DAVID ELLEFSON: Ικανός οργανοπαίκτης ο Jason Newsted, πρωτοποριακό το “And Justice For All”

 

Τη γνώμη του σχετικά με το περιβόητο ζήτημα της έλλειψης του μπάσου από τον δίσκο – σταθμό στην ιστορία των Metallica, παρέθεσε μεταξύ άλλων ο μπασίστας των Megadeth. Σε πρόσφατο επεισόδιο του “Another FN Podcast” έκανε λόγο για αυτό το κλασικό πια άλμπουμ των Metallica, το οποίο από τη μέρα κυκλοφορίας του, έχει δεχθεί κριτικές ουκ ολίγες φορές.

 

 

 

O Ellefson αρχικά παρέθεσε τα λόγια του Jason Newsted, μπασίστα των Metallica στην μετά Cliff Burton εποχή: «μπορείτε να δείτε στο Youtube τον Jason να μιλάει σχετικά με το γεγονός πως η πρώτη του ηχογράφηση επί της ουσίας ήταν το Garage Days, στο οποίο είχε κάποιες ελευθερίες, σε σχέση με εκείνες που προηγήθηκαν. Ο Jason μίλησε ανοικτά, χωρίς ταμπού, δεν είχε να κρύψει κάτι». Αυτό το βίντεο, λοιπόν, εικάζουμε πως μπορεί να απασχολήσει εύκολα περίπου 10 podcasts ακόμα.

 

 

 

«Είναι ένας ικανός οργανοπαίκτης», συνέχισε ο David Ellefson, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει το ταλέντο του και τον ηγετικό του ρόλο στους Flotsam and Jetsam, στους οποίους διέπρεψε και όπως ήταν φυσικό προοριζόταν για μεγάλες εμπειρίες. «Αρχηγός ο Jason, ωστόσο όταν κανείς πάει στη μεγαλύτερη μπάντα του κόσμου θέλοντας και μη, όσο αρχηγικός και να είναι δεν παύει να αποτελεί έναν αποδέκτη εντολών και οδηγιών από τους παλαιότερους. Έτσι είναι τα πράγματα, υπάρχει ιεραρχία». Κοινώς ο Jason σύμφωνα με τα λεγόμενα του David έγινε από πρώτος στο χωριό, τελευταίος στη πόλη και όχι υποτιμώντας τον, αλλά διακρίνοντας τις πραγματικές δυσκολίες και απαιτήσεις μιας τόσο μεγάλης μπάντας, όπως οι Metallica.

 

 

 

Ωστόσο δεν άφησε ασχολίαστο και το επίμαχο ζήτημα του ήχου του δίσκου: «Το “And Justice For All” έχει έναν ιδιαίτερο ήχο και αυτό είναι κάτι το οποίο ξένισε ενδεχομένως σε πολλούς φαν ανά τον κόσμο, είναι κάτι το οποίο επιχειρήσαμε και εμείς με το “Countdown to Extinction”, αφήνοντας πίσω τον ήχο του “Rust In Peace” . Γενικά η κυκλοφορία αυτή του 1988 για τους Metallica είναι επηρεασμένη από πολλά μουσικά ρεύματα, άλλωστε οι ίδιοι είναι μια μπάντα που ανέκαθεν σιχαινόταν τις παρωπίδες, κάτι το οποίο πιστεύω εισήγαγε ο Cliff. Σκεπτόμενος τα 65 λεπτά του δίσκου εγώ προσωπικά κρίνω πως οι επιρροές από Rush και Deep Purple είναι φανερές. Οπωσδήποτε μιλάμε για έναν πρωτοποριακό δίσκο».

 

 

 

Να αναφέρουμε πως 2 χρόνια πριν σε σχετική συνέντευξη ο James Hetfield ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχε καμία στρατηγική να αποκλειστεί από το δίσκο ο Jason λέγοντας πως το μόνο που επιθυμούσε η μπάντα είναι ο καλύτερος δυνατός ήχος και η ποιοτικότερη παραγωγή.  Ο Lars Ulrich, ωστόσο είχε αναφέρει πως το μπάσο δεν ακούστηκε καθαρά, λόγω της παραγωγής, διαψεύδοντας ακόμα μια φορά τις φήμες για προσωπικό σχέδιο υποβάθμισης του Newsted.

 

 

 

Αν και το ζήτημα σηκώνει ακόμα περισσότερη συζήτηση, είναι ενδιαφέρον να παρατηρούμε ακόμα έναν γνώστη και σχετικό με τον ήχο να σχολιάζει αυτό το ακανθώδες θέμα, που έχει συγκεντρώσει βλέμματα και συζητήσεις από το έτος κυκλοφορίας του δίσκου, το 1988.

 

Comments