ROTTING CHRIST – “ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ” Προακρόαση
Season Of Mist (2024)
Οι Rotting Christ, το κατά κοινή παραδοχή σπουδαιότερο ελληνικό συγκρότημα στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα, συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια ζωής και τα γιορτάζει με το 14ο στούντιο άλμπουμ τους με τίτλο “ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ”, που θα κυκλοφορήσει στις 24 Μαϊου από τη Season Of Mist.
Το RockOverdose έχει τη μοναδική ευκαιρία να σας δώσει μια μικρή γεύση από το σημαντικότερο εγχώριο γεγονός της χρονιάς, καθώς η δισκογραφική εταιρεία μας παρείχε το δικαίωμα να κάνουμε μια προακρόαση του δίσκου, έτσι ώστε να ικανοποιήσουμε την περιέργειά σας με ένα μικρό «teaser» του δίσκου των Αθηναίων πρωτοπόρων.
Το πιο επικό, το πιο μεγαλειώδες και πιο ολοκληρωμένο έργο των Rotting Christ μετά τα “Theogonia” και “Aealo” ξεκινά με το ομότιτλο “Pro Xristoy”. Ο ηγέτης Σάκης Τόλης μας εισάγει στη θεματική του νέου δίσκου, κάνοντας ονομαστικές αναφορές σε σημαντικά πρόσωπα που λατρεύονται σε διάφορες ειδωλολατρικές και παγανιστικές θρησκείες, όπως ο Shiva, o Baal και ο Δίας. Τα γνώριμα χορωδιακά μέρη βρίσκονται ξανά εκεί, συνοδεύοντας τη «δέηση» του Τόλη με θριαμβευτικές ιαχές και επικλήσεις.
Συνέχεια με το “The Apostate”, ειδική μνεία για τον τελευταίο ειδωλολάτρη αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ιουλιανό -τον επονομαζόμενο «παραβάτη»-, μία σύνθεση σήμα-κατατεθέν των Rotting Christ με το βαρύ και αργόσυρτο βασικό riff του, τους στίχους στα αρχαία Ελληνικά και την επική ατμόσφαιρα που θα αποτελέσει γνώριμο μοτίβο στη συνέχεια του δίσκου.
“Like Father Like Son”: το τραγούδι με τον πιο έντονο epic metal χαρακτήρα στον δίσκο, μία αναφορά στις «αμαρτίες γονέων που παιδεύουσι τα τέκνα», μέσα από τη μοναδική σκοπιά των RC.
“The Sixth Day”: Εμπνευσμένο από το χωρίο της “Γέννεσης”, στην Παλαιά Διαθήκη, το κομμάτι αυτό αποτελεί κριτική της φύσης του ανθρώπου να δημιουργεί πολέμους, με το εντυπωσιακό riff του να δίνει βάθος και νόημα στα φωνητικά του Σάκη Τόλη.
“La Lettra Del Diavolo”: Το αδιαφιλονίκητο highlight του δίσκου, ένα αγνό black metal άσμα που εκτοξεύεται από τη συγκλονιστική ερμηνεία της Ανδρονίκης Σκουλά, προσφέροντάς μας μία από τις καλύτερες συνθέσεις των Rotting Christ στην μακρά πορεία τους. Το «Γράμμα του Διαβόλου» είναι ακριβώς αυτό που περιμένετε, μία ανίερη επίκληση στον σκοτεινό άρχοντα, ο οποίος απολαμβάνει τη φθορά και τη λατρεία των ανθρώπων.
“The Farewell”: Ένα επικό, mid-tempo κομμάτι που συμπληρώνει ιδανικά τη διάρκεια και το κύριο concept του δίσκου, ως ένας φόρος τιμής στα θύματα των πολέμων. Η χορωδία τραγουδά “Καλό Ταξίδι” και μας δημιουργεί ανατριχίλα, ενώ το αργόσυρτο riff της κιθάρας κυριολεκτικά μας ταξιδεύει στα δώματα της Valhalla, εκεί όπου οι ήρωες αναπάυονται αιώνια.
“Pix Lax Dax”: Με γροθιές, κλωτσιές και δαγκωνιές, θα υπερασπίζομαι αυτό το κομμάτι ως το αγαπημένο μου στον δίσκο, και γιατί όχι και σε ολόκληρη τη δισκογραφία των Rotting Christ. Το επικό riff, οι μεγαλειώδεις στίχοι, τα φανταστικά χορωδιακά μέρη στα Ελληνικά, το τραγούδι αυτό απαγορεύεται να αγνοηθεί από οποιονδήποτε φίλο της μπάντας, καθώς είναι καθηλωτικό από την αρχή μέχρι το τέλος του.
“Pretty World, Pretty Dies”: Οδηγούμενο από το καλύτερο riff του άλμπουμ, το κομμάτι αυτό εκθειάζει την εύθραστη φύση των ανθρώπων και την ομορφιά της θνητότητας, με τα χορωδιακά φωνητικά να ενισχύουν το επικό συναίσθημα σε αυτήν την εξαιρετική σύνθεση.
“Yggdrasil”: Η ωδή στους αρχαίους ήρωες δεν είναι ποτέ ολοκληρωμένη χωρίς μια αναφορά στη νορβηγική μυθολογία. Οι ρίζες του κοσμικού δέντρου του Yggdrasil μας περικλείουν όλους, σε μία ηρωική epic/heavy σύνθεση με τραχιές κιθάρες, φανταστική αφήγηση από τον Kim Diaz Holm στα μέσα του κομματιού και ένα αναπόδραστο sing along μέρος που θα αποτελεί σίγουρα αναπόσπαστο κομμάτι των ζωντανών εμφανίσεων της μπάντας στα επόμενα χρόνια.
“Saoirse”: Εμπνευσμένο από το ποίημα “The Song Of Amergin”, αυτός ο ύμνος στον τελευταίο ειδωλολάτρη βασιλιά της Ιρλανδίας είναι το ιδανικό κλείσιμο σε ένα άψογο σύνολο, με τα κέλτικα στοιχεία να γίνονται αντιληπτά ανάμεσα στα αλλεπάλληλα “Hail Freedom” που δεν μπορούμε να μην φωνάζουμε μαζί με τους Rotting Christ.
Η promo μορφή του δίσκου περιείχε επίσης δύο bonus τραγούδια, τα “Primal Resurrection” και “All For One”, που δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και δικαιολογούν την επιλογή να παραμείνουν ως bonus tracks. Το πρώτο πλησιάζει στον χαρακτήρα των συνθέσεων που συναντάμε στο “Aealo”, ενώ το δεύτερο με τον έντονο epic χαρακτήρα του μας θυμίζει περισσότερο τις τελευταίες δουλειές των Αθηναίων πρωτοπόρων.
Η παραγωγή των Jens Borgen και Φώτη Bernardo κάνει θαύματα στον ήχο των RC, με τις κιθάρες να ακούγονται πιο καθαρά από ποτέ, τα πλήκτρα να σχηματίζουν επική και μεγαλειώδη ατμόσφαιρα σε κάθε κομμάτι και την κάθε φωνή να ξεχωρίζει ξεκάθαρα από τις υπόλοιπες, σε μια πραγματικά επαγγελματική δουλειά.
Κάθε δισκογραφική επιστροφή αυτών των τιτάνιων μουσικών είναι αφορμή για επευφημίες και διθυράμβους. Αυτή τη φορά όμως έχουμε στα χέρια μας ένα τόσο καλό υλικό, που δικαιολογεί κάθε είδους παραλήρημα. Οι Rotting Christ επέστρεψαν και ανακτούν δικαίως τα σκήπτρα τους, υπενθυμίζοντας σε όλους πως ακόμα και μετά από 35 ολόκληρα χρόνια, υπάρχει μόνο ένας αληθινός -ειδωλολάτρης- βασιλιάς της ελληνικής metal σκηνής.
Για το RockOverdose,
Άγγελος Χατζηγιάννης
Σήμερα 20/02/2024 δόθηκε στη δημοσιότητα το πρώτο δείγμα με το τραγούδι "Like Father, Like Son" .
Ακούστε το στο official video παρακάτω: