Αφιέρωμα: UDO DIRKSCHNEIDER: The ACCEPT years

Για μια μπάντα σαν τους Accept δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά πράγματα εκτός του ότι όποιος χεβιμεταλλάς που σέβεται τον εαυτό του τους ακούει. Η ιστορία του συγκροτήματος είναι τεράστια ξεκινώντας από το πολύ μακρινό 1968, όταν ο τραγουδιστής Udo Dirkschneider και ο (τότε) κιθαρίστας Michael Wagener δημιούργησαν αρχικά τους Band X. Η μπάντα μετά από αρκετές αλλαγές στο line up, αποφάσισε να αλλάξει το όνομά της σε Accept, συμμετείχε σε αρκετά τοπικά shows και festivals, ενώ από το 1976 που αποφάσισαν να συνεχίσουν επαγγελματικά η μπάντα είχε ήδη στο δυναμικό της ήδη τους Wolf Hoffmann και Peter Baltes
Το 1978 ξεκινά και η ιστορία της δισκογραφίας των Accept οι οποίοι κυκλοφόρησαν το πρώτο ομότιτλο album τους, χωρίς όμως να κάνουν το μεγάλο μπαμ ή να δεχθούν ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια μέσω της δουλειάς τους. Δύο χρόνια αργότερα και μετά από αλλαγή drummer με την έλευση του Stefan Kaufmann, κυκλοφορεί το “I’m A Rebel” και η μπάντα αρχίζει σιγά σιγά να δείχνει σημάδια βελτίωσης αλλά κι επιτυχίας. Μπορεί τα σχόλια του τύπου σχετικά με τον δίσκο να μην ήταν αποθεωτικά, όμως το ομώνυμο τραγούδι του δίσκου εξασφάλισε στη μπάντα το πρώτο radio hit και την πρώτη τους τηλεοπτική εμφάνιση. Βέβαια, αρχικά το τραγούδι γράφτηκε για τους AC/DC από τον George Young, αλλά παρόλο που ηχογραφήθηκε από τους Αυστραλούς δεν κυκλοφόρησε ποτέ καθώς δόθηκε στους Accept

Τρία χρόνια μετά η ιστορία για το συγκρότημα έμελλε να αλλάξει προς το καλύτερο με την κυκλοφορία του θρυλικού “Breaker”. Ένα πάρα πολύ καλό album, το πρώτο που κυκλοφόρησε στην Αμερική, που σύμφωνα με τον Udo είναι το αγαπημένο του και ήταν αυτό που έκανε την αρχή για τη μεγαλειώδη επιτυχία των Accept τη δεκαετία του ’80. Με αυτό το album οι Γερμανοί εξασφάλισαν την πρώτη τους μεγάλη περιοδεία στο πλευρό των Judas Priest και ήταν (επίσης) η πρώτη φορά που άρχισε να ενδιαφέρεται ο κόσμος γι αυτός κι εκτός Ευρώπης.
DIRKSCHNEIDER

Χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, το 1982 κυκλοφορεί ο δίσκος που έμελλε να αλλάξει για τα καλά την ιστορία της μπάντας. Το εναρκτήριο “Fast As A Shark” είναι γρήγορο, επιθετικό και αποτέλεσε τεράστια επιρροή για το speed και το thrash metal, δύο μουσικά ήδη που απασχόλησαν πολύ λίγο καιρό μετά. Το “Restless and Wild” απέσπασε φοβερές κριτικές στον Τύπο και έβαλε για πρώτη φορά τους Accept στα charts. Συγκεκριμένα ο δίσκος κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 27η θέση των charts στη Σουηδία, στην 47η στην Ολλανδία και στην 98η στη Μ. Βρετανία.

Η συνέχεια επίσης δεν άργησε καθόλου κι ένα χρόνο μετά κυκλοφόρησε ένας δίσκος-ορόσημο του heavy metal. Με την κυκλοφορία του “Balls to the Wall” βλέπουμε δύο πράγματα. Αρχικά η αλλαγή του line up με τον Herman Frank να είναι δεύτερος κιθαρίστας, και η μπάντα να φτιάχνει έναν δίσκο μέσα στον οποίο έχει τραγούδια εναντίον του σεξισμού, της αδικίας και σχετικούς με την πολιτική. Το 1984 οι Accept έκαναν μια μεγάλη παγκόσμια περιοδεία.

Σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα albums, χρειάστηκε να περάσει περισσότερο από ένας χρόνος για την νέα κυκλοφορία των Accept, η οποία εξασφάλισε την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της μπάντας μέχρι τότε και το πρώτο τους live album. Η επιτυχία αυτή έφερε στο όνομα “Metal Heart”, έφτασε στην πρώτη δεκάδα των charts σε δύο χώρες, στην Σουηδία (4η θέση) και στην Νορβηγία (9η θέση) και βρέθηκε στα charts σε άλλες πέντε χώρες. Η σύνθεση των κομματιών ήταν κάπως διαφορετική συγκριτικά με τα προηγούμενα 3 albums τους, με την μεγάλη διαφορά βέβαια να κάνουν τα σημεία κλασικής μουσικής που έχει βάλει ο Wolf Hoffmann στο ομότιτλο τραγούδι, το “Slavonic March” του Tchaikovsky στο intro και το “Fur Elise” του Beethoven στο solo. 

restless and wild

Η επόμενη κυκλοφορία της μπάντας ήταν το “Russian Roulette” κι έκανε κι αυτό μεγάλη εμπορική επιτυχία, μικρότερη αλλά αρκετά κοντά σ’ αυτή τη του “Metal Heart”. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το “Russian Roulette” είναι πιο heavy και πιο σκοτεινό βγάζοντας στον ακροατή μια ξεχωριστή αύρα. Βρέθηκε στα charts 6 χωρών, με αποκορύφωμα την 

5η θέση στη Γερμανία, όμως η τεράστια επιτυχία που είχε μέχρι τότε η μπάντα επισκιάστηκε από την πρώτη αποχώρηση του Udo Dirkschneider το 1987, ο οποίος έκανε την προσωπική του μπάντα με το όνομα U.D.O.

O Dirkschneider έβγαλε τέσσερα εξαιρετικά albums με την προσωπική του μπάντα κάνοντας πολύ καλή εμπορική επιτυχία, οι Accept όμως μετά την αλλαγή τραγουδιστή και την κυκλοφορία του “Eat The Heat” το 1989, αναγκάστηκαν το 1991 να διαλυθούν για πρώτη φορά. Όμως δεν πέρασε πολύς καιρός και ένα χρόνο αργότερα η επιτυχημένη ομάδα των Accept με τον Udo πίσω από το μικρόφωνο επέστρεψε! Το 1993 είχαμε το comeback album “Objection Overruled”, δείχνοντας πως οι Accept μπορούσαν να συνεχίσουν από εκεί που είχαν μείνει το 1986, έχοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία σε Ευρώπη και Η.Π.Α., ενώ ακολούθησε και μια μεγάλη παγκόσμια περιοδεία. Το 1994 κυκλοφόρησε το “Death Row”, το οποίο δεν ήταν αντάξιο του προκάτοχού του, όμως ήταν ένα αξιόλογο album που έβαλε για ακόμα μια φορά τους Accept στα charts, αυτή τη φορά σε 3 χώρες, όμως επιφύλασσε και μια δυσάρεστη έκπληξη καθώς ο Stefan Kaufmann δεν θα μπορούσε να ξαναπαίξει τύμπανα εξαιτίας ενός σοβαρού προβλήματος στη μέση. Ο αντικαταστάτης του στα shows ήταν ο Stefan Schwarzmann, ενώ στην επόμενη κυκλοφορία “Predator” τα drums ανέλαβε ο Michael Cartellone. Αυτό έμελλε να είναι το τελευταίο studio album που ηχογράφησε ποτέ ο Udo DIrkschneider μαζί τους. Το album δεν ήταν τόσο καλό όσο αναμενόταν παρ’ όλο που μπήκε στα charts 5 κρατών. Το 1997 οι Accept διαλυθήκαν γι άλλη μια φορά κι αυτή η φορά φαινόταν οριστική.

Είχαν περάσει αρκετά χρόνια και το 2005 οι Accept δέχθηκαν αρκετές προσφορές για να παίξουν έναν συγκεκριμένο αριθμό shows σε καλοκαιρινά festivals. Η πρόταση έγινε δεκτή και το reunion πήρε σάρκα και οστά με τους κλασικούς Accept και τον Stefan Schwarzmann στα τύμπανα. Η περιοδεία τους πέρασε και από την Ελλάδα στα πλαίσια του Rockwave Festival, ενώ το τελευταίο τους live ήταν στη Βουλγαρία στις 27 Αυγούστου.
Οι Accept επέστρεψαν και πάλι το 2009 με τον Mark Tornillo στα φωνητικά, ενώ ο Udo Dirkschneider συνέχιζε κανονικά με την προσωπική του μπάντα. Και οι δύο πλευρές διαψεύδουν οποιεσδήποτε φήμες κυκλοφορούν ανά καιρούς σχετικά με ένα reunion, ενώ από τις δηλώσεις τους δεν φαίνεται πλέον να έχουν και τις καλύτερες δυνατές σχέσεις.

Ο Udo Dirkschneider επιστρέφει μετά από 11 χρόνια στην Ελλάδα μαζί με τους Καναδούς Anvil, αυτή τη φορά με τους DIRKSCHNEIDER, την προσωπική του μπάντα της οποίας άλλαξε το όνομα στα πλαίσια της “Back to the Roots” περιοδείας καθώς το setlist θα περιλαμβάνει αποκλειστικά τραγούδια των Accept και θα είναι η τελευταία φορά που θα ακουστούν από αυτόν. Η τελευταία εμφάνιση των U.D.O. είχε γίνει στην Ελλάδα στα πλαίσια της παγκόσμιας περιοδείας “Thunderball” το 2004.
Όπως καταλαβαίνετε, αυτά τα shows σε Θεσσαλονίκη (18 Μαρτίου) και Αθήνα (19 Μαρτίου) δεν χάνονται, καθώς εκτός του ότι είναι η τελευταία φορά που θα ακούσουμε τραγούδια των Accept με την αυθεντική τους φωνή, είναι μια από τις ελάχιστες ευκαιρίες μας να δούμε live την μπάντα του Udo.

Για το RockOverdose,
Μιχάλης Ζουναράκης

Comments