Να ξεκαθαρίσω αρχικά πώς γενικεύσεις δεν γίνονται, και κάθε ένας από τους λόγους αναφέρεται ή στην Metal σε γενικευμένα πλαίσια, ή πιο συγκεκριμένα στα Extreme Subgenres της.
- Θεωρείται από πολλούς ως "σύμβολο" ενάντια στα στερεότυπα της κοινωνίας, τύπου: "ένας μουσικός θα πρέπει να είναι άψογος όσον αφορά τους τρόπους του γιατί είναι εκπρόσωπος της τέχνης" .
- Η θεματική των στίχων της ξεφεύγει από τις συνηθισμένες και ως εκ τούτου βαρετές φόρμες, και θίγει θέματα που θεωρούνται από αρκετούς ως προκλητικά, όπως είναι ο σατανισμός, οι αυτοκτονίες, οι δολοφονίες κτλ.
- Χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των μουσικών οργάνων στο έπακρο! Αποτέλεσμα αυτού να βλέπουμε τεχνικές με 280 bpm στα κρουστά, και επίσης τεχνικές που χρησιμοποιουν μεγάλο αριθμό ταστων στα έγχορδα και όχι δύο και τριών όπως σε κάποιες άλλες μουσικές!
- Επιρρεαζει κατά έναν πολύ μεγαλύτερο, από οποιαδήποτε άλλη μουσική , βαθμό, τους ακροατές της είτε αυτό αφορά την εξωτερική εμφάνιση είτε την συμπεριφορά! (Το γνωστό Dress Code, που έχει εξηγηθεί από ψυχολόγους ως: αδιαμφισβητητο αποτέλεσμα επιρροής της μουσικής)
- Οι υποκατηγορίες της Metal μουσικής είναι τόσες που βάση της ψυχολογικής κατάστασης στην οποία βρίσκεσαι, ακούγοντας το κατάλληλο είδος, θα μπορούσες να επιρρεαστείς όπως ακριβώς εσύ θέλεις.
- Υπάρχουν συγχωνεύσεις σε αυτήν που συνδυάζουν τόσο παραδοσιακές μουσικές όσο και "υψηλής διάκρισης" όπως είναι η κλασική, με αποτελέσματα που ονομάζονται: Symphonic Metal, Folk κτλ.
- Οι καλλιτέχνες της, στην πληθώρα τους, δεν θα απογοητεύσουν το κοινό τους, (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) σε καμία συναυλία ή τουλάχιστον να τους κάνουν να θεωρήσουν πώς έχασαν τα λεφτά τους, και θα δώσουν το καλύτερο του εαυτού τους πάνω στην σκηνή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Dio που τραγουδούσε έχοντας καρκίνο προχωρημένου σταδίου, σε αντίθεση με τον Justin Bieber που δεν εμφανίστηκε στις θαυμάστριες του λόγω ...στομαχόπονου.
- Επιβεβαιωμένα, οι ακροατές συγκροτημάτων τύπου: Cannibal Corpse, Behemoth, Dying Fetus κ.α ομοίων, έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να εκνευριστούν εν μέσω καταστάσεων ηχητικού ενοχλητικού θορύβου, από ακροατές πιο ήρεμου είδους. ..για ευνόητους λόγους.
- Η συνεχής κόντρα ανάμεσα στα συγκροτήματα π.χ Megadeth Metallica, πέρα από τον αρνητικό αντίκτυπο, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται καλύτερα και πιο προσεγμένα τραγούδια. Ως εκ τούτου αυτήν η κόντρα μπορεί να μετονομαστεί και ως: ανταγωνισμός, αναιρώντας με αυτόν τον τρόπο κάθε τι αρνητικό.
- Είναι ίσως η μουσική που έχει δεχθεί την μεγαλύτερη κριτική που έχει υπάρξει ποτέ! Έχει κατηγορηθεί πώς μυεί τους ακροατές της στο σατανισμό και στην βία και όπως όλα δείχνουν δεν χαίρει καθόλου εκτίμησης ακόμα και από ακροατές παραπλήσιων μουσικών ειδών.
Πάραυτα όμως, όσοι ακούν Metal και τα Extreme Subgenres της, δεν δείχνουν να πτοούνται ούτε στο ελάχιστο από τέτοιου είδους επιθέσεις που δέχεται η μουσική τους. Απεναντίας τους κάνει να αισθάνονται πιο "δεμένοι" μεταξύ τους, και πιο .."συμπαγείς"!
Για το Rock Overdose,
Ευθύμης Λούσιφερ




