BRIAN MAY (Queen): “Η φωνή είναι το πιο σημαντικό σε ένα συγκρότημα, πιο σημαντική ακόμα και από την κιθάρα!”

Μια υπέρλαμπρη καριέρα τουλάχιστον 50 ετών! Ωστόσο, ο Brian May, κιθαρίστας των θρυλικών Queen, παραδέχεται πως η πηγή της έμπνευσης που τον διακατέχει παραμένει μέχρι και σήμερα ένα μυστήριο για τον ίδιο.

 

Σε συνέντευξη του στο Music Radar, o May ανέφερε πως δεν υπάρχει κάποια μυστική φόρμουλα για τη σύνθεση των σπουδαίων κομματιών που οφείλουμε σε εκείνον. Παράδειγμα αυτού μια από τις πιο πρόσφατες συνθέσεις του, το “Roll With You” – από τον νέο δίσκο του May με τίτλο “Golden Days”. Στο εν λόγω τραγούδι, συνεργάζεται με την τραγουδίστρια Kerry Ellis.

 

«Δε γνωρίζω από προέρχονται τα riff μου. Απλά αναζητούσα κάτι που θα μπορούσα να παίξω αλληλεπιδρώντας με την Kerry».

 

 

Στον δίσκο “Golden Days”, εκτός από καινούργια μουσική, θα συναντήσει κανείς και τη διασκευή ενός κομματιού του Gary Moore, του “Parisienne Walkways”. Μιλώντας για το στυλ παιξίματος του, o May ανέφερε πως «προτιμώ να βλέπω την κιθάρα μου ως μια φωνή που πραγματικά στέκεται δίπλα στην Kerry και αυτή ήταν ανέκαθεν η προσέγγιση μου».

 

Όσον αφορά τους νέους μουσικούς, βέβαια, ο μεγάλος κιθαρίστας έχει κάποιες συμβουλές, τις οποίες και μοιράστηκε.

 

Η πρώτη του συμβουλή ήταν να βρουν έναν μουσικό παρτενέρ. «Πιστεύω πως κομμάτι του να διατηρείσαι ‘φρέσκος’ [στο παίξιμο της κιθάρας] είναι να περιτριγυρίζεσαι από άτομα που σε εμπνέουν», είπε ο May. «Είναι, ακόμα, πολύ δύσκολο να μην έχω τον Freddy μαζί μου. Και αυτό επειδή ο Freddy ήταν ένας καταπληκτικός άνθρωπος με τον οποίο μπορούσες να συνεργαστείς. Πάντα είχε καινούργιες ιδέες και πάντα αναζητούσε προκλήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. […] Ήμουν πολύ τυχερός».

 

Δεύτερον, θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι οι ηχογραφήσεις δε διαφέρουν πολύ από τις ζωντανές εμφανίσεις τους. «Η κινητήριος δύναμη μου στο στούντιο ως προς την απόδοση μου είναι πως πρέπει να μπει κανείς σε μια κατάσταση όπου θα νιώθει σα να πρόκειται για ζωντανή εμφάνιση».

 

«Πρέπει να αφήσεις το μυαλό σου να ταξιδέψει κάπου αλλού, όπου κάνεις μια ζωντανή εμφάνιση. […] Αυτή είναι η αγνότητα της ηχογράφησης: επιτρέπεις σε αυτά που είναι μέσα σου να μιλήσουν και απευθύνεσαι στους ανθρώπους εκεί έξω. Αυτό είναι το κόλπο για να ζωντανέψει μια ηχογράφηση: πρέπει να έχεις τέτοιου είδους φαντασία».

 

 

Τρίτη, κατά σειρά, συμβουλή είναι οι κιθαρίστες να τραγουδούν τα solo τους. «Η συμβουλή στον καθένα που γράφει ένα solo θα ήταν να το τραγουδά μέσα στο μυαλό του. Είναι αναγκαίο να το ακούς μέσα στο κεφάλι σου πριν να μπορέσεις να το παίξεις».

 

«Μην παίρνετε απλά μια κιθάρα. Σκεφτείτε το και νιώστε το πρώτα. Θα πρέπει να οπτικοποιήσετε πώς θέλετε να ακουστεί».

 

Τέταρτον, συμβουλεύει τους κιθαρίστες να σκεφτούν επίσης και τα φωνητικά. «Ως κιθαρίστας, μπορεί κάποιος να φτάσει ψηλά, αλλά ποτέ μου δε σκέφτηκα ότι η κιθάρα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι σε έναν δίσκο».

 

«Ο τραγουδιστής και τα φωνητικά είναι το πιο σημαντικό. Η κιθάρα βοηθά, φυσικά. Γενικά, είμαι αρκετά πιο ενθουσιασμένος για το υπόλοιπο κομμάτι του τραγουδιού παρά για την κιθάρα. Η κιθάρα συνήθως προστίθεται στο τελευταίο στάδιο και συντίθεται σε 10 λεπτά, σχεδόν στιγμιαία».

 

«Το δύσκολο κομμάτι είναι η σύνθεση και να βεβαιώνεστε ότι τα φωνητικά ταιριάζουν με τη μουσική και ότι τα φωνητικά αναδεικνύονται».

 

Πέμπτη και τελευταία συμβουλή του May είναι να πιστεύει κάποιος στον εαυτό του και στα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος. «Το πράγμα που πρέπει οπωσδήποτε να έχετε είναι πίστη. Να πιστεύετε στον εαυτό σας. Αυτό χρειάζεται έλεγχο, βέβαια, σε τακτά διαστήματα».

 

«Βασικά είναι αναγκαίο να δουλεύετε με άτομα που συμπαθείτε και άτομα που πιστεύουν σε εσάς, και πρέπει κι εσείς να πιστεύετε σε εκείνους. Αυτό είναι το κλειδί. Δεν μπορείς να δουλέψεις σε ένα ‘κενό’».

 

«Στάθηκα τόσο τυχερός που είχα τόσο σπουδαίους ανθρώπους με τους οποίους περιόδευσα και δούλεψα στο στούντιο».

 

Πηγή: Music Radar

Comments