Αφιέρωμα Loreena McKennitt: Στα χρόνια του “The Mask And Mirror”

To 1994, η κυρία Loreena Isabel Irene McKennitt είχε ήδη 4 πλήρεις δίσκους στο ενεργητικό της, ξεκινώντας από το “Elemental” του 1985 και καταλήγωντας στο “The Visit” του 1991. H Καναδή τραγουδίστρια, συνθέτης και γνώστης πολλών οργάνων, κυκλοφορεί το “The Mask And Mirror” στις 22 Μαρτίου 1994, ένα άλμπουμ καταδικασμένο να πετύχει. Πράγματι, έγινε χρυσό στις ΗΠΑ, γνωρίζοντας πολλές ακόμα επιτυχίες και βγάζοντας το υπέρτατο single, το “Marrakesh Night Market”.

Μουσικά, ο δίσκος κινείται βασικά σε folk, world & country δρόμους, έχοντας και κάποιες rock στιγμές, με τα ακουστικά και κέλτικα στοιχεία όμως (που έκαναν πασίγνωστη την McKennitt) να είναι πάντα παρόντα. Η αιθέρεια ομορφιά της φωνής της είναι αυτή που απογειώνει το δίσκο στο σύνολό του, ο οποίος (όπως και οι περισσότεροι της Loreena) είναι επηρεασμένος από τα ταξίδια της δημιουργού του. Οι εμπειρίες της σε Ισπανία και Μαρόκο ήταν αυτές που την παρακίνησαν να γράψει το άλμπουμ αυτό.

Η ίδια η McKennitt αναφέρει: “Κοίταξα μπροστά και πίσω, στην Ισπανία του 15ου αιώνα, μέσα από τις αποχρώσεις του Ιουδαϊσμού, του Ισλάμ και του Χριστιανισμού και στράφηκα σε έναν συναρπαστικό κόσμο: ιστορία και θρησκεία ... Για μερικά μεσαιωνικά μυαλά, ο καθρέφτης ήταν η πόρτα μέσα από την οποία η ψυχή ελευθερώνεται ... για άλλους, η επιδίωξη της προσωπικής βελτίωσης παρομοιάστηκε με τη στίλβωση του καθρέφτη της ψυχής. Από την πιο οικεία δυτική ακτή της Ιρλανδίας, μέσω των τροβαδούρων της Γαλλίας, που διασχίζουν τα δυτικά μέσω της Γαλικίας, κάτω από την Ανδαλουσία και προς το Μαρόκο .... τις Σταυροφορίες, το προσκύνημα στο Σαντιάγο, οι Ιππότες, οι Χίλιες και μία Νύχτες στην Αραβία, η Κελτική απεικόνιση των δέντρων, τα Γνωστικά Ευαγγέλια ... ποιός ήταν o Θεός; Και τι είναι η θρησκεία, τι η πνευματικότητα; Τι αποκαλύφθηκε και τι αποκρύφθηκε; ... και ποιά ήταν η μάσκα και ποιός ήταν ο καθρέφτης;”

Όλες οι ανησυχίες της Loreena βρίσκονται στις 8 συνθέσεις του δίσκου αυτού. Ουσιαστικά, πρόκειται για όλες τις επιλογές, όπως και παρατηρήσεις, που η ταξιδιώτισα McKennitt τα κράτησε όλα, σαν ένα προσωπικό ημερολόγιο. Παρατηρώντας τα κομμάτια, το “The Dark Night of the Soul” είναι βασισμένο στο ποίημα “Σκοτεινή νύχτα της ψυχής”, το “Santiago” ονομάστηκε έτσι από την ισπανική πόλη Santiago de Compostela και η μελωδία του βασίστηκε στο “Non é gran cousa se sabe”, τραγούδι του 13ου αιώνα. Το “The Two Trees” δανείστηκε τους στίχους του από ένα ποίημα του William Butler Yeats και το “Prospero's Speech” αποτελεί τον επίλογο στο έργο “The Tempest” του William Shakespeare.

Να θυμήσουμε πως η Loreena McKennitt θα εμφανιστεί στο Ηρώδειο την Πέμπτη 27 Ιουνίου, προσφέροντας μια νύχτα με όλες τις επιτυχίες της.

 

Για το Rock Overdose,

Μιχάλης Τσολάκος

Comments