Aφιέρωμα: Destruction (+ support συγκροτήματα The Silent Rage, Murder Angels, Amken,Acid Death): Θανατηφόρες ελληνογερμανικές thrash (’til) death μηχανές!

Κλείνοντας αισίως 37 χρόνια, οι “χασάπηδες” της τετράδας του γερμανικού thrash από το Weil am Rhein επιστρέφουν στην Ελλάδα για δύο εμφανίσεις έπειτα από μια απουσία πέντε ετών, με την τελευταία τους να είναι στο Chania Rock Festival του 2014.

Αναμένεται λοιπόν να βρεθούν στην χώρα μας το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στο Fix Factory Of Sound στην Θεσσαλονίκη και την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου στο Fuzz Club στην Αθήνα.

 

 

 

Οι Destruction σχηματίστηκαν το 1982 στη νοτιοδυτική Γερμανία με την αρχική ονομασία Knight of Demon από τον μπασίστα και τραγουδιστή Marcel “Schmier” Schirmer, τον κιθαρίστα Mike Sifringer και τον ντράμερ Tommy Sandmann. Λίγο αργότερα άλλαξαν το όνομα τους σε Destruction και ηχογράφησαν τα demο “Speed Kills” και “Bestial Invasion of Hell”, τα οποία οδήγησαν την δισκογραφική εταιρεία Steamhammer να τους προτείνει συμβόλαιο συνεργασίας, για να κυκλοφορήσουν το ΕΡ “Sentence of Death” στις 10 Νοεμβρίου του 1984.

Η ηχογράφηση του ΕΡ πραγματοποιήθηκε στο Caet Studio του Βερολίνου. Ο ήχος είναι επηρεασμένος από το κίνημα του New Wave of British Heavy Metal και πιο συγκεκριμένα από συγκροτήματα όπως οι Raven, Venom, Tygers of Pan Tang, Angel Witch και Jaguar, αλλά και από αμερικανικά metal σχήματα όπως οι Metallica, Slayer και Exciter. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, την προώθηση του ΕΡ ανέλαβε η Metal Blade με διαφορετικό εξώφυλλο απ' ότι στην ευρωπαϊκή έκδοση. Από το “Sentence of Death” πουλήθηκαν περίπου 14.000 αντίτυπα, δίνοντας ώθηση στο συγκρότημα. Οι κριτικές υπήρξαν θετικές, με το το Ultimate Guitar να το βαθμολογεί με 9,4/10, το Metal Storm 8,2/10 και το Metal Archives με 87%.

 

 

Το Μάιο του 1985 κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ τους με τίτλο “Infernal Overkill”, για την προώθηση του οποίου περιόδευσαν στην Ευρώπη μαζί με τους Slayer, οι οποίοι βρισκόταν στην περιοδεία του Hell Awaits, ενώ εμφανίστηκαν και στο φεστιβάλ World War III στο Μontreal του Καναδά. Η ηχογράφηση του άλμπουμ πραγματοποιήθηκε στο Caet Studio του Βερολίνου με την παραγωγή να αναλαμβάνει το ίδιο το συγκρότημα. Οι κριτικές υπήρξαν ανάμεικτες, με το AllΜusic να του δίνει δύο αστέρια με άριστα τα πέντε, αλλά το Metal Storm 8,8/10 και το Metal Archives 83%.

 

 

 

 

 

Το 1986 είχαν ήδη καθιερωθεί ως ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα του είδους και συνέχισαν να περιοδεύουν στην Ευρώπη, ενώ τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς κυκλοφόρησε το “Eternal Devastation”. Η ηχογράφηση του δίσκου πραγματοποιήθηκε στο Studio Hilpoltstein της ομώνυμης γερμανικής πόλης, ενώ το mastering έλαβε χώρα στο Studio Nord της Βρέμης. Οι κριτικές υπήρξαν θετικές, με το AllMusic να του δίνει 4,5 αστέρια με άριστα τα πέντε, το Metal Storm 8,4/10 και το Metal Archives 90%. Για να προωθήσουν το νέο τους άλμπουμ, οι Destruction περιόδευσαν ως πρώτο όνομα μαζί με τους Kreator και τους Rage.

 

 

 

Μετά την προσθήκη του δεύτερου κιθαρίστα Harry Wilkens και την ένταξη του ντράμερ Oliver “Olli” Kaiser, κυκλοφόρησαν το ΕΡ “Mad Butcher” το καλοκαίρι του 1987 με την διασκευή στο “The Damned” των Plasmatics, για να ακολουθήσει περιοδεία στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Λατινική Αμερική και τη Νότια Ευρώπη. Τα τέσσερα κομμάτια του ΕΡ ηχογραφήθηκαν τον Δεκέμβριο του 1986 στο Karo Studio, με το “Reject Emotions” να είναι το πρώτο νέο κομμάτι του συγκροτήματος μετά την αλλαγή της σύνθεσής του. Οι κριτικές για το ΕΡ υπήρξαν θετικές, με το Metal Archives να το βαθμολογεί με 80%, το Metal Storm με 8,3/10 και το Metal Crypt με 3,9/5. Το ΕΡ δεν επανεκδόθηκε σε μορφή CD, αλλά συμπεριλήφθηκε σε εκδόσεις με τα πρώτα άλμπουμ των Destruction ή ακόμη και με το “Sentence of Death”.

 

 

 

 

 

Το Δεκέμβριο του 1987 κυκλοφόρησαν το “Release from Agony”. Η ηχογράφησή του πραγματοποιήθηκε στο Karo Studio και βοήθησε το συγκρότημα να γίνει γνωστό σε παγκόσμια κλίμακα. Οι κριτικές για τον δίσκο υπήρξαν θετικές, με το AllΜusic να το βαθμολογεί με 4,5 αστέρια με άριστα τα πέντε, το Metal Storm με 8,3/10 και το Metal Archives με 82%. Tην πρωτοχρονιά του 1989 ακολούθησε το ζωντανά ηχογραφημένο “Live Without Sense”. Οι ηχογραφήσεις του δίσκου πραγματοποιήθηκαν σε συναυλίες του συγκροτήματος κατά την περιοδεία Release from Agony Tour ‘87/’88. Η μίξη του ήχου έγινε στο Power Sound Factory της Βιέννης. Οι κριτικές για τον δίσκο υπήρξαν ανάμεικτες, με το AllMusic να το βαθμολογεί με δύο αστέρια με άριστα τα πέντε, αλλά το Metal Storm με 8,7/10 και το Metal Archives με 90%. Οι Destruction περιόδευσαν στην Ευρώπη μαζί με τους Motörhead, για να συνεχίσουν με μία τρίμηνη αμερικάνικη περιοδεία και να επιστρέψουν στην Βρετανία ανοίγοντας τις εμφανίσεις των Celtic Frost.
Κατά τις ηχογραφήσεις του “Cracked Brain” αποχώρησε από το συγκρότημα ο Schirmer για να έλθει στη θέση του ο André Grieder μόνο για τις ηχογραφήσεις του συγκεκριμένου δίσκου. Τελικά, τα φωνητικά ανέλαβε ο Thomas Rosenmerkel, τη δεύτερη κιθάρα ο Michael Piranio και το μπάσο ο Christian Engler. Αυτός ήταν ο πρώτος δίσκος του συγκροτήματος χωρίς τον Schirmer στα φωνητικά, ξεκινώντας μία εποχή η οποία διήρκεσε σε όλη την δεκαετία του ‘90. Η ηχογράφηση του άλμπουμ πραγματοποιήθηκε στα Union Studios του Μονάχου και τα Sky Track του Βερολίνου. Οι κριτικές υπήρξαν ανάμεικτες, με το AllMusic να το βαθμολογεί με δύο αστέρια με άριστα τα πέντε, το Metal Storm με 7,5/10 και το Metal Archives με 86%. Το συγκρότημα πέρασε σε μία περίοδο κατά την οποία χαρακτηριζόταν ως Neo-Destruction.

Υπέγραψαν στην δισκογραφική εταιρεία Brain Butcher και κυκλοφόρησαν τα ΕΡ “Destruction” και “Them Not Me” απομακρυνόμενοι όμως από το thrash metal του παρελθόντος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον δίσκο “The Least Successful Human Cannonball”. Οι ηχογραφήσεις του άλμπουμ πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο του 1997 στο Studio Tonfisch. Αυτός ήταν ο τελευταίος δίσκος της Neo-Destruction περιόδου του συγκροτήματος, την οποία, πλέον, αποστρέφονται τα μέλη του σχήματος. Στον συγκεκριμένο δίσκο, οι Destruction υιοθέτησαν ένα ύφος groove και alternative metal, αφήνοντας στο παρελθόν το thrash metal με το οποίο έγιναν γνωστοί. Οι κριτικές για τον δίσκο υπήρξαν αρνητικές, με το Metal Storm να το βαθμολογεί με 5,3/10, το Metal Invader με ένα αστέρι με άριστα τα πέντε και το Metal Archives με 17%.

 

 

 

 

 

 

Το 1999 επέστρεψε στο συγκρότημα ο Schirmer, ενώ ο Sven Vormann ανέλαβε τα τύμπανα. Οι Destruction κυκλοφόρησαν το “All Hell Breaks Loose” τον Απρίλιο του 2000, ανεβαίνοντας στο #67 των γερμανικών charts και συμμετέχοντας στο Nuclear Blast Festival με τους Hypocrisy, Kataklysm, Crematory και Raise Hell.

 

 

 

 

 

Τον Σεπτέμβριο του 2001 κυκλοφόρησαν το “The Antichrist”, με προβλήματα παραγωγής όταν μία συγκεκριμένη παρτίδα αντιτύπων βρέθηκε να έχει λανθασμένα τοποθετημένη την σειρά των τραγουδιών. Tο mastering έγινε στο Cutting Room της Στοκχόλμης. Οι κριτικές για τον δίσκο υπήρξαν θετικές, με το Metal Storm να το βαθμολογεί με 8,5/10, το Metal Crypt με 3,95/5, το Bravewords με 8,5/10, το Sea of Tranquility με 4/5 και το Metal Archives με 87%. Ο Marc Reign αντικατέστησε τον Vormann για το “Metal Discharge” του 2003, την ίδια περίοδο που ο πόλεμος του Ιράκ τους ώθησε να ηχογραφήσουν μία διασκευή στο “Fuck The U.S.A.” των The Exploited. Οι ηχογραφήσεις του πραγματοποιήθηκαν στο Little Creek Studio της Ελβετίας. Για την προώθησή του γυρίστηκε video-clip για το κομμάτι “The Ravenous Beast”.

 

 

 

 

 

Το συγκρότημα συνέχισε με το “Inventor of Evil” το 2005, με την συμμετοχή του Paul Di'Anno στο κομμάτι “The Alliance Of Hellhoundz”. Οι ηχογραφήσεις του δίσκου πραγματοποιήθηκαν στο House of Music Studios στην Γερμανία και το Little Greek Studios της Ελβετίας, ενώ η μίξη του έγινε στα Abyss Studios της Σουηδίας. Για την προώθηση του άλμπουμ περιόδευσαν στην Ευρώπη με τους Candlemass και στην Βόρεια Αμερική με το φεστιβάλ Metal Crusaders στο οποίο συμμετείχαν οι Kataklysm, Vader, Graveworm και πολλοί άλλοι.

 

 

 

 

Η περιοδεία με τους Candlemass μάλιστα πέρασε και από τα μέρη μας και αποτέλεσε την πρώτη συναυλιακή επαφή του γράφοντος με το συγκρότημα στο κλειστό του Σπόρτινγκ στις 7/12 του 2005. Για άλλη μια φορά οι thrash οπαδοί ήταν εκεί για να δουν αυτή τη σπουδαία μπάντα. Μετά από μια κολασμένη εισαγωγή, το γκρουπ έκανε την εμφάνισή του στη σκηνή προκαλώντας πανζουρλισμό. Αμέσως, το γνωστό moshing ξεκίνησε, δημιουργώντας μια πολύ όμορφη εικόνα σε κάποιον που καθόταν στις κερκίδες και αποδεικνύοντας γιατί το ελληνικό κοινό είναι το πιο θερμό στον πλανήτη. Από εκεί και πέρα είναι λίγο δύσκολο να περιγραφεί το τι έγινε. Το γήπεδο είχε πάρει φωτιά. Από τη σκηνή οι Destruction εξαπέλυαν την thrash επίθεση τους θέλοντας να κάνουν τα πάντα για να διασκεδάσουν τους εκδηλωτικούς οπαδούς τους που δε σταμάτησαν το ξύλο καθ' όλη τη διάρκεια του setlist τους. Παρόλο που ο ήχος ήταν κακός, με κομμάτια όπως τα “Nailed To The Cross”, “Unconscious Ruins”, “Antichrist”, “Release From Agony”, “Life Without Sense”, “Bestial Devastation” και πολλά άλλα, κατάφεραν να στείλουν στα ουράνια τους οπαδούς που παραληρούσαν από κάτω. Μετά από μιάμιση ώρα ανελέητου headbanging σίγουρα όλοι ήταν με το χαμόγελο ευχαριστώντας το συγκρότημα για το τελικό αποτέλεσμα και δίνοντας ραντεβού για την όποια μελλοντική τους συνάντηση.

Δισκογραφικά, ακολούθησε το “D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.” τον Αύγουστο του 2008 με την συμμετοχή του Gary Holt των Exodus και του Jeff Waters των Annihilator. Οι ηχογραφήσεις του δίσκου πραγματοποιήθηκαν στα Hansen Studios της Δανίας. Τα πρώτα γράμματα του κάθε τίτλου κομματιού σχηματίζουν το ακρωνύμιο “D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.”, τίτλο του δίσκου. Η περιοδεία για την προώθηση του δίσκου ονομάστηκε D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. - 25 Years Of Total Destruction και συνέπεσε με τον εορτασμό των 25 χρόνων από την ίδρυση του συγκροτήματος. Κατά το αμερικάνικο κομμάτι της, το συγκρότημα εμφανιζόταν με τους Krisiun και Mantic Ritual, ενώ στην Ιαπωνία έπαιζαν με τους Cephalic Carnage και Into Eternity.

Το 2009 κυκλοφόρησε το, ηχογραφημένο δύο χρόνια νωρίτερα, “The Curse of the Antichrist: Live in Agony”, με τις ηχογραφήσεις να προέρχονται από το Wacken της Γερμανίας και το Τόκιο της Ιαπωνίας κατά την περιοδεία του συγκροτήματος το 2007, πριν ο Wawrzyniec Dramowicz (Vaaver) αντικαταστήσει τον Reign, με τους Destruction να κυκλοφορούν το “Day of Reckoning” το Φεβρουάριο του 2011, για να περιοδεύσουν σε όλο τον κόσμο το υπόλοιπο της χρονιάς.

Το Νοέμβριο του 2012 κυκλοφόρησε ο δίσκος “Spiritual Genocide”, με τον οποίο γιόρτασαν τα 30 ύπαρξής τους, περιοδεύοντας σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη και Λατινική Αμερική, παίζοντας στο φεστιβάλ Rock in Rio το φθινόπωρο του 2013. Οι ηχογραφήσεις του δίσκου πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2012, με συμμετοχή του Tom Angelripper στο “Legacy of The Past”. Το συγκρότημα επανήλθε στην δισκογραφία το 2016, αφού στις 15 Μαΐου θα κυκλοφορήσουν το άλμπουμ “Under Attack”, με πρώτο κομμάτι που δημοσιεύεται να είναι το “Second to None”, ενώ ακολούθησε το ομώνυμο κομμάτι, το οποίο ήταν και το πρώτο video-clip από τον δίσκο. Οι ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2015 ως τον Ιανουάριο του 2016 στα Gernhart Studios της Γερμανίας και τα Little Creek Studios της Ελβετίας.

Ονειρεμένο setlist: “Total Desaster”, “Mad Butcher”, “Tormentor”, “Bestial Invasion”, “Antichrist”, “Curse The Gods”, “Life Without Sense”, “Eternal Ban”, “Release From Agony”, “The Butcher Strikes Back”, “All Hell Breaks Loose”, “Thrash 'Til Death”, “Nailed To The Cross”, “Metal Discharge”, “Vendetta”, “Soul Collector”, “The Defiance Will Remain”, “The Alliance Of Hellhoundz”, “Under Attack”.

Τη συναυλία της Θεσσαλονίκης θα ανοίξουν oι The Silent Rage. Η μπάντα δημιουργήθηκε το 2006 και την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε ένα rehearsal demo με τέσσερα κομμάτια, δύο εκ των οποίων βρίσκονται και στο ομώνυμο EP του 2009, τα “Perished In Flames” και “Litany Of Imprisoned Souls”. Το στυλ που παίζουν είναι μελωδικό heavy metal. Έχει τα neoclassical στοιχεία, κλασσικά στοιχεία, κάποια ελάχιστα επικά και όλα αυτά υπό τον τίτλο heavy metal. Ακολούθησε κι άλλο ένα ΕΡ πέντε κομματιών, με τίτλο “Harvester of Souls” το 2011. Τον Ιούλιο του 2016 κυκλοφόρησε το παρθενικό τους άλμπουμ, το “The Deadliest Scourge”, μέσω της ελληνικής Alone Records, με special guests τους Apollo Papathanasio (Spiritual Beggars), Yossi Sassi (ex-Orphaned Land) και Vladimir Reshetnikov (Arkona). Ιδιαίτερα τιμητική για τον δίσκο ήταν η δωδέκατη θέση που πήρε για τα καλύτερα άλμπουμ του 2016 από το καναδικό περιοδικό The Headbanging Moose. Οι The Silent Rage έχουν μοιραστεί τη σκηνή με τους Shadow Gallery, Rage, Grave Digger, Stratovarius, Rotting Christ και Temperance μεταξύ άλλων, ενώ μέσα στο έτος αναμένεται και ο νέος δίσκος.

Ακολουθούν οι Λαρισαίοι Murder Angels. Μία heavy/ speed metal μπάντα που σχηματίστηκε το 2013 και έκτοτε έχει κυκλοφορήσει τρείς επίσημες δουλειές. Πρώτη, αλλά ανεπίσημη, ήταν το demo “Haunted By Darkness” και ακολούθησαν τo ομώνυμο ντεμπούτο τους και το EP “The Spell”. Έχουν μοιραστεί τη σκηνή με θρυλικά ονόματα του χώρου, μεταξύ άλλων οι Helstar, Manilla Road, Flotsam And Jetsam, Paul Di’Anno, The Three Tremors κ.α. σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η τελευταία τους κυκλοφορία, το Δεκέμβριο του2018, τιτλοφορείται “Beyond The Dark” και αποτελεί το 2ο full length τους, το οποίο και θα παρουσιάσουν για πρώτη τους φορά.

 

Τη συναυλία της Αθήνας ανοίγουν οι Αθηναίοι thrashers Amken, άρτι αφιχθέντες από το Τόκιο της Ιαπωνίας όπου και έλαβαν μέρος στο Japanese Assault Fest, στο πλευρό, μεταξύ άλλων, των Violator και Flotsam and Jetsam. Eπηρεασμένοι από το 80’s thrash, οι Amken κυκλοφόρησαν ένα split με τους Maze Of Terror και το πρώτο τους ΕΡ, “Adrenaline Shot”, το 2014. Το ντεμπούτο τους, “Theater Of The Absurd”, βγήκε πριν δύο χρόνια, ενώ τώρα βρίσκονται στο στάδιο προετοιμασίας της δεύτερης full length δουλειάς τους. Με πολλά live σε Ελλάδα και εξωτερικό δίπλα σε ονόματα όπως Sodom, Suicidal Angels, Gorgoroth, Six Feet Under, Merciless, Nervosa, Skeletonwitch και Skull Fist, υπόσχονται μία πολύ δυνατή εμπειρία.

 

Ακολουθούν οι Acid Death, οι τεχνικοί και progressive death metalers, λίγο πριν την επίσημη ανακοίνωση της ημερομηνίας κυκλοφορίας του νέου, 6ου, άλμπουμ τους “Primal Energies” όπου θα παρουσιάσουν ένα εκρηκτικό setlist συμπεριλαμβανομένων και αρκετών νέων κομματιών. Oι Acid Death σχηματίστηκαν το 1989 και συμμετείχαν στο “Misled / Deformed Beyond Belief” μαζί με τους Avulsed το 1993. Ντεμπούταραν με το “Pieces Of Mankind” τέσσερα χρόνια αργότερα, ενώ τελευταία τους δουλειά είναι το “Balance Of Power” του 2017. Θα είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τον κόσμο να έρθει σε επαφή με το νέο τους, ολοκληρωμένο πλέον, υλικό, καθώς και με κομματάρες σαν το “Taste Of The Erratic”.

Την 24η του Φλεβάρη το σύνθημα είναι ένα: The mad butcher strikes back in Hellas !

Comments