Συντάκτης: Βαγγέλης Γιαννακόπουλος
Για τους die hard οπαδούς του ακραίου ήχου είναι pop, για τους οπαδούς της mainstream μουσικής είναι ακραίοι. Όπως και να τους χαρακτηρίσει κανείς, είναι οι Behemoth και για μία ακόμη φορά μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό κυκλοφορώντας το livestream “In Absentia Dei” σε φυσική μορφή.
Ήδη από την κυκλοφορία των πρώτων teasers μας είχαν δώσει να καταλάβουμε ότι δε θα γίνουμε μάρτυρες ενός ακόμα livestream, τα οποία λόγω καραντίνας ήταν ο μοναδικός τρόπος, το οποίο είχαν τα συγκροτήματα για να πλησιάσουν το κοινό τους. Οι Behemoth ντυμένοι με μαύρες κελεμπίες, κρατώντας λάβαρα πάνω σε μαύρα άλογα, κάλπαζαν με κατεύθυνση μία γοτθική εγκαταλελειμμένη εκκλησία στην οποία έλαβε χώρα και το live stream. To όλο σκηνικό έφερνε ανατριχίλα θυμίζοντας τους καβαλάρηδες της αποκάλυψης. Εξ' ορισμού βλάσφημοι, δε μπορούσαν να βρουν καλύτερο μέρος να πραγματοποιήσουν το live stream. Μία εγκαταλελειμμένη εκκλησία μετέφερε άψογα το μήνυμα: “In Absentia Dei” (κατά την απουσία του Θεού).
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι Behemoth προέρχονται από την Πολωνία, η οποία είναι από τις πιο συντηρητικές και θρησκόληπτες χώρες στην Ευρώπη και το συγκρότημα έχει βρεθεί πολλές φορές στα δικαστήρια για βλασφημία και προσβολή της θρησκείας, μη κάνοντας βήμα πίσω σε αυτά που πιστεύουν και θέλουν να εκφράσουν. Στο χώρο της ακραίας μουσικής έχουμε δει πάρα πολλά συγκροτήματα, να χρησιμοποιούν τη βλασφημία με όρους marketing γιατί «έτσι πρέπει», δεν ξέρω όμως πόσα από αυτά τα συγκροτήματα θα είχαν το κουράγιο να τα βάλουν με έναν ολόκληρο κρατικό μηχανισμό.
Το όλο εγχείρημα του “In Absentia Dei” ήταν από την αρχή πολύ δύσκολο. Εν μέσω πανδημίας και σκληρών lockdown σε πολλές χώρες, οι Behemoth ήθελαν να συνδυάσουν μαγνητοσκοπημένα video μαζί με την απόδοση των καλύτερων στιγμών τους live. Η μακρόχρονη καριέρα του συγκροτήματος και οι ατελείωτες ώρες πάνω στην σκηνή, δεν αφήνουν περιθώρια για κάτι λιγότερο από το τέλειο σε απόδοση και τελικό αποτέλεσμα. Ο ήχος είναι αψεγάδιαστος, με περισσότερο όγκο και πιο σκοτεινός από τις αρχικές ηχογραφήσεις. Όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα live. H επιλογή των κομματιών φρόντισε να ευχαριστήσει τους φανατικούς οπαδούς του συγκροτήματος, βάζοντας στο set list κομμάτια από τις πρώτες στιγμές της καριέρας τους (“From The Pagan Vastlands” – 1995, “Satan’s Sword” – 1998), αλλά όπως είναι λογικό οι τελευταίοι σταθμοί της καριέρας τους μονοπώλησαν το live.
Η θεατρικότητα και ο παλμός των Behemoth έχει αποδοθεί στο μέγιστο και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, παρά τις αντιξοότητες και τη δυσκολία της ηχογράφησης σε μία πέτρινη εκκλησία. Πιστεύω έντονα ότι μόνο οι Behemoth θα μπορούσαν να έχουν τέτοιο αποτέλεσμα και να καθηλώσουν ακόμα και μη μυημένους στο είδος. Όση κριτική και αν τους ασκείται, συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν πάρα πολύ καλά και εμείς να το απολαμβάνουμε.
Βαθμολογία: 90/100
Για το Rock Overdose,
Βαγγέλης Γιαννακόπουλος