Συντάκτης: Κατερίνα Μήτικα
Οι US heavy metallers Sumerlands κυκλοφόρησαν τον δεύτερο δίσκο τους “Dreamkiller” μετά το αρκετά επιτυχημένο ομότιτλο ντεμπούτο τους, παραδόξως για κάποιους, μέσω της πιο ακραίας δισκογραφικής του κόσμου. Δυστυχώς για τη μερίδα που σπεύδει να κρίνει, στην προκειμένη περίπτωση ισχύει το κλασικό ρητό του σοφού λαού, «Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει». Μήπως η Relapse εντόπισε ένα άστρο στους Αμερικανούς και γι’ αυτό δε διστάζει να τους μοστράρει περήφανα στο roster της, ανάμεσα στα μεγαλύτερα ονόματα του ακραίου ήχου;
Το “Dreamkiller” φαίνεται να κατασκευάστηκε έχοντας κατά νου μια συνταγή που δύσκολα αποτυγχάνει: ρυθμικά, μελωδικά riffs και φωνητικά που πλησιάζουν προς τα ψηλά όρια του πενταγράμμου. Να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον προηγούμενο δίσκο, υπήρξε μια σημαντική αλλαγή πίσω από το μικρόφωνο: ο Phil Swanson που μας χάρισε τη φωνή του στο αξέχαστο ντεμπούτο της μπάντας έξι χρόνια πριν, αντικαταστάθηκε από τον υπέροχο Brendan Radigan.
Όλες τις συνθέσεις του δίσκου διακατέχει μια βρώμικη ενέργεια που παραπέμπει σε hair metal κυκλοφορία, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά επηρεασμένη από τους ήχους των 80s. Ως προς αυτό το κομμάτι, υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην 80s επιρροή και στον μοντέρνο χαρακτήρα της μπάντας αν και θα λέγαμε ότι για λίγο υπερισχύει η 80s νοσταλγία. Συνολικά, ο ήχος του “Dreamkiller” είναι ένα κράμα 80s hair metal και αμερικανικού heavy metal.
Το “Dreamkiller” είναι ένας δίσκος πλήρως ολοκληρωμένος, άκρως μελωδικός και απολαυστικός από την αρχή μέχρι το τέλος, έχοντας μια πολύ ευχάριστη και αβίαστη ροή, γεγονός που εξυπηρετεί και η 35λεπτη διάρκειά του. Η δομή του χαρακτηρίζεται ως πανέξυπνη, σε τέτοιο βαθμό που δεν γίνεται να μην προκαλέσει μέχρι και τον πιο παραδοσιακό και δύσκολο οπαδό του σκληρού ήχου να μπει σε έναν φαύλο κύκλο ατελείωτου headbanging.
Η Relapse λοιπόν, δεν προσέθεσε τους Sumerlands τυχαία στο βαρύ roster της. Οι Αμερικάνοι βάζουν τα γυαλιά και κάνουν μαθήματα σε μεγάλη μερίδα συγκροτημάτων και πιο εμπορικών από αυτούς, καθώς αδιαμφισβήτητα δημιούργησαν μία από τις κορυφαίες κυκλοφορίες της χρονιάς, στην underground σκηνή και όχι μόνο.
Βαθμολογία: 86/100
Για το Rock Overdose,
Κατερίνα Μήτικα