Λοιπόν, σήμερα θα σας παρουσιάσω ένα ακόμα split alb… “Κάτσε ρε Μίνω! Πάλι split album; Μας έχεις φλομώσει στα split album, δεν υπάρχει κάτι άλλο;” Τι να κάνω ρε παιδιά, αφού το ένα βγαίνει μετά το άλλο, εγώ φταίω; “Άντε καλά… Για να δούμε τι έχεις αυτή τη φορά”. Σας ευχαριστώ. Λοιπόν, όπως έλεγα, σήμερα θα σας παρουσιάσω τη γαλλο-αμερικάνικη συνεργασία ενός παλιού συγκροτήματος, τους Blut Aus Nord, κι ενός σχετικά καινούργιου, τους Aevangelist, με τίτλο “Codex Obscura Nomina”. Για τους Blut Aus Nord δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Όσοι ασχολούνται με το Black Metal σίγουρα θα γνωρίζουν την εικοσάχρονη και βάλε πορεία των Γάλλων και τους πολύ καλούς δίσκους που έχουν κυκλοφορήσει, με τον τελευταίο, το “Memoria Vetusta III: Saturnian Poetry”, να παίρνει εξαιρετικές κριτικές. Οι Aevangelist, από την άλλη, οι οποίοι απαρτίζονται από τον Matron Thorn και την Ascaris, μπορεί να υπάρχουν μονάχα 6 χρόνια, αλλά έχουν ήδη κυκλοφορήσει 4 άλμπουμ, με το τελευταίο να έχει κυκλοφορήσει μόλις πέρσι. Για να δούμε, λοιπόν, τι έχουμε εδώ.
Αυτό που διακρίνει κυρίως τα 4 τραγούδια των Blut Aus Nord, είναι η βαριά και ζοφερή ατμόσφαιρα που κυριαρχεί καθόλη τη διάρκειά τους, αλλά και η αίσθηση της ύπαρξης κάτι του κακού και απειλητικού. Για αυτό το τελευταίο ευθύνονται κυρίως οι αργές, βασανιστικές ταχύτητες και τα μοχθηρά φωνητικά, τα οποία σε κάνουν να πιστεύεις ότι κάτι το κακό υπάρχει γύρω σου, που σέρνεται αργά αργά προς το μέρος σου, περιμένοντας την κατάλληλη ευκαιρία για να σου ορμήξει. Και η όλη καταχνιά και το ζόφος, που δημιουργείται από τις αργές, Doom-ish ταχύτητες, που από μόνες τους είναι ικανές να κάνουν την ακρόαση δύσκολη, ενισχύεται από τη βρομιά του ήχου, αλλά και από τα Drone στοιχεία, με τα οποία οι Γάλλοι εμπλουτίζουν τη μουσική τους. Εκεί που αλλάζουν λίγο τα πράγματα, αν και η ατμόσφαιρα παραμένει σκοτεινή, είναι στο τέταρτο κομμάτι, που γίνεται πιο up-tempo, καθώς εισάγονται πιο ηλεκτρονικά / industrial στοιχεία, ενώ η μουσική γίνεται σαφώς πιο βαριά.
Από την άλλη, οι Aevangelist, μας προσφέρουν ένα και μοναδικό κομμάτι, το οποίο όμως διαρκεί πάνω από 20 λεπτά, ξεπερνώντας έτσι τη συνολική διάρκεια των τεσσάρων τραγουδιών των Blut Aus Nord. Η αλλαγή από τη μουσική των Γάλλων στη μουσική των Αμερικανών είναι εμφανής, καθώς στην έναρξη του τραγουδιού έχουμε πιο ξεκάθαρες Black Metal μελωδίες, με γρήγορα ξεσπάσματα, blast beats και μοχθηρά high-pitched φωνητικά. Παρόλα αυτά, δεν έχουμε μεγάλη αλλαγή στην ατμόσφαιρα, καθώς και οι Aevangelist προτιμούν να πλαισιώσουν τη μουσική τους με σκοτεινές μελωδίες, αν και η ατμόσφαιρα δεν είναι τόσο βαριά σε όλη τη διάρκεια του κομματιού, όπως αντιθέτως συμβαίνει στα τέσσερα πρώτα κομμάτια. Πάντως, προς τη μέση του τραγουδιού, οι Αμερικάνοι τραβάνε χειρόφρενο και τραβούν και αυτοί προς το βασίλειο του Doom Metal, το οποίο κυριαρχεί σε όλο το δεύτερο μισό του κομματιού. Εκεί, οι αργές κιθάρες δημιουργούν πολύ ωραίες καταθλιπτικές μελωδίες, οι οποίες συνοδεύονται από κραυγές και βαθιά, μοχθηρά φωνητικά, ενώ υπάρχουν και κάποια περάσματα με πιο electro / drum and bass μελωδίες, όπου ακούγονται καθαρά φωνητικά.
Το “Codex Obscura Nomina” μας προσφέρει ακριβώς αυτό που περιγράφεται στον τίτλο: σκότος! Τέσσερα σκοτεινά, απειλητικά κομμάτια, καλογραμμένα, που μας μεταδίδουν την ατμόσφαιρα που τυλίγει τις συνθέσεις, κάνοντας μας να αισθανόμαστε μόνοι, μέσα στο σκοτάδι, με τη συνεχή φοβία ότι κάτι το απειλητικό έρχεται προς το μέρος μας. Η μεγάλη εμπειρία αυτών των δύο συγκροτημάτων είναι εμφανής και τα τραγούδια που μας προσφέρουν δεν πρόκειται να απογοητεύσουν τους οπαδούς τους, αλλά και τους οπαδούς του Black / Doom γενικότερα.
Βαθμολογία: 78/100
Για το Rock Overdose,
Μίνως Ντοκόπουλος