DOOL – “The Shape Of Fluidity”

Συντάκτης: Βαγγέλης Κατσής

 

Οι Ολλανδοί Dool επιστρέφουν στις δισκογραφικές κυκλοφορίες μετά το εκπληκτικό “Summerland”  του 2020. Το καλό τριτώνει λοιπόν με ένα εξίσου ενδιαφέρον άλμπουμ, ακριβώς 4 χρόνια μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου. Αρχικά, λίγα λόγια για τους Dool. Όπως είπαμε, είναι από την Ολλανδία, ξεκίνησαν την πορεία τους κάπου στο 2016 και έκτοτε έχουν πραγματοποιήσει πάμπολλες συναυλίες κυρίως στην κεντρική Ευρώπη, έχουν κυκλοφορήσει 2 full-length (πάμε για το τρίτο τώρα) και μερικά EPs. Προσωπικά, τους Dool τους ανακάλυψα μόλις είχαν κυκλοφορήσει τα πρώτα τους single για το ντεμπούτο άλμπουμ τους, το “Here Now, There Then” το 2017, όταν ξεψάχνιζα τότε τα side projects που συμμετείχαν τα μέλη των  αγαπημένων μου  The Devil's Blood. Ο συνδετικός κρίκος των δύο συγκροτημάτων; Ο μπασίστας Job “J” Van De Zande, ο οποίος αμέσως μετα την κυκλοφορία του “Here Now, There Then” αποχώρησε από τους Dool. Τέλος πάντων, αυτά λίγη σημασία έχουν με τη μουσική και το “Shape Of Fluidity”, που απασχολεί αυτό το κείμενο. 

 

 

Η συνθετική προσέγγιση των Dool στο νέο τους άλμπουμ δεν αλλάζει πολύ σε σχέση με το “Summerland”, επομένως όποιος έχει ακούσει τις προηγούμενες δουλειές του συγκροτήματος δε θα εκπλαγεί ιδιαίτερα. Αυτό δε σημαίνει ότι η μπάντα επαναπαύτηκε στα επίπεδα που έπιασε πριν 4 χρόνια, ίσα-ίσα θα έλεγα ότι στο “Shape Of Fluidity” οι Dool ακούγονται πιο ώριμοι από ποτέ. Να το θέσω κάπως καλύτερα, ο ήχος του συγκροτήματος δε μένει στάσιμος, δεν είναι “μια από τα ίδια” το νέο άλμπουμ. «Και ποιός είναι ο ήχος των Dool δηλαδή;» θα αναρωτιέστε κάποιοι και απαντώ αμέσως: Ένα αμάλγαμα σκοτεινού rock/metal με στοιχεία post, doom και progressive. Αυτό που κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα (ας μου επιτραπεί ο όρος) «ανδρόγυνα» φωνητικά της τραγουδίστριας* Raven Van Dorst. Ο τίτλος και η θεματική του “Shape Of Fluidity” έχουν σε μεγάλο βαθμό επηρεαστεί και βασιστεί από την προσωπική ζωή της Raven και μάλιστα το δελτίο τύπου ξεκινάει με το γνωστό “Τα πάντα ρει” του Πλάτωνα. Οι στίχοι των τραγουδιών πραγματεύονται την κατάσταση των ημερών που ζούμε, την αβεβαιότητα, την αστάθεια και τις συνεχόμενες μεταβολλές στις ζωές όλων. Άλλωστε, το όνομα του συγκροτήματος στα Ολλανδικά σημαίνει “wandering”, δηλαδή -σε ελεύθερη μετάφραση- περιπλανιέμαι. 

 

 

Το “Shape Of Fluidity” αποτελείται από 9 τραγούδια και έχει συνολική διάρκεια λίγο λιγότερο από 50'. Δε θα μπω σε track-by-track ανάλυση πρώτον γιατί είναι βαρετό και δεύτερον γιατί δεν έχει νόημα να αναλύσω ένα άλμπουμ που ιδανικά είναι να ακούγεται σαν ολοκληρωμένη δουλειά παρά ξέχωρα. Το “Shape Of Fluidity” είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει ότι είναι: fluid. Άλλοτε μελωδικό και υπνωτιστικό, άλλοτε πιο heavy και με distortions, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι καθηλωτικό. Η ευελιξία και η άνεση με την οποία οι Dool μπορούν να μεταπηδούν από τη μία συνθήκη στην άλλη ειναι χαρακτηριστική και είναι ένα προσόν-ταλέντο που έχουν επιδείξει από το ντεμπούτο τους ακόμα. Απλώς, όσο περνάνε τα χρόνια, είναι μια ικανότητα που εξελίσσουν και βελτιώνουν όλο και περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από την αρχή της καριέρας τους αποσπούν μόνο θετικά σχόλια από κάθε λογής περιοδικά-webzines (καλή ώρα) και πολλά από τα live shows τους γίνονται γρήγορα sold out. 

 

 

Εν ολίγοις, το νέο δημιούργημα των Dool αξίζει και το προτείνω ανεπιφύλακτα σε κάθε λογής λάτρη της καλής metal μουσικής. Έχει ενδιαφέρουσα θεματική, όμορφο artwork, κάθε άλλο παρά αδιάφορους και τετριμένους στίχους, εκπληκτική μουσική και άψογη παραγωγή. Ε τί άλλο μπορεί να θέλει κανείς; Το “Shape Of Fluidity” κυκλοφορεί στις 19 Απριλίου μέσω της Prophecy Productions. Μέχρι τότε, μπορείς να πάρεις μια γεύση με τα “Venus In Flames” και “Hermagorgon”, που έχουν κυκλοφορήσει με τη μορφή single.

 

 

* Η τραγουδίστρια Raven Van Dorst γεννήθηκε intersex, αυτό που λέμε ερμαφρόδιτη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, αμέσως μετά τη γέννηση, οι γιατροί επιλέγουν ουσιαστικά το φύλο του μωρού μέσω χειρουργείου. Πλέον, η Raven (χρησιμοποιώ τα δικά της λόγια) «έχει πάρει πίσω αυτό που της είχε κλαπεί και έχει αποδεχτεί πλήρως την ερμαφρόδιτη φύση της». Επίσης η Raven επιθυμεί τη χρήση ουδέτερων προσωνυμιών, δηλαδή τα “they/them”. Κάτι τέτοιο στην ελληνική απόδοση είναι δύσκολο. Η χρήση των θηλυκών προσωνυμιών έγινε καθαρά και μόνο για την ευκολία στη νοηματική απόδοση του κειμένου και χωρίς καμία πρόθεση να προσβάλλω ή να αγνοήσω τις επιθυμίες της Raven.

 

 

Βαθμολογία: 90/100

 

 

Για το Rock Overdose,
Βαγγέλης “Αρκούδα” Κατσής



 

Comments