Το Rock Overdose και ο Παύλος Γιαννακόπουλος είχαν τη χαρά και τη τεράστια τιμή να έχουν μια εφ ’όλης της ύλης συζήτηση με τον Master του μπάσου, τον Guru της Jazz-Fusion, τον Έλληνα που μας διαφημίζει και μας κάνει περήφανους στο εξωτερικό, τον τεράστιο Γιώργο Φακανά.
Ο Γιώργος Φακανάς είναι ένας masterclass μουσικός, που αντιστέκεται στη ‘φθηνό και γρήγορο’ σε ότι αφορά στη μουσική, και που εκτός από τις προσωπικές του δουλειές με τη μπάντα του YFG, διατηρεί εδώ και χρόνια το Ωδείο Τέχνης Γ.Β Φακανάς, ένα κέντρο πολιτισμού, δημιουργώντας τέχνη πραγματική, κάτι στο οποίο η επίσημη πολιτεία τις περισσότερες φορές έχει γυρίσει επιδεικτικά τη πλάτη της.
Ο Γιώργος Φακανάς το 1980 συμμετείχε στην ιστορική ηχογράφηση της “Λιλιπούπολης” με τον Μάνο Χατζιδάκι, το 1981-84 συμμετείχε στην ορχήστρα τζαζ της ΕΟΚ (Eurojazz) ως μοναδικός Έλληνας εκπρόσωπος δίνοντας συναυλίες σε όλη την Ευρώπη, και το 1984-88 ίδρυσε το ιστορικό group ISKRA, που έμελλε να είναι το πρώτο Jazz-Fusion μουσικό σχήμα στην Ελλάδα.
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Τέχνης Γ.Β Φακανάς στο backstage της μουσικής αίθουσας ‘Αθηνά Live’ , λίγο πριν τη συναυλία-σεμινάριο-διδασκαλία, του Γιώργου Φακανά παρέα με τον διεθνούς φήμης μπασίστα Stu Hamm (Joe Satriani-Steve Vai-Michael Schenker-Richie Kotzen-solo artist).
Οι δυο τους συνοδευόμενοι από κιθάρα (Jim Πολίτης) και τύμπανα (Μένιος Πασιαλής) παρέδωσαν για σχεδόν δυο ώρες μαθήματα και τεχνικές υψηλότατου επιπέδου στους παρευρισκόμενους που γέμισαν το χώρο της αίθουσας ‘Αθηνά Live’.
Rock Overdose: Γεια σας κύριε Φακανά. Καλωσορίσατε στις σελίδες του Rock Overdose.
Γιώργος Φακανάς: Γεια σου Παύλο. Καλώς σας βρήκα.
Rock Overdose: Πείτε μου λίγα λόγια για εσάς. Πότε και που γεννηθήκατε;
Γιώργος Φακανάς: Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1961 αλλά η καταγωγή μου είναι από την πανέμορφη Ελάτη ψηλά στα Ζαγοροχώρια και κοντά στα Γιάννενα. Γεγονός για το οποίο είμαι πολύ υπερήφανος.
Μεγάλωσα και ζω πάντα στο Μοσχάτο, που αποτέλεσε και αποτελεί την μόνιμη και μοναδική αφετηρία όλων των μουσικών μου περιπετειών σε ολόκληρη τη γη. Παρ ‘ότι μάλιστα, έχω παίξει τη μουσική μου σε όλες τις ηπείρους (πλην Αυστραλίας ακόμη), δεν αισθάνθηκα ποτέ την ανάγκη να ζήσω σε άλλη χώρα με πρόσχημα την ανάπτυξη της καριέρας μου.
Μορφώθηκα εδώ στην Ελλάδα με πολύ επιμονή, υπομονή και δουλειά και από εδώ αποζήτησα τη διεθνή καταξίωση. Αυτά τα συστατικά και μόνον έχουν τη δυνατότητα να διακόψουν το brain train που συμβαίνει στις μέρες μας.....
Γιώργος Φακανάς
Παύλος Γιαννακόπουλος Rock Overdose
Rock Overdose: Πότε ανακαλύψατε τη μουσική και τι σας έκανε να ασχοληθείτε με το μπάσο.
Γιώργος Φακανάς: Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα είχα να κάνω με κάτι που αφορούσε τη μουσική. Από την πρώτη μου «συναυλία» στην αυλή του σπιτιού μου σε ηλικία 4 ετών, με ένα τόξο για κιθάρα, όπου υποχρέωνα τη γιαγιά μου να «κάνει» το κοινό, μέχρι τις εκατοντάδες συναυλίες ανά τον κόσμο σήμερα, η μουσική ήταν η αποστολή μου.
Με το μπάσο ασχολήθηκα τυχαία, διότι ήμουν ο μικρότερος σε ηλικία από τα μέλη της πρώτης ροκ μπάντας της γειτονιάς μου και έτσι έπρεπε να παίξω αυτό το άγνωστο όργανο με τις χαμηλές συχνότητες. Τις κιθάρες θα τις έπαιζαν οι μεγαλύτεροι! Στη συνέχεια φάνηκε ότι αυτή η τυχαία επιλογή ήταν αυτό που έδωσε νόημα στη μουσική ζωή μου. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να παίζω άλλο όργανο!
Rock Overdose: Ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές και κατά πόσο αυτές επηρέασαν στον τρόπο που παίζετε αλλά και συνθέτετε στα μουσικά κομμάτια σας.
Γιώργος Φακανάς: Πολύ λίγες φορές με συγκίνησαν τραγούδια. Πάντα με έτερπε η ορχηστρική μουσική. Έτσι, ακόμα κι όταν άκουγα το ροκ του ’70 και του ’80 δεν ενδιαφερόμουν για τους στίχους παρά αντιμετώπιζα το τραγούδι σαν μια μελωδική γραμμή που έδενε με την αρμονία του κομματιού. Οπότε η Jazz, η Fusion και η Κλασική μουσική ήταν και συνεχίζουν να είναι τα κύρια ακούσματα μου παρέα με τις Rock βιωματικές καταβολές της εφηβείας μου που, σε έναν αρκετά υψηλό βαθμό, ενυπάρχουν και σήμερα.
Φυσικά και όλα αυτά αποτελούν το κράμα του παικτικού και συνθετικού μου υλικού, με φανερή την προσπάθεια και την ελπίδα, το τελικό ηχητικό μου απόσταγμα να αποτελεί αναγνωρίσιμη προσωπική ταυτότητα.
Rock Overdose: Στην ηλικία των 20 ετών βρεθήκατε να είσαστε ο μοναδικός στην ιστορία Έλληνας, μέλος της ευρωπαϊκής ορχήστρας τζαζ νέων. Μπορείτε να μας πείτε κάποια πράγματα περισσότερα για αυτό
Γιώργος Φακανάς: H Eurojazz Big Band στην οποία συμμετείχα ως μοναδικός Έλληνας εκπρόσωπος μέχρι τα 23 μου χρόνια, αποτέλεσε για μένα ένα μεγάλο σχολείο που βοήθησε ουσιαστικά την αυτοδίδακτη πλευρά μου. 1980, μια εποχή όπου στην Ελλάδα βασίλευε το σχεδόν απόλυτο σκοτάδι στο θέμα της Σύγχρονης Δημιουργικής μουσικής και της Jazz.
Βρέθηκα τότε, μετά από μεσολάβηση των μοναδικών πηγών φωτός της εποχής, των δύο Jazz Club Αθηνών και Θεσσαλονίκης, να συμμετέχω σε μια Jazz Big Band με τους καλύτερους μουσικούς της Ευρώπης κάτω των 23 χρόνων.....κι ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού ξέχασε σε κάποιο συρτάρι την πρόταση του τότε Ευρωκοινοβουλίου για να σταλούν από την Ελλάδα αντιπρόσωποι στην Ορχήστρα, οι Γιώργος Μπαράκος ιδρυτής του μοναδικού αληθινού Jazz Club στην Ελλάδα και ο Σάκης Παπαδημητρίου από τον αντίστοιχο χώρο στη Θεσσαλονίκη, προτείνουν στην Ευρώπη εμένα.
Πηγαίνω στο Λονδίνο, περνάω από απίστευτες εξετάσεις και πετυχαίνω να βγω πρώτος Ευρωπαίος μπασίστας κάτω των 23 χρόνων στις προτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Εξεταστικής Επιτροπής. Η τιμή αυτή που μου έγινε τότε ακούστηκε παντού, πλην της Ελληνικής πασοκικής πραγματικότητας που τότε είχε άλλες ασχολίες: εφεύρισκε τον όρο του «έντεχνου τραγουδιού» για να μπορεί να μοιράζει χρήματα στους ημέτερους που ‘συναυλιάζονταν’ σε όλη την επικράτεια προκειμένου να κρατούν τον «πράσινο ήλιο» ψηλά....
Rock Overdose: Πώς σας αντιμετώπισε το Ελληνικό υπουργείο για αυτή σας τη βράβευση εκείνη την εποχή; Μέσα στο πέρασμα των χρόνων με όλα αυτά που έχετε καταφέρει ως μουσικός πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό, αλλά και ως ένας δημιουργός Τέχνης μέσα από τον πολυχώρο του Art Music- Ωδείο Τέχνης σας, με τις τόσες πολλές και σημαντικές δραστηριότητές σας , είχατε ποτέ την αρωγή του κράτους σε αυτά που κάνατε αλλά και συνεχίζετε να κάνετε;
Γιώργος Φακανάς: Το Υπουργείο Πολιτισμού μου χρωστά ακόμη τα εισιτήρια των ταξιδιών που έκανα επί 4 χρόνια γυρνώντας με την Eurojazz όλη την Ευρώπη για συναυλίες όπου εκπροσωπούσα την χώρα μου.
Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα παραπάνω. Ποτέ δεν είχα την αρωγή του κρατικού μηχανισμού κάτω από οποιαδήποτε κυβέρνηση. Λέω συχνά ότι «στη χώρα μας για να παίξεις μπάλα πρέπει να χτίσεις και το γήπεδο»....Ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου, έχουμε σαν λαός μέγιστες δυνατότητες και ικανότητες και μπορούμε τα πάντα....όμως, οι ασκούντες την πολιτική διακυβέρνηση όχι μόνο ανάξιοι έχουν φανεί μέχρι σήμερα αλλά κατάφεραν για δικό τους όφελος να ποτίσουν στους Έλληνες το φαρμάκι της διχόνοιας και του φθόνου, διαιρώντας τους για να βασιλεύουν.
Rock Overdose: Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες πληροφορίες για τις δραστηριότητες του ωδείου σας, για να μπορέσει να καταλάβει ο κόσμος γιατί ακριβώς μιλάμε;
Γιώργος Φακανάς: Διανύουμε το 21ο έτος δημιουργικής δουλειάς και κατάθεσης σοβαρού εκπαιδευτικού έργου μέσα στων 2500 τμ κτίριο μας όπου στεγάζονται το «ΩΔΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΑΚΑΝΑ» και η ιστορική πλέον αίθουσα του πολυχώρου «Αθηνά Live». Οι χιλιάδες σπουδαστών μας και οι δεκάδες χιλιάδες ακροατών των μουσικών events του «Αθηνά Live» έχουν γνωρίσει από κοντά την πραγματοποιημένη θέληση μας να προσφέρουμε μια διαφορετική πολιτιστική και εκπαιδευτική πρόταση στα δρώμενα στη χώρα μας.
Στην Σύγχρονη Μουσική Εκπαίδευση είμαστε ο μόνος χώρος που διαθέτει δικό του ολοκληρωμένο πρόγραμμα με πλήρη βιβλιογραφία από το σύνολο των καθηγητών μας και δεν περιμένουμε από κανένα ξένο εκπαιδευτικό φορέα να μας πουλήσει γνώση και σύστημα.
Δηλαδή, θεωρούμε ότι έχουμε κάθε δυνατότητα να μορφώσουμε μουσικά τους σπουδαστές μας στον υψηλότερο βαθμό και δεν τους καλούμε να έρθουν σε μας για να πάνε μετά στο εξωτερικό, ομολογώντας ότι «είμαστε λίγοι και δεύτεροι αλλά θα σας στείλουμε στους καλούς και στους πρώτους» όπως, δυστυχώς, βλέπουμε να συμβαίνει κατά κόρον σε άλλες σχολές. Τα αποτελέσματα δε της εργασίας μας δικαιώνουν απόλυτα την επιλογή μας.
Το ορθό είναι κατά τη γνώμη μας, να πάρει κάποιος το πτυχίο του σε ένα Ωδείο όπως το δικό μας και ΜΕΤΑ αν ΕΠΙΘΥΜΕΙ να πάει για ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ όπου θέλει. Εμείς διδάσκουμε τα ιδιώματα της Jazz, του Rock και Metal εν γένει, Fusion, Blues, Latin, Pop κλπ σε όλα τα σύγχρονα μουσικά όργανα. Διαθέτουμε μεγάλες ορχήστρες (Big Band, Musical Orchestra) και μικρά γκρουπ όλων των ειδών. Και το μοναδικό πλήρες ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ με απόλυτη Ακαδημαϊκή λογική.
Όσον αφορά το «Αθηνά Live» θεωρώ ότι είναι ο χώρος που πραγματοποίησε και πραγματοποιεί το όνειρο χιλιάδων Ελλήνων να δουν από κοντά τα μουσικά τους είδωλα. Έχουμε κάνει σχεδόν 300 μετακλήσεις μεγάλων Αμερικανών και Ευρωπαίων μουσικών ξεπερνώντας ακόμη και τις αρχικές δικές μου προσδοκίες. Ονόματα όπως Alan Holdsworth, Steve Vai, Steve Gadd, Joe Zawinul, Dave Weckl, Pat Martino, Victor Wooten, Anthony Jackson, John Pattitucci, Dennis Chambers, Scott Henderson, Bireli Lagrene, Guthrie Govan, Jojo Mayer, Mike Stern και πάρα πολλοί άλλοι έχουν πατήσει στο πάλκο του χώρου μας δίδοντας συναυλίες, σεμινάρια αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα στους τυχερούς σπουδαστές μας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Rock Overdose: Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη Τζαζ μουσική; Πιστεύετε πως η Τζαζ ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα, και επίσης μπορείτε να μας δώσετε κάποιες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το μουσικό είδος αφού ίσως αρκετοί από τους Έλληνες μουσικόφιλους έχουν σχετικά ‘μεσάνυχτα’ σε ο,τι το αφορά.
Γιώργος Φακανάς: Η Jazz είναι ένα παγκόσμιο μουσικό είδος που εμπεριέχει σε ορχηστρική κυρίως μορφή, το βιωματικό κομμάτι των μουσικών σε άμεση σχέση με την συνεχή έρευνα για νέα δεδομένα, με ανατροπές και αέναους στοχασμούς. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με εκπροσωπούν.
Η ερώτηση για το «αν ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα», επιτρέψτε μου να πω είναι άκυρη....Ταιριάζει σε όποιον σκεπτόμενο και υποψιασμένο άνθρωπο στη γη, κατανοεί τον στόχο και την αναγκαιότητα της Τέχνης γενικά. Δηλαδή εκείνον που αναζητά λύσεις στα δεδομένα του μακριά από τους περιορισμούς του συστήματος εξουσίας και δεν εγκλωβίζεται στην ‘τηλεοπτικογενή’ κατευθυνόμενη πληροφόρηση. Ταιριάζει σε εκείνους που θέλουν να είναι ελεύθεροι και έχουν ανοικτά αυτιά και μάτια.
Φωτογραφία: Charis Akriviadis
Rock Overdose: Σε μια χώρα που βρίσκεται σε βαθιά οικονομική κρίση, αλλά και κρίση αξιών εδώ και πολλά χρόνια, ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο ρόλος που μπορεί να παίξει η μουσική;
Γιώργος Φακανάς: Η δημιουργική Τέχνη δεν αναπαράγει το βίωμα και το πρόβλημα. Προχωρά και δίνει λύσεις. Σε μια δύσκολη περίοδο, λοιπόν, η μουσική που δεν υποτάσσεται στο εμπόριο, συμβάλλει στην εγρήγορση των διαδικασιών του εγκεφάλου μας, ενεργοποιώντας τη δύναμη, την ελπίδα, την συνέχεια και την λύση.....Να ακούμε καλή μουσική, να βλέπουμε καλό θέατρο και κάπου εκεί, θα βρούμε το δρόμο...
Rock Overdose: Κύριε Φακανά σας είχα δει ζωντανά στη δεκαετία του ‘80 στα Άνω Πατήσια, σε μια ας πούμε ‘κατάληψη’ των κατοίκων της περιοχής στη πολύπαθη Βίλα Δρακόπουλου, με αφορμή τη προσπάθειά τους να αποτρέψουν στο να γκρεμιστεί και να γίνουν εκεί πολυώροφα κτήρια. Εκεί ένα από τα συγκροτήματα τα οποία σε μια ειδική μουσική βραδιά ήρθαν και έπαιξαν ζωντανά και δωρεάν για το κοινό ήταν και το δικό σας. Μιλάω για τους θρυλικούς ISKRA, με εσάς στο μπάσο, τον Νίκο Τουλιάτο στα τύμπανα, τον David Lynch στο σαξόφωνο.
Γιώργος Φακανάς: Επίσης τον Τάκη Φαραζή στα πλήκτρα και τον Τάκη Μπαρμπέρη στη κιθάρα αλλά δεν θυμάμαι εάν ο τελευταίος ήταν στη συγκεκριμένη συναυλία.
Rock Overdose: Εμείς ως νέοι της εποχής, επειδή δεν είχαμε και πολλές παραστάσεις αλλά και ευκαιρίες σε ο,τι αφορά σε ζωντανές συναυλίες ήρθαμε τρέχοντας μπορώ να πω. Από τα άλλα δυο γνωστά group που θα έπαιζαν εκείνο το βράδυ (δεν χρειάζεται να αναφέρω ονόματα) ξέραμε τι θα ακούσουμε. Όταν όμως εγώ προσωπικά σας άκουσα να παίζετε (δεν ήξερα καν τη μουσική σας), ειλικρινά έπαθα ένα μεγάλο σοκ! Το ίδιο βέβαια σοκ έπαθε και η παρέα μου εκείνο το βράδυ. Δεν περίμενα από Έλληνες μουσικούς αυτό τον ήχο και αυτή τη μουσική.
Γιώργος Φακανάς: Το συγκρότημα ISKRA ήταν σε μια άλλη εποχή όπως είπες και εσύ. Τώρα μιλάνε όλοι για αυτή τη μπάντα, για τους ιστορικούς ISKRA. Εμείς όμως τότε ήμασταν πιτσιρικάδες 22 χρονών και κάναμε αυτό που γνωρίζαμε καλύτερα. Είναι μάλιστα και το πρώτο group που έπαιξε Fusion μουσική στην Ελλάδα, και δεν ήταν μόνο ότι έπαιξε Fusion αλλά ήταν και μια σοβαρή παρέμβαση στο Ελληνικό τραγούδι, με την έννοια ότι πρώτη φορά που σε Ελληνικά τραγούδια άκουγες solo μπάσο, solo ντραμς, κάτι το οποίο δεν είχε ξανασυμβεί- από τότε γίνεται πολύ συχνά- αλλά πράγματι αυτό το μουσικό σχήμα μπαίνοντας στο χώρο του τραγουδιού, είχε κάνει αυτές τις παρεμβολές. Πολύ παλιά ιστορία!!! (γέλια).
Rock Overdose: Μπορείτε παρακαλώ να μας πείτε κάποια πράγματα για τη σημερινή σας εκδήλωση με τον Stu Hamn; Ένας παγκόσμιος μπασίστας εσείς, ένας παγκόσμιος μπασίστας αυτός, δυο κουβέντες για αυτό το event παρακαλώ.
Γιώργος Φακανάς: Στα εικοσιπέντε χρόνια που λειτουργεί το YFG (Yiorgos Fakanas Group), έχουμε κάνει πάρα πολλές συνεργασίες με πολλούς ξένους και μεγάλους μουσικούς. Συνεχώς πειραματιζόμαστε παίζοντας με αυτούς. Αυτοί μας καλούν στο εξωτερικό, και έτσι σαν YFG έχουμε γυρίσει όλο τον κόσμο, παίζοντας με μεγάλα ονόματα που ως μικρός κάποτε μόνο στα όνειρα μου θα μπορούσα να τα έχω δει.
Έτσι συνεχίζοντας τώρα αυτό που κάνουμε, και μέσω της διαδικασίας αυτής, συνεργαζόμαστε με τον συνάδελφο Stu Hamn, ο οποίος είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος μπασίστας ο οποίος είναι κυρίως μέσα στον χώρο του Rock, του Progressive Rock, και ήρθε για να παίξουμε παρέα τη δικιά μου αλλά και τη δικιά του μουσική, και αυτό μέσα στα πλαίσια των πειραματισμών που κάνει ένα group που ενδιαφέρεται να αναπτύξει τον πολιτισμό, να αναπτύξει τις σχέσεις, να βγαίνει στο εξωτερικό, να διαφημίζει την Ελλάδα, και ταυτόχρονα να διαφημίζεται και το ίδιο παίζοντας με μεγάλα ονόματα. Αυτός είναι ένας από τους στόχους μας, πάντοτε όμως παράγοντας καλή και δημιουργική μουσική.
Σήμερα θα ακούσετε ένα group (ο Stu Hamm μαζί με τους YFG) που θα αποτελείται μόνο από κιθάρες, δηλαδή δύο μπάσα κιθάρες και μία κανονική ηλεκτρική κιθάρα. Στα τύμπανα ο Μένιος Πασιαλής, και στη κιθάρα ο Δημήτρης Πολίτης.
Rock Overdose: Αυτές οι συνεργασίες σας με ξένους μουσικούς παγκόσμιας κλάσης πως προκύπτουν: Κάνετε εσείς προσωπικές επαφές;
Γιώργος Φακανάς: Οι συνεργασίες αυτές γίνονταν και γίνονται με διάφορους τρόπους. Στην αρχή αυτών των συνεργασιών πήγαμε μέσω επαφών με γραφεία management, όμως το γεγονός ότι άρχισα να συνεργάζομαι μαζί τους (τους μουσικούς) αυτό άνοιξε διάπλατα τις πόρτες, αφού με αντιμετωπίζουν σαν φίλο τους και ισότιμο μουσικό, γι’ αυτό και παίζουμε μουσική και γυρνάμε τη γη με όλους αυτούς πια.
Rock Overdose: Σε ο, τι αφορά στη δική σας δισκογραφία αλλά στις συμμετοχές σας σε δίσκους άλλων, μπορείτε να μας δώσετε ένα νούμερο;
Γιώργος Φακανάς: Σε ο,τι αφορά στην Ελληνική δισκογραφία οι συμμετοχές μου έχουν ξεπεράσει τις 800-900… δεν ξέρω… δεν μπορώ να το ξέρω. Οι δικοί μου δίσκοι είναι 10 και αυτή τη στιγμή ετοιμάζονται άλλοι 2.
Rock Overdose: Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες πληροφορίες για αυτές τις 2 επικείμενες κυκλοφορίες σας;
Γιώργος Φακανάς: Βεβαίως. Το ένα από τα δύο albums είναι με τον μεγαλύτερο κιθαρίστα αυτή τη στιγμή στον κόσμο, ο οποίος με τιμάει με το να είναι μέλος της μπάντας μου. Ο Guthrie Govan. Με τον Guthrie είμαστε φίλοι, παίζουμε μαζί πολλά χρόνια, και έχουμε ηχογραφήσει έναν δίσκο live.
Πέρσι κάναμε μια πανευρωπαϊκή περιοδεία-κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουμε άλλη μια φέτος- αλλά θα είναι επίσημα ανακοινώσιμη όταν θα έχουν ετοιμαστεί όλα όσα πρέπει, και όταν με τη μπάντα μου τους YFG κάνουμε το guitar project χωρίς πνευστά, τότε κιθαρίστας μας είναι ο Guthrie Govan, και αυτό είναι κάτι τεράστιο γιατί δείχνει τη καταξίωση όχι τη δικιά μας σαν μπάντα μόνο, αλλά γενικά της Ελληνικής μουσικής σκηνής.
Βγαίνει λοιπόν ένα cd που θα λέγεται “Live In Athens” και θα αφορά συναυλίες που κάναμε πέρσι στην Ευρώπη, αλλά που η κεντρική ηχογράφηση έγινε εδώ στην Αθήνα, στο ‘Αθηνά Live’.
Ο δεύτερος δίσκος που κάνω είναι με τον Κουβανό Horacio Hernandez, έναν από τους μεγαλύτερους ντράμερ του κόσμου. Το έχουμε στα σκαριά και εκτός από τους Έλληνες και ξένους μουσικούς που θα συμμετέχουν, θα συμμετέχει επίσης και η συμφωνική ορχήστρα εγχόρδων της Βουλγαρίας σε μουσική δική μου.
Rock Overdose: Στείλτε εάν θέλετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες του Rock Overdose αλλά και γενικά σε όποιον διαβάσει αυτή τη συνέντευξη.
Γιώργος Φακανάς: Μην περιορίζεστε σε ένα μουσικό είδος με φανατισμό. Ανοίγουμε τα αυτιά μας και την ψυχή μας και κερδίζουμε από χώρους όπου πριν δεν το είχαμε καν φανταστεί.....η εποχή μας άλλωστε είναι fusion…. όπως κάθε εποχή! Θα συναντηθούμε στην επόμενη συναυλία....
Για το Rock Overdose
Συνέντευξη: Παύλος Γιαννακόπουλος