Η μάχη Spotify – Apple – Amazon καλά κρατεί!

Η Spotify έχει εξοικειωθεί με την κυριαρχία της στη μουσική streaming, αλλά αυτό πόσο καιρό θα διαρκέσει;

 

 

Στις 2 Απριλίου η Spotify έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο γίγαντας του streaming δεν χρησιμοποίησε την παραδοσιακή διαδικασία δημόσιας εγγραφής, αλλά μια σπάνια χρησιμοποιούμενη διαδικασία που ονομάζεται “απ’ ευθείας καταχώρηση χωρίς αναδόχους” . Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν θα έχει τιμή ανοίγματος μετοχών.

 

 

Την περασμένη Τετάρτη 4 Απριλίου, κυκλοφόρησε ένα Tweet ανεπίσημο, με μια φωτογραφία, από κάποιον S. Huon, που έλεγε ότι η Apple έφτασε τα 40εκ. συνδρομητές! Την ίδια μέρα η Amazon επιβεβαίωσε ότι η μουσική της πλατφόρμα έχει ξεπεράσει τα “δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητών”. Αυτά τα δύο στοιχεία είναι ικάνά να χτυπήσουν ένα καμπανάκι ανησυχίας στον Daniel Ek (spotify).

 

 

Μόνο η Apple music προσθέτει συνδρομητές στην υπηρεσία της με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό της Spotify και σε συνδυασμό με την Amazon θα μπορούσαν να φτάσουν την παγκόσμια βάση συνδρομητών της Spotify μέχρι το τέλος του 2018.

 

 

Ας ασχοληθούμε λίγο με την σύγκριση της Spotify και της Apple music. Η ανακοίνωση των 40εκ. συνδρομητών αναφορικά με την Apple music, ήρθε με διαφορά λίγων ημερών από την ανακοίνωση του Eddy Cue στο southwest festival, που ανέφερε ότι η εταιρεία έχει πάνω από 38εκ. συνδρομητές, με άλλα 8 εκ. σε δωρεάν δοκιμή (free trial) και σχεδόν 2 μήνες πρίν, σε δημοσίευση της wall street journal, μάθαμε ότι η Apple έχει 36εκ συνδρομητές στην υπηρεσία της. Εδώ μου μοιάζει ότι η Apple θέλει να μας πει με έμμεσο τρόπο, ότι η μηνιαία καθαρή προσθήκη νέων συνδρομητών το 2018, είναι σταθερά από από 2εκ. Εδώ να μην παραλείψω να γράψω ότι η τελευταία επίσημη ανακοίνωση από την Apple προήλθε από τον J. Iovine, ο οποίος δήλωσε τον Σεπτέμβριο του 2017 ότι η Apple music έχει 30εκ. συνδρομητές.

 

 

Γιατί η Apple προσπαθεί να φυτέψει τέτοιους αριθμούς στα κεφάλια μας αυτή την στιγμή; Ισως γιατί η Spotify δεν κρατιέται;
Τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της αίτησης της σουηδικής εταιρείας για εγγραφή στο χρηματηστήριο της Νέας Υόρκης, μάθαμε ότι είχε 71εκ. συνδρομητές στο τέλος του 2017. Στην συνέχεια σύμφωνα με στοιχεία που παρέδωσε στους μετόχους της προς το τέλος του περασμένου μήνα, η πρόβλεψη για το πρώτο 3μηνο του 2018 είναι τα 73 με 76εκ συνδρομητές! Δηλαδή η Sptify θα προσθέσει 3,5εκ (μ.ο) τους πρώτους 3 μήνες του τρέχοντος έτους.

 

 

Την ίδια περίοδο η Apple φαίνετε να έχει προσθέσει πάνω από 6εκ νέους συνδρομητές. Παράλληλα με την πρόβλεψη για το πρώτο 3μηνο του 2018, η Spotify προέβλεψε ότι η βάση συνδρομητών της στο τέλος του έτους θα είναι περίπου 92 με 96εκ. συνδρομητές. Εάν η Apple λοιπόν, με βάση αναφορές, δημοσιέυματα, διαρροές κλπ, συνεχίσει να προσθέτει συνδρομητές με αριθμό 2εκ./μήνα, θα τελειώσει το 2018 με πάνω από 58εκ. συνδρομές.

 

 

Φτάνουμε λοιπόν και στην Amazon. Η εταιρεία είναι γνωστό ότι είναι πολύ σφιχτή με τις ανακοινώσεις για το μέγεθος της βάσης συνδρομητών της. Επίσης μετά την δήλωση για “τους δεκάδες εκατομμυρίων συνδρομητών“, δεν βρήκα περαιτέρω διευκρινήσεις μέχρι σήμερα. Πρόσφατη έρευνα της midia research (Ιούνιος 2017) είδαμε ότι η amazon έχει 16εκ συνδρομητές στο music unlimited και την Prime music.

 

 

Η μάχη λοιπόν καλά κρατεί. Εχουμε δρόμο ακόμη μπροστά μας, αν και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό μόνο καλό μπορεί να κάνει σε καταναλωτές, δισκογραφικές εταιρείες και καλλιτέχνες.

 

Για το Rock Overdose,
Μάνδηλας Βαγγέλης
Στοιχεία από Reuters, wall street journal, southwest festival, midia research

Comments