The Illusion Fades interview @ Rockoverdose.gr

Διαβάστε τη συνέντευξη που παραχώρησε για το Rock Overdose, ο ηγέτης του Gothic Metal συγκροτήματος THE ILLUSION FADES, Γιώργος Δέδες στο Ζήση Πετκανά...

-Γιώργο, σε καλώς ορίζω στο site, Rockoverdose.gr

Eυχαριστώ Ζήση!

-Η μπάντα είναι από τις πιό παλιές του είδους.
Θες να μας πείς, όσο είναι αυτό δυνατό, ένα σύντομο βιογραφικό σας?

Για να μην κουράσω, το 90 θέλησα να φτιάξω ένα γκρουπ σαν κι αυτά που έβλεπα και χαιρόμουνα. Έτσι μάζεψα και άλλους κουκουρουκου και αρχίσαμε να κάνουμε θόρυβο. Μετά από προόδους έμαθα να τραγουδαω, αλλά κάναμε και πάλι θόρυβο…
Κάποια στιγμή μετά το πρώτο άλμπουμ το 93 διαφώνησα με τον άλλο κιθαρίστα (ήθελε να ακολουθήσουμε την μόδα τότε του ελληνόφωνου) και άλλαξε η σύνθεση. Με την νέα έβγαλα το SHADOWLOVE, που είχα ήδη γράψει πιο πριν (ενδιάμεσα) και μετά ακολούθησε το IN THE ARMS OF AN ANGEL, το IN BLACK, το PSYCHO BURN, και τελευταία το KILLING AGES στην γερμανική Pandaimonium.
Από το 2006 η μπαντα δραστηριοποιήθηκε περισσότερο και στα live, και το 2007 παίξαμε στο WGT 2007 στην κύρια σκηνή Agra. Επίσης κάναμε σαπορτ σε πολλά γνωστά ξένα ονόματα.

-Πώς προέκυψε το όνομα Τhe Illusion Fades?

Μου το πρότεινε ο πρώτος μας μπασιστας ο Γιάννης Νούσιας.
Βασικά ρίχναμε διάφορα ονόματα στο τραπέζι και αυτό ακουστικά μου άρεσε, κυλούσε όμορφα στα αυτιά μου. Μετά έμαθα ότι είναι τραγούδι των WIPERS, αν το ήξερα ίσως να λεγόμασταν αλλιώς. Όχι γιατί έχω κάτι με τους WIPERS, απλά δεν τρελαίνομε με τα ονόματα που προέρχονται από τραγούδια. Δε γαμιετε όμως…

-Ποιό θεωρείς το καλύτερό σας άλμπουμ και ποιό το πιό υποτιμημένο?

Μάλλον τα 2 τελευταία, και ίσως πιο πολύ καλό το KILLING AGES, απλά είναι κάτι που θέλω να πω. Δεν ξέρω αν μπορώ να πω τον όρο υποτιμημένο σε κάτι που δεν του έχει δοθεί η ευκαιρία να κολυμπήσει.
Δηλαδή χωρίς προμοσιον, υποστήριξη από κάθε λογική πλευρά, ευκαιρίες για προβολή της δουλειάς σου, πώς να χαρακτηρίσω αν κάτι είναι υποτιμημένο?
Μήπως στην Ελλάδα υπάρχει το κοινό, η ακόμα η προβολή που υπάρχει σε άλλες χώρες σε ανάλογα σχήματα?
Ένα τυπικό μικρό σχήμα της Γερμανίας με το που βγάζει μια δουλειά ξέρει ότι σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα τουλάχιστον θα βγάλει τα έξοδα του και ίσως βγάλει και κέρδος. Μετά αμέσως μπορεί να μπει για νέα δουλειά στο στούντιο. Άσε που παίρνουν και επιδοτήσεις από το κράτος. Επιστημονική φαντασία!
Μην έχουμε αυταπάτες, αν δεν παίζεις κάτι πολύ εμπορικό στις μικρές ηλικίες και δεν έχεις ένα ολοκληρωμένο πακέτο, όπως χρόνο, διάθεση από τα μέλη να δοθούν 100% στην μπαντα, και στήριξη από την εταιρία σου που θα πρέπει να εργάζεται με ζήλο και όχι έτσι και έτσι, δεν τσουλάει το πράμα!
Ζω ανάμεσα στο υπάρχω και δεν υπάρχω, σαν ένα παιχνίδι, σαν μια άσκηση για εκτόνωση, ανακατεμένη με απορία…
Μπορείς να το δεις λοιπόν και έτσι και αλλιώς…

-Ποια είναι η σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα σας?

Λογικά όταν παίξαμε στο WGT 2007, θαυμάσια εμπειρία. Από την άλλη έτσι βλέπεις και το μέγεθος της διαφοράς από τα ξένα σχήματα του είδους, που αυτό είναι ενταγμένο στην καθημερινότητα τους.
Ενώ για μας είναι highlight για αυτούς είναι η δουλειά τους. Για αυτό καμιά φορά δεν μπορώ να ακούω ατομακια να φανφαριζουν επειδή έχουν παίξει έξω από τα σύνορα έστω μια φορά, η έχουν ανοίξει για το τάδε όνομα.
Ζούνε στον δικό τους κόσμο. Και καλά άμα είσαι πιτσιρικάς πάει στο διάολο, αλλά ακούς και πιο μεγάλους.

-Θές να μας μιλήσεις για τη συνεργασία σας με τους Jan Kenneth Barkved (R.I.P.) από τους Elusive και τη Tristessa των Astarte, και αν είχατε στο παρελθόν και άλλες σημαντικές συνεργασίες?

Τι να πω για τον Jan, ένα μεγάλο παιδί, όπως οφείλει να είναι ένας αληθινός και ευαίσθητος άνδρας. Τον έφαγαν η μοναξιά και τα αισθήματα του. Τα έχω ξαναπεί, χωρίς έπαρση, ο καλύτερος και καθαρότερος φροντμαν που έχω γνωρίσει. Δεν απορώ που έφυγε, ανάμεσα σε τόσα λαμογια δεν έχουν θέση τόσο ωραίοι άνθρωποι.
Νομίζω ότι κάναμε τουλάχιστον ένα ωραίο τραγούδι. Όσο για την Tristessa, ένα πολύ καλό παιδί, ευγενικό, και αγγελικό, το αντίθετο δηλαδή με το άκουσμα της δουλειάς της.
Αλλά καμιά φορά οι ακρότητες συνδυάζονται, υποθέτω έτσι μπορεί και βγάζει αυτό το συναίσθημα και την γαματη επιθετικότητα στην δουλειά της.
Άλλες συνεργασίες, παλιά με την Τατιάνα από COMMON SENSE, στο πρώτο LP του 93 και αργότερα στο PSYCHO BURN στο τραγούδι «Close your eyes». Να είσαι καλά Τατιάνα, έχω καιρό να την δω.
Επίσης τελευταία συνεργάστηκα με την SUNNY BALTZI, και κάναμε 2 διασκευές που δεν ξέρω πότε και που θα μπούνε, και επίσης ενορχήστρωσα και τραγούδησα και 1 δικό της τραγούδι, «το δωμάτιο», αλλά από ότι άκουσα, ο Δαντης δεν γουστάρει να δώσει την άδεια να βγει…δεν πειράζει θα το ανεβάσουμε ιντερνετ! χοχοχο

-Πόσα βιντεοκλίπ έχετε κυκλοφορήσει?

3, το GIVE MY LIFE TO YOU από το πρώτο LP, το DEAD WHITE SNOW από το PSYCHO BURN, και το 13TH DAY από το τελευταίο KILLING AGES.

-Πες μας δύο λόγια για τη τελευταία σας κυκλοφορία "KILLING AGES"
και αν ετοιμάζετε κάτι καινούριο?

Eίναι μια καλή δουλειά πιστεύω, και αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον είναι ότι μπορείς να βρεις σε αυτήν πολλές επιρροές και όχι μια μονότονη θέση, χωρίς αυτό να γίνετε σε βάρος της συνοχής.
Eπίσης μπήκε το περισσότερο από αυτό σε μια αμερικάνικη cult horror ταινία του Joe Barbarisi με τίτλο FLOWERS FOR THE DEAD, και το τραγούδι «THE CHRISTMAS SONG» σε μια ισπανική σειρά μυστηρίου.
Γενικά πάντως δεν είμαι οπαδός του «κοπιαρισματος» σε ένα άλμπουμ η και σε μια μπαντα. Όσο τέλεια και να ακούγεται κάτι, όταν γίνονται άμεσες συγκρίσεις, αυτό μοιάζει επιτηδευμένο και χωρίς προσωπικότητα. Κάτι που μου την κάνει σε νέα ελληνικά σχήματα, άσχετα από το πόσο καλό είναι το αποτέλεσμα.
Επίσης ήδη δουλεύω μαζί με τον ηχολήπτη και παραγωγό του KILLING AGES ένα «εορταστικό» άλμπουμ για τα 20 χρόνια της μπαντας.
Θα περιλαμβάνει ως επί το πλείστον τραγούδια από τα 3 τελευταία άλμπουμ αλλά ξαναφτιαγμένα με μια νέα προοπτική. Βασικά ένα παρτυ άλμπουμ με εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις των τραγουδιών. Μάλλον και εδώ θα υπάρχουν κάποιες συμμετοχές από γνωστούς μουσικούς και φίλους, είμαι στην σκέψη του πως και τι ακόμα…

-Ποιές είναι οι βασικές επιρροές σας, και ποιά τα δικά σου αγαπημένα συγκροτήματα?

Τα άλλα παιδιά ακούνε και μεγάλωσαν με διάφορα είδη, από gothic, metal, rock…
Τα αγαπημένα δικά μου είναι τόσα πολλά που θα αφήσω πολλά απέξω, IGGY POP, SISTERS OF MERCY, MISSION, SEX PISTOLS, BLACK SABBATH, THE WHO, WASP, TYPE O NEGATIVE, PARADISE LOST…τι να πρώτο πω.

-Πως βλέπεις τη gothic και τη metal σκηνή γενικότερα στην Ελλάδα?

H πρώτη έχει μπερδέψει λίγο τα μπούτια της, και σε σχέση με έξω έχει εντελώς διαφορετική οπτική. Εδώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι gothic είναι τα ηλεκτρονικά, άλλοι τα κλασικά, και άλλοι τα gothic metal, και όλοι τσακώνονται μεταξύ τους. Τριτοκοσμικά πράματα δηλαδή, το κακό είναι ότι αυτά περνάνε από τον κόσμο και στην γενικότερη αύρα, όπως μαγαζιά, play list, κ.α.
Η μουσική είναι για να ενώνει όχι για να κλείνει και να απομονώνει, για αυτό σαν αποτέλεσμα και οι κλίκες…
Τώρα στο μεταλ τα πράματα είναι πιο αδερφωμένα, αλλά και εδώ υπάρχει μια τάση.
Έχω παιδικούς φίλους που την περασμένη εβδομάδα όταν τους έλεγα ότι θα δω τους WASP μου έλεγαν περαστικά μου, ενώ εκείνοι κανόνιζαν για το επόμενο live των SODOM.
Αυτά γίνονται ώμος, και σε φιλικό επίπεδο έχουν την πλάκα τους, το κακό είναι ότι στην Ελλάδα όμως η παρωπίδες διατίθενται σε οικονομικές συσκευασίες…

-Που μπορούμε να βρούμε τα άλμπουμ των THE ILLUSION FADES, και ποιοί οι τρόποι επικοινωνίας με τη μπάντα?

Kατά καιρούς βλέπω στο eBay από τον πρώτο δίσκο έως και το PSYCHO BURN σε αστρονομικές τιμές, όσο για μένα έχω κάποια αντίτυπα από το IN BLACK και το SHADOLOVE αλλά δεν έχω ενδιαφερθεί να τα διαθέσω. Όσο για το νέο KILLING AGES υπάρχει σε κάποια κεντρικά δισκοπωλεία από όσο ξέρω, όσο και δυστυχώς ή ευτυχώς, σε αμέτρητα site για free κατέβασμα…
Επικοινωνία μέσω myspace, είμαι τυπικός, αν και βλέπω κάμψη τελευταία, το βαρεθήκανε άραγε?

-Θέλεις να προσθέσεις κάτι, για τους αναγνώστες του site, αλλα και τους φίλους του συγκροτήματος, προτού να κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη?

Ευχαριστώ που διαθέσανε τον χρόνο τους για να διαβάσουνε τις σκέψεις μου, με τιμάνε με αυτό. Να ξέρουν ότι τα χρόνια περνάνε πολύ γρήγορα, για αυτό να ακούνε καλή μουσική από όπου και αν προέρχεται, και να προσπαθούν να κάνουν σωστές επιλογές στην ζωή χωρίς να αδικούν τους άλλους.

-Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου, καλή συνέχεια,
και να ξέρεις ότι είστε η αγαπημένη μου Ελληνικη μπάντα στο είδος σας!

Για βιογραφικό της μπάντας και επικοινωνία, επισκεφθείτε τη σελιδα του Rock Overdose:
http://www.rockoverdose.gr/bands_details.php?id=42

Comments

rockoverdose.gr