MARIALENA στο RockOverdose: “Είμαστε μία χώρα πλήρως αφιλόξενη προς τις τέχνες!”

Το RockOverdose μίλησε με την lyric soprano MARIALENA Τρικόγλου,  η οποία μεταξύ άλλων τα τελευταία δύο έτη δραστηριοποιείται στον χώρο της ροκ και μέταλ σκηνής, έχοντας στα χέρια της την δισκογραφική δουλειά με τον τίτλο “VANITY”.

Γνωρίστε την!


 

RockOverdose: Καλώς όρισες Μαριαλένα! Ελπίζω να είσαι καλά. Πες μας τις εντυπώσεις σου από την απήχηση του άλμπουμ σου «Vanity» για την ώρα. Είσαι ικανοποιημένη;

Μαριαλένα: Καλώς σας βρήκα και ευχαριστώ για αυτήν την ευκαιρία. Είμαι αρκετά ικανοποιημένη μπορώ να πω δεδομένων των συνθηκών και του ότι δεν με καλύπτει κάποια δισκογραφική εταιρεία. Μεγαλύτερη ικανοποίηση έχω πάρει και από το ότι έχει πάει καλά και στο εξωτερικό.

RockOverdose:Πιστεύεις ότι επηρέασε η όλη κατάσταση με τον Covid-19; Θετικά είτε αρνητικά;

Μαριαλένα: Σίγουρα είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους μας που έχει επηρεάσει τα πάντα και κυρίως τις τέχνες. Από την μία η καραντίνα έκανε το διαδίκτυο την βασικότερη πηγή για ενημέρωση και διασκέδαση για όλον τον κόσμο. Συνεπώς ήταν μία καλή περίοδος να κινηθεί το οτιδήποτε διαδικτυακά δεδομένου του ότι θα υπήρχε μεγαλύτερη απήχηση.

RockOverdose:Κινείσαι στο χώρο του metal σε γενικές γραμμές. Πραγματικά δύσκολο να καταλάβεις από αυτό τον όρο τι ακριβώς παίζει ο κάθε καλλιτέχνης, μιας και είναι πολύ ευρύς. Ποιες θα έλεγες ότι είναι οι βασικές σου επιρροές;

Μαριαλένα:  Ξεκινώντας από την παιδική μου ηλικία και τα ακούσματα που είχα από το σπίτι μου, έμαθα να αγαπώ και να σέβομαι την ποιοτική μουσική. Ο Χατζηδάκις ήταν ένας από τους βασικούς συνθέτες που με έκαναν να νιώσω την μουσική σαν ερμηνεία και μέσα από το θέατρο. Όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου στο ωδείο καταπιάστηκα με τον κόσμο της όπερας. Ο αγαπημένος μου συνθέτης και η σημαντικότερη επιρροή μου στην μουσική ήταν ο Richard Wagner. Η μουσική του και τα έργα του βγαλμένα από την Σκανδιναβική μυθολογία ήταν ο προάγγελος της κελτικής, επικής και σινεματικής μουσικής που αργότερα εμπνεύστηκαν συνθέτες όπως ο Howard Shore ( Lord of the rings) και πολλοί άλλοι. Τρεις για μένα συνθέτες πάνω στους οποίους βασίστηκε η μεταγενέστερη μεταλ μουσική ήταν ο Wagner, ο Bach και ο Rachmaninof. Λατρεύω και θαυμάζω οτιδήποτε έχει ποιότητα και υπόσταση. Μία από τις αγαπημένες μου καλλιτέχνιδες είναι η Loreena Mc Kennitt που συνθέτει όλα αυτά τα στοιχεία μέσα από μία πιο παραμυθένια σύνθεση. Για να κλείσω και να μείνω εκεί, όλη η μουσική είναι μικροί κρίκοι που συνδέονται μαγικά ο ένας με τον άλλον. Αυτή είναι η πραγματική μαγεία να ανακαλύψεις σαν μουσικός, να ψάξεις τις ρίζες του οποιουδήποτε είδους σε εκφράζει και έπειτα να μπορέσεις πάνω σε αυτό να βάλεις το δικό σου λιθαράκι.

 

RockOverdose:Συνθέτεις πρώτα τα κομμάτια και γράφεις μετά τους στίχους ή το αντίθετο;

Μαριαλένα: Τους στίχους τους εμπνέομαι μέσα από την μουσική. Θέλω να κλείσω τα μάτια και όπου αυτή με πάει. Για εμένα είναι πιο εύκολο να προσαρμόσω το κείμενο πάνω σε αυτό που ακούω από το να προσαρμόσω την μελωδία πάνω σε αυτό.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RockOverdose:Το βίντεο κλιπ σου είναι καλογυρισμένο και ταιριάζει απόλυτα με τη μουσική σου, τους στίχους και τις κινήσεις σου. Ποιοι ήταν οι συντελεστές του κλιπ και του άλμπουμ;

Μαριαλένα: Ξεκινώντας με το άλμπουμ, την μουσική, σύνθεση, μίξη και το master, τα έχει επιμεληθεί όλα ο αγαπημένος φίλος και συνεργάτης Βαγγέλης Γιαλαμάς στο Fragile Studio.Το artwork το επιμελήθηκε η Σέβη Σπανού, γραφίστρια και ζωγράφος. To κλιπ γυρίστηκε από τον εξίσου αγαπημένο φίλο και συνεργάτη Γιώργο Μυλωνά και το edit μαζί με την γραφιστική δουλειά έγιναν από τον Σπύρο Ροδίτη, τον οποίο ευχαριστώ πολύ για το άρτιο αποτέλεσμα.

 

RockOverdose:Πόσο δύσκολο είναι για ένα μουσικό εν έτη 2020 να παίζει metal και να βιοπορίζεται από αυτό;

Μαριαλένα: Αρκετά έως αδύνατο θα έλεγα ειδικά στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι μουσικοί πλέον βιο-πορίζονται κυρίως και από άλλα είδη μουσικής. Η συγκεκριμένη σκηνή απαιτεί αρκετά λεφτά εάν σε ενδιαφέρει να το τρέξεις επαγγελματικά. Αν από την άλλη μπορείς να αρκεστείς σε live εμφανίσεις που να παίρνεις ένα χαρτζιλίκι χωρίς να σε ενδιαφέρουν δίσκοι και support σε μεγάλα συγκροτήματα εννοείται πως βιοπορίζεσαι κάπως καλύτερα. Φυσικά έχει να κάνει με την χώρα στην οποία βρίσκεσαι σε μεγάλο βαθμό και με το πόση υπόσταση έχει αυτή η σκηνή. Υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις που έχουν καταφέρει συγκροτήματα να κάνουν πλατινένιους δίσκους και να μπορούν να ζήσουν από αυτό. Θέλει πολλή δουλειά, πολλή υπομονή, σωστές επιλογές και αρκετή τύχη.

 

 

RockOverdose:Έχεις κάποια άλλη δουλειά στα σκαριά πέρα από το άλμπουμ που κυκλοφόρησες;

Μαριαλένα: Υπάρχουν πράγματα και συνεργασίες που συζητιούνται. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσουμε τις live εμφανίσεις για να φανεί το υλικό και ταυτόχρονα να δουλεύουμε για τον επόμενο. 'Άρα γράφουμε μουσική χωρίς όμως κάποιο άγχος και πίεση δεδομένης της κατάστασης.

 

RockOverdose:Απαιτούσε πολλές θυσίες, η φοβερή μουσική παιδεία που πια κατέχει;

Μαριαλένα: Σίγουρα αν θες να γίνεις καλός σε κάτι πρέπει να αφιερώσεις ουσιαστικό χρόνο. Αλλά  θεωρώ ότι με σωστό πρόγραμμα όλα μπορούν να γίνουν χωρίς πολύ μεγάλες θυσίες. Καλό είναι να δίνεις χρόνο και χώρο στον εαυτό σου για να τον γνωρίσεις ουσιαστικά και να καταλάβεις ότι και οι μοναχικές ακόμα στιγμές έχουν μέσα μία άλλη μαγεία της δημιουργίας, της μάθησης, του να διευρύνεις τους ορίζοντές σου, κάτι που δεν θα σου προσφέρουν οι συνεχείς έξοδοι με φίλους.

RockOverdose: Θα μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο η πολιτεία τους μουσικούς; Όχι μόνο στις ειδικές περιστάσεις που περνάμε αλλά και γενικά; Έχεις κάποιες προτάσεις;

Μαριαλένα: Φυσικά και θα μπορούσε αλλά δυστυχώς είμαστε μία χώρα πλήρως αφιλόξενη προς τις τέχνες. Αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο να αλλάξει. Με λυπεί το γεγονός ότι παρ`ότι οι πρόγονοί μας μας άφησαν έναν τεράστιο πολιτισμικό πλούτο, αφήνουμε άλλες χώρες να τον ξεπεράσουν. Μία χώρα που έχει ως βασικό μισθό τα 600 ευρώ και ως ένα απλό νοίκι τα 400, πρωτίστως δεν διατίθεται να βοηθήσει άλλους κλάδους, πόσο μάλλον την μουσική που αποτελεί και τελευταία επιλογή. Παρ' όλα αυτά αν υπήρχε η διάθεση και η συγκεκριμένη σκηνή ήταν περισσότερο αποδεκτή από το ευρύ κοινό, υπάρχουν τα λεγόμενα μουσικά δάνεια. Καλό και σωστό είναι ένας μουσικός και το έργο του να έχει την ίδια θέση με ένα άλλο επάγγελμα με υπόσταση. Να μπορεί να βοηθηθεί σε μία ευκαιρία που θα του παρουσιαστεί για μία περιοδεία ή για ένα καλό βίντεο κλιπ και να μην αναγκάζεται να καλύπτει τα περισσότερα έξοδα μόνο του, κυρίως αν μπορεί να έχει καταπληκτική μουσική και να μην υπάρχουν χρήματα από πλευράς των ατόμων, τότε αναγκαστικά μένει στην αφάνεια.

 

RockOverdose: Τους στίχους που γράφεις, τους εμπνέεσαι από προσωπικά βιώματα ή περισσότερο αποτελούν δημιουργήματα της φαντασίας σου;

Μαριαλένα:  Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Ανάλογα το κομμάτι και την συναισθηματική φόρτιση που μου βγάζει. Είναι κάποια κομμάτια μέσα στο άλμπουμ, τα οποία τα γράψαμε όταν περνούσα μία πολύ δύσκολη περίοδο στην ζωή μου, το να τους δώσω ζωή μέσα από αυτά που ένιωθα ήταν για μένα κάτι σωτήριο, κάτι που θα διαβάζω και θα θυμάμαι για πάντα εκείνη την συγκεκριμένη στιγμή. Όσα δεν αποτελούν προσωπικά βιώματα, αποτελούν κυρίως προβληματισμούς μου πάνω σε κοινωνικά ,είτε ανθρώπινα και υπαρξιακά ζητήματα, άρα πάντα υπάρχει στους στίχους μου μια ρεαλιστική υπόσταση.

 

RockOverdose: Να σαι καλά Μαριαλένα και συνέχισε την πολύ εμπνευσμένη δουλειά σου.

Μαριαλένα:  Σας ευχαριστώ και πάλι για την όμορφη αυτή συζήτηση. Να είμαστε όλοι καλά και βγούμε γρήγορα από αυτήν την κατάσταση.

 

 

https://www.facebook.com/trikogloumarialena

https://www.facebook.com/marialenatrik

https://www.youtube.com/channel/UC-eJc86m4IUc5cpEjMeT2Jg

https://www.instagram.com/marialena_official

https://marialena.bandcamp.com/releases

Comments