Οι Boogie Belgique "γεννήθηκαν" το 2012, μέσα από τους ευφάνταστους πειραματισμούς του ιδρυτή τους Oswald Cromheecke με τους abstract hip hop και dub ρυθμούς και τις swing μελωδίες. Με σταθερή και συνεχή εξέλιξη τα χρόνια που πέρασαν, οι Boogie Belgique γρήγορα εδραιώθηκαν στην underground σκηνή της instrumental hip hop, trip hop, electro-swing και nu jazz, αποκτώντας πολύ γρήγορα θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.
Λίγο πριν την επιστροφή τους στην χώρα μας, ο Oswald απαντά στις εύστοχες και πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις του Νίκου Χήναρη, και μας καλεί να ταξιδέψουμε μαζί με τη μουσική τους στο Piraeus Club Academy την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου στην Αθήνα και το Σάββατο 4 Νοεμβρίου στο Principal, στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για εμφανίσεις που δεν πρέπει να χάσετε!
🎟️ Αθήνα: https://www.more.com/music/boogie-belgique/
🎟️ Θεσσαλονίκη: https://tickets.public.gr/music/boogie-belgique-1/
RockOverdose: Γειά σου Oswald! Ευχαριστούμε για τον χρόνο που αφιέρωνεις για να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Πώς είσαι;
BOOGIE BELGIQUE: Γεια! Ευχαριστώ για τη συνέντευξη! Ήμαστε υπέροχα. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να τελειώσουμε το τελευταίο μας άλμπουμ "Machine", το δουλεύαμε εδώ και πολύ καιρό - κατά τη διάρκεια της πανδημίας - και είμαστε πολύ χαρούμενοι και ανυπομονούμε να το παρουσιάσουμε σε χώρες σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα φυσικά!
RockOverdose: Βρίσκεστε στη μέση της περιοδείας για το "Machine". Είστε ικανοποιημένοι με το πώς πήγε μέχρι τώρα; Κάποια highlights;
BOOGIE BELGIQUE: Ναι, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την περιοδεία μέχρι στιγμής! Δώσαμε έξι παραστάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο που ήταν υπέροχες. Λάβαμε πολλές εξαιρετικές κριτικές και πολλά κομπλιμέντα από τον κόσμο, οπότε είμαστε χαρούμενοι γιατί δουλέψαμε σκληρά για αυτές τις πρόσφατες παραστάσεις μας.
Είναι ένα μείγμα παλιότερων πιο δημοφιλών τραγουδιών και επίσης των νέων κομματιών από το τελευταίο μας άλμπουμ, και λειτουργεί πολύ καλά. Σε όλο το συγκρότημα αρέσει πολύ η περιοδεία και μπορώ να πω ότι είναι ίσως η καλύτερή μας μέχρι στιγμής.
Μερικά highlights ... χμμ στο Λονδίνο είναι πάντα εκπληκτικά όταν παίζουμε, εμφανιστήκαμε στο Jazz Cafe που είναι ένας πολύ ωραίος χώρος, αλλά και στο Βέλγιο παίξαμε στο Da Roma, που είναι ένα πολύ ωραίο παλιό σινεμά, όπου και ηχογραφήσαμε επίσης τo 2o ηχογραφημένo show των sessions κατά τη διάρκεια του πανδημίας. Πάντα διαλέγουμε μερικές υπέροχες τοποθεσίες και συναντάμε ωραίους ανθρώπους και πολλούς θαυμαστές, ήταν υπέροχα μέχρι τώρα!
RockOverdose: Για κάποιον που μπορεί να έρθει «στα τυφλά» στη συναυλία σας, τι μουσική παίζετε; Τι να περιμένουν;
BOOGIE BELGIQUE: Λοιπόν, οι Boogie Belgique είναι ένα μείγμα μεταξύ ηλεκτρονικής μουσικής και τζαζ, trip-hop και hip-hop, επίσης λίγο abstract hip-hop. Είναι ένας συνδυασμός με πολλά στυλ, που έχουν την ίδια λάμψη νοσταλγίας για το παρελθόν.
Στα live μας κάνουμε παραστάσεις που είναι σαν rollercoaster, έχουμε πολλά χορευτικά κομμάτια, αλλά και μερικά down tempo κομμάτια. Το show μας έχει διάρκεια μιάμιση ώρας, με έξι άτομα πάνω στη σκηνή, ντραμς, τρομπέτα, σαξόφωνο, πλήκτρα, κιθάρα και φωνητικά, συνοδεία ενός ολοκληρωμένου visual show.
Κατά τη γνώμη μου, έχουμε δημιουργήσει μια καλή ισορροπία μεταξύ των πιο δημοφιλών παλιότερων τραγουδιών μας και επίσης των νέων κομματιών, οπότε πιστεύω ότι για κάθε θαυμαστή υπάρχει κάτι ωραίο σε αυτό. Δουλέψαμε σκληρά για να τελειοποιήσουμε την ατμόσφαιρα των Boogie Belgique και νομίζω ότι η παράσταση είναι ο τέλειος συνδυασμός όλων.
RockOverdose: Οι Boogie Belgique είναι πλέον πάνω από 10 ετών! Από DJ set με τρομπέτα γίνατε μια full μπάντα! Κοιτάζοντας πίσω, θα αλλάζατε κάτι στην πορεία σας; Τι έπεται για τη συνέχεια;
BOOGIE BELGIQUE: Ω ναι, είμαστε 10 χρονών, αυτό είναι αλήθεια! Ξεκινήσαμε με ένα DJ set στην Ελλάδα, το 2012 ή το 2013 νομίζω. Κάναμε την πρώτη μας παράσταση εκεί και αν κοιτάξω πίσω δεν νομίζω ότι θα άλλαζα κάτι. Ήταν ένας αγώνας για εμάς φυσικά, καθώς ξεκινήσαμε πρώτα ως DJ set και μετά δημιουργήσαμε ένα live συγκρότημα, κυκλοφορήσαμε ανεξάρτητα άλμπουμ αλλά και μέσω δισκογραφικών, όλα έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους και φυσικά μάθαμε πολλά όλα αυτά τα χρόνια.
Κάναμε ως επί το πλείστον τα πάντα μόνοι μας, το artwork, τα videos και φυσικά την ίδια τη μουσική, για να διατηρήσουμε αυτή την καλλιτεχνική ταυτότητα όσο το δυνατόν καλύτερα, και νομίζω ότι το έχουμε πετύχει. Φυσικά, έχουμε αλλάξει πολλά, αλλά νομίζω ότι δεν θα άλλαζα τίποτα.
Τι έπεται; Θα κάνουμε αρκετά live και θα δούμε τι θα συμβεί, έχουμε κάτι special ετοιμάσει για να κυκλοφορήσουμε τους επόμενους μήνες, οπότε μείνετε συντονισμένοι. Υπάρχουν πολλά που έρχονται!
RockOverdose: Jazz, electro-swing, trip-hop ακούγονται όλα στη μουσική σας. Προέρχεστε από αυτά τα στυλ μουσικής και ως ακροατές; Έχει αλλάξει η διαδικασία συγγραφής τραγουδιών απ' τη στιγμή που προσθέσατε περισσότερους μουσικούς στο γκρουπ;
BOOGIE BELGIQUE: Ναι, σίγουρα το έκαναν. Άκουγα πολύ trip hop και abstract hip-hop, electro swing και παράλληλα άκουγα και jazz. Έχω μουσική συλλογή από παλιούς δίσκους τζαζ και άλλα παρόμοια, είναι της μητέρας μου στην πραγματικότητα, οπότε επηρεάστηκα και από αυτό.
Η ουσία των Boogie Belgique εξακολουθεί να υπάρχει στη μουσική μας, είναι η ίδια αλλά έχει αλλάξει με τα χρόνια. Στην αρχή είχαμε επίσης και μια dub πλευρά, που εξακολουθεί να υπάρχει κατά κάποιο τρόπο. Φυσικά, όταν άρχισα να δουλεύω με περισσότερους μουσικούς, όλοι έφεραν τις επιρροές και τις απόψεις τους στο τραπέζι, οπότε αυτό άλλαξε και τη μουσική μας.
Σε αυτό το τελευταίο άλμπουμ υπάρχουν και ηλεκτρονικές επιρροές, αλλά προσπαθούμε πάντα να αποδίδουμε τον ίδιο σεβασμό στη βασική ταυτότητα πίσω από τους BB.
RockOverdose: Έχετε επισκεφθεί την Ελλάδα πολλές φορές στο παρελθόν. Τι αναμνήσεις έχετε από εδώ;
BOOGIE BELGIQUE: Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που έχουμε επισκεφτεί ποτέ ως Boogie Belgique το 2012-13, όταν παίζαμε μουσική μαζί και έτσι γνώρισα την Ελλάδα, καθώς δεν είχα ξαναπάει εκεί που είναι πολύ ωραία, γιατί δεν ήμουν ένας τουρίστας. Δουλέψαμε εκεί και γνωρίσαμε πολύ ωραίους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο γούστο στη μουσική και απόψεις για τη ζωή, μας έδειξαν τη χώρα και τα καλύτερα μέρη της, εστιατόρια, τις οικογένειες τους ..
Η Ελλάδα είναι τόσο φιλική απέναντί μας, και κάθε φορά που μιλάμε για την Ελλάδα λέμε πάντα ότι θέλουμε να επιστρέψουμε. Σίγουρα ανυπομονούμε να έρθουμε καθώς έχουμε υπέροχες αναμνήσεις, κάναμε κάποια στιγμή διακοπές εκεί πριν από τα shows μας στο παρελθόν, οπότε ναι ... ανυπομονούμε!
RockOverdose: Γράψιμο, ηχογράφηση, πρόβες, περιοδείες και πάλι απ' την αρχή. Αν και το να ζεις από τη μουσική ακούγεται σαν όνειρο, η ζωή ενός μουσικού πλήρους απασχόλησης μοιάζει κάποιες στιγμές "σε πνίγει"; Υπάρχει ο κίνδυνος να το αισθανθείς σαν "κανονική δουλειά";
BOOGIE BELGIQUE: Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση! Είμαι πραγματικά τυχερός που μπορώ και δηλώνω μουσικός πλήρους απασχόλησης. Δεν είναι τόσο εύκολο, ξέρω πολλούς ανθρώπους που είναι πραγματικά σπουδαίοι μουσικοί αλλά πρέπει να κάνουν κάτι άλλο παράλληλα. Σίγουρα στις μέρες μας αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Μπορεί να είναι πολύ ωραίο όταν όλα ολοκληρώνονται, όταν τελειώνεις ένα άλμπουμ ή έχεις μια ωραία πρόβα ή παράσταση, αλλά φυσικά απαιτείται πολλή δουλειά όπως κάθε άλλη δουλειά. Πρέπει να προετοιμαστείς εκ των προτέρων και επίσης, η δημιουργία μουσικής απαιτεί φυσικά πολύ χρόνο και δουλειά, το sampling, η παραγωγή, η συγγραφή, η ηχογράφηση, η μίξη και το mastering έχουν πολλή δουλειά.
Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με τη δημιουργία πιστεύω το βλέπουν ως χόμπι για να διασκεδάσουν και μετά από λίγο γίνεται πιο βαρετό, όταν το κάνεις ως δουλειά. Προσωπικά δεν έχω αυτό το πρόβλημα, τόσο πολύ. Μπορεί να είναι δύσκολο μερικές φορές με κάποια σημεία της δουλειάς που δεν μου αρέσουν τόσο, π.χ. οικονομικοί προϋπολογισμοί, emails κ.λ.π.. Όταν δημιουργώ μουσική έχω την ίδια σπίθα όπως την πρώτη φορά και ελπίζω να μείνει. Δεν το βλέπω ποτέ ως δουλειά!
RockOverdose: Υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που είναι κατά του sampling. Συχνά βλέπουμε τα κομμάτια στο Youtube να επιβραδύνονται και να έχουν περισσότερες προβολές από το original τραγούδι. Ποια είναι η λεπτή γραμμή μεταξύ της δημιουργικής χρήσης του sampling και του σεβασμού στο πρωτότυπο υλικό, με την κλοπή; Πώς το προσεγγίζεις;
BOOGIE BELGIQUE: Μία ακόμη πολύ καλή ερώτηση! Προσωπικά, ήμουν πάντα πολύ αυστηρός με αυτό το θέμα. Όταν άρχισα να χρησιμοποιώ samples, τα χρησιμοποίησα επειδή δεν είχα κάποια εξειδίκευση στο να παίζω μουσική, όπως κιθάρα ή οτιδήποτε άλλο. Χρειαζόμουν ένα εργαλείο και το sampling ήταν ό,τι καλύτερο για μένα. Άρχισα να προσθέτω garage μουσικές χρησιμοποιώντας μικρά δείγματα ή δείγματα που υπήρχαν στο πρόγραμμα για να φτιάξω μερικά εντελώς νέα κομμάτια. Εκείνη την εποχή δούλευα πάνω και σε ένα άλλο συγκρότημα κι έτσι το χρησιμοποίησα ως εργαλείο και από εκείνο το σημείο ξεκίνησαν οι BB. Χρησιμοποίησα το sampling με τέτοιο τρόπο ώστε να φτιάξω ένα εντελώς νέο τραγούδι.
Είναι δύσκολο να το κάνεις αυτό, και νομίζω ότι καταλαβαίνω όσους όσους αντιτίθενται σε αυτό σε αυτό, και σίγουρα όταν το sampling έχει κάποιο beat από κάτω, ή επιβραδύνει λίγο και πιστώνονται σε νέους καλλιτέχνες. Αυτό δεν είναι εντάξει. Όμως δεν είναι όλα άσπρα ή μαύρα, μερικές φορές νομίζω ότι αν θες να προσεγγίσεις το νέο κοινό μπορείς να το εκσυγχρονίσεις λίγο.
Φυσικά, με πολύ σεβασμό στον αρχικό καλλιτέχνη. Νομίζω ότι ένα καλό παράδειγμα αυτού είναι αυτό που έκαναν οι Polites (;) με παλαιότερα τραγούδια, κάποια tributes σε κομμάτια του Frank Sinatra που διασκεύασαν με λίγο sampling, δεν βγήκε ένα εντελώς διαφορετικό τραγούδι, και πιστεύω ότι στην πραγματικότητα είναι ένας φόρος τιμής στο αρχικό κομμάτι που κι έτσι λειτουργεί πολύ καλά και προσελκύει νέο κοινό, εστιάζοντας στη μουσική του Frank Sinatra. Για μένα το sampling είναι κάτι με το οποίο ξεκινάς ένα νέο τραγούδι, μια βάση, μια ψυχή που έχεις ήδη και την μοιράζεις, την ανακατεύεις και το εξελίσσεις πχ. ένα χαρούμενο τραγούδι μπορείς να το κάνεις πιο λυπητερό κ.ο.κ.. Αυτό είναι το ωραίο μέρος του sampling, είναι ένα εργαλείο και μπορεί να είναι μαγικό, αν λειτουργήσει!
RockOverdose: Ποιον καλλιτέχνη θα θέλατε να επαναφέρετε στη ζωή και να έχετε μαζί σας στη σκηνή; Μπορείς να κάνεις ένα top 3 αν δεν μπορείς να επιλέξεις!
BOOGIE BELGIQUE: Σίγουρα θα κάνω ένα top 3 γιατί είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω. Λοιπόν, νομίζω ότι στη σκηνή σίγουρα θα προσκαλούσα τη Billie Holiday, είναι μια από τις καλύτερες τραγουδίστριες που έχω ακούσει ποτέ και είχε μια εκπληκτική ζωή. Ήταν πραγματικά ταλαντούχα και είχε μεγάλη απήχηση στην τζαζ γενικά, και είναι ακόμα διαχρονική.
Δίπλα της μια άλλη καταπληκτική τραγουδίστρια, τη Nina Simone φυσικά, η οποία είχε επίσης μια δύσκολη ζωή. Μπορείτε να το νιώσετε στη μουσική της, στο τι έγραψε και πώς το εξέφρασε.
Ίσως να πρόσθετα κι έναν άντρα, όπως ο Duke Ellington! Η μουσική του έχει πολύ σημαντικό αντίκτυπο στη μουσική των Boogie Belgique και η κινηματογραφική του προσέγγιση στη μουσική των μεγάλων συγκροτημάτων, κάτι που αγαπάμε πραγματικά και προσπαθούμε πάντα να το εντάξουμε με κάποιο τρόπο στη μουσική μας. Οπότε ναι, αυτό είναι το top 3 μου!
RockOverdose: Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου! Ανυπομονώ να σας δω στην Αθήνα! Τα τελευταία λόγια δικά σου!
BOOGIE BELGIQUE: Πραγματικά ανυπομονούμε για αυτές τις 2 παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχει περάσει πολύς καιρός και δουλέψαμε πολύ σκληρά για την "Machine tour". Ανυπομονούμε! Θα είναι υπέροχα. Σας ευχαριστώ για τις πραγματικά ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σας. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Στην υγειά σας!
Για το RockOverdose,
Νίκος Χήναρης