Ανταπόκριση: SOUNDGARDEN – Graveyard, Άμστερνταμ – Ολλανδία (11/09/2013)

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ: SOUNDGARDEN OPENING ACT: GRAVEYARD
 
HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
 
 
 Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο αντικειμενικός μπορώ, καθώς το συγκεκριμένο live αποτελούσε για μένα όνειρο πολλών ετών.
 
 Μετά από μια σύντομη βόλτα στην πόλη του Άμστερνταμ, πήρα με τον Αντώνη το τρένο και κατευθυνθήκαμε λίγα χιλιόμετρα εκτός πόλεως, όπου και βρίσκεται το Heineken Music Hall. Πρόκειται για έναν κλειστό χώρο, τουλάχιστον, ιδανικό για rock (με την ευρύτερη έννοια) συναυλίες με ήχο τέτοιον που νομίζεις ότι ακούς cd. Αρκεί να αναφέρω ότι βρισκόμασταν στα κάγκελα ακριβώς μπροστά στον Chris Cornell και η φωνή του και τα υπόλοιπα όργανα έφταναν στα αυτιά μας με πεντακάθαρο ήχο (cd). Δίκαια, επομένως, ο συγκεκριμένος συναυλιακός χώρος έχει κερδίσει τόσα βραβεία και διακρίσεις. Πλην αυτού, ο κλιματισμός ήταν άριστος, ενώ παράλληλα απαγορευόταν το κάπνισμα εντός του χώρου που βρισκόταν η σκηνή (πρώτη μου συναυλία που τα ρούχα μου δεν βρωμούσαν τον καπνό που είμαι υποχρεωμένος να μαζεύω από τον κάθε χοντρό-αγενή (να το θέσω ευγενικά).
 
 Σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι πόρτες άνοιγαν στις 18:30. Το προσωπικό ασφαλείας είχε πάρει τη θέση τους πίσω από τις 5 εισόδους στις 18:27 και στις 18:30 με μια σφυρίχτρα το «αφεντικό» έδωσε σήμα να ανοίξουν οι πόρτες. Με γρήγορους ρυθμούς και ταχύτατο έλεγχο εισιτηρίων μέσω bar code δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα στην προσέλευση των 7.000 κόσμου στον χώρο. Προφανώς μιλάμε για μια Ευρωπαϊκή χώρα και όχι για την κατάντια των δικών μας οργανωτών που έχουν για είσοδο 35.000 κόσμου 1-2 πορτούλες ενός μέτρου και βλέπουν τον έλεγχο εισιτηρίων με bar code σαν έναν κοινό 80χρονο άνθρωπο που έρχεται σε επαφή με smartphone.
 
 
 
 5 λεπτά νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα, τα φώτα σβήνουν και οι σειρήνες από τους Graveyard και το An industry of murder αρχίζουν να μας ζεσταίνουν. Οι Σουηδοί έχουν κυκλοφορήσει πλέον και το τρίτο άλμπουμ τους και το δέσιμο τους πάνω στη σκηνή είναι κάτι το αναμφίβολο. Η φωνή-ουρλιαχτό του Joakim Nilsson, οι παλιοί classic rock ήχοι που έβγαιναν από τους orange ενισχυτές και ένας ασταμάτητος drummer με τα γεμίσματά του ήταν αρκετό για να τους ψάξω την επόμενη μέρα και να θελήσω να τους δω και σε ένα δικό τους headline live. Τα 40 λεπτά, όμως πέρασαν, και είχε φτάσει η ώρα όπου οι orange ενισχυτές έφευγαν από τη σκηνή και περνούσαν στο προσκήνιο οι mesa boogie!
 
 
 
 Η ώρα είναι 21:00. Η εισαγωγή από το Searching with my good eye closed παίζει στα ηχεία ενώ τα μέλη βγαίνουν στη σκηνή και παίρνουν το κομμάτι στα χέρια του με τις ψηλές του Cornell στο τέλος του κομματιού “to the skyyyyyyyy” να μας προϊδεάζουν τι πρόκειται να ακολουθήσει. Bed Shepherd. Μας τρέλανε! Μόνο αν τον δεις από κοντά καταλαβαίνεις στο 100% για τι μπασίστα και σκηνική παρουσία μιλάμε. Άλλοτε κινούμενος σαν «να μην τον χωράει ο τόπος» και άλλοτε πακτωμένος μπροστά στις καμπίνες του, ήλεγχε μαζί με τον Matt Cameron, τις ρυθμικές δυνάμεις του συγκροτήματος. Ο δεύτερος, όπως πάντα διακριτικός πίσω από το drumkit έδινε «σταθερά» πόνο με highlight το Jesus Chris Pose, όπου και βασάνισε μέχρι τελικής πτώσεως το σετ του! O Kim Thayil είναι ένας ιδιαίτερος κιθαρίστας. Ο ήχος της κιθάρας του είναι το σήμα κατατεθέν της μουσικής τους. Όλοι γνωρίζουμε ότι δενείναι ο βιρτουόζος..άλλωστε μιλάμε για grudge μουσική… ξέραμε τι να περιμένουμε από τον Kim και μας το έδωσε με το παραπάνω. Και για το τέλος, Chris Cornell..όχι δεν θα μπω στη διαδικασία να ξεκινήσω να γράφω για αυτόν τον Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ ΝΗ.
 
 Όταν ανοίγει αυτός ο άνθρωπος το στόμα του και κρατάει για ώρα την φωνή του, εμένα προσωπικά με εκστασιάζει. Ο Θεός να τον έχει γερό να μας μαγεύει για χρόνια ακόμη με lives και καινούριο υλικό. Ένα πράγμα θα πω μόνο. Σκέφτομαι τώρα και γελάω που είχαμε ενδοιασμούς με τον Αντώνη σχετικά με το αν θα του έβγαινε στο 100% η φωνή επειδή θα τραγουδούσε για Τρίτη συνεχόμενη μέρα. Πώς τα λέμε και μεις έτσι…Μετά από δύο γεμάτες ώρες, το συγκρότημα άφησε κιθάρες και μπάσο να επαναλαμβάνουν εκοφαντικούς ήχους μέσω των πολυάριθμων pedals και αποχώρησε από την σκηνή. Το συγκρότημα, ο χώρος, η οργάνωση …όλα ιδεατά..Γι’ αυτό κι εμείς τραγουδούσαμε με όσο φωνή μας είχε μείνει “feel the rhythm with your haaaaaand….spoonman”.
 
 
Setlist
 
1. Searching with my good eye closed
 
2. Jesus Christ pose
 
3. Spoonman
 
4. By crooked steps
 
5. Outshined
 
6. Loud love
 
7. Non state actor
 
8. Superunknown
 
9. New damage
 
10. Been away too long
 
11. My wave
 
12. Burden in my hand
 
13. A thousand days before
 
14. Fell on black days
 
15. Blow up the outside world
 
16. Never the machine forever
 
17. Mailman
 
Encore
 
18. Flower
 
19. Like suicide
 
20. Rusty cage
 
21. Slaves and bulldozers
 
 
Για το RockOverdose.gr: Thomas_outshined K. - Αντώνης Άσμπαχ

Comments