ΩΝ στο Rock Overdose: “Αυτό το άλμπουμ είναι για μένα ένα έργο ζωής”

Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη που έδωσαν οι one man project Omega-Ni ή ΩΝ, στο Rock Overdose και τον Κωνσταντίνο Σωτηρέλη.

 

Rock Overdose: Καλησπέρα ΩΝ, σε τι στάδιο σε πετυχαίνουμε αυτή τη στιγμή με την μπάντα;

ΩΝ: Καλησπέρα, και ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία. Αυτή τη στιγμή προμοτάρουμε όσο μπορούμε το νέο μας άλμπουμ, για να φτάσει στα αυτιά αυτών που μπορεί να ενδιαφέρονται να το ακούσουν. Ταυτόχρονα έχουμε γραμμένους σε  demo μορφή κάποιους “σκελετούς” από κάποια επερχόμενα νέα κομμάτια . Εκτός αυτών ετοιμάζουμε τα επόμενα δύο βιντεοκλίπ  μας σε συνεργασία με τα παιδιά από την εξαιρετική habbs films με την οποία έχουμε δουλέψει και στο παρελθόν.

 

Rock Overdose: Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο full length album της μπάντας, με τίτλο "Ανέγνων, Έγνων, Κατέγνων", μέσω της Alcyone Records. Ποια η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι στιγμής και πώς αισθάνεσαι για αυτή την κυκλοφορία;

 

ΩΝ: Η ανταπόκριση έως τώρα, αν και είναι αρχή ακόμα, είναι πολύ θετική, παρόλο που το άλμπουμ θα το χαρακτήριζα “τολμηρό” μουσικά. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από το τελικό αποτέλεσμα  σαν σύνολο. Συγκεκριμένα θα αναφερθώ στο εικαστικό μέρος του άλμπουμ και την καταπληκτική δουλειά του  Astrous από την Ra_Design, ο οποίος σχεδίασε το 52σέλιδο booklet με πολύ μεράκι και  κόπο, αλλά και στο σχεδόν δεύτερο μέλος του project, τον Θάνο “OGrego” Καραπάνο με τις ατελείωτες ώρες που ξόδεψε αυτά τα 5 χρόνια των ηχογραφήσεων πάνω από στα κομμάτια για να βγάλει αυτό το απίστευτο ηχητικό αποτέλεσμα.

Φυσικά δεν θα μπορούσα να είμαι τίποτα άλλο εκτός από χαρούμενος για τις συμμετοχές  των συγκεκριμένων καλλιτεχνών στο άλμπουμ αυτό αλλά και υπερήφανος που όλα αυτά τα άτομα με τίμησαν με την συμμετοχή τους, άτομα που κυριολεκτικά μεγάλωσα ακούγοντας την μουσική τους και τους είχα σε αφίσες στο δωμάτιό μου. Για να καταλάβεις όμως καλύτερα  τι σημαίνει για μένα και πως νιώθω για αυτήν την κυκλοφορία θα σου πω πως δουλεύουμε αυτό το άλμπουμ εδώ και πάνω από 5 χρόνια, αλλά μέσα περιέχει μελωδίες και ρίφφς  από κομμάτια  ίσως και παλαιότερα του 1998, αυτά  είναι  περισσότερο εμφανή στα πιο “κλασσικά” heavy/thrash σημεία του άλμπουμ, όπως το τελευταίο κομμάτι του άλμπουμ Κυριολεκτικά έχω δώσει όλο μου το είναι, θα μπορούσα να πω πως αυτό το άλμπουμ στο σύνολο του και με όλες τις πτυχές του, με το μουσικό του στυλ, με τις συμμετοχές, με τα παραδοσιακά όργανα από όλες τις γωνιές της Ελλάδας, με το θέμα των στίχων, με το εικαστικό του μέρος αλλά και με το ηχητικό, είναι ένα έργο ζωής.

Γι'αυτό και δεν περιορίσαμε τίποτα από αυτό που θέλαμε να κάνουμε σε σχέση με το τι θεωρείται “σωστό”, αν έχεις ακούσει το άλμπουμ θα καταλάβεις  ότι, πάντα βέβαια  μέσα στα πλαίσια του είδους μουσικής που παίζουμε, δε φοβηθήκαμε καθόλου να παίξουμε ακριβώς αυτό που θέλουμε. Για αυτόν τον λόγο θα ακούσεις μέσα από Black Metal, old school Hardcore/Thrashcore, thrash,heavy, stoner/doom αλλά ακόμα και blues rock σημεία, folk ή και punk περάσματα, όλα όμως φιλτραρισμένα από το προσωπικό ηχητικό πρίσμα των ΩΝ. Ο λόγος της μουσικής αυτής ποικιλίας είναι απλός. Γιατί αυτά τα είδη άκουγα και ακούω και επίσης διότι θεωρώ πως μουσικά κόμπλεξ στην μουσική, δεν (πρέπει να) χωράνε.

 

Rock Overdose: Πρόκειται για ένα άλμπουμ το οποίο είναι γεμάτο με καλεσμένους. Σάκης Τόλης, Ευθύμης Καραδήμας, Χρήστος Αντωνίου, Γιάννης Παπανικολάου και πάρα πολλοί ακόμη. Πώς τους προσέγγισες και γιατί επέλεξες να καλέσεις τόσους διαφορετικούς μουσικούς για να πλαισιώσουν το άλμπουμ σου;

 

ΩΝ: Όπως σου προανέφερα, αυτό το άλμπουμ είναι για μένα ένα έργο ζωής. Θυμάμαι ακόμα τον εαυτό μου έφηβο,να κάνω βόλτες με το ποδήλατο μου στο Θρακικό χωριό από το οποίο κατάγομαι, αλλά και πέριξ αυτού, σε δασάκια, χωματόδρομους και κάμπους, έχοντας στο  walkman το “ Triarchy of the Lost Lovers”,”Non Serviam”, “Thy Mighty Contract” και “Passage to Arcturo”, το “Black Arts Lead to Everlasting Sins”, το “Lesbian Show”, το “Έσοπτρον”,το “Unspeakable Cults”, to “His Fictitious Grandeur” ή το “Crossing the Fiery Path” και το μεγαλειώδες  “Walpurgisnacht”, ή λίγο αργότερα  τους  Inner Wish και  Skyforger, με το δωμάτιό μου γεμάτο αφίσες από αυτές τις μπάντες. Εκτός του προφανέστατου, ότι δηλαδή τους κάλεσα να συμμετάσχουν, επειδή ήταν τα “είδωλά” μου, είχα πάντα την ιδέα ότι ένα άλμπουμ με όλα αυτά τα άτομα μέσα, ήταν κάτι που θα ήθελα πολύ να  υλοποιηθεί, κάτι που θα ήταν ενδιαφέρον,και που σαν Μεταλάς και οπαδός, θα ήθελα να ακούσω, οπότε μιας και δεν το τόλμησε κανένας, το τόλμησα εγώ. Με τιμά το γεγονός ότι τα άτομα που ήθελα να συμμετάσχουν, σχεδόν όλα συμμετείχαν (με εξαίρεση δυο περιπτώσεις όπου παρουσιάστηκαν κάποια κωλύματα και δεν κατάφεραν να πραγματοποιηθούν αυτές οι δύο συμμετοχές).

Επίσης με χαροποιεί το ότι θεώρησαν το άλμπουμ άξιο ως προς την συμμετοχή τους, και εκτιμώ αφάνταστα τον κόπο και τον χρόνο που αφιέρωσαν  όλοι τους και την καλή τους θέληση να βοηθήσουν στην ολοκλήρωση αυτού του έργου. Η προσέγγιση έγινε με την ειλικρινή μου εξήγηση σε όλους ως προς το ποιος είμαι και το τι θέλω να κάνω. Κάποιοι με γνώριζαν με το προηγούμενο όνομα της μπάντας, κάποιοι καθόλου, αλλά όλοι καθίσαν και με άκουσαν και αυτό δείχνει μια άλλη πτυχή της Ελληνικής Σκηνής, διότι βλέπουμε και διαβάζουμε πολλές φορές για μαλώματα, μικρότητες και άλλα αρνητικά ανάμεσα σε μέλη ή μπάντες, εδώ όμως έχουμε το αντίθετο. Έχουμε μια ένωση όλων των Μεγαθηρίων της Ελληνικής Σκηνής σε ένα άλμπουμ. Μέσα όμως υπάρχουν και άτομα με μικρή έως καθόλου σχέση με το  Metal.

Ο Λευτέρης Μαντζιούκας, ένας απίστευτα καλός γνώστης πολλών παραδοσιακών οργάνων ο οποίος έπαιξε τα περισσότερα παραδοσιακά όργανα μέσα στο άλμπουμ, με τον οποίο προσπαθήσαμε να καινοτομήσουμε, όπως για παράδειγμα στο ομώνυμο κομμάτι δώσαμε για πρώτη φορά  πιστεύω σε Metal κομμάτι τον πρώτο ρόλο σε παραδοσιακό όργανο, με έναν τελείως ποιμενικό ρυθμό, ή ο Francisco Celedon με την φυσαρμόνικά του και πάλι για πρώτη φορά, σε black metal/blues κομμάτι , ο Σακίδης Νίκος με την Ποντιακή Λύρα σε black metal κομμάτι, οι δυο καταπλητκικές γυναικείες φωνές, η Στέλλα Φαρμάκη και η Μάγια Καμπάκη, ο Μαρίνος Τόκας στα πλήκτρα, ο Νίκος Παράσχου και ο Δημήτρης  Πατλατζόγλου στα μελωδικά και πωρωτικά σόλα του πρώτου κομματιού,  ο Μπάμπης στην βιρτουόζικη σολάρα στο ενδέκατο κομμάτι και φυσικά η Οπερετική/Βυζαντινή φωνή του Νίκου Κικιδάκη στο πέμπτο κομμάτι.

Για τους συμμετέχοντες από την Ελληνική Σκηνή, δε νομίζω ότι χρειάζεται να πω κάτι. Να πω για τον Σάκη, τον Magus ή τον  Στέφανο? Θα ήταν βλασφημία για την Αγία Τριάδα του ελληνικού black metal! Για την αψεγάδιαστη φωνάρα του Γιάννη Παπανικολάου? Για το growling που ξυπνά και νεκρούς του  Πέτρου Χριστοφορίδη? Για τον Χρήστο Αντωνίου ή τον Ευθύμη Καραδήμα, την ζωντανή ιστορία του Ελληνικού Death Metal? Για τους  Deviser, Crossover, Aenaon ή τους Λετονούς  Skyforger και τις κορυφαίες αλμπουμάρες που βγάλανε αυτές οι μπάντες? Δε θα πω τίποτα παραπάνω, αυτά ούτως ή άλλως είναι γνωστά σε κάθε  Έλληνα Μεταλά!

 

 

Rock Overdose: Αν και η μπάντα υπάρχει από το 1998, το πρώτο full length κυκλοφόρησε το 2019. Γιατί υπήρξε αυτή η καθυστέρηση; Τι μεσολάβησε όλα αυτά τα χρόνια;

 

ΩΝ: Σίγουρα η επαρχία δεν βοηθάει ιδιαίτερα την Metal μουσική, ούτε τις μπάντες. Η καθημερινότητα επίσης, όπως η πολύωρη εργασία με λίγες απολαβές ή η ανεργία, είναι ένας αρνητικός παράγοντας για την δημιουργικότητα και τον χρόνο που έχεις για αυτήν. Διάφορα τέτοια εμπόδια, συν το γεγονός ότι ήμουν μόνος στο project αυτό, καθυστέρησαν πολύ τις κυκλοφορίες, αν και υπήρχε ένα promo το 2000, ένα demo το 2009, και ένα mini album το 2013 όπως επίσης και μια ανθολογία το 2015 με όλα τα προηγούμενα  συν κάποιες ακυκλοφόρητες  demo εκτελέσεις διαφόρων κομματιών.

Επίσης το 2015 όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις του άλμπουμ, και ξεκίνησα να καλώ άτομα για συμμετοχές, εγώ και ο Θάνος  Καραπάνος, δεν μείναμε ικανοποιημένοι με το αρχικό ηχητικό αποτέλεσμα στις κιθάρες, με συνέπεια να πρέπει να μαζέψω χρήματα για καλύτερο εξοπλισμό, το οποίο σήμαινε ότι χρειαζόμασταν παραπάνω χρόνο. Συγκεκριμένα στην περίοδο αυτή των 5 χρόνων αγόρασα δυο ακόμα κιθάρες, (φυσικά δεν αγόρασα μόνο κιθάρες,αλλά και άλλον εξοπλισμό) διότι θέλαμε να βγάλουμε όσο καλύτερο ήχο μπορούσαμε, γιατί δεν θα δεχόμασταν εμείς οι ίδιοι να κάνουμε μια μετριότητα, ειδικά από την στιγμή που μας εμπιστευτήκαν όλα αυτά τα άτομα με τις συμμετοχές τους.

Όλα αυτά, διάφορες χρονοβόρες ατυχίες, το τεράστιο booklet το οποίο όμως έπρεπε να υλοποιήθει όπως το είχα στο μυαλό μου χωρίς “εκπτώσεις”, μιας και για μένα είναι το 50% του άλμπουμ, αλλά ακόμα και η ανεύρεση σωστής εταιρίας , καθυστέρησε την κυκλοφορία,αλλά τελικώς  η αναμονή άξιζε και συγκεκριμένα η Alcyone Records εκτός από επαγγελματικότητα και συνέπεια, μας έδειξε εμπιστοσύνη και ένα τελικό αποτέλεσμα στην παραγωγή του άλμπουμ πέρα των καλύτερων προσδοκιών μας, και αυτό φαίνεται από την ποιότητα της κυκλοφορίας. Εκτός από την υπερβολή, όπως είναι φανερό πιστεύω, με χαρακτηρίζει και η τελειομανία σε ότι με ενδιαφέρει, το οποίο σημαίνει ότι δε θα δεχόμουν ποτέ κάτι λιγότερο από αυτό που είχα σχεδιάσει στο μυαλό μου ή μια μετριότητα, αν έβλεπα κάτι τέτοιο, θα προτιμούσα να περιμένω άλλα 5 χρόνια.

 

Rock Overdose: Αποκαλείς την μουσική της μπάντας ως BlackCore Μetal. Θες να μας εξηγήσεις γιατί;

ΩΝ: Αποκαλώ  έτσι την μουσική μας , διότι , κατά την γνώμη μας, αυτός ο χαρακτηρισμός είναι αυτός που αποδίδει καλύτερα το είδος που παίζουμε. Παρόλα αυτά πρέπει να διευκρινίσω πως μιλάμε για  Ελληνικό κυρίως Black Metal παντρεμένο με old school Hardcore/Thrashcore. Θα φέρω ένα παράδειγμα με μπάντες για να είμαι ποιο ξεκάθαρος ,φαντάσου μία μίξη Rotting Christ, Varathron, Necromantia, Master’s Hammer, Root, Inquisition, Bathory, Blasphemy και Darkthrone με μπάντες όπως οι Pantera, Fear Factory, παλιοί  Machine Head, the Exploited, D.R.I.,Discharge, Black Flag, Madball, Ναυτία, Αντίδραση, Χαοτικό Τέλος, Γενιά του Χάους αλλά με την ποικιλία στον ήχο και στα κομμάτια που έχουν οι  Faith no More. Ενδεικτικά θα σου αναφέρω τις επιρροές μου,εκτός των προαναφερθέντων μπαντών οι οποίοι είναι από τις βασικότερες, οπως οι :  Sarcofago, Skyforger, SepticFlesh, Nightfall, Thou Art Lord, Beherit, Profanatica, Hellhammer, Darkthrone, Mortuary Drape, Nordor, Death, Obituary, Morbid Angel, Venom, Celtic Frost, Mortify, Horrified, Obsecration, Ancient, Sadistic Noise, Deviser, Crossover, Zemial, Agatus, Kawir, Nergal, Sodom, Whiplash, Ancient Rites, Destruction, Dark Angel, Satyricon, Emperor, Gorgortoh, Immortal,  Incantation, Possessed, Onslaught, Paradise Lost, Flames αλλά και πιο κλασσικού Metal όπως οι  Accept, Holocaust, Witchfynde, Tank, Inner Wish, Diviner, Witchfinder General, Pentagram, Candlemass, και άλλοι. Επίσης πολύ NWOBHM, Hard Rock, Κλασσικό Rock, πάρα πολύ Blues αλλά και παραδοσιακή μουσική διαφόρων χωρών. Κάποια άτομα όταν ακούν  “BlackCore Metal” ή “BlackMetalCore” και πιστεύω συγκεκριμένα λόγω της λέξης “core”στο μυαλό τους έρχονται διάφορες “παιδικές” emo/metalcore μπάντες. Δεν έχουμε κάποια σχέση με αυτά. Αυτά είναι του Χριστού, εμείς δεν είμαστε.

 

 

Rock OVerdose: Οι στίχοι είναι γραμμένοι όλοι στα αρχαία ελληνικά. Πώς πήρες αυτήν την απόφαση; Είναι από επιγραφές και αρχαία κείμενα ή τους συνέθεσες εσύ; Πόσο εύκολη ή δύσκολη διαδικασία ήταν;

ΩΝ: Αρχικά θέλω να γνωστοποιήσω ότι οι απόψεις των ΩΝ ουδεμία σχέση έχουν με αυτές των υπόλοιπων συμμετεχόντων όπως και το ίδιο ισχύσει σαφώς και αντιστρόφως, είτε πρόκειται για πολιτικές, είτε για θρησκευτικές, είτε για απόψεις περί Ιστορίας , είτε για οποιοδήποτε θέμα θίγεται, αυτό προς αποφυγή οποιασδήποτε παρεξηγήσεως, γιατί ως άτομο φυσικά και έχω άποψη πάνω σε αυτά τα θέματα και φυσικά όπως είναι λογικό και αυτονόητο είναι αδύνατον να συμφωνούν όλες οι απόψεις μου με αυτές των συμμετεχόντων. Όσο για τους στίχους, είναι από αρχαία Ελληνικά κείμενα Επιστημόνων, Φιλοσόφων και Συγγραφέων που θεωρώ σημαντικούς και αδικημένους σε σχέση με άλλους γνωστότερους, και το θέμα του άλμπουμ θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι “Η Γέννηση της Επιστήμης στην   Αρχαία Ελλάδα, και η κριτική στις βάναυσες αλλά αποτυχημένες απόπειρες  από τους ζηλωτές της δολοφονικής σέκτας  που έκαιγε βιβλία και σκότωνε με ευχαρίστηση τους διαφωνούντες, να εξοντώσουν και να εξαφανίσουν την Επιστήμη, όπως μας υποδεικνύεται από τους αρχαίους Έλληνες Φιλόσοφους , Επιστήμονες και Συγγραφείς στα λιγοστά σωζόμενα κείμενά τους”.

Πιο απλά θα έλεγα ότι έχει ως θέμα την Επιστήμη κατά κύριο λόγο, σε ένα μικρότερο βαθμό την Αθεΐα αλλά και την κριτική στις θρησκείες  γενικά αλλά και ειδικά στην γνωστή θρησκεία την οποία υπέφερε ο περισσότερος κόσμος στον τότε Ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Για εμένα η Επιστήμη και η Αθεΐα έχουν μια σύνδεση σαν έννοιες, και στο ένα καταλήγεις  αναπόφευκτα από την λογική συνέχεια του άλλου. Το εξώφυλλο του άλμπουμ δείχνει τον Φιλόσοφο Επίκουρο, φιμωμένο και με βγαλμένα μάτια, γιατί θέλουμε να δείξουμε την βεβήλωση που υπέστησαν οι αρχαίοι πολιτισμοί, όπως και ο Ελληνικός, αλλά και την φίμωση ή την ...τιμωρία, “εν στόματι μαχαίρας” όπως μας πληροφορεί η “αγία” γραφή, από την λαίλαπα της σέκτας που δολοφονούσε  οτιδήποτε διαφορετικό για σχεδόν 1500 χρόνια.

Δεν θα βρεις μέσα ύμνους στους αρχαίους θεούς, με “εξαίρεση” το πρώτο κομμάτι που είναι από την Μυθολογία του Ψεύδο-Απολλόδωρου και που υπάρχει για να μας δείξει τον μύθο του Προμηθέα, που δίνει την φωτιά  στον άνθρωπο, ο οποίος μύθος μας δημιουργεί αυτόματα τον αρκετά λογικό συσχετισμό ότι η φωτιά συμβολίζει την γνώση και ταυτόχρονα μας θυμίζει λίγο τον Εωσφόρο, δηλαδή τον “κακό” των σεκταριστικών κανιβάλων που έχουν ως έθιμο να τρώνε τη σάρκα και πίνουν το αίμα του θεού τους στις περίεργες τελετουργίες τους, μπορείς να πεις ότι το κομμάτι αυτό είναι η εισαγωγή στο κεντρικό θέμα , την Επιστήμη, γιατί η φωτιά η οποία συμβολίζει την γνώση είναι μια έννοια συνυφασμένη με τη Επιστήμη.

Επίσης δεν θα βρεις Πλάτωνα ή Αριστοτέλη και γενικά γραπτά Συγγραφέων που έχουν σωθεί αρκετά κείμενά τους, αφενός διότι για να μην κάηκαν,άρα πιθανόν να μην  ήταν τόσο ριζοσπαστικά  και αντίθετα ως προς την περίεργη αυτή σέχτα με τις εμπρηστικές συνήθειες, όπως ήταν για παράδειγμα του Επίκουρου ή του Κέλσου, ή του Ιουλιανού του Μέγα από τους οποίους μείνανε μόνο λίγα αποσπάσματα και ας ήταν πολυγραφότατοι όπως ο Επίκουρος, και αφετέρου διότι ενδιαφέρον  θεωρώ πως είναι να μάθεις κάτι που δεν γνωρίζεις και που δεν είναι τόσο γνωστό. Ταυτόχρονα νομίζω είναι ποιο ενδιαφέρον να δεις την φράση την οποία είπε ο Δημόκριτος όταν μέσω της Φιλοσοφίας του σκέφτηκε το “Άτομο”, από ξεπερασμένες Φιλοσοφικές θεωρίες (δε μιλάω για όλες σαφώς) που δεν έχουν πλέον εφαρμογή στην καθημερινότητα, πάρα μόνο Ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Ο τίτλος του άλμπουμ, είναι από την γνωστή φράση του Ιουλιανού του Μέγα (γιατί ήταν Μέγας ο άνθρωπος), την οποία είπε όταν του δόθηκαν χριστιανικά κείμενα για να τον προσηλυτίσουν, και σημαίνει ‘”Διάβασα, Κατάλαβα , Κατέκρινα” , μια ευφυέστατη απάντηση η οποία έλαβε μια γελοιωδέστατη κατά τη γνώμη μου απάντηση που θυμίζει απάντηση 10χρονου κακομαθημένου παιδιού, “Διάβασες και δεν κατάλαβες γιαυτό κατέκρινες”, αντιθέτως η πραγματικότητα είναι ότι  αυτός που το έγραψε δεν κατάλαβε τα “άγια” αυτά κείμενα γιαυτό δεν κατέκρινε (η απλώς είχε συμφέρον).

Αλλά ως νικητές της ιστορίας, αυτοί οι φανατισμένοι διαστρεβλωτές της και βάρβαροι καταστροφείς της Ιστορίας αυτό είχαν, αυτό μπορούσαν, αυτό κάναν. Τέλος, το μήνυμα που θέλει να περάσει το άλμπουμ, είναι η αναγκαιότητα και το πόσο σημαντική είναι η Επιστήμη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλα τα άλλα  στιχουργικά θέματα, όπως  η μισανθρωπία, η “κακία”,η λύπη, η μελαγχολία ή το σκοτάδι δεν έχουν την γλύκα τους,ή ότι δεν είναι σοβαρά ή καλά, απλά εγώ επιλέγω με τον στίχο μου να κάνω κάτι το οποίο θεωρώ πιο ουσιαστικό, να δώσω σε αυτόν που θα τον ακούσει ή διαβάσει ένα μικρό σπρώξιμο για να ανακαλύψει ή να μάθει κάτι που μπορεί να τον ενδιαφέρει και να μην το ξέρει ακόμα, ένα έναυσμα για λίγο παραπάνω γνώση που ίσως τον κάνει “καλύτερο” άνθρωπο, ή απλώς πιο ολοκληρωμένο.

Ούτως η άλλως η κακία, η λύπη και η μισανθρωπία είναι  καθημερινότητα , δεν έχεις παρά να κοιτάξεις γύρω σου, και θα δεις το πραγματικό σκοτάδι, το βαρετό αλλά αληθινά επικίνδυνο σκοτάδι των ανθρώπων και όχι των δαιμόνων, των πνευμάτων ή οποιουδήποτε άλλου φανταστικού πλάσματος. Το Metal είναι επανάσταση, όχι συγκαταβατικότητα. Οπότε εγώ θα κάνω  Metal και δεν θα διαιωνίσω την βαρετή καθημερινότητα, αλλά θα προσπαθήσω μια αλλαγή στην υπάρχουσα πραγματικότητα με τον τρόπο μου.

 

 

 

Rock Overdose: Πες μας λίγα λόγια για το όνομα και γιατί επιλέχθηκε.

ΩΝ: Το 1998 ξεκίνησα ως Νεκροδαίμων. Την  εποχή και ηλικία εκείνη το όνομα της μπάντας μου φαινόταν μια χαρά, όπως επίσης και κατάλληλο για το είδος που έπαιζα τότε. Όταν όμως ο ήχος της μπάντας ωρίμασε και άλλαξε, θεώρησα αναγκαίο να αλλάξω το όνομα της μπάντας σε κάτι ποιο ταιριαστό. Έτσι με την έναρξη των ηχογραφήσεων στις αρχές του 2015 αποφασίζω να ονομάσω την μπάντα  ΧΞΣ, ένα όνομα φόρο τιμής στους  Rotting Christ, το οποίο ταίριαζε περισσότερο στο νέο ύφος της μπάντας. Με αυτό το όνομα κυκλοφορώ μόνος μου ψηφιακά το demo “Εώα”. Μετά από λίγους μήνες και σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον Σάκη των Rotting Christ και μετά το γεγονός  όπου δεν τους αφήνανε να παίξουνε Live στη Νότιο Αφρική λόγω “προσβλητικού” ονόματός, είχε σαν αποτέλεσμα να κάνουνε κάποιες συναυλίες σαν ΧΞΣ.

Προς αποφυγή οποιουδήποτε προβλήματος, σύγχυσης ή μπερδέματος που μπορεί να προκαλούσε η χρήση του ονόματος , αποφασίσαμε να αλλάξω το όνομα της μπάντας. Κάτι το οποίο τελικώς όχι μόνο δεν μετάνιωσα καθόλου,αλλά  θεωρώ πως είναι αυτό ακριβώς που έπρεπε να είναι εξαρχής. ΩΝ/ὤν σημαίνει “αυτός που Είναι”, “αυτός που υπάρχει τώρα”. Αυτήν την  με τόσο θεμελιώδες νόημα λέξη, καπηλεύτηκαν και χρησιμοποίησαν για το όνομα του θεού τους οι υποστηρικτές της σέκτας των καιόμενων φιλοσόφων. Αλλά και λόγω αυτής της σφετεριστικής καπηλείας  αποκτά και ένα δεύτερο νόημα με μια διαφορετική ερμηνεία σαν όνομα της μπάντας σε σχέση με το logo.

Το Necronomicon Gate στο logo δεν είναι τυχαίο, είναι ένα (πανέμορφο αλλά) ψεύτικο σύμβολο,από ένα Γριμόριο το οποίο στην πραγματικότητα δεν υπάρχει, είναι αποκύημα της φαντασίας, ακριβώς δηλαδή όπως είναι και ο θεός αυτής της σέκτας, αλλά επίσης και το ότι πάνω σε ένα σύμβολο που θεωρείται κακό από κάποιους υπάρχει η Ελληνική λέξη που κάποιοι χρησιμοποιούν για τον καλό θεό τους, για να αντιστραφεί αυτή η έννοια μέσω της αντίθεσης αυτής. Το Necronomicon Gate (ή  Gate of Yog-Sothoth) είναι ένα σύμβολο της φαντασίας του H.P. Lovecraft, όπως το “Ash nazg...” πάνω στο δαχτυλίδι του Sauron είναι του   Tolkien, ένα προϊόν φαντασίας, ακριβώς δηλαδή όπως και όλες οι θρησκείες και οι θεοί τους ανεξαιρέτως.  “Άγιοι” είναι άτομα όπως ο Carl Sagan όχι κάποιος δολοφόνος αθώων (βλέπε βίους διαφόρων “αγίων”, “οσίων”, “προφητών” και πιστών αυτοκρατόρων των γνωστών θρησκειών, για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε Ιστορία και την “αγία” γραφή)

 

Rock Overdose: Πώς βλέπεις το μέλλον της μπάντας; Υπάρχουν βλέψεις για ζωντανές εμφανίσεις;

ΩΝ: Η μπάντα ως one man’s project  είναι δύσκολο να κάνει live, αλλά δεν αποκλείουμε τίποτα, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με session members ή και με κανονικά μέλη αν βρεθούν τα κατάλληλα άτομα, κάτι που όμως έχει τις δυσκολίες του, μιας και θα με χαρακτήριζα άτομο με συγκεκριμένο πλάνο, από το οποίο δε σκοπεύω να παρεκκλίνω, γιατί ο σκοπός των ΩΝ είναι να κάνω αυτό που πρέπει  και το τι πρέπει το ορίζω εγώ. Μετά το  promotion  του παρόντος άλμπουμ, σειρά έχει η ηχογράφηση του επόμενου, το οποίο θα είναι σε διαφορετικό στιχουργικό θέμα, αλλά με παρόμοια νοοτροπία, και σε παρόμοιο αλλά πολύ πιο εξελιγμένο μουσικό ύφος, δεν μπορώ να πώ πολλά όμως ακόμα. Λίγο πριν όμως πιθανότατα θα έχουμε την κυκλοφορία του  EP των Monastery Desecration με τίτλο “Τῷ Σατανᾷ Λατρεύουσιν”, ένα βαθειά αντιθρησκευτικό άλμπουμ στο οποίο κάνει τα φωνητικά ο Zion των Crossover, το νέο μέλος των  Monastery Desecration, το οποίο είναι σχεδόν έτοιμο και ίσως κάποιο νέο  demo από τους Νεκροδαίμων (από το τέλος του 2015 και μετά επαναδραστηριοποίησα τους Νεκροδαίμων , ως ξεχωριστό  project από τους ΩΝ, στο παλιό τους black metal ύφος).

 

 

Rock Overdose: Σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη, ο τελευταίος λόγος δικός σου.

ΩΝ: Εγώ σε ευχαριστώ για τον χρόνο και τον χώρο που μου δόθηκε για να εκφέρω τις απόψεις μου. ⛧ΥΓΕΊΑ⛧.

 

Αποκτήστε το  album από εδώ: https://anegnonegnonkategnon.bandcamp.com/

και εδω: https://www.alcyonerecords.com/

ΩΝ Offcial Blog: https://omegani.blogspot.com/

ΩΝ Official FB: https://www.facebook.com/blackcoremetal/

Comments