Ανταπόκριση: KHIRKI, Morphine Social Club @ Eightball, Θεσσαλονίκη (25/04/2024)


 

Ένα από τα πιο ικανοποιητικά συναισθήματα στον χώρο της αρθρογραφίας είναι όταν οι προσωπικές σου προτιμήσεις και αδυναμίες σταδιακά ταυτίζονται με τις απόψεις του κοινού. Πιο συγκεκριμένα, όταν η προσωπική γνώμη για ένα μουσικό σχήμα -στην περίπτωσή μου- ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες σου και λαμβάνει την αναγνώριση που εκτιμούσες ότι αξίζει κι από τον υπόλοιπο μουσικό κόσμο.
Λαμπρό παράδειγμα στα παραπάνω αποτελούν οι Khirki, μια δυναμική τριάδα από την Αθήνα που έχουν βαλθεί να ξεμυαλίσουν το ελληνικό κοινό με τη μουσική τους. Στον απόηχο της κυκλοφορίας του φανταστικού “Κυκεώνα”, την κριτική του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ, οι Khirki αναχωρούν για την πρώτη Ευρωπαϊκή περιοδεία τους, με την πρώτη τους στάση να είναι -για άλλη μία φορά- το Eightball Club στα Λαδάδικα της Θεσσαλονίκης, ένας χώρος που, όπως είπαν και οι ίδιοι, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ταυτότητα της μπάντας.

Όπως κάθε φορά, η εκδρομή μας από τη γειτονική Κατερίνη συνοδεύτηκε από καλό καιρό κι ακόμα καλύτερη διάθεση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Η συνάντησή μας με καλούς φίλους μέσα στον συναυλιακό χώρο προμήνυε ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις, καθώς όλοι μαζί προετοιμαζόμασταν για την έναρξη του ζωντανού προγράμματος.


 

MORPHINE SOCIAL CLUB

Αν και πληροφορήθηκα την τελευταία στιγμή για το opening act και δεν είχα καμία εικόνα για αυτό πριν την έναρξη της συναυλίας, οφείλω να ομολογήσω ότι αυτή η «tabula rasa» προσέγγιση μπορεί ενίοτε να αποδειχτεί ευεργετική. Το ορεκτικό της βραδιάς λοιπόν σερβιρίστηκε από τους Morphine Social Club, ένα εγχώριο συγκρότημα monolithic rock ’n’ roll με τέσσερα ΕΡ στο δυναμικό τους και αρκετή διάθεση να εμφανιστούν στη σκηνή.
Στα περίπου σαράντα λεπτά που είχε στη διάθεσή της, η τετράδα από τη Θεσσαλονίκη μας παρουσίασε ένα μέρος από τη δισκογραφία τους, «ζεσταίνοντας» το κοινό που είχε γεμίσει το Eightball από νωρίς, αποσπώντας τις επευφημίες και τα χειροκροτήματά του. Ο vintage ήχος που ξύπνησε μνήμες -μεταξύ άλλων- από Motorhead και Black Label Society, ήταν ένα γευστικό ορεκτικό, πριν από το κυρίως πιάτο που όλοι περιμέναμε με ανυπομονησία.


 


 

KHIRKI

Έναν χρόνο μετά την τελευταία εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη, η «πυραυλοκίνητη» τριάδα από την Αθήνα επέστρεψε στη σκηνή του Eightball, αυτή τη φορά με τον “Κυκεώνα” στις αποσκευές τους. Η έναρξη του set ωστόσο έγινε με δύο τραγούδια από το ντεμπούτο τους “Κτηνωδία”, με τα “Black And Chrome” και “Deadpan”  να ισοπεδώνουν την αίθουσα και να εκστασιάζουν κάθε παρευρισκόμενο με την αγνή αδρεναλίνη και ενέργεια που προσέφεραν.

Η συνέχεια ωστόσο άνηκε στον “Κυκεώνα”, τον οποίο οι Khirki έπαιξαν ολόκληρο, εν μέσω θριαμβευτικών αλαλαγμών και ενθουσιωδών ρυθμικών χειροκροτημάτων. Αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στην απόδοση των Αθηναίων ήταν η τεράστια διαφορά μεταξύ studio και live: εάν στο στούντιο κομμάτια όπως το “Featherless” και το “Watchers Of The Enoch” βαθμολογούνται με 9/10, live είναι καθαρό 10/10 -αν όχι 12/10. Δεν μπορεί να αποδοθεί με λόγια το πόσο μαεστρικά μεταφέρθηκαν ζωντανά οι συνθέσεις του “Κυκεώνα”, με σύσσωμο το κοινό του Eightball να αποθεώνει τους Khirki για την πληθωρική τους απόδοση.

 

Η «Τριλογία της Θάλασσας» όπως την αποκάλεσαν και οι ίδιοι, με τη ναυτική μπαλάντα “Father Wind”, το -σχεδόν black metal- “Heart Of The Sea” και το ανεπανάληπτο “Συμπληγάδες” με τον ελληνικό στίχο του, ήταν το κεντρικό σημείο της συναυλίας και πιθανότατα η κορυφαία στιγμή της. Μέσα από τρεις φαινομενικά απλές rock/metal συνθέσεις αναδείχθηκαν όλες οι επιρροές των Αθηναίων μουσικών, που ξεκινούν από Mastodon και Motorhead και καταλήγουν σε Μανώλη Χιώτη και Βασίλη Τσιτσάνη!
Το τέλος της βραδιάς πλησίαζε με το fan favorite “Medea” να προκαλεί τον παροξυσμό του κοινού για άλλη μια φορά, το οποίο τραγουδούσε φώναζε δυνατά το όνομα της πιο γνωστής μητέρας της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και έστηνε moshpits μπροστά από τη σκηνή. Ως τελευταίο κομμάτι της βραδιάς, οι αγέρωχοι και ακούραστοι Khirki επέλεξαν το “Hecate”, μια σύνθεση που κανείς δεν θα παραξενευόταν αν άκουγε σε ζωντανή συναυλία των Tool, αποσπώντας για ακόμα μια φορά τα ένθερμα χειροκροτήματα του κόσμου, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν δεχόταν ότι η βραδιά είχε φτάσει στο τέλος της.

 



 

Παραμένοντας ακλόνητο στη θέση του, σύσσωμο το Eightball φώναζε ρυθμικά: ΜΠΟΥ-ΚΟ-ΒΟ, ΜΠΟΥ-ΚΟ-ΒΟ, ΜΠΟΥ-ΚΟ-ΒΟ, και οι Khirki ικανοποίησαν τη λαϊκή απαίτηση παίζοντας “απροβάριστο” το “Bukovo”, προκαλώντας το απόλυτο χάος στο πλήθος που χάθηκε μέσα σε ένα συνονθύλευμα από υψωμένες γροθιές, βραχνιασμένες φωνές, σπρωξιές και αγκωνιές, καθώς το moshpit που συνόδευσε το τραγούδι ήταν το μεγαλύτερο και πιο έντονο απ’ όλα. Η αίσθηση του χρόνου και του χώρου είχε χαθεί για αρκετά λεπτά μετά το πέρας της συναυλίας. Κανείς δεν μέτρησε πόση ώρα βρίσκονταν οι Khirki στη σκηνή και κανείς δεν θυμόταν σε ποιο σημείο καθόταν πριν ξεκινήσει η βραδιά, γιατί πολύ απλά δεν είχε καμία σημασία!

 

Όλο το Eightball μπορεί να επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μου: το live ήταν φανταστικό, οι μουσικοί άψογοι και το set τους θρυλικό. Μου είναι αδιανόητο το γεγονός ότι οι Khirki κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα στο εξωτερικό και ότι υπάρχει ακόμα κόσμος στην Ελλάδα που δεν έχει εξοικειωθεί με τη μουσική τους. Το live αυτό θέτει ακλόνητη υποψηφιότητα για την καλύτερη συναυλία που έχω παρακολουθήσει για φέτος ποτέ από κοντά.

 

Χωρίς περιττές φανφάρες και εξεζητημένες ενέργειες και με μοναδικό όπλο το αστείρευτο ταλέντο τους και την αγνή αδρεναλίνη που βγάζει η μουσική τους, οι Khirki μας πρόσφεραν ένα μουσικό υπερθέαμα που πρέπει να βιωθεί από κοντά για να γίνει πιστευτό. Όσοι από εσάς έχετε τη δυνατότητα να τους δείτε ζωντανά σε μελλοντική ημερομηνία της περιοδείας τους, κρίνοντας από την τρομερή φόρμα στην οποία βρίσκονται και την άψογη εμφάνισή τους στο Eightball της Θεσσαλονίκης, θα σας σύστηνα να το κάνετε χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

 

Setlist:
Black And Chrome
Deadpan
Featherless
Pumping The Vein
Wolf’s Lament
Watchers Of The Enoch
Your Majesty
Father Wind
Heart Of The Sea
Συμπληγάδες
Raging Bull
Medea

Encore:
Hecate
Bukovo

 

 

Για το RockOverdose,

Άγγελος Χατζηγιάννης


Comments