Συντάκτης: Μιχάλης Τσολάκος
Πάντα ήταν ιδιαίτεροι αυτοί οι Σουηδοί. Ουσιαστικά, ο Roine Stolt δημιούργησε μια touring band το 1993, με μοναδικό σκοπό να υποστηρίξει τον προσωπικό δίσκο του, ονόματι "The Flower King". Οι επίσημοι The Flower Kings ξεκίνησαν να δισκογραφούν σαν κανονικό συγκρότημα το 1995 και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Πρόκειται για μια progressive rock άποψη του Stolt, ένα outfit αν προτιμάτε (όπως ο ίδιος έχει περιγράψει, χρησιμοποιώντας αυτή τη λέξη). Η δισκογραφία της μπάντας είναι πυκνή και ποιοτική. Σαν ακροατής, ξεχωρίζω τα “Back In The World Of Adventures”, “Retropolis”, “The Sum Of No Evil” και “Banks Of Eden”. To περσινό “Waiting For Miracles” ήταν καλός δίσκος, αλλά σε γενικές γραμμές ο -αναμφίβολα δημιουργικός- Roine κάπου κουράζει με τις μεγάλες διάρκειες των άλμπουμ.
Αυτό ξεκίνησε από το “Paradox Hotel” και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, 14 χρόνια δηλαδή. "Islands" λοιπόν και ξανά διπλός δίσκος, με συνολικά 21 συνθέσεις να περιέχονται και διάρκεια 92 λεπτών. Όπως και άλλα σπουδαία άλμπουμ του είδους, έτσι κι αυτό είναι «χτισμένο» για να ακούγεται μονομιάς, σαν την παρακολούθηση μιας ταινίας με ίδια διάρκεια. Εδώ, οι Flower Kings ταιριάζουν το rock τους με δύο παραμέτρους, το prog και το συμφωνικό στοιχείο. Οι ομοιότητες με τον προκάτοχό του είναι πολλές ηχητικά, λογικό αφού δεν έχει μεσολαβήσει ούτε ένας γεμάτος χρόνος από το “Waiting For Miracles”, το οποίο κυκλοφόρησε 8/11/19, ενώ το παρόν άλμπουμ στις 30/10 του τρέχοντος έτους. Είναι απορίας άξιο που βρίσκεται έμπνευση και τι έχει να προσφέρει το "Islands", αλλά πάμε να το δούμε μαζί.
Μιλάμε πάντα για ένα θεματικό έργο, με επίκεντρο την απομόνωση (isolation), κάπως έτσι λοιπόν προέκυψε κι ο τίτλος. Σίγουρα, όλα τα στοιχεία του ήχου των Σουηδών, είναι εδώ. Μελωδίες, vintage πλήκτρα που οδηγούν σε επικά κιθαριστικά σόλο, περίεργα μοτίβα στα ντραμς που καταλήγουν σε συμφωνικά μονοπάτια, τελικά οι Flower Kings συνέθεσαν ένα άλμπουμ αρκετά περίπλοκο και τολμηρό, σε σημεία δυναμικό, αλλά σίγουρα όμορφο. Τα πολλά μουσικά όργανα βοηθούν σε αυτό. Σαξόφωνο, mellotron, synthesizers, ακουστικές κιθάρες και πιάνο, μεταξύ άλλων, συμβάλλουν στο ηχητικό αποτέλεσμα του "Islands". Στηλοβάτες όλου αυτού του μουσικού οικοδομήματος, εκτός φυσικά του πολυπράγμωνα Stolt, είναι οι συνοδοιπόροι του όλα αυτά τα χρόνια, ο μπασίστας Jonas Reingold και ο Hasse Fröberg σε φωνητικά και ακουστική κιθάρα, ενώ ακολουθεί κι ο Zach Kamins (πλήκτρα). Το θέμα είναι πόσο καλό ακούγεται και τι επίπεδα πιάνει. Έχει ταβάνι ή όχι;
Η απάντηση είναι ναι, έχει. Ακούγεται ευχάριστα, αλλά η μακρά του διάρκεια, κάπου κουράζει. Η μπάντα μοιάζει κάπως παγιδευμένη, σαν να φλυαρεί χωρίς λόγο μερικές φορές με συνθέσεις, που δε δίνουν το κάτι παραπάνω στο δίσκο. Υπάρχουν βέβαια τα “All I Need Is Love”, “Heart Of The Valley” και “Racing With Blinders On” που προσδίδουν παραπάνω κύρος, αλλά σε γενικές γραμμές λείπουν οι μεγάλες κορυφώσεις. Αν το "Islands" ήταν μονό άλμπουμ και με τη μισή διάρκεια (και λιγότερο θα έλεγα), σίγουρα θα κέρδιζε περισσότερα στη συνείδησή μου. Είναι καλό, αλλά όσο υπάρχει το “Banks Of Eden”, άντε και το “Waiting For Miracles” (το οποίο τώρα το εκτίμησα πιο πολύ τελικά), από τα πρόσφατα άλμπουμ των Flower Kings, αυτά θα βρίσκουν χώρο στο στερεοφωνικό μου. Και μια παράκληση κύριε Stolt: μικρότερες διάρκειες, λιγότερα κομμάτια και περισσότερη ουσία στον επόμενο δίσκο και θα γίνει η ακρόασή μας ευκολότερη.
Βαθμολογία: 64/100
Για το Rock Overdose,
Μιχάλης Τσολάκος