Προσπάθησα να αποφύγω το να κάνω ένα review για το “I’m with you” των τρισμέγιστων Red Hot Chili Peppers γιατί τα ηχεία μου είχαν χαλάσει και δεν ακουγόταν η κιθάρα… Οκ, η αλήθεια είναι ότι δεν είχα αρκετό χρόνο να το ακούσω,,, εντάξει απλά στεναχωρήθηκα που έφυγε ο Frusciante και ακόμη θρηνώ …
Όσες δικαιολογίες και αν προσπαθήσω να βρώ μάλλον δεν πείθω κανέναν… αυτή είναι η αλήθεια, όπως και ότι δεν μπορώ να κοροϊδέψω κανέναν ότι οι RHCP είναι η ίδια μπάντα που ήξεραν.
Και ξεκινάω, δεν είμαι λοιπόν ανάμεσα σ αυτούς που λέγανε ότι Peppers χωρις Frusciante δεν γίνεται γιατί υπήρχαν και πριν τον Frusciante… και τώρα θα μου πεις… ¨ναι αλλά τι είχαν κάνει πριν τον Frusciante και τι δισκάρες έκαναν μαζί του…?¨ και εδώ θα σου πω ότι εν μέρει έχεις δίκιο αλλά δεν φέρνει ένας κούκος την άνοιξη ως γνωστον, σωστά?
Άρα λοιπόν ήμουν στους αισιόδοξους που πίστευαν ότι η αλλαγή θα είναι ομαλή¨¨ όπως αυτή του “One Hot Minute” όταν του την είχε ξανα βαρέσει του Frusciante και τη θέση του είχε πάρει τότε ο Dave Navarro (Jane’s Addiction).
Απ την άλλη αν βγάλουμε απ’ έξω τον Kiedis (και εδώ να κάνω μια μικρή παρένθεση λέγοντας ότι όσο κι αν στεναχωρήσει κάποιους, είναι ΛΙΘΟΥΑΝΙΚΗΣ καταγωγής και ΟΧΙ Ελληνικής όπως κυκλοφορεί εδώ και χρόνια – σύμφωνα πάντα με τον ίδιο και την αυτοβιογραφία του- που μέχρι και σε κανάλι το άκουσα… οχι λοιπόν δεν είναι ούτε απ τη Μάνη, ούτε από την Μακεδονία, ούτε από το Αυλάκι Φθιώτιδας ..κλείνω αυτή την όχι και την όχι και τόσο μικρή παρένθεση τελικά) υπάρχουν στην μπάντα δύο ακόμη υπερ-μουσικάρες ,ένας drummer από τους πίο περιζήτητους και ένας μπασίστας που δίνει τον ορισμό για το πώς πρέπει να παίζετε το μπάσο… μηπως όμως αυτά τελικά δεν αρκούν?
Μήπως ήταν κάτι παραπάνω από ένας πάρα πολύ καλός κιθαρίστας ο Frusciante? ,μήπως ήταν και ένας πάρα πολύ καλός συνθέτης?... λέω εγώ τώρα… και με ποιο σκεπτικό το λέω?
Όταν έχεις βγάλει ένα άλμπουμ με 12 κομμάτια και τα 10 έιναι κομματάρες κάτι λέει αυτό… και τι λέει? Ότι όταν βγάζεις ένα αλμπουμ μετά από 5 χρόνια που έχεις όλο το περιθώριο να γράψεις 8 κομμάτια τουλάχιστον αξιοπρεπή και δεν το καταφέρνεις εμένα αυτό τουλάχιστον δύο πράγματα μου λέει ή ότι ο Frusciante ήταν αυτός που έγραφε ή ότι απλά έπρεπε να βγάλουν ένα δίσκο και έτσι μπήκαν στο στούντιο και έκαναν ένα τζαμάρισμα σε μερικά ανούσια σαχλο disco τραγουδακια (δεν έχω κάτι με την disco αλλά αυτό είναι ΑΝΟΥΣΙΑ disco) με φωνητικές γραμμές που δείχνουν να πιέζονται για να συμπληρώσουν το τραγούδι, ανύπαρκτες κιθάρες πλήν 2-3 εξαιρέσεων (μήπως δεν πρόλαβε ο Kinghoffer να μάθει τα κομμάτιά?)σε κάποια σημεία και όχι σε όλο το τραγούδι κιόλας, το μπάσο του Flea στέκεται σε κάποια κομμάτια ευτυχώς αλλα και πάλι χωρίς επιτυχία και τον Chad Smith να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση μάταια όμως… ανούσιες μπαλάντες, ρυθμοί που θα μπορούσαν άνετα να σταθούν στο χορευτικό πρόγραμμα ξεπεσμένων μαγαζιών λαϊκών τροβαδούρων (σκέφτηκα μάλιστα μήπως το ακούσουμε το εν λόγω Hit-άκι σε καμιά διασκευή από τον ΛΕ.ΠΑ. ή από τον Φοίβο που δεν αφήνει κάτι τέτοια να του ξεφεύγουν… )
Disco pop κακής ποιότητας λοιπόν από μία μπάντα που λίγο ήθελε να αγγίξει την κορυφή (ή μήπως την έιχε ήδη αγγίξει?) ,,, τώρα ποιος και τι φταίει… θα δείξει θέλω να πιστεύω.
Εγώ μετά απ αυτό θέλω να ελπίζω σε μία ακόμη επιστροφή του Frusciante και σε μία εμφάνιση τους στην χώρα μας..
Ποιος ξέρει ίσως με 50 ακούσματα ακόμη αλλάξω ελαφρώς γνώμη, προς το παρόν είμαι στα 20 και ακόμη δεν μου έχει μείνει τίποτα παραπάνω από μία πικρή γεύση με μόνη καλή στιγμή το single “The adventures of rainy Maggie”...
Για το RockOverdose.gr,
Χρήστος Κατσιρέας



