Η μέρα που ο TONY IOMMI έχασε τις άκρες των δαχτύλων του & γεννήθηκε η HEAVY METAL!

Πασίγνωστο σε κάθε καλό ακροατή μουσικής είναι το riff του κλασικού "Paranoid" των θρύλων Black Sabbath. Ωστόσο, ο χαρακτηριστικότατος αυτός ήχος δε θα υπήρχε εάν δεν υπήρχε ο Tony Iommi, το μόνο σταθερό μέλος του συγκροτήματος και ένας εξέχων κιθαρίστας που συχνά αναφέρεται ως ένας από τους πρωτοπόρους της Heavy Metal.

black-sabbath-1

Ο Tony Iommi (19 Φεβρουαρίου 1948) γεννήθηκε στο Birmingham, το βιομηχανικό κέντρο της Αγγλίας, όντας ο μοναχογιός του Anthony Frank και της Sylvia Maria Iommi, που ήταν Ιταλικής καταγωγής. Μέλη της οικογένειας του έπαιζαν ακορντεόν και αρχικά σχεδίαζε να ασχοληθεί με τα drums, προτίμησε όμως την κιθάρα και σε ηλικία 13 ετών αγόρασε μία δική του. Ο Tony ήταν επίσης ικανός σε πολλές πολεμικές τέχνες, τις οποίες έμαθε επειδή η γειτονιά στην οποία ζούσε δεν ήταν πολύ φιλειρηνική. Ήταν αριστερόχειρας και έπαιξε και σε άλλα συγκροτήματα όπως τους "The Birds and Bees", κάνοντας μέχρι και σχέδια για περιοδεία μαζί τους.

black-sabbath-2

Το πραγματικό του κάλεσμα ήταν ως κιθαρίστας, ωστόσο σε ηλικία 17 ετών δούλευε σε ένα εργοστάσιο μεταλλουργίας. Αναφέρει ότι "ήταν μια βαρετή δουλειά", αν και του άρεσαν οι συγκολλήσεις. Την τελευταία ημέρα εκείνης της δουλειάς του λέει πως δίσταζε πολύ να πάει, αλλά η μητέρα του τον έπεισε να τελειώσει αυτή τη δουλειά του όπως έπρεπε. Εκείνη την ημέρα, έπρεπε να εργαστεί σε μία μεγάλη μηχανή που έκοβε φύλλα μετάλλου, και έμοιαζε με γκιλοτίνα. Δεν είχε εκπαιδευτεί στη σωστή χρήση του μηχανήματος και έσπρωχνε ο ίδιος τα φύλλα μετάλλου πάνω στον ιμάντα. Ήταν τότε που ο κόφτης έπιασε τις άκρες δύο δαχτύλων του δεξιού χεριού του Iommi, κόβοντας τες.

black-sabbath-3

Αυτό έμελλε να είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τον κιθαρίστα και έπεσε σε κατάθλιψη μετά από το ατύχημα, πιστεύοντας πως δε θα μπορέσει να παίξει ξανά κιθάρα. Αν και είχε την επιλογή να αλλάξει χέρι και να γίνει δεξιόχειρας, την απέρριψε καθότι θα έπαιρνε πολύ καιρό και θα άλλαζε το στυλ του. Ο διευθυντής του εργοστασίου τον επισκέφθηκε στο νοσοκομείο και του μίλησε για τον Django Reinhardt, τον καταξιωμένο κιθαρίστα της jazz, σε μία προσπάθεια να τον ενθαρρύνει. Ο Reinhardt ήταν ένας Γάλλος κιθαρίστας, γεννημένος στο Βέλγιο, Ρουμανικής καταγωγής. Υπήρξε μεγάλος παράγοντας της jazz και εκείνος, όπως και ο Iommi, έχασε δάκτυλα στο αριστερό του χέρι σε ένα ατύχημα. Εκείνος έπαιζε μόνο με δύο δάκτυλα, γεγονός που απαιτούσε πολύ συγκεκριμένο κούρδισμα για τις χορδές της κιθάρας του.

850px-django_reinhardt_gottlieb_07301-604x640

 

Ακούγοντας αυτή την ιστορία, ο Iommi εμπνεύστηκε να συνεχίσει να παίζει κιθάρα. Κόλλησε πλαστικές άκρες στα δάκτυλα του και άρχισε να ξαναδουλεύει την τεχνική του, προσαρμόζοντας την στην νέα του κατάσταση. Όπως και να χε, αποφάσισε να παραμείνει αριστερόχειρας. Αυτή η μέθοδος, όμως, είχε ένα μειονέκτημα. Δεν μπορούσε να νιώσει τις χορδές καθώς τις πίεζε. Επιπλέον, είχε δυσκολία στο να τις λυγίζει, αφού ήταν πολύ χοντρές, οπότε έπρεπε να κατασκευάσει δικές του λεπτότερες χορδές. Μεταξύ 1970 και 1971, οι πρώτες χορδές τέτοιου τύπου κατασκευάστηκαν από την Picato Strings. Επιπρόσθετα, ο Iommi βελτίωσε την τεχνική του χρησιμοποιώντας το μικρό του δάκτυλο περισσότερο απ' ότι πριν το ατύχημα. Ο Iommi ξεκίνησε να κουρδίζει την κιθάρα του μέχρι και τρία ημίτονα κάτω του συνηθισμένου τότε, τη Μι. Ενώ η χαλάρωση των χορδών διευκόλυνε τον Iommi να παίζει, αυτό έκανε επίσης τον ήχο της κιθάρας πιο βαρύ και πιο επιθετικό, προσδίδοντας μία εντελώς καινούργια αίσθηση στο rock'n'roll.

black-sabbath-4

Ο καίριος δίσκος των Black Sabbath, το "Master of Reality", ενσωμάτωσε αυτό το χαμηλό κούρδισμα για να δημιουργήσει ένα αριστούργημα, και η κυκλοφορία του αποτέλεσε ένα ορόσημο στην ιστορία της rock. Παρόλο που εκείνο το ατύχημα του στοίχισε τις άκρες σε δύο δάκτυλα του, το παράδειγμα του Tony Iommi άνοιξε το δρόμο που έμελλε να ακολουθήσουν πολλοί καλλιτέχνες, μέσα από την ατυχία του.

Αν η μητέρα του Iommi δεν τον έπειθε να πάει στη δουλειά την τελευταία του μέρα εκεί, δε θα είχαμε κομμάτια όπως τα "Into The Void", "Sweet Leaf" και "Children Of The Grave", μεταξύ άλλων κλασικών metal κομματιών, καθιστώντας ταυτόχρονα και τη μητέρα του Iommi συνυπεύθυνη στη γένεση της heavy metal.

 

Comments