Aνταπόκριση: NAXATRAS, Deaf Radio @ Fuzz, Aθήνα (13/5/22)

Οι Naxatras έχουν στις βαλίτσες τους έναν από τους δίσκους της χρονιάς. Το “IV” κάνει συλλογή θετικών κριτικών και τα σανίδια της Ευρώπης περιμένουν να το απολαύσουν ζωντανά. Και φυσικά η χώρα μας δεν θα έλειπε από το χάρτη του συγκροτήματος.

 

 

Όπως δεν έλειπαν και οι Deaf Radio το βράδυ της Παρασκευής. Στις 21.00, και με 45 γεμάτα λεπτά να τους αναλογούν, πάτησαν πρώτοι πόδι στη σκηνή του Fuzz. Έπαιξαν 9 κομμάτια, πολλά εκ των οποίων ξέφευγαν από τα γνωστά stoner στερεότυπα και πρότυπα του είδους. Στη βάση τους μια rock μπάντα, με αργά αλλά και μελωδικά τραγούδια στο ρεπερτόριό τους, οι Deaf Radio παρουσίασαν και δύο συνθέσεις από τον επερχόμενο δίσκο τους, που όπως οι ίδιοι είπαν θα κυκλοφορήσει επισήμως το φθινόπωρο. Από αυτές ξεχώρισε το “Supersonic”, σε ένα set που περιείχε στοιχεία ψυχεδέλειας και alternative rock.

 

 

Έχει πάει 22.15 και οι Naxatras, που όλοι επιτέλους περίμεναν, ξεκινούν με το “Reflection (Birth)”. Ένα ψυχεδελο-stoner πέπλο απλώνεται πάνω από το Fuzz. Τα πλήκτρα, πολλές φορές και με άκρως πρωταγωνιστικό ρόλο, δίνουν μεγάλη ώθηση στη διαμόρφωση του ήχου τους. Όλα τα κομμάτια έχουν κάτι να πουν, χωρίς κανένα να είναι πιστό αντίγραφο του προηγούμενου. Στα “Waves”, “Proxima Centauri”, “Machine”, “Omega Madness”, “Pulsar 4000” (και πολλά άλλα) κυριαρχεί το stoner στοιχείο και η ψυχεδέλεια, ενώ στο “All the Stars Collide into a Single Ray” εισάγουν και space rock επιρροές στον ήχο τους.

 

 

Το συγκρότημα παρουσίασε συνολικά 16 κομμάτια, κατά βάση οργανικά, ενώ φωνητικά είχαν μόνο σε έξι από αυτά. Ορισμένα σε ένα ελαφρώς χορευτικό ύφος, ενώ ξεχωριστή νότα στη βραδιά έδωσε το κουαρτέτο από έγχορδα που συνόδευσε το συγκρότημα σε 3 συνθέσεις (δύο κοπέλες και ένας νεαρός με βιολιά και μία κοπέλα με βιολοντσέλο). Οι Naxatras είναι περίπτωση μπάντας που δεν κουράζεσαι και δεν βαριέσαι ποτέ να βλέπεις, όση ώρα κι αν παίζουν. Έχουν επάξια κερδίσει το σεβασμό και το δικαίωμα να παίζουν πλέον στους μεγαλύτερους χώρους των Αθηνών. Ακούσαμε και το πέρασμα του “Hassan I Sabbah” από τον Γιάννη στην κιθάρα στο encore και στις 00.10 έπεσαν και οι τελευταίες νότες του “The Great Attractor”.

 

 

Άρεσαν πολύ και σε πολλούς, ενώ ο Παντελής Κάργας (keyboards & synthesizers) έχει φέρει τον απαραίτητο αέρα ανανέωσης. Το “IV” παρουσιάστηκε και έχει ήδη αγαπηθεί από όλους, σε μια νύχτα απολαυστική από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο.

 

Για το Rock Overdose,

Γιώργος Τσολάκος

Φωτογραφίες: Αλέκος Καταστρόφος

 

 

Comments