Αφιέρωμα AMENRA: Πόνος χωρίς σχήμα!

Η περίπτωση των Βέλγων Amenra από το Cortrijk (προφέρεται Κόρτραικ, αν παίζεις στοίχημα, ξέρεις) εκτιμώ ότι είναι μοναδική στα μουσικά χρονικά. Και είμαι κάτι παραπάνω από βέβαιος ότι δεν είμαι ο μόνος. Στην απέλπιδα προσπάθεια μου να βρω το πως και το γιατί συνέβησαν όλα όσα μας κάνανε να γίνουμε ένα με τη μουσική τους, αποφάσισα ότι το λιγότερο που τους αξίζει είναι μία εκτενής αναφορά του έργου και των ημερών τους, από το 1999 που σχηματίστηκαν μέχρι και σήμερα. Οι ιθύνοντες της ιδέας ήταν ο τραγουδιστής Colin H. Van Eeckhout και ο κιθαρίστας Mathieu Vandekerckhove (αν δε μπορείς να το πεις σε καταλαβαίνω, θυμήσου τα αδέρφια Φαν Ντε Κέρκοφ που παίζανε ποδόσφαιρο, κάν' το μία λέξη και βάλε ένα ε στο τέλος), οι οποίοι μαζί με τον τότε μπασίστα Kristof Mondy σχημάτισαν τον βασικό πυρήνα του συγκροτήματος. Ο χρόνος τα έφερε έτσι ώσπου το 2003 προσχώρησε στο συγκρότημα ο καταπληκτικός ντράμερ Bjorn Lebon, αναπόσπαστο μέρος του συγκροτήματος μέχρι και σήμερα. Με τη σύνθεση του συγκροτήματος ολοκληρωμένη λοιπόν, το Βελγικό κουαρτέτο αποφασίζει να κυκλοφορήσει τον 1ο του δίσκο που εγκαινιάζει την σειρά Mass, με κάθε δίσκο τους να χαρακτηρίζεται σαν μάζα, δείχνοντας το πόσο συμπαγές είναι σαν δημιούργημα και ο κάθε δίσκος είναι ενιαίος με τον προηγούμενο.

 


Το ''Mass I:Prayer I-VI'' κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο του 2003 από την Βελγική Anvil Of Fury, ηχογραφημένο στο Moloko Farm στο Aalbeke του Βελγίου με τον Pedro Demeulenaere στην ηχογράφηση και τη μίξη, και συστήνει το συγκρότημα στο κοινό. Σχιζοφρενικό, τσιτωμένο sludge για πολύ γερά νεύρα, με το συγκρότημα να παίζει αρκετά βαριά και σε τόνους που δε θυμίζουν σήμερα σε καμία περίπτωση το υλικό με το οποίο οι περισσότεροι τους γνώρισαν. Ο δίσκος διαρκεί λιγότερο από 27', δεν είναι λίγοι και αυτοί που το λογίζανε τότε ως ΕΡ, ενώ με το καλημέρα τα τσιριχτά και σπαραχτικά φωνητικά του Van Eeckhout γίνονται το σήμα κατατεθέν του συγκροτήματος, με κάθε του κραυγή να γίνεται συνώνυμο του πόνου, της τρέλας και της κάθαρσης. Για τους δε στίχους, ο Colin κατέστησε σαφές από την αρχή ότι θα μας στείλει όλους στο διάολο κι ακόμα παραπέρα με κάθε γραμμή που σκέφτεται και αποτυπώνει επί χάρτου και μετέπειτα επί μικροφώνου. Πόνος βαθύς, πόνος ανείπωτος, πόνος χωρίς μέγεθος, χωρίς ημερομηνία λήξης, πόνος που ζεις μαζί του και τον κάνεις ένα με όλο σου το είναι, μέχρι να τον αγαπήσεις γιατί ποτέ δε θα του ξεφύγεις. Από το ''Change Is Always'' που ανοίγει το δίσκο μέχρι και το ''Ode To A Broken Doll" που τον κλείνει, οι Amenra ακούγονται στιβαροί, στοχευμένοι και επικίνδυνοι. Προσωπική αδυναμία το καταπληκτικό ''Silent Pause'' και το υπέροχο ορχηστρικό διάλειμμα του ''Discrimen''. Ο δίσκος βγήκε σε remastered έκδοση απλά ως ''Mass I'' το 2013 από την ConSouling Sounds, με τη διαδικασία να λαμβάνει χώρο στο Everything HZ στο Los Angeles από τον Billy Andersson.

 


Η φωτιά έχει ανάψει για τα καλά και οι Amenra αποφασίζουν ότι έτσι απλά επειδή μπορούν, θα κάψουν στις φλόγες της κάθαρσης του υλικού τους όποιον αποφασίσει να τους ακολουθήσει πιστά στο μέλλον. Στο συγκρότημα προσχωρεί επίσης ο κιθαρίστας Vincent Tetaert και σειρά παίρνει το split 7'' με τους Vuur, το οποίο κυκλοφορεί από την Fivestar, με μεταξένιο εξώφυλλο, ενώ το συγκρότημα στην πορεία κατά το 2006 το πουλούσε στην περιοδεία του, στο οποίο συμμετέχουν με το καταπληκτικό ''Prayer 8:Offerande'', ενώ οι Vuur me τα κομμάτια ''Blue Idea'' και ''Get Away''. MHN μπερδέψετε αυτούς τους Vuur με το νυν συγκρότημα της Anneke Van Giersbergen με το ίδιο όνομα, καμία σχέση. Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς κυκλοφορούν το ΕΡ ''Prayers 9+10'' από την Grave Escape Records. Περιέχει τα ''Prayer 10:From Birth To Grave'' και ''Prayer 9:Ritual'', αμφότερα συνθετικά διαμάντια που λάμπουν από χιλιόμετρα, ενώ το Νοέμβριο και πάλι μέσα στη χρονιά, κυκλοφορεί ένα τετραπλό split με συνοδοιπόρους τους Gameness (με τα κομμάτια ''Ressucites Et Remeurs'' και ''Immobile Destinée''), τους Gantz (με τα κομμάτια ''Hors Conditions (La Mélodie Du Chaos)'' και ''Porté Par Le Vide'') και πάλι με τους Vuur (με τα κομμάτια ''State One'', ''Dying Breed'' και ''Bitter''. Oι Amenra συμμετείχαν με τα ''A Promise To Make'' (συγκλονιστικό) και ''Offerande (This Is The Body Of Christ'', σε μία διαφορετική ελαφρά εκτέλεση του κομματιού από το 1ο split.

 


Το 2005 τους βρίσκει και πάλι πολύ ενεργούς, με το μπάσιμο της χρονιάς του Γενάρη να βγαίνει το ''Mass II:Sermons'', όπου περιέχει με διαφορετική πλέον αρίθμηση τις ''προσευχές'' που κυκλοφόρησαν την προηγούμενη χρονιά και συγκεκριμένα τα ''Prayer 8:From Birth To Grave'', ''Prayer 9:Offerande'' και ''Prayer 10:Ritual'' και πάλι σε διαφορετικές εκτελέσεις. Το κυκλοφόρησαν ανεξάρτητο σε CD-R -ενώ κυκλοφόρησε κι αυτό σε remastered έκδοση από την Hypertension Records το 2008- και χωρίς κανένα εφησυχασμό, προχωρούν στην κίνηση ματ της καριέρας τους μέχρι εκείνη τη στιγμή. Το ημερολόγιο δείχνει Μάης του 2005, και βγαίνει το μέχρι εκείνη τη στιγμή κορυφαίο τους δημιούργημα από την Fivestar και πάλι. Το ''Mass III'' είναι η σημαντικότερη στιγμή στην ιστορία του συγκροτήματος, όχι απλά γιατί το στυλ τους γίνεται προσωπικό, απαράμιλλο και αμίμητο, αλλά γιατί άρχισαν να γίνονται εθιστικοί και μεγαλειώδεις σαν ήχος γενικά, με τη μουσική τους να μεγαλώνει μέσα στον ακροατή με κάθε ακρόαση τόσο πολύ, που και μετά από χρόνια ακροάσεων βρίσκεις πράγματα που σε κρατάνε συνδεδεμένο μεταξύ τους. 4 κομμάτια τα οποία διαρκούν ελάχιστα πάνω από μισή ώρα και με τίτλους σιδηρόδρομους, οι οποίοι σε κάνουν και απορείς με τη σύλληψη τους και με το στιχουργικό τους περιεχόμενο πάνω απ'όλα. Για την ιστορία ο δίσκος επανεκδόθηκε το Φλεβάρη του 2006 από την Hypertension με τα κομμάτια του ''Prayes 9+10'' σαν έξτρα, ενώ έγινε και remastering το Νοέμβριο του 2013.

 
Ένας δίσκος που ξεκινάει με το μεγαλειώδες κομμάτι-δήλωση ''The Pain. It Is Shapeless. We Are Your Shapeless Pain'' (γράφω όλο τον τίτλο γιατί γίνεται ακόμα πιο καυλωτικό έτσι). Ο Van Eeckhout σπαράζει πραγματικά πέρα από τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και σου σηκώνει κάθε τρίχα (και όχι μόνο) κάγκελο, τον ακούς να τραγουδάει ''You will always be the end of everything I've done, you will always be the end of me'' και δεν ξέρεις αν πρέπει να υμνήσεις τη δύναμη της αγάπης ή αν πρέπει να καταραστείς τον πόνο που σου προκαλεί και που χαράζεται για πάντα πάνω σου. Δέος ανείπωτο, το οποίο ακολουθείται από το ''Némelèndèlle. Twuhste en Tljiste.'' (''Υou cry with my tears and we share a smile''...''And in times of hunger I will forcefeed you my love'' τραγουδάει ο θεόθεος, δεν αντέχεται τέτοια κατάθεση ψυχής), το βάρβαρο ''Die Strafe. Am Kreuz. Ich schreibe eine Bibel in Blut.'' (ΔΙΑΝΟΗΘΕΙΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ, ο τύπος λέει ότι γράφει μία Βίβλο με αίμα, χωρίς να βλασφημεί ή να προσβάλλει τα Θεία, ''I wrote you a bible in blood, with my bleeding heart on the cover'', και ο Θεός πρέπει να δάκρυσε τότε) που τελειώνει αιθέρια και κλείνει με το ''Le Fils des faux. Il fallait que je parte pour que tu viennes.'' με το τελικό συναίσθημα να είναι της λύτρωσης κι αφού πρώτα έχει καταπλακωθεί το στήθος σου με ότι βαρύτερο υπάρχει σαν συναίσθημα.

 


Το ''Mass III'' κυκλοφόρησε και σαν βίντεο και dvd, ο θρίαμβος του δίσκου έκανε τους πάντες που αγαπούν το βαρύ ήχο να ασχοληθούν μαζί τους, ενώ ακολούθησε περιοδεία κατά την οποία άφησαν τους πάντες με ανοιχτό το στόμα και με αυτό που χαρακτήριζε τις εμφανίσεις τους επί σκηνής, να είναι η ΕΝΤΑΣΗ την οποία μετέδιδαν στο κοινό και με την οποία παλλόταν η καρδιά τους σε κάθε δευτερόλεπτο. Δεν γνωρίζω πολλά συγκροτήματα που να μπορούν να το κάνουν αυτό συνδυάζοντας την αρνητικότητα του ήχου τους με τη θετικότητα που βγαίνει από κάθε ακρόαση και που δείχνει το φως στο θεοσκότεινο τούνελ του μακρύ και μοναχικού δρόμου που αποφάσισαν να τραβήξουν. Με τη δημιουργία του δίσκου, οι Amenra ίδρυσαν και την κολεκτίβα Church Of Ra, στην οποία εκτός των ίδιων συμπεριλαμβάνονται γκρουπ που μοιράζονται το ίδιο σκεπτικό και την ίδια λογική της ''καν'το μόνος σου'' λογικής. Γκρουπ που συμπεριλαμβάνονται στην κολεκτίβα μεταξύ άλλων είναι οι Oathbreaker, The Black Heart Rebellion, Kingdom και Syndrome.

 


Το 2007 κυκλοφορούν ένα split μαζί με τους Hitch, συμμετέχοντας με το τιτάνιο ''Razoreater'' και με τους Hitch να προσφέρουν το κομμάτι ''Slavonski Brod'', κυκλοφόρησε από τη Vlas Vegas Entertainment & Records σαν 7'' σε 666 κόπιες στις 8 Δεκεμβρίου του 2007. Ώρα όμως να κάνουν τον κόσμο και πάλι να υποκλιθεί, και πάλι το μήνα Μάη και το 2008 έρχεται σαν από καιρό έτοιμο το ''Mass IIII'' για να διαλύσει οποιαδήποτε αμφιβολία γύρω από την αξία τους, γύρω από την πραγματική αξία του ''Μass III'' και να δείξει ότι μόνο πυροτέχνημα δεν ήταν τέτοια έμπνευση. Το μεγαλύτερο σε διάρκεια άλμπουμ τους είναι και αυτό που τους εδραίωσε στην κορυφή! Και πως όχι με εναρκτήριο κομμάτι το ''Silver Needle/Golden Nail'', ένας ακόμα ύμνος στην επίπονη αγάπη και με τον Van Eeckhout άγνωστο πως, αλλά ακόμα πιο σπαρακτικό κι εκφραστικό από όσο τον είχαμε γνωρίσει. Θάνατος της λογικής και με τον όγκο του δίσκου ακόμα βαρύτερο, δεν υπάρχει καμία σωτηρία για τον ακροατή. ''De Dodenakker'', ωδή στην καταστροφή των πάντων, με τον τελευταίο στίχο να λέει ''There is no end that we will not reach'' κι εσύ να κάθεσαι και να το χαίρεσαι χωρίς να ξέρεις γιατί, ενώ παράλληλα χτυπιέσαι σαν πούστης και ταυτόχρονα πονάς μαζί με τον τραγουδιστή.

 
Αποθέωση των συναισθημάτων που δεν ήξερες ότι μπορεί να βιώσεις στο προαναφερθέν ''Razoreater'' και στο καπάκι με το ''Aorte. Nous sommes du même sang'', όπου νιώθεις το μεγαλείο του πόνου να εισχωρεί μέσα σου και θες να σκίσεις τις σάρκες σου για τον πιο ανεκπλήρωτο έρωτα σου, για τις στιγμές που είπες ''δε μπορώ'' ενώ μπορούσες και για όσα είχες δεδομένα και καταρρίφθηκαν, σε συνδυασμό με όσα υπήρχαν δίπλα σου και δε μπορούσες ποτέ να κοιτάξεις σε βάθος μέσα τους. 48' είναι πολλά για δίσκο Amenra κι ας είσαι αρρωστάκι με τη μουσική και γουστάρεις πάντα περισσότερο, σ'αυτούς η ρήση ''το λιγότερο είναι περισσότερο'' έβρισκε πάντα τον ορισμό της με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο. Κυκλοφόρησε από την Hypertension κι αυτό, ενώ βγήκε και μία εκπληκτική έκδοση σε 500 κόπιες που περιέχει το 12'' βινύλιο και το cd μαζί, όποιος το έχει, τον μισώ όπως τα κουνούπια το Aroxol.Ακολουθεί για τους Βέλγους σειρά κυκλοφοριών πριν την απόλυτη κορύφωση, εξηγούμαι άμεσα: Το Φλεβάρη του 2009 βγαίνει σε διπλό cd η συλλογή ''Mass III-II + IIII'' με τα προαναφερθέντα Mass άλμπουμ να συγκεντρώνονται μαζί με έξτρα κομμάτια και να κυκλοφορούν σε 2000 από την Init Records.

 


Στις 23 Οκτώβρη βγαίνει το ακουστικό ΕΡ ''Αfterlife'', με το συγκρότημα να έχει στις τάξεις του πλέον τον κιθαρίστα Lennart Bossu και τον μπασίστα Maarten P. Kinet, το οποίο κάνει τους οπαδούς να χάσουν τη μπάλα. Οι Amenra απογυμνωμένοι και εκτεθειμένοι όσο ποτέ στον ήχο τους, παραδίδουν τους εαυτούς τους γυμνούς στους οπαδούς τους με τα 3 εκπληκτικά κομμάτια ''The Dying Of Light'', ''Wear My Crown'' και ''To Go On.: And Live With. Out.'', τα οποία πραγματικά ''έστειλαν'' πολύ κόσμο και με τους περισσότερους να απορούν πως μπορεί να βγει αυτή η υπέροχα αισθαντική κι εσωτερική φωνή από το σκαμμένο και βασανισμένο λαρύγγι του Colin. Εκπληκτικό αποτέλεσμα που το κυκλοφόρησαν μόνοι τους, ενώ υπάρχει έκδοση που τα 3 προαναφερθέντα κομμάτια έχουν τους τίτλους ακριβώς ανάποδα από τον τρόπο που διαβάζονται και είναι παιγμένα αντίστροφα. Αρρώστια! Το 2011 γίνεται ένας χαμός από κυκλοφορίες, με το βίντεο ''23.10'' να κυκλοφορεί πρώτο. Ηχογραφημένο στις 23 Οκτώβρη του 2009, την ίδια ημερομηνία ακριβώς που κυκλοφόρησε το ''Αfterlife'', αποτελεί το απόλυτο οπτικοακουστικό δείγμα του συγκροτήματος το οποίο πρέπει κάποιος να δει για να πιστέψει πως αποτυπώνεται στο σανίδι της σκηνής, το πως ο Van Eeckhout τραγουδάει με την πλάτη στο κοινό με το κορμί του να λυγίζει σε κάθε νότα και το πως αυτοί οι υπέροχοι τύποι ακούγονται σαν Ελβετικό ωρολόγιο που δεν χάνει όχι νότα, αλλά ούτε καν τη συνοχή στο μήνυμα μηδενισμού/λύτρωσης που θέλουν να περάσουν.

 
Aκόμα κι αν έχετε κάποιον γνωστό που δεν τους ακούει ή δεν τους ξέρει καν, αυτό το βίντεο ΠΡΕΠΕΙ να το δει, προσωπικά με κάνει κι αψηφώ κάθε πόνο και χάνω κάθε επαφή με τη γη και όλα μοιάζουν καλύτερα γύρω μου, κι ας καταστρέφουν τον κόσμο με κάθε τους νότα. Ακολουθούν για το συγκρότημα 4 διαφορετικά split μέσα στη χρονιά με αδερφικά σ'αυτούς συγκροτήματα, υπό την ονομασία ''Brethren Bound By Blood'', με τους Τhe Black Heart Rebellion (26 Μαρτίου, από την S&D σε περιορισμένο διάφανο βινύλιο, 500 κόπιες με τη συμμετοχή του ''Aorte/Ritual''), τους Hive Destruction (15 Μαίου, από την Init Records, με τη συμμετοχή των ''Dodenakker/Nemelendelle''), τους Oathbreaker (ίδια ημερομηνία αλλά από την Church Of Ra, 7'' σε καθαρό και χρυσό χρώμα με το ''Shapeless Pain I'' να περιλαμβάνεται) και τους Hessian (17 Ιουνίου, πάλι από την S&D σε 7'' με μαύρο και καφέ χρώμα και τη συμμετοχή του ''Τhe Pain It Is Shapeless II'' σε ζωντανή εκτέλεση). Στις 2 Οκτωβρίου του 2012 κι αφού ελάχιστα πριν πέρασαν από Ελλάδα (22 Σεπτεμβρίου 2012) και μας κάνανε την ψυχή σκόνη, κυκλοφορεί το ''Live'' το οποίο επίσης πιάνει την ενέργεια τους και περιέχει σετ για Όσκαρ, 73' έξτρα δόσης λίγο πριν τελειώσει η μουσική όπως την ξέραμε μέχρι τότε και όπως θέσαμε μέτρο σύγκρισης από κει και μετά το επόμενο πόνημα τους.

 

 

Κανείς δεν είχε δει το ''Mass V'' να πλησιάζει απειλητικά, σίγουρο για την μελλοντική επίδραση του σε όποιον το ακούσει και για την βέβαιη του τοποθέτηση στο θρόνο της παγκόσμιας μουσικής. Στις 26 Νοεμβρίου 2012 γράφτηκε ιστορία για το θεσμό που λέγεται μουσική γενικά, ο 5ος και καλύτερος δίσκος όχι μόνο των Amenra, αλλά όλης της μουσικής τα τελευταία 5 χρόνια (τουλάχιστον) ήταν γεγονός! 4 κομμάτια απόλυτης καταστροφής και ψυχικού βάρους που ήταν ακόμα καλύτερα από όσα είχαν γράψει στο παρελθόν. Και να σκεφτεί κανείς ότι είναι το πρώτο άλμπουμ που υπέγραψαν στη Neurot Recordings, εταιρεία των Neurosis, οι οποίοι αποτέλεσαν μία ζωή βασική επιρροή τους και σίγουρα και οι ίδιοι θα απόρησαν γι'αυτο που βγήκε από τα ηχεία όταν κυκλοφόρησε ο δίσκος. Αν η μουσική τους ήταν γκρίζα, εδώ έγινε κατάμαυρη, αν ένιωθες ασφυξία όσο τους ακολουθούσες, εδώ πνίγηκες και δεν το κατάλαβες, αν φυτοζωούσες, αυτό ήταν η χαριστική βολή, κι αν είχες πεθάνει μία, δύο, εκατό φορές με ότι είχαν κάνει πριν, εδώ ήρθε το Τετέλεσται και η Ανάσταση του νέου σου εαυτού, ξεκινώντας τη ζωή σου από την αρχή. Mε την προσθήκη του μπασίστα Levy Seynaeve που είναι και η τελευταία που έχουν κάνει μέχρι στιγμής και η σύνθεση δεν έχει αλλάξει από τότε, ο δίσκος σάρωσε τα πάντα στο διάβα του μέσα σε 40'.

 


Το ''Dearborn And Buried'' ήμασταν τυχεροί και το βιώσαμε στην Ελλάδα ζωντανά πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ, όλοι είχαμε πάθει την πλάκα μας τότε θυμάμαι, πόσο καλύτερο πήγαινε να γίνει αναρωτιόμασταν. Μπορεί να ακούγεται βαρύγδουπο, κλισαρισμένο, παρωχημένο και οτιδήποτε άλλο αρνητικό αυτό που θα γράψω, αλλά με τρώει 5 χρόνια σαν σκέψη και πρέπει να το εξωτερικεύσω. Αυτός θα ήταν ο ήχος την ώρα που σταύρωναν τον Χριστό στον Γολγοθά, ο πόνος, η οδύνη, η Κατάρα της Δημιουργίας και της Πτώσης του ανθρώπου ανά τα χρόνια, η κακία που περιβάλλει τους γύρω μας και η διαμαρτυρία για όλα τα δεινά που περνάμε στον κόσμο, όπως φυσικά και τα προσωπικά βιώματα του συγκροτήματος, συν όσα δεν έχω καν τολμήσει να φανταστώ, περιέχονται εδώ μέσα σαν σκέψη, σαν μετάδοση, με όλη την πιθανή αρνητικότητα που μπορεί να σου βγάλει ένα τέτοιο άκουσμα, με το μούδιασμα των αισθήσεων και των νεύρων να είναι παραπάνω από σίγουρο σε κάθε ακρόαση. Δεν ξέρω που βρήκαν το ψυχικό σθένος και έμπνευση να γράψουν το ''Boden'', δεν ξέρω πως αντέχουν να παίζουν ζωντανά το ''A Mon âme'' κάθε φορά και να μη λυγίζουν κάτω από το βάρος της δημιουργίας τους, δε θα καταλάβω ποτέ πόσο περήφανος θα ήταν ο Scott Kelly των Neurosis που συμμετέχει στο ''Nowena|9.10''. Αλλά ξέρω το βασικό, που είναι ότι ένας δίσκος εντελώς αντίθετος στην χαρούμενη προσωπικότητα μου, άλλαξε τον τρόπο σκέψης μου τόσο που εκτιμώ πλέον και το παραμικρό άσχετο που συναντώ μπροστά μου 100 φορές παραπάνω.

 

 

Εννοείται ότι από τότε το συγκρότημα αναγνωρίζεται ως ο κύριος και βασικός εκπρόσωπος αυτού του βαρύ ήχου, με τις συναυλίες τους να είναι ατραξιόν σε κάθε μεγάλο ή μικρό φεστιβάλ, ενώ είναι παντού περιζήτητοι και το ακρωατήριο τους μεγαλώνει ραγδαία και απόλυτα δίκαια. Το χειρότερο όλων όμως είναι ότι δε μένουν στα πεπραγμένα αλλά παραμένουν ανήσυχα πνεύματα και πάντοτε σε εγρήγορση. Την επόμενη χρονιά κάνουν διαθέσιμο στην ''Church Of Ra'' περιοδεία το βίντεο ''01.06'' ηχογραφημένο την 1η Ιουνίου του 2013 στο Nijmegen της Ολλανδίας, ενώ στις 28 Φεβρουαρίου του 2014 κυκλοφορεί σε dvd το ''22.12'', ηχογραφημένο στις 22 Δεκεμβρίου του 2013 στην πατρίδα τους, στο Ancienne Belgique των Βρυξελλών. Aκολούθησε πάλι σειρά από split, με δύο να κυκλοφορούν στις 19 Απριλίου του 2014, το ένα με τους Εleanora σε 10'' διάφανο βινύλιο από την ConSouling Records (συμμετέχουν με το ''Α Mon Ame'' ζωντανά εκτελεσμένο) και το άλλο με τους Treha Saktori (συμμετέχουν με την ambient σύνθεση ''Trahn'', αρκετά διαφορετικό και κριπιάρικο σε σχέση με ότι έχουν κάνει). Βγήκε σε ίδια ακριβώς έκδοση με το προαναφερθέν. Στις 31 Μαΐου κυκλοφορεί το 1ο split της σειράς ''Τhe Abyss Stares Back'' παρέα με τους Vvonds, από την Hypertension Records σε 12'' βινύλιο και περιορισμένο στις 500 κόπιες, ενώ στις 9 Αυγούστου κυκλοφορεί άλλο ένα split με τους Madensuyu σε περιορισμένο picture disc μόλις σε 500 κόπιες και πάλι από την ConSouling Records.

 
Eνδιάμεσα, έγινε διαθέσιμο και το ''Live II'', από την εταιρεία My Proud Mountain, απορία προκαλεί πως χώρεσε σε cd ενώ είναι πάνω από 80' σε διάρκεια... Στις 15 Μαΐου του 2015, συνεργάστηκαν με την Βελγίδα ποιήτρια Sofie Verdoodt και κυκλοφόρησαν το split ''September/Buiten Datum'', το οποίο κυκλοφόρησε σε 300 κόπιες και σε 7'' περιορισμένο βινύλιο και πάλι από την ConSouling Records. Τα 2 αυτά κομμάτια μπορεί να τα βρει κανείς στην τελευταία μέχρι στιγμής κυκλοφορία των Amenra, το ακουστικό ζωντανό άλμπουμ ''Alive'', το οποίο και προωθούν αυτή τη στιγμή παίζοντας ακουστικά σε όλο τον κόσμο, μόνο στην Ελλάδα θα παιχτεί πλήρες ηλεκτρικό σόου επειδή όπως πρόσφατα δήλωσε ο ίδιος ο Van Eeckhout, ''Δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, απλά νιώθουμε ότι το χρειάζεστε κι εσείς τόσο πολύ όσο κι εμείς''. Φοβερό ακουστικό άλμπουμ το οποίο εννοείται ότι περιέχει και όλα τα κομμάτια του ''Afterlife'', ενώ υπάρχει και μία φοβερή διασκευή του ''Parabola'' των Tool, πραγματική απόλαυση να τους ακούς και έτσι ήρεμους, εμπειρία που δεν περιγράφεται παρά μόνο βιώνεται με τα μάτια κλειστά. Κυκλοφόρησε πέρυσι στις 15 Απριλίου και πάλι από την ConSouling Records. Tα έργα των Amenra δε σταματούν εδώ, καθώς περιμένουμε ανυπόμονα και αδηφάγα το νέο άλμπουμ ''Mass VI'' στο τέλος της χρονιάς, το οποίο ηχογραφείται αυτή την περίοδο κι έτσι και είναι καλύτερο από τον προκάτοχο του, απλά θα πεθάνουμε όλοι μας.

 


Σημασία μεγαλύτερη όλων έχει το γεγονός ότι θα δούμε ξανά αυτό το συγκρότημα στην κορυφαία στιγμή της καριέρας του, σε μία περίοδο μάλιστα που ακολουθούν συγκεκριμένη λογική γύρω από τις συναυλίες τους και που σαν μπάντα, ενώ ποτέ δεν κάνουν παραχωρήσεις ή εκπτώσεις γύρω από τη μουσική τους, αποφασίζουν να τιμήσουν το Ελληνικό κοινό που τους έχει στηρίξει ίσως όσο κανείς, με το να φέρουν πλήρες σετ για χάρη του. Οι οπαδοί τους που πλέον είναι πάρα πολλοί ακόμα και σε ένα μέρος όπως η Ελλάδα που οι εξελίξεις ποτέ δεν βρίσκουν τον κόσμο ενημερωμένο στην ώρα του, θα απολαύσουν αυτή τη συναυλία με κομμένη την ανάσα. Κυρίως θα ήθελα να απευθυνθώ σε όσους έχουν αμφιβολίες ή όσους δεν τους έχουν ακούσει, λέγοντας πως η εμπειρία της ακρόασης τους γίνεται βίωμα και είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τα πεπραγμένα στη μουσική γύρω μας. Οι Amenra όσο περνάνε τα χρόνια, συνεχίζουν να λάμπουν σαν διαμάντι ανεκτίμητης αξίας, ακόμα και κάτω από τους τόνους παχιάς λάσπης που θέλουν οι ίδιοι να κρύβονται. Το μόνο που μένει είναι να αποθεωθούν όπως πραγματικά τους αξίζει. Τελειώνοντας, να τονίσω ότι ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο το να μπορέσω να βάλω τις σκέψεις μου σε σειρά όντας αντικειμενικός, σε τέτοιες περιπτώσεις ο οπαδός οφείλει να κρύβεται μέσα μας. Πριν το τέλος, να τονίσω να ακούσετε οπωσδήποτε τα project στα οποία αναμειγνύονται, τους Syndrome, Kingdom και το πρόσφατο Absent In Body πλάι στον Scott Kelly, ενώ όπως και δήποτε ψάξτε οι μη κατέχοντες το προσωπικό άλμπουμ του Van Eeckhout ''RASA''. Ά, και ότι χωρίς υπερβολή, είναι το καλύτερο συγκρότημα που κυκλοφορεί εκεί έξω, στο πολύ χαλαρό!

 

 

 

Οι AMENRA θα εμφανιστούν στο Smoke The Fuzz Fest - Descent Edition την Παρασκευή 28 Απριλίου!

FB Event: https://www.facebook.com/events/1759695024351665/

 

 

 

Για το Rock Overdose,

Δημήτρης Αλόρας 

 

 

 







Comments