Ένας από τους πιο ταλαντούχους τραγουδιστές της metal σκηνής, ο Αμερικανός Warrel Dane, γνωστός ως η φωνή των Nevermore και από το 2010, πίσω από τον μικρόφωνο των Sanctuary, γίνεται σήμερα 56 ετών. Όπως έχει δηλώσει, τη στιγμή που άκουσε το Rob Halford, να τραγουδά το “Victim of changes”, άλλαξε η ζωή του και αποφάσισε πως αυτό ήταν που ήθελε να κάνει στη ζωή του. Πέρα από το μεγάλο φυσικό του χάρισμα, ο Dane, οφείλει το ιδιαίτερα ευρύ φωνητικό του φάσμα και στα μαθήματα που έκανε για πέντε χρόνια ως τραγουδιστής όπερας. Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1983, από τους Serpent’s Knight, την πρώτη του heavy metal μπάντα. Το συγκρότημα κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, το μοναδικό του άλμπουμ με τίτλο “Released from the Crypt“. Κάποιες ηχογραφήσεις επίσης, που είχαν κάνει με οικιακό εξοπλισμό ως επί το πλείστον, κυκλοφόρησαν πρόσφατα, με τίτλο “ Silent Knight...Of Myth And Destiny”. Μετά τη διάλυση των Serpent’s Knight, βρέθηκε στην αρχική σύνθεση των Sanctuary, οι οποίοι ηχογράφησαν τρεις δουλειές, δύο στούντιο και μία live, μέσα από τις οποίες απέκτησαν μεγάλη φήμη σε συνδυασμό και με τις ζωντανές τους εμφανίσεις. Το 1992 όμως, το συγκρότημα διαλύθηκε, γεγονός που αποδίδεται στην άνθιση της grunge και την επακόλουθη απαξίωση για το metal είδος. Λέγεται πως η δισκογραφική τους συγκεκριμένα, ζήτησε στο συγκρότημα να αλλάξει τη μουσική του σε grunge, κάτι που όμως δεν έγινε δεκτό. Σύμφωνα με τα όσα είπε τον Αύγουστο του 2011 στο RockOverdose.gr και στο Ζήση Πετκανά: «Όταν έγιναν όλα ήταν λίγο περίεργα γιατί στο Seattle όλοι άκουγαν NIRVANA και PEARL JAM... όλες αυτές τις βλακείες. Αυτό σίγουρα είχε αντίκτυπο πάνω μας, γιατί τότε, όταν γινόντουσαν όλα αυτά, οι τύποι στις Grundge μπάντες, δεν γούσταραν τη metal. Όποιος έπαιζε metal ήταν στο περιθώριο. Καθόμουν σε ένα μπαρ και δούλευα, καθόμουν σε ένα τραπέζι και γνώρισα μια κοπέλα... την κέρασα ποτό και της μιλούσα. Είχα μακριά μαλλιά και με ρώτησε αν παίζω σε μπάντα και της είπα ότι παίζω. Με ρώτησε τι είδος μουσικής παίζουμε και όταν της είπα ότι παίζουμε heavy metal, με κοίταξε και είπε: “Μπορείς και το παραδέχεσαι αυτό;”… και γύρισα και της είπα να τσακιστεί να φύγει από το μπαρ (συγκεκριμένα είπε: “Get the fuck out of my bar bitch!”). Τότε όσοι ήταν στη σκηνή μισούσαν το heavy metal. Πραγματικά δεν είχαν κανένα σεβασμό για τους μουσικούς που έπαιζαν αυτή τη μουσική». Από τις στάχτες των Sanctuary, o Dane μαζί με τον μπασίστα Jim Sheppard, δημιούργησαν τους Nevermore, ένα δικό τους project. Οι Nevermore, γνώρισαν μεγάλη επιτυχία, μέσα από επτά ποιοτικές δουλειές που κυκλοφόρησαν μέχρι το 2010, ένα χρόνο αργότερα όμως, η μπάντα ανέστειλε τις εργασίες της, όταν οι δρόμοι του κιθαρίστα και βασικού συνθέτη τους Jeff Loomis και του ίδιου χώρισαν. Από το 2010 βρίσκεται και πάλι στους επανασχηματισμένους Sanctuary, των οποίων μια νέα κυκλοφορία αναμένεται σύντομα. Ο καλλιτέχνης, πέρα από τις μουσικές του ασχολίες, είναι πιστοποιημένος σεφ, όπως και ο Jim Sheppard και οι δυο τους έχουν ένα εστιατόριο στο Seattle. Βρίσκεται χρόνια στην βιομηχανία τροφίμων και έτσι μπορούσε να στηρίζει οικονομικά τον εαυτό του πριν τους Nevermore, όπως λέει. Κατά τον ίδιο, κάθε μουσικός χρειάζεται και μια δεύτερη δουλειά στις μέρες μας. Αγαπάει ιδιαίτερα την Ιταλική κουζίνα και τα ζυμαρικά, και αυτά είναι τα πιάτα που προτιμά να μαγειρεύει. Πριν από μερικά χρόνια, διαγνώστηκε με διαβήτη τύπου 2, κάτι που τον ανάγκασε να αλλάξει τρόπο ζωής και διατροφής.




