Οι Lucifer’s Child έχουν ήδη κλείσει την πρώτη δεκαετία πορείας τους στο χώρο του extreme metal στερεώματος, καταφέρνοντας με τις έως τώρα εξαιρετικές full length κυκλοφορίες τους, “The Wiccan” (2015) - “The Order” (2018) να συνδυάσουν το ατμοσφαιρικό black metal με ιδιαίτερους στίχους και ακόμη πιο εκρηκτικές ζωντανές εμφανίσεις!
Με αφορμή την προσεχή εμφάνισή τους στο πλευρό των σπουδαίων Νορβηγών βασιλιάδων του ακραίου ήχου EMPEROR, ο Γιώργος Εμμανουήλ των Lucifer's Child απαντά στις ερωτήσεις μας, σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης.
RockOverdose: Αρχικά Γιώργο να σε καλωσορίσουμε, είναι μεγάλη χαρά και τιμή να σε φιλοξενούμε. Θα θέλαμε να μας πεις πως νιώθετε ελάχιστες μέρες πριν παίξετε μαζί με τους Emperor και την σημασία αυτής της εμφάνισης για σας στο σύνολο της ιστορίας σας.
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Χαιρετώ και ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και την υποστήριξη στη δουλειά μας. Η εμφάνιση με τους Emperor στην Αθήνα είναι κάτι που περιμένουμε με ανυπομονησία εδώ και πολύ καιρό. Επιστρέφουμε στην πόλη μας ύστερα από 5 χρόνια και θα έχουμε την τιμή να ανοίξουμε για ένα από τα ιστορικότερα και σπουδαιότερα συγκροτήματα του ήχου μας, πράγμα που κάνει τη συναυλία αυτή ίσως τη σημαντικότερη ιστορικά και πιο συγκινητική στιγμή μας των εμφανίσεων μας στην Ελλάδα.
RockOverdose: Λοιπόν ας το πάμε λίγο πιο πίσω χρονικά. Έρχεται κάποια στιγμή η ώρα που σχηματίζονται οι Lucifer’s Child ως κάτι νέο ολόδικο σου. Ποιο ήταν το κίνητρο που σε οδήγησε τότε στη δημιουργία μιας νέας μπάντας και πόσα απ’όσα υπήρχαν ως πλάνο έχετε πετύχει μέχρι στιγμής;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Η ανάγκη για δημιουργία, είναι η μεγαλύτερη ανάγκη όλων. Το διάστημα που δημιουργήθηκε η μπάντα, ήμουν μέλος των Rotting Christ. Ένα συγκρότημα με μεγάλη πορεία και ιστορία στον χώρο μας, το οποίο είχε ήδη διαμορφώσει τον ήχο του και τη μουσική του πορεία. Οπότε, είχα την τιμή και τη θέση να υπηρετήσω με σεβασμό ένα σύνολο το οποίο η ταυτότητα του ήχου του είχε ήδη διαμορφωθεί και που ούτε και εγώ σαν οπαδός του, θα ήθελα να αλλάξω. Έτσι, το 2013 αποφάσισα να ιδρύσω μαζί με τον Στάθη (ex bass) τους Lucifer's Child ώστε να είμαι ελεύθερος να εξερευνήσω και να δημιουργήσω νέα μουσικά μονοπάτια.
RockOverdose: Κατά γενική ομολογία και οι δυο δίσκοι σας έχουν υπάρξει άκρως ποιοτικοί. Τα είχες προσεγγίσει και τα δυο με τον ίδιο τρόπο ή όχι; Τι κοινά και τι διαφορές θα εντόπιζες μεταξύ τους και χρόνια μετά, αν άλλαζες κάτι σε αυτά τι θα ήταν; Αν όχι, τι είναι αυτό που τα κάνει τόσο ξεχωριστά και ανέγγιχτα;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Σε ευχαριστώ πολύ. Η προσέγγιση και η σύνθεση των δύο δίσκων είναι εντελώς διαφορετική, θεωρώ ωστόσο πως και στους δύο δίσκους ακούς το ίδιο συγκρότημα να ερμηνεύει διαφορετικές συνθέσεις. Το πρώτο άλμπουμ μας θα έλεγα πως είναι ένα rock n roll δίσκος παρά Black Metal και το δεύτερο άλμπουμ μας είναι ηχητικά αμιγώς Black Metal. Μιας και με ρωτάς, δεν θα ήθελα να αλλάξω οτιδήποτε. Όχι γιατί θεωρώ αψεγάδιαστη τη μουσική μας, μπορώ να βρω χίλια πράγματα που θα άλλαζα, αλλά γιατί η μουσικές αυτές εμπνεύστηκαν και ηχογραφήθηκαν εξαιτίας συγκεκριμένων εμπειριών και συναισθημάτων, κάτι που τα κάνει μοναδικά για αυτό που είναι.
RockOverdose: Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι ο τρίτος πολυαναμενόμενος δίσκος δουλεύεται εδώ και καιρό. Θα ήθελα να εστιάσουμε σ’αυτόν λίγο μια και πέρασαν 6 χρόνια από το “The Order”. Αρχικά γιατί χρειάστηκε τόσος καιρός να μεσολαβήσει και τι εμπόδια ή τυχόν αναποδιές συνέβησαν ενδιάμεσα για την όλη καθυστέρηση;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Είναι αλήθεια πως έχει μεσολαβήσει αρκετός καιρός από το προηγούμενο άλμπουμ μας. Αυτό συμβαίνει διότι προσπαθώ να εξελίξω τον ήχο μας, πλησιάζοντας περισσότερο στην ταυτότητα που μας χαρακτηρίζει σας συγκρότημα. Θα ήθελε πολύ λιγότερη προσπάθεια να αναπαράγω παρόμοιες συνθέσεις από τα προηγούμενα άλμπουμ, ωστόσο αυτό δεν με ικανοποιεί. Οπότε προτίμησα να πάρω το χρόνο μου, ώστε να καταφέρω να δημιουργήσω ένα νέο, εξελιγμένο ήχο για τους Lucifer’s Child. Η δημιουργία και η αναζήτηση νέων ιδεών και μουσικών, είναι μια επίπονη διαδικασία, η οποία σε ανταμείβει με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο αφού ολοκληρωθεί.
RockOverdose: Προφανώς οι οπαδοί που περιμένουν τον δίσκο καιρό, θα θέλανε να μάθουν κάποια στοιχεία για το πώς ηχεί, αν έχεις κάποιο τίτλο και τι να περιμένουν. Υπάρχει κάτι που θα μπορούσες να μας αποκαλύψεις ή θα πρέπει να κάνουμε λίγη ακόμα υπομονή;
Θα αναφέρω ενδεικτικά κάποια άλμπουμ για την περιβόητη σημασία του τρίτου δίσκου σε κάθε μπάντα. “Master Of Puppets”, “Reign In Blood”, “Operation:Mindcrime”, “The Number Of The Beast”, “Beneath The Remains”, “Agent Orange”. Κατά την κρίση σου, τι είναι αυτό που κάνει τις μπάντες πιο ώριμες και ικανές να κάνουν το μπαμ στο τρίτο άλμπουμ;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Μου είναι αρκετά δύσκολο να περιγράψω μια μουσική με λέξεις, καθώς ο καθένας μας τη λαμβάνει διαφορετικά βάση των δικών του επιρροών και ερεθισμάτων.
Το μόνο που θα μπορούσα να πω είναι πως το νέο υλικό θα είναι πολύ πιο επιθετικό, πιο σκοτεινό και πιο μελαγχολικό από όλες τις προηγούμενες κυκλοφορίες μας. Τώρα πάνω σε αυτό που λες, ο τρίτος δίσκος ενός συγκροτήματος είναι ίσως ο πιο ολοκληρωμένος ηχητικά διότι η κάθε μπάντα έχει καταφέρει να ωριμάσει μέσα από τις εμπειρίες της στο στούντιο, στο δρόμο και φυσικά στο δέσιμο μεταξύ τους. Οπότε έρχεται να ολοκληρώσει την ταυτότητα και αυτό που τους κάνει μοναδικούς συνήθως με το τρίτο άλμπουμ τους.
RockOverdose: Σε συνέχεια των παραπάνω, θεωρείς ότι το επερχόμενο άλμπουμ σας θα σας καθιερώσει όσο ποτέ στην συνείδηση του κόσμου ως το απόλυτο δημιούργημα σας και αναλογικά θα είναι για σας ότι οι παραπάνω δίσκοι για τις μεγάλες μπάντες που αναφέραμε;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Αυτό δεν το γνωρίζω, αλλά σίγουρα μπορώ να πω πως θα είναι το πιο κοντινό στην ταυτότητά μας και αυτό που γουστάρουμε να παίζουμε. Οι δίσκοι που αναφέρεις παραπάνω είναι ο καθένας ένα ευαγγέλιο και το μόνο που εύχομαι είναι να αγγίξει την ψυχή όσων το ακούσουν όσο μας γέμισαν και μας συντρόφευσαν αυτά τα άλμπουμ.
RockOverdose: Θέλουμε να μάθουμε πως γεννιέται μέσα σου το μικρόβιο της μουσικής αλλά και της ενασχόλησης σου με τις ηχογραφήσεις και παραγωγές. Τι σου έδωσε κίνητρο από πολύ μικρή ηλικία και πόση υπερπληροφορία διαχειρίστηκες κατά καιρούς και μπόρεσε να έρθει εις πέρας τελικά;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Στην αρχή, όπως όλοι μας, ήθελα να μοιάσω στα είδωλά μου, το Quorthon, τον Tom G. Warrior, τον Cronos και άλλους. Στην πορεία, παράλληλα με αυτό, κατάλαβα πως η μουσική έγινε το μέσο που μου επιτρέπει να εξωτερικεύω βαθύτερα και σκοτεινότερα συναισθήματα και σκέψεις που κανένα άλλο μέσο δεν θα μου το επέτρεπε. Ξεκίνησα γύρω στα 13 να ηχογραφώ στο home studio του Bob Κατσιώνη που τότε έπαιζε πλήκτρα και κιθάρες για τους Firewind. Στην ηλικία αυτή όμως, πέραν του ότι μπορεί να έχεις απεριόριστη όρεξη, δυστυχώς το οικονομικό θέμα είναι πρόβλημα. Με αφορμή αυτό, άρχισα να ασχολούμαι με το πώς μπορώ να ηχογραφήσω τη μουσική μου στο σπίτι μου. Σαν διαδικασία στην αρχή, μου ήταν κινέζικα, αλλά στην πορεία αφού άρχισα να κατανοώ και να μελετώ το πώς γίνεται, ξετυλίχτηκε ένας νέος κόσμος που με ενθουσίασε και μου έδωσε κίνητρο να ασχοληθώ περισσότερο μαζί του, μέχρι και σήμερα.
Το να συνδυάζεις μια ενεργή μπάντα με ένα στούντιο παραγωγής πολλές φορές είναι απαιτητικό έως και ανέφικτο. Πόσο μάλλον που για μια μεγάλη χρονική περίοδο έπαιζα με τους Rotting, ενώ παράλληλα είχα τους Lucifer's και το στούντιο και δεν θα σου κρύψω πως ο σημαντικότερος λόγος που αποφάσισα να αποχωρήσω από τους Rotting, ήταν πως, όπως λέει και η παροιμία "δεν χωράνε δυο καρπούζια κάτω από τη μασχάλη". Το δοκίμασα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και το γούσταρα πολύ, όμως όταν στην πορεία τα πράγματα ξεκίνησαν να γίνονται πιο απαιτητικά με τις μπάντες και το στούντιο, κατάλαβα πως κάτι πρέπει να αφήσω πίσω ή όλα μπορεί να πάνε στραβά.
RockOverdose: Εφόσον υπηρετείς και ως μουσικός και ως παραγωγός, πως μπορείς να εξισορροπείς τις δυο έννοιες χωρίς να χάνεις τον επαγγελματισμό σου; Τι θυσίες πρέπει να κάνει κάποιος και σε τι παράγοντα θα ήθελες να εστιάσεις ώστε να πετύχει κάποιος στην κοινή του ενασχόληση και με τα δυο;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Θα ακουστεί γραφικό, αλλά θα πρέπει να ξεχάσεις τον ελεύθερο χρόνο-προσωπική ζωή. Αυτό ως δια μαγείας γίνεται αυτόματα μόνο και μόνο από το πιο απλό πράγμα αλλά και το πιο σημαντικό, την αγάπη μας για αυτό που κάνουμε. Είναι το σημαντικότερο να γουστάρουμε ανιδιοτελώς ό,τι καταπιανόμαστε και πορευόμαστε, γιατί αυτό θα είναι το σπουδαιότερο καύσιμο σε ολόκληρο το μονοπάτι.
RockOverdose: Μία ερώτηση του fanboy πριν πάμε σε ενδότερα, καθώς με χαρά είδα ότι συμμετείχες στο νέο mastering ενός πολύ αγαπημένου δίσκου πολλών εκεί έξω, του “Forever Autumn” των Lake Of Tears. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία και πως θυμάσαι να νιώθεις όταν το άκουσες τότε κι όταν το άκουσες ολοκληρωμένο με το δικό σου αποτύπωμα στη συνέχεια;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Για καιρό τώρα συνεργάζομαι ως παραγωγός-ηχολήπτης με τη δισκογραφική εταιρεία "The Circle Music". Μια από τις τότε επερχόμενες κυκλοφορίες τους ήταν η επανέκδοση του "Forever Autumn", οπότε μας έφεραν σε επαφή με τον Daniel για δούμε εάν θα μπορούσα να "βελτιώσω" τον ήχο του δίσκου. Ζόρικη υπόθεση μιας που τον δίσκο τον θεωρώ διαμάντι συνθετικά και παραγωγικά.
Τελικά, αισίως καταλήξαμε να ξεκινήσει μια προσωπική συνεργασία με τους Lake Of Tears για τον δίσκο αυτόν αλλά και για νέες δουλειές τους. Το να ακούσω ξανά το δίσκο βάζοντας και το δικό μου λιθαράκι ήταν τουλάχιστον συγκινητικό!
RockOverdose: Δε θα κρύψω ότι όπως όλοι, έχω κι εγώ τις αδυναμίες μου σε ότι έχεις βάλει το χέρι σου ως παραγωγός καθαρά, με τους Wothrosch και Decipher να ξεχωρίζουν. Ξέρω ότι δουλεύεις σε νέο υλικό και με τους δυο, για ποιο λόγο είναι ικανά αυτά τα δυο συγκροτήματα να κάνουν τη διαφορά μεταξύ άλλων και τι σε κάνει να θεωρείς ότι η δουλειά σου εκεί είναι ενδεχομένως πιο ξεχωριστή από άλλες;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Θεωρώ πως και οι δύο μπάντες σκοτώνουν. Είναι πολύ σημαντικό, πως από τα πρώτα τους κιόλας βήματα ακούω ταυτότητα και ψυχή στον ήχο τους και είναι παιδιά με αγάπη και τρομερή ορέξη για τη μουσική. Άρα δεν θα έλεγα πως θεωρώ πιο ξεχωριστή τη δουλειά μου, απλά τα ίδια τα συγκροτήματα έρχονται με καλοδουλεμένη πρώτη ύλη, εύπλαστη και μπολική ορέξη και υπομονή για δουλειά στο στούντιο. Αυτοί είναι και οι σημαντικότεροι λόγοι να θέλω και εγώ από μεριάς μου να αναδείξω όσο πιο σωστά γίνεται τη μουσική τους.
RockOverdose: Κεφάλαιο Emperor, με τους οποίους έχεις την τύχη να παίξεις παλιότερα. H δική μου επαφή μαζί τους ήταν το 1997, που ο ήχος τους πήγε δυστυχώς πριονοκορδέλα. Αρχικά θέλω την ανάμνηση σου από την πρώτη ακρόαση τότε και τι τους έκανε ιδιαίτερους ώστε να αποτελέσουν χρόνιο άκουσμα σου.
Εν συνεχεία, παρότι εγώ είμαι ξεκάθαρα οπαδός των 2 μετέπειτα πιο ντεθμεταλλάδικων δίσκων, μια και τους έχεις πετύχει ζωντανά, θέλω να μου πείς πρώτον πως παίζονται αυτά που κάνουν στο ντεμπούτο τους όντας 19 και 20 ετών και πως βγαίνουν ζωντανά, πέφτει το σαγόνι λίγο αν είσαι ουδέτερος παρατηρητής, ή απλά είναι έμφυτο και ή το’χεις ή δεν το’χεις;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Χεχε.. Κάτι έχει πάρει το αυτί μου για τον ήχο του λάιβ. Τους Emperor τους έμαθα κάπου στα 15-16 μου, από το Metal Hammer, όπου τους έκανε σε ένα τεύχος αναφορά στα 'check also' ενός άλλου δίσκου. Η αναφορά ήταν στο "Anthems.." και μου έκανε ένα κλικ. Τους ήξερα από πριν σαν μπάντα και μπήκα μετά από αυτό στη διαδικασία λίγο να ακούσω κι έπειτα να πάρω το "In The Nightside Eclipse" κι εκεί άρχισε η "επανάσταση". Πρώτη φορά άκουσα μπάντα που έχει τόση πολυπλοκότητα στα τραγούδια, να μιλάνε τόσο στη ψυχούλα μου. Είχα την τύχη πρώτη φορά να παίξω μαζί τους πριν επτά χρόνια στο Graspop, όπου μου έπεσαν και τα σαγόνια. Παίζουν στους δίσκους τους με την ίδια ακρίβεια βγαίνει και στο λάιβ και νομίζω πως και να μην τους έχεις ακούσει το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο…
RockOverdose: Πως κρίνεις την στάση τους να μην κυκλοφορούν κάποιο άλμπουμ από την επανασύνδεση τους και μετά; Είναι τιμιότητα, φοβάσαι ανά πάσα στιγμή τυχόν κωλοτούμπα, ή θεωρείς πως με τη ζήτηση που έχουν και τη μάζα οπαδών που τους σέβεται, είναι ικανοί να σεβαστούν την ιστορία τους και να μην προδώσουν την όλη τους νοοτροπία;
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Θα γούσταρα πολύ να ακούσω ένα νέο δίσκο Emperor αλλά σέβομαι την απόφασή τους να μένουν πιστοί στη μέχρι τώρα δισκογραφία τους. Θεωρώ πως είναι συγκρότημα που δεν προσπάθησε να αποδείξει κάτι και ούτε το έκανε στη μέχρι τώρα πορεία του, άρα σε καμία περίπτωση δεν θα θεωρούσα προδοσία να βγει ένα άλμπουμ νέο. Πιστεύω πως απλά δεν θέλουν να το κάνουν. Από τη μεριά μου εύχομαι να αλλάξει αυτό!
RockOverdose: Κλείνοντας, αφού σε ευχαριστήσω θερμά και προσωπικά, θα ήθελα να μας πεις τι ακολουθεί για τους Lucifer’s Child ειδικά προσεχώς αλλά και για σένα προσωπικά γενικώς στα επόμενα σου βήματα. Σου αφήνω την τελευταία παρέμβαση σε περίπτωση που θεωρείς πως πρέπει να τονίσεις κάτι που θα ήταν καλό να γνωρίζει ο κόσμος. Εύχομαι να τα διαλύσετε όλα, πάντα τέτοια και σ’ανώτερα.
Γιώργος Εμμανουήλ (Lucifer’s Child): Το διάστημα βρισκόμαστε στο στούντιο για να ολοκληρώσουμε και να ηχογραφήσουμε τις συνθέσεις του νέου μας δίσκου και παράλληλα προετοιμαζόμαστε για τις επερχόμενες εμφανίσεις μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε ευχαριστώ και εγώ από μεριάς μου για την κουβέντα μας, τη στήριξη στους Lucifer's Child και σε όσα κάνω για τις αγαπημένες μας μουσικές.
Να 'σαι και να είστε όλοι καλά, τα λέμε από κοντά στην πρώτη γραμμή!
Για το RockOverdose,
Άγγελος Κατσούρας
Como Esta Events presents
Emperor live in Athens
Σάββατο 6 Απριλίου 2024 // Floyd Live Music Venue // Αθήνα
Opening act: Lucifer's Child
Πόρτες: 20:00
20:45 - Lucifer's Child
22:00 - Emperor
Ηλεκτρονική προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/music/emperor
Τα εισιτήρια κοστίζουν 38€ στην πρώτη φάση της προπώλησης. Στην δεύτερη φάση, η προπώληση θα διαμορφωθεί στα 40€.
Εισιτήρια προπωλούνται μέσω του viva.gr και του δικτύου καταστημάτων του (Media Markt, Public, βενζινάδικα Eko, Shell, BP κ.α.).
Οι μεταπωλητές χρεώνουν προμήθεια βάσει των τιμοκαταλόγων τους.
ΦΥΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ:
Le Disque Noir (Θεμιστοκλέους 29, Εξάρχεια)
Monstervile (Αγίας Ειρήνης 13, Μοναστηράκι)