RAPTURE στο Rock Overdose:”To ‘Paroxysm of Hatred’ είναι ένας δίσκος αφιερωμένος στις σκοτεινότερες γωνιές και επιθυμίες ενός σαλεμένου νου”.

Ο Απόστολος Παπαδημητρίου, κιθαρίστας/τραγουδιστής των συμπατριωτών μας thrashers RAPTURE, παραχώρησε μία εκ βαθεών συνέντευξη στο Rock Overdose και στον Δημήτρη Αλόρα, μιλώντας για το νέο δεύτερο δίσκο της μπάντας ''Paroxysm Of Hatred''. Τόνισε ότι είναι η σημαντικότερη περίοδος του συγκροτήματος, ανέλυσε από που προήλθε το σκεπτικό της κατεύθυνσης του δίσκου, ενώ επέμεινε ότι θα γίνει η κάθε δυνατή θυσία ώστε το συγκρότημα να γίνει μία μέρα μεγάλο με την αξία του. Αυτά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα σε μία συνέντευξη αρκετά αναλυτικότερη από τις περισσότερες.

 

 

 

Rock Overdose: Κατ'αρχάς συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ. Πρώτα όμως θέλω να μάθω πως είναι το συναίσθημα να κρατάς το 1ο σου άλμπουμ στα χέρια και σε τόσο νεαρή ηλικία και ποια η άποψη σας για το ''Crimes Against Humanity'' δυόμιση χρόνια αφού κυκλοφόρησε!

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Κατ'αρχάς ευχαριστούμε και εμείς με τη σειρά μας για την υποστήριξη και για αυτή τη συνέντευξη. Όπως καταλαβαίνεις το ντεμπούτο μας αποτέλεσε και αποτελεί μία καθοριστική στιγμή για την ιστορία της μπάντας. Δυόμιση χρόνια μετά λοιπόν αρκετές φορές τείνουμε να κοιτάμε το παρελθόν κάπως “επικριτικά” αφού το υλικό ήταν αρκετά πιο απλό και παρωχημένο τότε. Παρά το γεγονός αυτό δεν θα έλεγα πως το υποτιμάμε. Ο χαρακτήρας του είναι πραγματικά αγνός. Εύκολα ακούει κανείς το πάθος τεσσάρων παιδιών (ηλικίες από 15 έως σχεδόν 18 τότε) με τα καλά και τα κακά του, όποια και αν είναι αυτά.

 

 

Rock Overdose: Λοιπόν αρχικά ας τα πάρουμε τα πράγματα από τον τίτλο... ''Paroxysm Of Hatred''. Ακούγεται και απειλητικό αλλά και σαν να περιέχει απόγνωση ταυτόχρονα. Είναι υπαρκτός ένας τέτοιος παροξυσμός μίσους σήμερα στον κόσμο και γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: “Παροξυσμός του Μίσους” λοιπόν. Το εάν είναι υπαρκτός η όχι πιστεύω πως είναι υποκειμενικό για τον κάθε άνθρωπο/ακροατή. Σε σύγκριση με τον στυγνό ρεαλισμό των στίχων του 1ου δίσκου, οι στίχοι του ''Paroxysm of Hatred'' κινούνται σε αρκετά διαφορετικό μονοπάτι. Δεν θα είχε νόημα να κάνουμε κάτι που έχουμε κάνει ήδη. To ''Paroxysm of Hatred'' είναι ένας δίσκος αφιερωμένος στις σκοτεινότερες γωνιές και επιθυμίες ενός σαλεμένου (η και όχι) ανθρώπινου νου. Μερικές φορές, κάτι που βλέπουμε ως ρεαλιστικό μπορεί να είναι απλά το παιχνίδι, το θέατρο του παραλόγου αν θες, μιας ασταθούς ψυχολογικής κατάστασης.

 

Από άποψη νοημάτων και μηνυμάτων θα έλεγα πως αυτό το άλμπουμ είναι αρκετά μπλεγμένο και ανάποδο ταυτοχρόνως. Ξεκάθαρα το μίσος είναι η πηγή των πάντων σε αυτό το concept, αλλά δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο το πως  και γιατί εκφράζεται σε κάθε περίπτωση. Εν τέλει, ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει όπως θέλει. Εμείς το έχουμε ερμηνεύσει ήδη για τους εαυτούς μας καταθέτοντας σε αυτό ένα κομμάτι της ψυχής μας. Μισανθρωπία, μηδενισμός, αδιέξοδο, όλα αυτά αν ψάξεις θα τα βρεις στον δίσκο. Αν ψάξεις προσεκτικά όμως μπορείς να βρεις και πιο φωτεινά σημεία.

 

 

Rock Overdose: Στα δυόμιση χρόνια που μεσολάβησαν για το δεύτερο άλμπουμ, τι έκανε το συγκρότημα; Ήταν ηθελημένη αυτή η παύση και πόσο σας πήρε συνολικά η δημιουργία του άλμπουμ; Συναυλιακά πάντως ήσασταν παραπάνω από ενεργοί όλο αυτό το διάστημα!

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Δεν θα το χαρακτήριζα ώς παύση αν σκεφτείς ότι το πρώτο κομμάτι συνθετικά ήταν έτοιμο από τις μέρες που ηχογραφούσαμε το ''Crimes Against Humanity'' και το τελευταίο στα μέσα του 2017. Πέρα από αρκετές συναυλίες λοιπόν, μαζέψαμε αρκετές νέες επιρροές και ακούσματα, φιλτράραμε αρκετά το υλικό που συνθέσαμε, προβάραμε πολύ και δώσαμε στο δεύτερο δίσκο όσο χρόνο του χρειαζόταν για να εκφραστεί με τον πιο σωστό τρόπο η δημιουργική μας προσπάθεια.

 

 

Rock Overdose: Μέσα σε όλα, είχαμε αλλαγή εταιρείας, έχετε μεταπηδήσει στην Memento Mori πλέον από την Witches Brew. Αυτό έγινε γιατί ήσασταν δυσαρεστημένοι από την προηγούμενη εταιρεία, ή απλά σας προσφέρθηκαν καλύτερες συνθήκες ηχογράφησης από την τωρινή; Βλέπω πάντως ότι προμοτάρουν δυνατά το δίσκο!

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Πιστεύω πως η μετάβαση σε μία μεγαλύτερη δισκογραφική είναι απλώς η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων. Εξελίσσεται η μπάντα οπότε εξελίσσεται και αυτό. Από την πρώτη στιγμή με την Memento Mori είχαμε τέλεια συνεργασία σε όλες τις απόψεις. Η βοήθεια που μας δόθηκε στις ηχογραφήσεις ήταν παραπάνω από σημαντική και η συνολική υποστήριξη αναγνωρίζεται απόλυτα από το μέρος μας. Αυτό βέβαια βασίζεται στο γεγονός πως οι άνθρωποι της δισκογραφικής είναι πάνω από όλα οπαδοί του είδους που παίζουμε και λάτρες τις μουσικής γενικότερα.

 

 

Rock Overdose: Ας πάμε στο περιεχόμενο του δίσκου. Κατ'αρχάς το υλικό είναι ακόμα πιο γρήγορο και τσιτωμένο, ενώ το παίξιμο σας είναι σίγουρα κατά πολύ απαιτητικότερο. Ήταν ηθελημένη αυτή η κατεύθυνση ή προέκυψε κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων; Πόσο έτοιμο ήταν το άλμπουμ πριν μπείτε στο στούντιο;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Δεν έχουμε πιέσει ποτέ τους εαυτούς μας να γράψουμε κάτι. Όλα στη σύνθεση βασίζονται στον αυθορμητισμό και σε ότι αισθανόμαστε. Αρχίζοντας τη σύνθεση του υλικού ξέραμε από την αρχή την κατεύθυνση που θέλαμε να ακολουθήσουμε. Θέλαμε να σπρώξουμε τα πάντα ένα βήμα παραπέρα, πιο γρήγορα, πιο χαοτικά, πιο ακραία, πιο πολύπλοκα. Παρά το γεγονός αυτό δεν κάνουμε τίποτα επιτηδευμένα “ακραία”. Ότι ακούει κανείς είναι απλώς το συνολικό κράμα των επιρροών μας και το πως αυτό εκφράζεται. Μπαίνοντας στο studio ο δίσκος ήταν 100% έτοιμος από άποψη σύνθεσης. Στο 11th tower με παραγωγό τον Χάρη Βουγιατζή (Embrace of Thorns, War Possesion) ο ύστατος στόχος ήταν η καλύτερη ηχητική αποτύπωση του υλικού μας.

 

 

Rock Overdose: Επίσης, νιώθω ότι έχει αλλάξει τόνο η φωνή σου και σε φαντάζομαι να κοκκινίζεις υπέρ του δέοντος ενώ ηχογραφούσες τα φωνητικά. Πόσο εύκολα έκανες τη μετάβαση σ'αυτό το νέο στυλ και πόσο ακόμα πιο ακραία μπορεί να το εξελίξεις στη συνέχεια;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Ναι, θα έλεγα ότι η αλλαγή στη φωνή είναι παραπάνω από ξεκάθαρη. Ο βασικός λόγος αυτής της αλλαγής ήταν πως όλοι συμφωνήσαμε ότι αυτά τα πιο ακραία φωνητικά ταιριάζουν περισσότερο και με τη νέα μουσική αλλά και με τη διαφορετική κατεύθυνση των στίχων. Από άποψη μετάβασης ήταν σχετικά εύκολη και βρήκα σύντομα τρόπο να τα “ελέγχω” απλώς κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης δυσκολευτήκαμε κάπως όλοι να προσαρμόσουμε τα αυτιά μας στο διαφορετικό άκουσμα αυτών των φωνητικών.

 

 

Rock Overdose: Είστε όλοι πολύ νεαροί σε ηλικία και δεν προλάβατε μπάντες του ακραίου ήχου να μεσουρανούν, έχετε όμως πολύ από το συναίσθημα που έβγαινε δύο και τρείς δεκαετίες πριν. Θα θέλαμε να μάθουμε ποιες ήταν οι επιρροές σας όταν ξεκινούσατε τη μπάντα και τί είδους νέα ακούσματα προστέθηκαν στην πορεία, μεταλλικά και μή.

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Σχεδόν απ ‘την έναρξη της ενασχόλησης μας με αυτή τη μουσική, πάντα ελκυόμασταν περισσότερο από τις oldschool μπάντες και τις αληθινές και ζωντανές παραγωγές. Προφανώς όσο μεγαλώνεις, αποκτάς νέα ακούσματα και επιρροές, ανακαλύπτοντας νέες μπάντες και παρακλάδια της μουσικής. Η απάντηση στην ερώτηση περι επιρροών είναι σχεδόν πάντα η ίδια. Οτιδήποτε ακούει κανείς είναι επιρροή και οι επιρροές σταματάνε μόνο όταν επιλέγεις να οριοθετήσεις την μουσική σου. Tα πάντα, από τους Judas Priest μέχρι τους Sarcofago και τους Misfits μέχρι τους Coroner είναι επιρροές. Προφανώς όμως, οι επιρροές που ξεχωρίζουν περισσότερο είναι αυτές που θεωρούμε ότι μας ταιριάζουν περισσότερο.

 

Έχουμε επιλέξει να παίζουμε Death/Thrash (αναγκάστικα ας βάλουμε μία ταμπέλα) γιατι αυτό μας εκφράζει περισσότερο, οπότε όπως είναι φυσικό επιρρόες τύπου Malevolent Creation, Dark Angel, Demolition Hammer, Slayer, Death και Merciless ξεχωρίζουν περισσότερο. At the end of the day βέβαια, σε κάθε πρόβα τσακωνόμαστε για το αν η καλύτερη μπάντα όλων των εποχών είναι οι Judas Priest ή οι Iron Maiden (γέλια).

 

 

Rock Overdose: Το ομότιτλο κομμάτι χωρίζεται σε δύο μέρη, τα 'Procreation' και 'Revelation'. Σκεφτήκατε να το ενοποιήσετε και να γίνει ένα σε κάποια αρχική μορφή, και γιατί τελικά κρίνατε ότι καλύτερα θα ήταν να το σπάσετε και να τοποθετηθεί στο τέλος κάθε πλευράς;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Ειρωνικά, το 'Procreation' είναι από τα πρώτα κομμάτια που ολοκληρώθηκε συνθετικά και το 'Revelation' από τα τελευταία. Πάντα μας άρεσε η ιδέα των “διπλών” κομματιών και μιας και δεν το είχαμε κάνει ποτέ κρίναμε πως τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή. Επίσης δεν είναι καθόλου τυχαία η θέση του κάθε κομματιού στο δίσκο. Μουσικά αλλά κυρίως στιχουργικά παίζουν πάρα πολύ μεγάλο ρόλο στο συνολικό concept του άλμπουμ.

 

 

Rock Overdose: Ενώ παίζετε πολύ γρήγορα και ο ήχος θα μπορούσε να έχει πολύ βαβούρα λόγω φύσης υλικού, εν τούτοις η παραγωγή αναδεικνύει τον όγκο των συνθέσεων και σας τονίζει την επιθετικότητα. Πες μας λίγα λόγια για τυχόν παρεμβάσεις του παραγωγού και αν σας έδωσε κάποιες συμβουλές σε συγκεκριμένα σημεία.

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Από την αρχή των ηχογραφήσεων ήμασταν αρκετά κατατοπισμένοι για το που θέλουμε να κινηθεί το υλικό. Δώσαμε και μερικά παραδείγματα παραγωγών στο Χάρη (πχ ''The Ten Commandments'', ασχέτως αν θεωρεί κάποιος αν μοιάζει ή όχι) και ότι κάναμε το κάναμε πάρα πολύ προσεγμένα. Οι πηγές έχουν τεράστια σημασία, αφού αποτελούν τη βάση. Από εκεί και πέρα η μίξη και το mastering είναι αυτό που θα αναδείξουν ή θα θάψουν εντελώς ένα δίσκο. Στη δική μας περίπτωση πιστεύω πως η δουλειά που έγινε ήταν απόλυτα ορθή και κατατοπισμένη και οι συμβουλές του Χάρη κατά την ηχογράφηση πραγματικά πολύτιμες.

 

 

Rock Overdose: Ήδη έχετε αποκτήσει ένα σταθερό πυρήνα οπαδών στη χώρα μας. Το περιμένατε ότι θα συμβεί αυτό; Κι αν στις κοντινές σε σας ηλικίες είναι λογικό, πως νιώθετε όταν άτομα πολύ μεγαλύτερα σε ηλικία, οπαδοί και μέλη μπαντών, σας αναγνωρίζουν ως παίχτες;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Για εμάς, οποιοσδήποτε υποστηρίζει την μπάντα ενεργά, σε live, αγοράζοντας merch ή ακόμα και λέγοντας μια καλή κουβέντα είναι ένα μικρό κομμάτι των Rapture. Προφανώς βέβαια όταν βλέπεις καταξιωμένα άτομα της εγχώριας και παγκόσμιας σκηνής να σου δίνουν συγχαρητήρια χαίρεσαι λίγο περισσότερο. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη ανταμοιβή για τον κόπο που έχεις κάνει και για το χρόνο που έχεις επενδύσει.

 

 

Rock Overdose: Είναι η συναυλία με τους Sodom η μεγαλύτερη σας στιγμή μέχρι στιγμής; Πολλοί θεωρούν ότι γενικά στις συναυλίες σας είστε πολύ καλύτεροι απ'ότι στους δίσκους, υπάρχει κάποιο μυστικό γι'αυτό ή απλά σας βγαίνει από φυσικού;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Συναυλιακά, πιστεύω πως το μεγαλύτερό μας βήμα ως τώρα ήταν το live στη Μάλτα στις 27 Ιανουαρίου. Γενικότερα, η μεγαλύτερη στιγμή της μπάντας ήταν η συνολική διαδικασία ηχογράφησης του ''Paroxysm of Hatred''. Όσον αφορά την απόδοση στις συναυλίες, είναι πρωταρχικός μας στόχος να μπορούμε να δώσουμε το 100% του εαυτού μας κάθε φορά και το γεγονός ότι υπάρχει κόσμος που θεωρεί πως είμαστε καλύτεροι στις συναυλίες απ ‘ότι στους δίσκους μας χαροποιεί ιδιαιτέρως. Το μοναδικό μυστικό για αυτό είναι το εξής: Πρόβες, πρόβες, πρόβες, πάλι πρόβες και ξανά πρόβες.

 

 

Rock Overdose: Θα θέλαμε να μάθουμε από που πηγάζει η στιχουργική οργή και τι σας εμπνέει να γράφετε στίχους γενικότερα. Οι εποχές που ζούμε κατά πολλούς προσφέρουν πολλά θέματα για στιχουργική ανάλυση, ισχύει και με σας το ίδιο;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Όπως είπα και παραπάνω τα πάντα συνιστούν ερεθίσματα για σύνθεση στίχων και μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, τo concept αυτού του δίσκου είναι ένα ιδιόμορφο κράμα επιρροών. Cult ταινίες τρόμου, horror λογοτεχνία (Με μεγαλύτερη αγάπη τον H.P Lovecraft) ακόμα και φιλοσοφία. Η επικαιρότητα μπορεί ορισμένες φορές να δημιουργεί ένα αίσθημα αποστροφής και μηδενισμού αλλά αυτό αποτελεί περισσότερο “ευνοϊκή” συγκυρία έκφρασης οργής και μίσους παρά επιρροή.

 

 

Rock Overdose: Μεταξύ άλλων, συμμετέχεις σε πολλές ακόμα μπάντες της σκηνής, πως κατορθώνεις και βρίσκεις το χρόνο να ανταπεξέρχεσαι στο βαρύ πρόγραμμα, το οποίο απ'όσο ξέρω περιλαμβάνει και μία απαιτητική σχολή;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Η μουσική τα τελευταία χρόνια αποτελεί τη μεγαλύτερη προτεραιότητα όλων μας, όχι μόνο δική μου. Και τα άλλα παιδιά έχουν ιδιαίτερα βεβαρυμμένο πρόγραμμα. Οι θυσίες που έχουμε κάνει για αυτή τη μπάντα είναι αρκετά μεγάλες και θα συνεχίσουμε να τις κάνουμε γιατί είναι αυτό που αγαπάμε περισσότερο.

 

 

Rock Overdose: Γνωρίζω ότι θα παίξετε και στο εξωτερικό σύντομα, έχετε κάποια σχέδια ή προτάσεις για κάποια περιοδεία με μεγαλύτερο όνομα εκτός Ελλάδας; Είστε διατεθειμένοι να κάνετε οποιαδήποτε θυσία ώστε κάποια στιγμή να γίνει η μπάντα η κύρια πηγή εσόδων, χωρίς αυτό να σημαίνει ξεπούλημα;

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Προτάσεις έχουν γίνει αρκετές και μέχρι τώρα έχουμε κανονίσει εμφανίσεις σε Τουρκία και Γερμανία, τα πάντα πρέπει να συμβούν την κατάλληλη στιγμή για να έχουν το ιδανικότερο αποτέλεσμα. Είμαστε ολόψυχα αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουμε και ένας απ ‘τους στόχους μας είναι να φτάσει ψηλά αυτή η μπάντα, αλλά πάνω από όλα με το χαρακτήρα της και το σπαθί της. Ο χρόνος και η ιστορία θα πει τα υπόλοιπα.

 

 

Rock Overdose: Τέλος, αφού σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου, θα θέλαμε να κλείσεις με όποιο τρόπο κρίνεις σωστότερο. Αν έχεις να προτείνεις και κάτι στους οπαδούς να ακούσουν μια και έχεις μεγάλη γκάμα ακουσμάτων ακόμα καλύτερα. Σας ευχόμαστε ότι καλύτερο για τη συνέχεια ολόψυχα!

 

Απόστολος Παπαδημητρίου: Και εμείς ευχαριστούμε! Ας προτείνω μερικές αδελφικές μπάντες από Ελλάδα: Ectoplasma, War Possession, Speedrush, Violent Definition, Slaughtered Priest, Sacral Rage και μερικές από το εξωτερικό: Vigilance, Unholy Lust, Entrench, Praise The Flame.

PAROXYSM OF HATRED REIGNS.

 

 

Comments