Προακρόαση δίσκου: W.E.B. – “Tartarus”

Ημερομηνία δημοσίευσης: 11 Σεπτεμβρίου 2017

 

Τo Rock Overdose (Μιχάλης Τσολάκος) είχε την τιμή και την αποκλειστικότητα να παραβρεθεί στo Remedy Live Club στο Νέο Ηράκλειο, για την προακρόαση του νέου δίσκου των W.E.B. με τίτλο "Tartarus", το 4o κατά σειρά άλμπουμ του συγκροτήματος που θα κυκλοφορήσει με κάθε επισημότητα στις 10 Νοεμβρίου μέσω της Apathia Records και έρχεται 3 χρόνια μετά το προηγούμενό τους, "For Bidens". Να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος δίσκος των Αθηναίων από τη συγκεκριμένη εταιρεία μιας και τερμάτισαν τη συνεργασία τους με τη No Regrets Records.

 

 

Στα του δίσκου, το “Tartarus” αποτελείται από 10 τραγούδια, τα οποία -εξαιρώντας το “Where Everything Begun”- χωρίζονται σε 3 ενότητες των 3 κομματιών. Ο δίσκος είναι concept και μιλάει για το θάνατο, το ταξίδι της ψυχής και που μπορεί εν τέλει να οδηγηθεί αυτή. Ο τίτλος είναι κατατοπιστικός και περιγραφικός καθώς το “Tartarus” είναι μια λέξη δυναμική και ταυτόχρονα σκοτεινή, που προσεγγίζει το θέμα του άλμπουμ, δίνοντας στον ακροατή μια πλήρη εικόνα του τι να περιμένει… ένα δίσκο μυστηριώδη, ένα ταξίδι στο πιο σκοτεινό σημείο που μπορεί να υπάρξει, τα Τάρταρα, όπου σύμφωνα με την αρχαιοελληνική μυθολογία ήταν το κατώτερο μέρος του Κάτω Κόσμου. Ακόμα πιο κάτω κι απ’ τον Άδη, όπως εύστοχα απάντησε το συγκρότημα σε σχετική ερώτηση που έγινε. Έτσι και η μουσική των W.E.B. στο νέο τους πόνημα είναι γεμάτη από ιδέες που δημιουργούν μία μαύρη ατμόσφαιρα και που χρειάζεται χρόνος για να σου αποκαλυφθεί στο 100%.

 

 

Ξεκινώντας με την πρώτη τριάδα, “Tartarus”, “Ave Solaris” και “Dragona”, το γενικό συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται για mid-tempo συνθέσεις με πολύ χαρακτηριστικά ρεφρέν και στίχους επηρεασμένους από προσωπικά βιώματα του Σάκη (“Dragona”). Ξεσπάσματα υπάρχουν, χάρις στο drumming του Νικήτα, αλλά μέχρι εκεί. Η μελωδία είναι παντού όπως επίσης και τα γυναικεία φωνητικά και χορωδιακά μέρη. Η συμμετοχή της Νiki Rosa Frei εντοπίζεται στα “Tartarus” και “Ave Solaris” στο οποίο συνεισφέρει μουσικά και ο Αlan Fall εκτός του Σάκη. Ο ακροατής είναι πλέον έτοιμος για το μεσαίο και πιο γρήγορο σημείο του δίσκου.

 

 

Εδώ συναντάμε τα “I, The Bornless”, “Morphine for Saints” και “Cosmos In Flames”. O Αlan Fall εμφανίζεται ξανά στο πρώτο και τρίτο κομμάτι αυτής της τριάδας, όπου οι ταχύτητες ανεβαίνουν αισθητά, κάτι που παρατήρησαν κι επεσήμαναν όλοι οι παρευρισκόμενοι. Αδυναμία του γράφοντος τείνει να γίνει το “Cosmos In Flames” με το κολλητικό ρεφρέν, ίσως γιατί λειτουργεί και σαν εισαγωγή στην τελευταία τριλογία και κορύφωση του δίσκου.

 

 

Τα “Thanatos Pt. I-Golgotha”, με συμμετοχή του Σωτήρη Βαγενά των ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ Septicflesh στα φωνητικά, “Thanatos Pt. II-Epitaphios”, με ταυτόχρονη συμμετοχή στα γυναικεία φωνητικά της Μαρίας Ρούτη και Νiki Rosa Frei, και “Thanatos Pt. IΙΙ-Mnemosynon” είναι κάτι αντίστοιχο της τριλογίας των “Clamor Luna” που έκλεινε το "For Bidens". Ουσιαστικά είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι χωρισμένο σε 3 μέρη. Σε ό,τι αφορά την ορχήστρα, το χεράκι του έχει βάλει και ο Χρήστος Αντωνίου κάνοντάς την το πέμπτο μέλος των W.E.B.. Μετά από 1 ώρα έντονων μουσικών ερεθισμάτων, ρυθμικών αλλαγών και ξεσπασμάτων οι W.E.B. μας προσέφεραν μια πρώτη γεύση του “Tartarus”, το οποίο χρειάζεται χρόνο και πάρα πολλές και προσεκτικές ακροάσεις. Το πρώτο δείγμα είναι άκρως ενθαρρυντικό δείχνοντας τη διάθεση των W.E.B. να ανακαλύψουν εκ νέου τον ήχο τους, έναν ήχο σκοτεινό, με εμφανείς επιρροές αλλά και τόνους προσωπικότητας και επαγγελματικής δουλειάς. Ιδιαίτερη αναφορά στο καταπληκτικό εξώφυλλο, όπου όλα τα σύμβολα περιγράφουν το περιεχόμενο του άλμπουμ, αλλά δίνουν και τη δυνατότητα στον ακροατή για προσωπικές ανακαλύψεις και ταυτίσεις. Περισσότερα σε δύο μήνες.


Για το Rock Overdose,

Μιχάλης Τσολάκος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Comments