Απροετοίμαστη πιάστηκε η βιομηχανία της μουσικής, η οποία προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες σε μαγνητική ταινία, ώστε να καλύψει τη ζήτηση για κασέτες, που ανεβαίνει με γρήγορους ρυθμούς τον τελευταίο χρόνο.
Μάλιστα, ένας απο τους best-selling καλλιτέχνες στην αγορά κασέτας είναι η Billie Eilish, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι στη Μεγάλη Βρετανία, μέχρι τον Ιούνιο, είχαν πουληθεί περίπου 36.000 κασέτες της. Οι προβλέψεις για το ποιοι καλλιτέχνες θα ανεβάσουν τις πωλήσεις τους σε κασέτες, ενόψει και των γιορτών, κάνουν λόγο για τους Coldplay και Robbie Williams. To ενδιαφέρον είναι ότι οι αγοραστές πολύ συχνά είναι κάτω από 25 χρονών.
Εκτός από τη γενικότερη retromania στη σύγχρονη κουλτούρα, που φουντώνει περισσότερο χάρη και στο Instagram, κάποιοι λένε ότι για αυτό το comeback ευθύνεται εν μέρει και η ταινία «Guardians of the Galaxy»: Το soundtrack κυκλοφόρησε και σε κασέτα που μοιάζει με αυτήν που προβάλλεται στην ταινία.
Βέβαια, αυτή η αναγέννηση είναι ακόμα σχετικά μικρή σε σχέση με τις πωλήσεις των cd, των δίσκων βινυλίου και των εσόδων από τις υπηρεσίες streaming όπως το Spotify, ωστόσο αναγνωρίζεται ότι υπάρχει μια τάση που ισχυροποιείται, ενώ κάθε καλλιτέχνης με πολλούς και φανατικούς θαυμαστές κυκλοφορεί οπωσδήποτε τη δουλειά του και σε κασέτα, που μάλλον οι fans αγοράζουν περισσότερο και ως συλλεκτικό είδος.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν τις ακούν. Οι νεότεροι που ανακαλύπτουν αυτό το μέσο που θεωρούνταν ξεχασμένο ενθουσιάζονται με το ότι πρέπει να βγάλουν την κασέτα από το player για να τη γυρίσουν από την άλλη πλευρά ή με το ότι ίσως χρειαστεί να γυρίσουν την ταινία χειροκίνητα – με το κλασικό κόλπο με το στυλό… Ακόμα και τον θαμπό ήχο της κασέτας πολλά σχετικά websites τον περιγράφουν ως πλεονέκτημα.
Δεν είναι λοιπόν, περίεργο, που μαζί με τις κασέτες έχουν αυξηθεί και οι πωλήσεις στα κασετόφωνα, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως η Tesco και η Urban Outfitters, έχουν ήδη λανσάρει οικονομικά φορητά κασετόφωνα – δεδομένου, μάλιστα ότι, σαράντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου Walkman, το iconic φορητό κασετόφωνο της Sony δεν υπάρχει πια στην αγορά.
Κι άλλο ’80s retro!
Instagrammable και νοσταλγική, η κασέτα φαίνεται ότι θα απασχολήσει το επόμενο διάστημα τους μουσικούς – και όχι μόνο τους νεότερους, που την επιλέγουν ως format γιατί είναι φθηνότερο και τους συμφέρει για μια μικρή παραγωγή αντιτύπων. Μένει να λυθεί το ζήτημα προμήθειας μαγνητοταινίας.
Πηγή: Ozon.
Mε πληροφορίες από τον Guardian