει η διαδικασία της ενορχήστρωσης όπου κάθε μέλος της μπάντας συνεισφέρει με τις δικές του επιρροές στο τελικό αποτέλεσμα.

 

Υπάρχουν βέβαια και σημεία που προέκυψαν 100% από τζαμαρίσματα αλλά δεν είναι ο κανόνας. Μέχρι τώρα μας βγήκε έτσι, την επόμενη φορά μπορεί μουσικά να οδηγηθούμε κάπου αλλού.

 

 

Rock Overdose: Ποιο θα έλεγες ότι είναι το κεντρικό στοιχείο στη μουσική των Blame Canada; Αυτό που αν παρατηρήσεις, είσαι σίγουρος πως ένα τραγούδι ανήκει όντως σε αυτή τη μπάντα.

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Mεγάλη κουβέντα ο προσωπικός ήχος και δύσκολη η επίτευξή του. Κάτι που έχει ειπωθεί από τρίτους για μας είναι η καλή χρήση των δυναμικών, πέρα από τα μουσικά στοιχεία που αναφέρθηκαν και πριν. Για την ώρα, προτεραιότητά μας είναι η όσο γίνεται πιστότερη αποτύπωση των δυναμικών και της ατμόσφαιρας των live μας στο studio υλικό.

 

 

Rock Overdose: Το “City We Love to Hate” εν τω μεταξύ κυκλοφόρησε και σε format κασέτας αν δεν κάνω λάθος. Πιστεύετε σε αυτό το format ή είναι κάτι που κάνατε συμβολικά, αποτίοντας φόρο τιμής στο εν λόγω μέσον;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Περισσότερο το δεύτερο. Εϊναι ένα item που μπορεί κάποιος να αγοράσει, όπως είπες, συμβολικά και με νοσταλγική διάθεση, ακόμα και αν δεν έχει καν κασετόφωνο πια.  Έτσι και αλλιώς οι περισσότεροι θα στρημάρουν στο bandcamp ή στο youtube και καλά θα κάνουν δηλαδή.

 

 

Rock Overdose: Γενικά ποια νομίζετε πως είναι η θέση του οποιουδήποτε φυσικού μέσου στη σύγχρονη μουσική πραγματικότητα;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Περιορισμένη θα λέγαμε και αυστηρά και μόνο για τους συλλέκτες, οι οποίοι φυσικά θα προτιμήσουν το βινύλιο. Για τους υπόλοιπους είναι καθαρά η εποχή του streaming, ακόμα και το downloading πέθανε.

 

Πρόσφατα παρατηρείται το φαινόμενο της στροφής μπαντών που  αναδείχτηκαν μέσα από το internet τα τελευταία δέκα χρόνια και συνεργάζονταν μέχρι τώρα με ανεξάρτητες εταιρίες, σε συνεργασίες με major labels, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να τις προωθήσουν καλύτερα στις streaming πλατφόρμες. Μάλλον πρόκειται για την εκδίκηση των δισκογραφικών.

 

 

Rock Overdose: Πώς βλέπετε το μέλλον της μουσικής και δη της εναλλακτικής γενικότερα; Υπάρχει κάτι εκεί ή είναι απλά μια φούσκα που περιμένει να σκάσει;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Η κιθαριστική μουσική κατά γενική ομολογία βρίσκεται σε μια σχετική κρίση, όσον αφορά τον εμπορικό τομέα τουλάχιστον, ενώ το underground ανθεί αλλά δύσκολα επιβιώνει οικονομικά. Υπερπροσφορά και μετριότητα μάλλον, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν καλά πράγματα, απλά πρέπει να ψάξεις.

 

 

Rock Overdose: Στην Ελλάδα υπάρχει εναλλακτικός ήχος ή το mainstream προϊσταται τόσο εμφατικά που όλες οι underground προσπάθειες απλά απευθύνονται σε εμάς τους λίγους και είναι καταδικασμένες –αργά ή γρήγορα- να περάσουν στη σκιά;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Τα παραδείγματα της heavy rock σκηνής στην Ελλάδα, με μπάντες που είναι δημοφιλέστερες ακόμα και των αντίστοιχων ξένων είναι ενθαρρυντικά για την underground σκηνή. Ελπίζουμε να συμβεί κάτι αντίστοιχο και σε άλλους ήχους που έχουν αξιόλογες κυκλοφορίες επίσης.

 

 

Rock Overdose: Γιατί κατηγορείτε τον Καναδά;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Για την CETA, to hockey επί πάγου και το maple syrup.

 

 

Rock Overdose: Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο βήμα για εσάς; Πότε θα ακούσουμε νεότερο υλικό;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Υπάρχουν καινούργιες ιδέες και κομμάτια έτοιμα, αλλά πρέπει να κάτσουμε να τα σουλουπώσουμε. Ευελπιστούμε να είμαστε πάλι στο στούντιο μέσα στην ερχόμενη σχολική χρονιά, άρα για κυκλοφορία θα χρειαστούμ ένα χρόνο, μέσα στο νερό.

 

 

Rock Overdose: Τη Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου εμφανίζεστε στο Eurifest της Σαλαμίνας, μαζί με τους Vodka Juniors, Wish Upon a Star, Nochnoy Dozor και Rebel Dogs. Τι θα δούμε και θα ακούσουμε εκεί;

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Απλά ένα πολύ δυνατό live party για το τέλος του καλοκαιριού με καταξιώμενες μπάντες, σε συνδυασμό με μπάντες ανερχόμενες της σκηνής.

 

 

Rock Overdose: Ευχαριστώ για την ωραία συζήτηση. Τα τελευταία λόγια σας ανήκουν!

 

Τάκης Αποστόλου (Blame Canada): Μην ξεχνάτε να χαμογελάτε γιατί είναι μεταδοτικό!

 

 

Οι Blame Canada εμφανίζονται ζωντανά τη Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου στο Eurifest, στο Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας, μαζί με τους Vodka Juniors, Wish Upon A Star, Nochnoy Dozor και Rebel Dogs. Δείτε όλες τις πληροφορίες εδώ:

https://www.facebook.com/events/321146095000570

 

 

 

 

Για το Rock Overdose

 

Ζήσης Πετκανάς

 

 

 







Comments