DØDHEIMSGARD – Μια avant-garde metal ιστορία

Photography Credit: Ole Martin Halvorsen & Pudder Agency

Με ρίζες στον πρωτόγονο black metal ήχο, οι Νορβηγοί Dødheimsgard έβαλαν στη ζωή μας τον όρο avant-garde black metal με το "666 International" κι από τότε δεν ξανακοίταξαν πίσω, αντίθετα συνέχισαν να ανοίγουν νέους δρόμους για την ακραία μουσική. Εν όψει των επερχόμενων εμφανίσεων τους στη χώρα μας, ρίχνουμε φως στη μέχρι τώρα πορεία τους.


Η πορεία των Dødheimsgard, με τη σύνθεση των Bjorn “Aldrahn" Dencker (φωνητικά),  Gylve “Fenriz” Nagell (μπάσο) και Yusaf "Vicotnik" Parvez (τύμπανα), ξεκινά ταπεινά το 1995 με το πατροπαράδοτα black metal-ικό “Kronet Til Konge”.



Προσθέτοντας έναν δεύτερο κιθαρίστα, τον Ole Jørgen “Apollyon” Moe και με τον Jonas Alver στη θέση του Fenriz, οι Dødheimsgard κυκλοφορούν την επόμενη χρονιά το σαφώς πιο ώριμο “Monumental Possession”, το οποίο προσθέτει γέρες δόσεις thrash στον ήχο τους, κλείνοντας ταυτόχρονα ελαφρώς το μάτι προς το μέλλον.



Εν τω μεταξύ, και μετά την ενασχόληση του με τους Ved Buens Ende, ο Vicotnik αναλαμβάνει μόνιμα την κιθάρα, o Αpollyon μετακομίζει στα τύμπανα και το 1998 οι Dødheimsgard κυκλοφορούν το ΕP “Satanic Art”, που λειτουργεί σαν προπομπός του μεγαλειώδους “666 International”, το οποίο ένα χρόνο αργότερα εγκαινιάζει και επίσημα την avant-garde περίοδο του σχήματος. Με κίνηση ματ τη μεταγραφή του Carl-Michael “Czral” Eide στα τύμπανα  και τον Apollyon να αναλαμβάνει το μπάσο οι Dødheimsgard μας στέλνουν αδιάβαστους με μακροσκελείς και περίπλοκες συνθέσεις. Διατηρώντας την αγριότητα του black metal, υιοθετώντας την αύρα του industrial και με έναν Αldrahn σε άλλη φωνητική διάσταση, γράφουν ένα τεράστιο κεφάλαιο στη black metal ιστορία.



Μετά από ένα διάλειμμα οκτώ ετών, και τον Vicotnik μοναδικό εναπομείναν μέλος από το προηγούμενο lineup (o Czral παίζει στο άλμπουμ, αλλά έχει αποχωρήσει) οι Dødheimsgard συστήνουν στον κόσμο την Mathew “Kvohst” McNerney  fronted εκδοχή τους το 2007 με το “Supervillain Outcast” ένα άλμπουμ που συνεχίζει την κατάδυση των DHG στον κόσμο του industrial και του avant-garde, αλλά με μια σαφώς πιο ρυθμική προσέγγιση στο riffing και λιγότερο εντυπωσιακά κιθαριστικά θέματα. Στη σύγκριση με τον Aldrahn, o Kvohst αν και φάνταζε εξαρχής καταδικασμένος, καταφέρνει και αφήνει τη δική του σφραγίδα με την ιδιαίτερη crooning φωνή του. Λίγους μήνες μετά, έχουμε την ευκαιρία να τους παρακολουθήσουμε ζωντανά στην Ελλάδα για πρώτη φορά.



Μετά από άλλη μια μακρά παύση, ο Vicotnik συναρμολογεί μια νέα σύνθεση των Dødheimsgard (με τον Aldrahn ξανά στα φωνητικά να δίνει ρέστα) για το “A Umbra Omega”, το οποίο κυκλοφορεί το 2015 και αποτελείται από πέντε δαιδαλώδεις σουίτες με γαρνίρισμα από σαξόφωνο και πλήκτρα, που εύκολα θα τις έλεγες prog rock, αν δεν περιείχαν black metal ξεσπάσματα βγαλμένα από το στριφνό ρεπερτόριο του Vicotnik.



Τον Απρίλη του φετινού έτους και μετά από ακόμα ένα ολικό revamp στο lineup, ο Vicotnik ξαναφέρνει τους Dødheimsgard στο προσκήνιο με το ολοκληρωτικό δημιούργημα 69 λεπτών “Black Medium Current”. Πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησαν με το “A Umbra Omega”, οι DHG ξεκινούν για την ακατόρθωτη αποστολή: να πατήσουν νέο έδαφος. Με το Vicotnik να αναλαμβάνει για πρώτη φορά τα φωνητικά και να εντυπωσιάζει βάζοντας τη δική του προσωπικότητα, αλλά παράλληλα πατώντας επιτυχημένα σε γνώριμες DHG πατέντες και  ικανότατο πλήρωμα τους Lars-Emil Måløy (μπάσο) Tommy Thunberg (κιθάρα) και Øyvind Myrvoll (τύμπανα) μας στέλνουν σε ένα ψυχεδελικό διαστρικό black metal ταξίδι, που αποτελεί ήδη σημείο αναφοράς για το 2023.



Υπενθυμίζουμε ότι οι Dødheimsgard θα εμφανιστούν την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου στο Fuzz Live Music Club στην Αθήνα και το Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου στο WE στη Θεσσαλονίκη. Τη συναυλία θα ανοίξουν οι Dødsferd.



 

Comments