Στο σημερινό άρθρο θα σας παρουσιάσουμε μερικές από τις πτυχές της καριέρας του Slash, ανασύροντας από τον βυθό των αναμνήσεων το πασίγνωστο video game, Guitar Hero III. Ενδεχομένως ο τίτλος να είναι παραπλανητικός, μιας και αρκετοί θα σκεφτούν ότι δεν δύναται ένα παιχνίδι σε κονσόλα να δώσει φήμη σε έναν ήδη αναγνωρισμένο και ταλαντούχο καλλιτέχνη, όπως ο Slash. Ίσα ίσα ο Slash δίνει τη δέουσα φήμη στο Guitar Hero III, θα έλεγαν πολλοί. Δεκτό. Ας δούμε όμως και τη πλευρά του ίδιου, ο οποίος παραδέχεται πως το Guitar Hero III, τον επανέφερε δυναμικά στο προσκήνιο.
Τι είναι όμως το Guitar Hero; Για τα τέκνα των δεκαετιών ’90 και ’00 η απάντηση είναι αυτονόητη. Για τους αδαείς, αρκεί να πούμε ότι το Guitar Hero ήταν η καψούρα του κάθε μαλλιά, ροκά και metalhead, ο οποίος ήθελε να γρατζουνίσει κι αυτός τη κιθάρα του. Ασχέτως αν κάποιος έπαιζε ή όχι κάποιο μουσικό όργανο το συγκεκριμένο παιχνίδι έδινε ακριβώς την ελευθερία που αποζητούσε ο λάτρης της μουσικής: να τζαμάρει τα διασημότερα κομμάτια, παίζοντας σαν σταρ σε σκηνές και σκηνές. Σύμμαχος σε αυτό; Φυσικά η κιθάρα, ένα αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού, το οποίο τοποθετούσε σε θέση μάχης τον παίκτη, δίνοντάς του την αίσθηση της εμπειρίας ενός live επί σκηνής. Θα θυμάστε ότι σε περίπτωση παικτικού λάθους ακουγόταν η χαρακτηριστική κούφια πενιά. Αν τη λάθος πενιά ακολουθούσαν κι άλλες, τότε άρχιζε το κοινό να γιουχάρει τον παίκτη. Ε ναι, πρόκειται περί αλληλεπίδρασης. Ένα πρωτοποριακό για την εποχή παιχνίδι, που πέραν των υπολοίπων προσέφερε και διάφορα πακέτα με κωδικούς, για ενδυμασίες, χαρακτήρες και κιθάρες. Σε αυτά υπολογίστε και τα tutorials και τότε θα καταλάβετε ότι το Guitar Hero III είναι το απόλυτο rock game. Οπωσδήποτε δεν έλειπαν και οι διάφορες εκδόσεις. Μάλιστα. Ενδεικτικά θα επισημάνουμε τα: Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero: Death Magnetic.
Φυσικά όσο καλοστημένο κι αν είναι ένα παιχνίδι σαν κι αυτό, να μην ξεχνάμε ότι χρειάζεται και μια ισχυρή περσόνα, την οποία βρήκε στο πρόσωπο του Slash. Σύμφωνα με συνεντεύξεις του ίδιου κατά καιρούς, αρχικά ήταν αρνητικός στη συμβολή ενός τέτοιου εγχειρήματος μιας όπως είχε αναφέρει «αφού δεν είμαι εγώ, δεν υπάρχω, είναι ηλεκτρονικό όλο αυτό, ποιο το νόημα;». Οι παλαιότερες και σύγχρονες με τον Slash γενιές ενδεχομένως να συμφωνούσαν με τα λεγόμενά του. Ωστόσο η Gibson είχε άλλα σχέδια, που αποτυπώνονται καθαρά και ξάστερα στις δηλώσεις του ίδιου: «θυμάμαι ότι βρισκόμασταν εν μέσω περιοδείας και ξαφνικά άνθρωποι της Gibson, με την οποία συνεργάζομαι χρόνια και έχω συμβόλαιο με έπεισαν να το κάνω». Αν και δεινός παίκτης της κιθάρας ο Slash, στην ψηφιακή μορφή της αντιμετώπισε πολλά προβλήματα: «δεν ξέρω πως έγινε αυτό. Από τότε που με έπεισαν να συμμετέχω σε αυτό, απλώς έκανα τη δουλειά μου. Στην αρχή απλά δεν με ενδιέφερε ιδιαίτερα. Σκεφτείτε ότι όταν κυκλοφόρησε και όλοι ξεκίνησαν να μιλάνε για αυτό, εγώ δεν είχα ιδέα. Κάποια στιγμή μου έστειλαν στο σπίτι ένα δέμα, στο οποίο υπήρχε το παιχνίδι. Η κιθάρα είχε πλάκα, έμοιαζε με την δικιά μου, αλλά όταν είδα πως δεν έχει χορδές, αν και το γνώριζα, φρίκαρα. Δεν τα έχω συνηθίσει αυτά. Προσπάθησα να παίξω και δεν τα πήγαινα καλά. Ήμουν μετά κόπων και βασάνων στο medium και ποτέ δεν μπόρεσα να παίξω όπως πρέπει το expert επίπεδο δυσκολίας. Τα παράτησα».
Ο Slash είναι ο ήρωας του Guitar Hero III: Legends of Rock, όντας πρωταγωνιστής του. Για του λόγου το αληθές να αναφέρουμε πως και ο Tom Morello των Rage Against The Machine συμμετείχε στο παιχνίδι, ακόμα ένας βιρτουόζος του είδους και φιγούρα για τα μουσικά πρότυπα των αρχών της νέας χιλιετίας. Τα χρόνια στα οποία οι Guns ‘n Roses πρωταγωνιστούσαν είχαν περάσει. Το κοινό ολοένα και περισσότερο στρεφόταν στα νέα είδη που αναδύονταν την εποχή εκείνη. Σίγουρα το υλικό ενός συγκροτήματος, όπως οι Guns ‘n Roses θα ακούγεται ες αεί, όμως τα μέλη τους μεμονωμένα ίσως και να λησμονιούνται κατά εποχές. Ο Slash παραδέχτηκε πως η καριέρα του είχε πάρει καμπή: «η αλήθεια είναι ότι τα χρόνια πέρασαν και δεν είχα την αποδοχή του κοινού, όπως τις προηγούμενες δεκαετίες, κάτι που δεν είχα συνειδητοποιήσει. Ξέρεις, όταν είσαι στο επίκεντρο και τα στάδια γεμίζουν το ένα μετά το άλλο νομίζεις πως έχεις την αποδοχή, μα στη πραγματικότητα οι Guns ‘n Roses ήταν η αιτία. Μέχρι να συμμετάσχω στη δημιουργία του Guitar Hero III νόμιζα πως έχαιρα ανταπόκρισης. Μετά τη κυκλοφορία του παιχνιδιού, έμαθα όντως πως είναι να απολαμβάνεις την αποδοχή του κοινού. Δεν λέω ότι περίμενα ένα video game να με κάνει αναγνωρίσιμο. Αλλά αυτό μου άνοιξε τα μάτια και μου υπέδειξε πως έχω μια θέση στη καρδιά του κόσμου. Και να φανταστείς ότι τις μέρες που δημιουργούσαμε το παιχνίδι, απλώς έπαιζα όλη μέρα κιθάρα. Ηχογραφούσα ασταμάτητα. Μετά έπαιζα πάλι για τους Guns ‘n Roses, γιατί έτρεχαν και εκεί οι υποχρεώσεις. Στο τέλος της ημέρας ετοιμαζόμουν ξανά για ηχογραφήσεις Guitar Hero. Θυμάμαι πόσο κουραστικό ήταν. Η αμοιβή μου όμως έφτασε με τη κυκλοφορία του. Ο κόσμος με έκανε διάσημο ξανά».
Πάντως ο ίδιος εμφανίζεται ταπεινός αναφορικά με τη συμβολή του στη διάδοση του παιχνιδιού μιας και όπως ανέφερε «όταν πρωτόπιασα το παιχνίδι είπα ότι πρόκειται περί μέγιστης αηδίας. Απλώς σκοτώνει την οργανοπαικτική αίσθηση. Κι όμως πούλησε. Ξέρετε γιατί; Γιατί ήταν καλοστημένο και δούλευε, ανάθεμά το! Πέτυχε! Ήταν ιδιοφυές! Ευθύνονται οι δημιουργοί και όχι εγώ, γιατί αυτοί έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά του κόσμου να μπορούν να κάνουν picking, εγώ απλώς έκανα το καθήκον μου, ηχογραφώντας».