SKAGS – “Year 2200”

Συντάκτης: Μιχάλης Τσολάκος

 

Το 2024 αναμένεται αρκετά δυνατό από δισκογραφικής πλευράς για πολλά συγκροτήματα και διάφορους λόγους. Η πρώτη ακρόαση νέου δίσκου δεν ανήκε ούτε στους Saxon, oύτε σε καμία άλλη μπάντα, αλλά στους σχετικά άγνωστους συμπατριώτες μας, Skags. Ένας μικρός πρόλογος κρίνεται απαραίτητος λοιπόν. Το πενταμελές συγκρότημα υπάρχει από το 2017, όταν μια παρέα φίλων ξεκίνησε να διασκευάζει γνωστά pop και rock κομμάτια. Η ανάγκη για δικιά τους δημιουργία τελικά επικράτησε και προς τα τέλη του 2019 η μπάντα έκανε τα πρώτα της δισκογραφικά βήματα. Οι επιρροές τους, τόσο σε συγκροτήματα, όσο και σε ήχους ποικίλουν. The Cure, Pink Floyd, Radiohead, Dream Theater, Porcupine Tree, μέχρι και Guns N' Roses είναι μερικά από τα ακούσματα των παιδιών, ενώ ατμοσφαιρικά φωνητικά, progressive κιθαριστικά θέματα, ψυχεδελικό και alternative rock μπορείς να ακούσεις στα κομμάτια τους.

 

Ναι, οι Skags θα μπορούσαμε να πούμε ότι δε μοιάζουν με κανέναν. Το “Digital Cage Of A Cursed Generation”, ντεμπούτο άλμπουμ τους, κυκλοφόρησε το 2020, μία όχι και τόσο καλή χρονιά θα λέγαμε για τους γνωστούς λόγους. Από το 2022, η μπάντα έχει μπει σε διαδικασία δημιουργίας και ηχογράφησης του δεύτερου πλήρους LP τους, ονόματι “Year 2200”. Ομολογώ πως δεν είχα ακούσει τον παρθενικό τους δίσκο πριν, αλλά του έριξα μια γρήγορη (κι επιφανειακή) ακρόαση μετά το υπό παρουσίαση άλμπουμ. Η μουσική και στα δύο άλμπουμ είναι δουλειά του Σωτήρη Αγγελίδη (μπάσο, φωνητικά), αλλά οι στίχοι είναι σχεδόν αποκλειστικά του Χρήστου Αλεξανδρή (ντραμς). Συνεχίζοντας, έχει γίνει ένα βήμα παραπάνω στη σύνθεση, την παραγωγή, τη συνοχή, αλλά και στο  artwork.

 

Το “Year 2200”, το οποίο θα κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες, περιέχει επτά κανονικά κομμάτια και τρία εισαγωγικά θέματα (“Year 2200”, “A Dark Figure” και “Discovery of the New World”). H αρχή γίνεται με το “Extinction”, το οποίο ξεκινά μελωδικά, σε mid tempo ρυθμούς, με τα γυναικεία φωνητικά να κυριαρχούν, ενώ στη συνέχεια γίνεται πιο γρήγορο. Στο μικρόφωνο συναντάμε την Σπυρέττα Δρίβα που, στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, μοιάζει κάπως η ερμηνεία της και με την Dolores O’ Riordan στο “Salvation For Few“. Yπερβολή; Mπορεί. Στο “People On Mars” κάνει δίδυμο με τον μπασίστα, Σωτήρη Αγγελίδη, που ραπάρει μεν, αλλά ταιριάζει στο ύφος του κομματιού. Ένα ύφος electronic/psychedelic rock, με ατμοσφαιρικά πλήκτρα από την Χριστίνα Παπανδρέου, ενώ στις πολύ ωραίες κιθάρες ακούμε τον Χάρη Καράπα. Τύμπανα παίζει ο Χρήστος Αλεξανδρής, σε ένα line up που δεν έχει αλλάξει από τότε που οι Skags σχηματίστηκαν.

 

Συνεχίζοντας την ακρόαση, μένεις κι ακούς λίγες παραπάνω φορές το “The Beacon“, μια από τις καλύτερες στιγμές ενός άρτιου δίσκου σαν το “Year 2200”. Το “Epilogue” είναι το μόνο κομμάτι με αμιγώς ανδρικά φωνητικά, ενώ ουσιαστικά ο δίσκος κλείνει με το δίδυμο των “18 In A Vessel“ και “A New Home“, αφήνωντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Για την ευρύτερη ελληνική σκηνή, το δεύτερο δημιούργημα των Skags αποτελεί ευχάριστη έκπληξη κι αυτό διότι είναι μια τίμια κι αξιόλογη προσπάθεια, γεμάτη ειλικρίνεια και ιδέες ξεχωριστές, που όμως δένουν μεταξύ τους. Πολύ καλό άλμπουμ, που αξίζει σίγουρα την προσοχή μας. 

 

 

 

Βαθμολογία: 80/100

 

 

 

Για το Rock Overdose,

Μιχάλης Τσολάκος



 

Comments