TODD LA TORRE (QUEENSRŸCHE): Μισώ την μισθοφορική μουσική

 

 

Σε συνεντεύξεις προχώρησε ο frontman των Queensrÿche, Todd La Torre, δηλώνοντας την απέχθεια του για τη συνήθη πρακτική των νέων μουσικών και των απαιτήσεων των δισκογραφικών εταιρειών, για μια εμπορική μουσική που αποφέρει χρήμα.

 

 

«Πραγματικά αγαπώ τη μουσική, αγαπώ τη τέχνη, αλλά μισώ βαθύτατα την μπίζνα», είπε χαρακτηριστικά ο Todd, κατηγορώντας εμμέσως τη μουσική βιομηχανία , η οποία δεν εστιάζει στη Τέχνη, αλλά στο κέρδος. «Όταν το 2013 ολοκληρώσαμε με τους Queensrÿche τον ομώνυμο δίσκο, ο παραγωγός μας Jimbo – James Burton μας είπε πως ο δίσκος μας είναι ένα εισιτήριο για επερχόμενα live show. Αρχικά σκέφτηκα ότι ναι, αυτό είναι πολύ καλό, σίγουρα πρέπει οι δίσκοι να έχουν αυτό το προνόμιο. Αλλά αργότερα… ξέρεις κάτι; Συνειδητοποίησα ότι έτσι χρησιμοποιούμε τη τέχνη μας, τη δημιουργία μας για να πετύχουμε κάτι άλλο. Αυτή η φάση είναι για τα σκουπίδια! Δεν αντιμετωπίζεται ο δίσκος ως μια κατεξοχήν δημιουργία, αλλά αντιθέτως ως ένα κριτήριο για το αν θα βγεις σε ένα tour. Μισώ τη μισθοφορική μουσική», συμπλήρωσε ο La Torre.

 

 

Τα λόγια του είναι σαφή. Αυτό που εννοεί ο Todd La Torre, πέραν του γεγονότος ότι δεν δίνεται καμία απολύτως βάση –σύμφωνα πάντα με τον ίδιο- στη δημιουργία ως αυτόνομο σώμα, οι μπάντες τείνουν να καταστούν υπάλληλοι με μισθό. Γιατί ως γνωστόν αν η κυκλοφορία σου δεν είναι πιασάρικη, δεν εξασφαλίζεται κάποια περιοδεία για σένα. Ο δίσκος και το συγκρότημα είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Η κυκλοφορία ουσιαστικά διαφημίζει τη μπάντα. Οι μπάντες είναι τρόπον τινά το διαφημιστικό προϊόν του δίσκου. Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες. Όλοι μας πληρωνόμαστε για υπηρεσίες που προσφέρουμε. Γιατί μια καλή δημιουργία να μην εξασφαλίσει ένα καλό εισόδημα σε έναν μουσικό ή ένα συγκρότημα; Ο La Torre δεν αναφέρεται σε αυτό το γεγονός, αλλά στον τρόπον με τον οποίον συμπεριφέρονται οι δισκογραφικές και οι παρεμφερείς ειδικοί σε δίσκους και συγκροτήματα. Ουσιαστικά ενοχλείται από τη συμπεριφορά και δευτερευόντως από τη διαδικασία αυτή. Αυτό το ξέρουμε και ισχύει στις περισσότερες των περιπτώσεων. Η μουσική βιομηχανία έχει απαιτήσεις από τα συγκροτήματα, γνωρίζει καλά τις καταστάσεις και διαβάζει την αγορά. Έχει την ικανότητα να διακρίνει πότε ένας δίσκος θα πετύχει ή όχι.

 

 

Ο La Torre από ότι καταλαβαίνουμε πρόκειται για έναν ρομαντικό της μουσικής, ο οποίος θα επιθυμούσε να δει την «αγαπημένη» του να βρίσκεται ξανά στη θέση που της αρμόζει, γιατί οι δηλώσεις του φανερώνουν το γεγονός ότι η δημιουργία και κατ’ επέκταση η μουσική έχει χάσει την πυξίδα της. Παρόλα αυτά πατάει και σταθερά στη πραγματικότητα γνωρίζοντας τις σημερινές συνθήκες, καθώς με τις δηλώσεις του, στη συνέχεια, παραδέχεται και τα θετικά μιας «εμπορικής» κυκλοφορίας. Συμπερασματικά δεν θα λέγαμε πως διαμαρτύρεται, αλλά επισημαίνει τα σκιερά σημεία του χώρου.

 

 

«Αυτός ο δίσκος μας έδωσε, πάντως τη δυνατότητα να περάσουμε όμορφες στιγμές στη περιοδεία. Όλα τα αστεία με τα παιδιά, τα ξενοδοχεία, τα απανωτά live… ήταν μερικές από τις όμορφες στιγμές που είχα. Όλα αυτά επειδή ο δίσκος μας άρεσε σε ατζέντηδες. Έτσι είναι τα πράγματα, αλλά δεν θα πάψω εξαιτίας αυτού να συνεχίσω να απεχθάνομαι τη μισθοφορική έννοια της μουσικής», είπε και ολοκλήρωσε τη συνέντευξη ο La Torre.

 

 

Για την ιστορία να πούμε ότι οι Queensrÿche έχουν κυκλοφορήσει τρεις studio δίσκους με τον Todd La Torre: "Queensrÿche" (2013), "Condition Hüman" (2015) και "The Verdict" (2019). Η μπάντα βρίσκεται ήδη σε στάδιο σύνθεσης και πρόκειται να κυκλοφορήσει με το καλό νέο album με συνεργασία με τη Century Media Records.

 

Comments