Αναδρομή στην πολυσχιδή πορεία του αινιγματικού IHSAHN

Στις 14 Σεπτέμβρη, ο Ihsahn, ένας απο τους πρωτοπόρους και πιο επιδραστικούς μουσικούς της Black Metal (και όχι μόνο) σκηνής, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ως solo καλλιτέχνης στο Fuzz, για μία μοναδική εμφάνιση. Πέρα από το σπουδαίο του έργο με τους θρυλικούς Emperor, ένα από τα πιο σημαντικά συγκροτήματα της Νορβηγικής Black Metal σκηνής, με δίσκους ορόσημα για τον ακραίο ήχο, απο το 2006 μέχρι σήμερα, μετράει επτά solo δισκογραφικές δουλειές, με πιο πρόσφατη αυτή του 2018 με τίτλο “Amr” που κυκλοφόρησε απο την Candlelight Records. Tο Rock Overdose, σας προετοιμάζει για την επερχόμενη συναυλία, με τον απόλυτο οδηγό της δισκογραφίας του Ihsahn.

Εννοείται πως ο καλύτερος τρόπος για να μπεί κανείς στo μουσικό κόσμο του κυρίου Tveitan είναι με το έργο του στους Emperor. Μια μπάντα που έφερε τα πάνω κάτω στο Νορβηγικό ήχο, με συνθέσεις που ξεφεύγουν απο τις κλασικές νόρμες του είδους. “Anthems To The Welkin At Dusk”, “IX Equilibrium”, “Prometheus: The Discipline Of Fire & Demise” και τέλος το εμβληματικό “In The Nightside Eclipse”, κάνουν άμεσα κατανοητό το λόγο που ο Ihsahn θεωρείται ένας απο τους πιο σημαντικούς μουσικούς στο metal.

 

Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τη solo δισκογραφική του δουλειά:

 

“The Adversary” (2006, Mnemosyne/Candlelight)

 

 

 

Ο πρώτος δίσκος του Ihsahn, κυκλοφόρησε το 2006 και μουσικά αποτελεί μια μίξη ακραίου, progressive και κλασικού heavy metal ήχου. Μάλιστα ο ίδιος χαρακτηρίζει το άλμπουμ ώς: «λίγο απ’ όλα, στην προσπάθειά μου να δοκιμάσω κι άλλα είδη του metal που δεν έιχα την ευκαιρία να παίξω παλιότερα».

 

Το “The Adversary” είναι concept δίσκος και το πρώτο της τριλογίας. Αξίζει να αναφέρουμε οτι guest φωνητικά στο κομμάτι “Homecoming” κάνει ο Garm των ULVER.

 

Προτεινόμενα τραγούδια: ‘Called Βy the Fire”, “Homecoming”, “Astera Ton Proinon”.

 

 



“angL” (2008, Mnemosyne/Candlelight)

 

 

 

Το δεύτερο μέρος της τριλογίας ξεκίνησε να δημιουργείται λίγο μετά το τέλος της περιοδείας με τους Emperor το 2007 και κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα.

 

Στο “angL” επικρατεί το progressive στοιχείο με πιό σαφή κατεύθυνση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ξεχωρίζει η συμμετοχή του Mikael Akerfeldt των Opeth στο “Unhealer”.

 

 

Προτεινόμενα τραγούδια: “Scarab”, “Unhealer”, “Malediction”.

 

 

 



“After” (2010, Candlelight)

 

 

Η τρίτη κυκλοφορία του Ihsahn και τελευταία της τριλογίας είναι και η πιο abstract, με μεγάλες συνθέσεις, πιο σκοτεινές και ατμοσφαιρικές ξεφευγοντας απο την πιο tight προσέγγιση στις συνθέσεις με έκδηλη την προσπάθειά του για περαιτέρω πειραματισμό.

 

Για πρώτη φορά χρησιμοποιεί 8χορδες κιθάρες ενώ ιδιαίτερη έκπληξη αποτελεί και η χρήση σαξόφωνου σε αρκετά κομμάτια του δίσκου.

 

Προτεινόμενα τραγούδια: “A Grave Inversed”, “The Baren Lands”, “Undercurrent”, “Frozen Lakes Οn Mars”

 

 

 

 



“Eremita” (2012, Candlelight)

 

 

Εδώ μιλάμε για ένα εκ των κορυφαίων δίσκων του Νορβηγου, αν όχι τον κορυφαίο. Σε αντίθεση με την «παγωμένη» προσέγγιση του “After”, το “Eremita” είναι πιο «παρανοικό», έως και «σχιζοφρενικό», συμφωνα με τον ίδιο.

Jeff Loomis, Devin Townsend και Einar Solberg (Leprous) αποτελούν τους εκλεκτους καλεσμένους του δίσκου, ενώ guest φωνητικά έκανε και η γυναίκα του Ihsahn, Heidi S. Tveitan στο τραγούδι “Departure”. Είναι ένας δίσκος που ακούγεται απο την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς να ξεχωρίζει κάποιο κομμάτι και είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη και εμπνευσμένη του δουλειά.

 

Προτεινόμενα τραγούδια: ΟΛΟΣ Ο ΔΙΣΚΟΣ!

 

 



“Das Seelenbrechen” (2013, Candlelight/Mnemosyne)

 

 

O πλέον avant garde δίσκος του Ihsahn με διαφορά! Ενώ στο πρώτο άκουσμα σε ξενίζει, όσο τον ακούς, τόσα περισσότερα έχει να σου δώσει και έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές ακριβώς για το γεγονός οτι είναι ευχάριστα περίεργος και διαφορετικός.

 

Ένα άλμπουμ που βασίζεται στον αυτοσχεδιασμό, ξεφεύγοντας απο κάθε φόρμα που είχε ακολουθήσει στις προηγούμενες δουλειές του, βάζοντας μάλιστα και dark ambient στοιχεία.

 

Προτεινόμενα τραφούδια: “Regen”, “NaCl”. “Hiber”

 

 

 



“Arktis” (2016, Candlelight Records)

 

 

 

Η επιστροφή στην κανονικότητα, ήρθε με το “Arktis”, καθώς απο τις πιο αφηρημένες συνθέσεις του “Das Seelenbrechen”, o Ihsahn επέστρεψε σε μια πιό συνηθισμένη δομή σύνθεσης, μια στροφή, αν θέλετε, και ένα άνοιγμα προς ένα μεγαλύτερο ακροατήριο, χωρίς όμως να χάνει τα progressive στοιχεία τα οποία κάνουν χαρακτηριστικό τον ήχο του.

 

Προτεινόμενα τραγούδια: “Mass Darkness”, “Crooked Red Line”, “In The Vaults”

 

 

 

 



“Amr” (2018, Candlelight Records)

 

 

 

Το πιο πρόσφατο πόνημα του Ihsahn άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις γι ακόμη μια φορά και είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση απο το “Arktis”.

 

Πιο απλό, πιο σκοτεινό αλλα τόσο επιβλητικο που απλά σε παρασέρνει. Μπορείτε να διαβάσετε και την κριτική του δίσκου εδώ.

 

Προτεινόμενα τραγούδια: “Lend Me The Eyes Of Millenia”, “Arcana Imperii”, “Samr”, “Marble Soul”.

 

 

 



Για το Rock Overdose,
Χρήστος Μπριντζίκης


 

Comments