Karl Groom (THRESHOLD) στο Rock Overdose:’Το ”Legends Of The Shires” σχετίζεται τόσο με πολιτικές όσο και με προσωπικές ανησυχίες’.

Οι Βρετανοί progsters Threshold κυκλοφόρησαν το 11ο τους διπλό άλμπουμ ''Legends Of The Shires'' και το Rock Overdose ανέλαβε να μάθει τις τελευταίες λεπτομέρειες. Ο Δημήτρης Αλόρας σαν μεγάλος οπαδός τους, ήρθε σε επικοινωνία με τον κιθαρίστα Karl Groom, ο οποίος του είπε ότι ο νέος δίσκος είναι ήδη πολύ μέσα στην καρδιά του, ενώ έδωσε απίστευτες λεπτομέρειες για τη δημιουργία του δίσκου και θυμήθηκε τη συναυλία τους στην Λάρισα το 2008, όπως και το ταξίδι τους στην Λεπτοκαρυά για κολύμπι!

 

 

 

 

Rock Overdose: Πρώτα από όλα, θα ήθελα να μου πεις πως νιώθεις για το προηγούμενο  σας άλμπουμ "For The Journey" και ποια η αντίδραση του κοινού ως προς αυτό. Ακουγόταν λιγότερο προοδευτικό αλλά πιστεύω ότι υπήρχε μία βαθύτερη ατμόσφαιρα μέσα του, μελαγχολική σε σημεία, αλλά τελικά λυτρωτική.

 

Karl Groom: Αναγνωρίζεις κάποια από τα συναισθήματα σωστά στο ''For The Journey''. Αφιέρωσα το ''The Box'' την μνήμη των πεθερικών μου που ''έφυγαν'' από κοντά μας , με έναν χρόνο διαφορά μεταξύ τους. Υπήρχαν καλά κομμάτια μέσα στο άλμπουμ αλλά έλειπε ένας ενοποιητικός σύνδεσμος μεταξύ αυτών. Με τόσους διαφορετικούς συνθέτες, που δεν ένωναν ουσιαστικά κάποιο θέμα, μουσικά ή στιχουργικά, ήταν στην ουσία μία συλλογή κομματιών και αυτό ακριβώς προσπαθήσαμε να ''διορθώσουμε'' στο ''Legends of the Shires''.

 

 

Rock Overdose: Κυκλοφόρησε το νέο σας άλμπουμ, το 11ο στη σειρά. Και τι έλειπε από τον μακρύ κατάλογο των Threshold μέχρι τώρα; Ένα διπλό concept άλμπουμ! Είστε πραγματικά, όλο εκπλήξεις! Ήταν πρόθεση σας να κυκλοφορήσετε ένα concept άλμπουμ ή προέκυψε κατά την διάρκεια της δημιουργίας του;

 

Karl Groom: Σίγουρα δεν σχεδιάσαμε να γράψουμε ένα διπλό concept άλμπουμ όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στο ''Legends of the Shires''. Ήταν μία εντελώς οργανική διαδικασία που είχε ως αποτέλεσμα 83 λεπτά μουσικής.

 

Όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε με τον Richard για το νέο άλμπουμ, φτάσαμε εντελώς φυσικά στο σημείο να έχουμε σχεδόν μία ώρα μουσικής. Το συζητήσαμε κι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να γράφουμε όσο είχαμε έμπνευση. Κάποια στιγμή, αποφασίσαμε ότι θα είναι ένα διπλό άλμπουμ, το πρώτο μας concept μετά το ''Clone'' του 1998. Τα κομμάτια θα μπουν σε ένα διπλό LP και το σημαντικό είναι ότι θα είναι σωστά τοποθετημένα, σε σειρά, κατά την μεταφορά τους στις τέσσερις πλευρές του βινυλίου.

 

 

Rock Overdose: Έχω την εντύπωση ότι αυτή τη φορά, πιστέψατε τόσο πολύ στο υλικό σας κι έτσι βάλατε στο άλμπουμ σχεδόν ότι είχατε, ένα άλμπουμ 83 λεπτών δεν είναι κάτι που συναντάμε και τόσο συχνά. Υπήρξαν ιδέες που δεν συμπεριελήφθησαν στο τελικό αποτέλεσμα, ή χρησιμοποιήσατε όλα τα κομμάτια που γράψατε;

 

Karl Groom: Ο τρόπος που δουλεύουμε ακυρώνει αυτή την ερώτηση. Εγώ κι ο Richard, πάντα φιλτράρουμε τα κομμάτια και αποκλείουμε όσα δεν ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του άλμπουμ, πριν τα παρουσιάσουμε στην μπάντα. Σε πρώιμο στάδιο μίας σύνθεσης, αυτό που κάνω συνήθως είναι να παίρνω μια πρόχειρη μίξη των κομματιών και να τα ακούω στο αμάξι, για να δω αν συνεχίζουν να με εμπνέουν σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, εκτός του στούντιο. Αν τα συναισθήματα μου είναι δυνατά και νιώσω ενθουσιασμένος, τότε πιστεύω πως αξίζει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό το υλικό.

 

Αν υπάρξουν ιδέες που πρέπει να μείνουν έξω από ένα άλμπουμ, δεν χρησιμοποιούνται σε κάποιο άλλο. Για μένα, είναι σημαντικό, να δημιουργείται ένα άλμπουμ την περίοδο που είναι να ηχογραφηθεί και να κυκλοφορήσει. Το να ''ξεθάβεις'' παλιό υλικό είναι κάτι που δεν θα δώσει συνοχή σε ένα άλμπουμ κι εγώ επιζητώ την συνοχή από την αρχή εως το τέλος του.

 

 

Rock Overdose: Μιας που μιλάμε για τις πεποιθήσεις που έχεις πάνω στο υλικό ενός άλμπουμ, το πρώτο σας single είναι το δεκάλεπτο ''Lost In Translation''. Δεν μπορώ να θυμηθώ να έχει κυκλοφορήσει ένα τόσο μεγάλο σε διάρκεια single εδώ και χρόνια, ακόμα κι από συγκροτήματα που κύριο χαρακτηριστικό τους είναι οι μεγάλες σε διάρκεια συνθέσεις. Ριψοκίνδυνο αλλά εκπληκτικό! Θα θέλαμε μερικές λεπτομέρειες σχετικά με αυτή σας την επιλογή.

 

Karl Groom: Στην πραγματικότητα, το ''Small Dark Lines'' ήταν η πρώτη μας επιλογή, αλλά δεν μπορέσαμε να συντονιστούμε αρκετά νωρίτερα για το γύρισμα του video clip και η Nuclear Blast , χρειαζόταν ένα κομμάτι για την ημερομηνία προπώλησης. Καταλαβαίνω πως η επιλογή αυτού του κομματιού θα πρέπει να ήταν ιδιαίτερα ανησυχητική για την εταιρεία. Από όσο γνωρίζω, το ''Meatloaf'' ήταν το μεγαλύτερο σε διάρκεια single, που μπορώ να θυμηθώ και θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η επιλογή του. Επίσης, τονίζει το γεγονός ότι είμαστε μια progressive μπάντα που κυκλοφορεί ένα διπλό concept άλμπουμ.

 

 

Rock Overdose: Από την άλλη μεριά, η άλλη σας επιλογή ήταν το μικρότερο σε διάρκεια και πιο πιασάρικο Small Dark Lines”. Μου άρεσε πολύ το concept του βίντεο που δείχνει ανθρώπους να τραβάνε μία γραμμή για κάθε τι άσχημο που έχουν κάνει και μετανιώνουν για αυτό. Που γυρίστηκε και πόσο διήρκεσε η όλη διαδικασία;

 

Karl Groom: Γυρίστηκε στο Bolton, κοντά στο Manchester. Μας πήρε μία ολόκληρη μέρα ενώ η επεξεργασία του κλιπ διήρκεσε περίπου μία εβδομάδα.
Ζητήσαμε από οπαδούς να συμμετέχουν και μερικοί ταξίδεψαν μέχρι κι από την Σουηδία. Αυτό που δεν είχαμε προβλέψει, ήταν ο βασανισμός τους από τα κρύα ντουζ που χρειάστηκε να κάνουν, προκειμένου να ξεβγάλουν την μπογιά από το σώμα τους. Συμμετείχαν εννέα άνθρωποι από διαφορετικό υπόβαθρο ο καθένας σε αυτό το βίντεο και τους ευχαριστούμε πολύ για την άψογη δουλειά.
Τα single δείχνουν, εσκεμμένα τις διάφορες πλευρές ενός άλμπουμ έτσι ώστε να δείχνουν στους ακροατές τι πρόκειται να ακολουθήσει.

 

 

Rock Overdose: Έχουν περάσει σχεδόν 23 χρόνια από τότε που ακούσαμε τελευταία φορά τον Glynn σε Threshold άλμπουμ. Για μένα, όπως και για τους περισσότερους που γνωρίζω,το καλύτερο άλμπουμ που έχετε κυκλοφορήσει εως τώρα, το θρυλικό ''Psychedelicatessen”. Για ακόμα μία φορά, ακούγεται υπέροχος, πόσο εύκολα προσαρμόστηκε στο νέο υλικό και ποιές ήταν οι απαιτήσεις που είχατε όταν τον διαλέξατε για μία ακόμα φορά;

 

Karl Groom: Δεν είναι μυστικό το ότι πάντα μου άρεσε η πιο σκληρή πλευρά του Glynn, στο ''Psychedelicatessen''. Προσδίδει απίστευτη ζεστασιά και δυναμικές στην μουσική των Threshold. Αυτό που δεν περίμενα, ήταν ο βαθμός στον οποίο έχει εξελίξει άλλες τονικότητες και κατάφερε έτσι να αποδώσει τέτοιο συναίσθημα στο ''Legends of the Shires''. Ο κλασσικός Glynn εμφανίζεται κυρίως σε κομμάτια όπως τα ''Small Dark Lines'' και ''The Superior Machine'' ,αλλά ακούγοντας το εύρος της φωνής του στο ''The Man Who Saw Through Time'' είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς, το πόσο καλά προσέγγισε αυτό το άλμπουμ.

 

 

Rock Overdose: Αισθάνομαι πως οι Threshold είναι ένας κλειστός σύλλογος που μόνο έμπιστα μέλη μπορούν να εισέλθουν. Ο Damian, ήταν δύο φορές στην μπάντα στο παρελθόν και ξαναγύρισε, ο Glynn επιστρέφει μετά από τόσα πολλά χρόνια. Προτιμάς να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που ήδη γνωρίζεις χρόνια, όταν χρειάζεται ;

 

Karl Groom: Είναι πάντα ευκολότερο να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που γνωρίζεις   από το να περνάς στην διαδικασία των ακροάσεων , παίρνοντας παράλληλα και το ρίσκο. Ήξερα ακριβώς τον Glynn και τις δυνατότητες του. Εκτός αυτού, ο Glynn φαινόταν ξεκάθαρα ενθουσιασμένος για την επιστροφή του  στην μπάντα, συν του ότι είναι πολύ συνεργάσιμος.

 

 

Rock Overdose: Πόσο καιρό σας πήρε να δημιουργήσετε όλο το άλμπουμ; Λαμβάνοντας υπ'όψιν την διάρκεια του, θα πρέπει να ήταν μία από τις πιο απαιτητικές στιγμές σας στο στούντιο. Μετά το τέλος της όλης διαδικασίας, ένιωσες ανακούφιση και πληρότητα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά;

 

Karl Groom: Το ''Legends of the Shires'' γράφτηκε και ενορχηστρώθηκε μέσα σε πέντε μήνες περίπου και μας πήρε άλλο τόσο για την ηχογράφηση και την μίξη του. Είναι λίγο δύσκολο να προσδιορίσω ακριβώς τον χρόνο, γιατί κάποιες φορές η διαθεσιμότητα των μελών της μπάντας, μας έκανε να περιμένουμε. Αν και ήταν χρονοβόρο το να γράψουμε, δεν θεωρώ πως μας πήγε πίσω. Σε όλα τα στάδια, υπήρχε συνεχής έμπνευση. Ωστόσο, δεν υπάρχει προκαθορισμένος χρόνος σύνθεσης μουσικής κι αυτό πάντα θα θέλει τον χρόνο του, έτσι ώστε να βγει ένα σωστό αποτέλεσμα.

 

Τώρα που το άλμπουμ έχει ολοκληρωθεί, νιώθω ενθουσιασμένος με την κυκλοφορία του. Ελπίζω να γίνει ένα με τους οπαδούς της μουσικής μας και ο καθένας να βρει κάτι ιδιαίτερο μέσα σε αυτό.

 

 

Rock Overdose: Είχα διαβάσει πριν κάποια χρόνια ότι το αγαπημένο σου άλμπουμ είναι το Subsurface”. Πιστεύεις ότι το Legends Of The Shires” θα μπορούσε να πάρει την θέση του στην καρδιά σου με τον καιρό; Ποια ήταν η αντίδραση του τύπου μέχρι τώρα και ποια τα σχόλια που ακούτε σχετικά με τον νέο σας άλμπουμ;

 

Karl Groom: To ''Legends of the Shires'' είναι το ίδιο ποιοτικά με το ''Subsurface'' κυρίως γιατί είναι ολοκληρωμένο σας άλμπουμ. Η σειρά ων κομματιών είναι τέλεια και πρόκειται για ένα άλμπουμ που μπορώ να ακούσω μονομιάς. Έχω ξεχωριστές αναμνήσεις από το ''Subsurface'', γιατί πιστεύω πως ήταν το καλύτερο άλμπουμ του Mac. Το νέο άλμπουμ είναι το καλύτερο του Glynn και προσωπικά είμαι πολύ χαρούμενος με την σύνθεση και την απόδοση της μπάντας.

 

 

Rock Overdose: Γνωρίζεις την υπόθεση ''concept album'', ο καθένας προσπαθεί να φανταστεί την ιστορία. Μου αρέσει η αίσθηση της διπλής ερμηνείας που εξέλαβα από το άλμπουμ σας. Πρόκειται για ένα έθνος που στηρίζεται στις δυνάμεις του και αλληλοεπιδρά με τα υπόλοιπα ή για έναν άνθρωπο που εξερευνά την ζωή και το μέλλον του; Θα μπορούσες να μας βάλεις βαθύτερα στο νόημα του concept και των στίχων;

 

Karl Groom: Το άλμπουμ σχετίζεται τόσο με πολιτικές όσο και με προσωπικές ανησυχίες, το πως καθορίζουμε την θέση μας στον κόσμο και το πως σχετιζόμαστε με τους άλλους. Υπάρχουν σίγουρα πρόσφατοι παραλληλισμοί σε πολιτικό επίπεδο, με την Βρετανία που αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Το ''State of Independence'' σχετίζεται με αυτό αλλά υπάρχει και προσωπική αναφορά ενός ανθρώπου που έρχεται αντιμέτωπος με ένα διαζύγιο. Το ''Small Dark Lines'' αναφέρεται στα σύνορα μεταξύ των χωρών και σε προσωπικό επίπεδο, αναφέρεται στην σκοτεινή πλευρά των ανθρώπων που μετανιώνουν για την ανάγκη τους να πατήσουν επί πτωμάτων για να προχωρήσουν μπροστά.

 

Το διπλό concept ήταν ελκυστικό και υπάρχουν και κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες στιχουργικά που χαρακτηρίζουν το άλμπουμ ως progressive. Οι τίτλοι των τραγουδιών ξεκινούν συμπωματικά με τα γράμματα L,O,T και S που είναι το ακρωνύμιο για το ''Legends Of The Shires''. Επίσης, στο ''The Man Who Saw Through Time'' , τα αρχικά γράμματα του τίτλου TMWSTT , είναι τα αρχικά των ημερών της εβδομάδας κάτι που υποδεικνύει το ταξίδι μέσα στον χρόνο ( Thursday, Monday, Wednesday, Saturday, Thursday, Tuesday).

 

 

Rock Overdose: Η δημιουργία ενός άλμπουμ συχνά επηρεάζεται από την μουσική που ακούν τα μέλη της μπάντας. Δεν γνωρίζω εάν ακούγατε περισσότερο progressive κατά την διάρκεια του ''Legends Of The Shires'', αλλά αναρωτιέμαι έαν ακολουθείται την rock και metal σκηνή. Ποιες μπάντες ή νέα άλμπουμ σας έχουν τραβήξει την προσοχή;

 

Karl Groom: Κανείς στους Threshold δεν ακούει progressive εκ πεποιθήσεως. Ο ήχος της μπάντας προήλθε από την απόφαση μας να ενώσουμε τις επιρροές μας από τις διαφορετικές μουσικές μας προτιμήσεις. Κάποιοι ακούνε metal, κάποιοι progressive κι έτσι εμείς κάναμε την δική μας μίξη, κάτι που έκανε την όλη διαδικασία ευκολότερη όταν το progressive metal άρχισε να ανθίζει. Πιστεύω πως σήμερα, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να αδιαφορήσει κανείς για την σκηνή.

 

Προσωπικά, μου αρέσει να παρατηρώ την μουσική και τα διάφορα είδη της έτσι ώστε να εξελίσσομαι συνθετικά. Μου αρέσει ιδιαίτερα η ηλεκτρονική περίοδος της μουσικής του Mike Oldfield, γιατί καταλαβαίνει ακριβώς το πως πρέπει να χτίσει τα διαφορετικά στρώματα ενός κομματιού για να βγάλει το καλύτερο αποτέλεσμα και να το αναδείξει. Βέβαια, ακόμα αγαπώ την μουσική των Testament και άλλων metal συγκροτημάτων που χρησιμοποιούν riff σαν βάση για την μουσική τους.

 

 

Rock Overdose: Εκτός από την επιστροφή του Glynn, έχουμε ένα πέρασμα του John Jeary στο “The Shire (Part 3)”. Κρατάτε επαφή από τότε που αποχώρησε από την μπάντα; Πως ένιωσες που για μία ακόμα φορά ήταν μαζί σας στο στούντιο και ποιες οι σκέψεις του για το άλμπουμ γενικότερα;

 

Karl Groom: Εγώ κι ο Jon παραμείναμε φίλοι μετά την αποχώρηση του από τους Threshold και βρισκόμαστε συχνά. Κατά κύριο λόγο, η αποχώρηση του οφειλόταν στο ότι οι υποχρεώσεις τους δεν του επέτρεπαν να ανταποκριθεί στις περιοδείες, αλλά γνωρίζω ότι συνεχίζει να υποστηρίζει την μπάντα και λατρεύει να παίζει μουσική.

 

Όταν ολοκληρώσαμε το ντέμο για το''The Shire (Part 3)''  είπα στον Richard ότι φαντάστηκα τον Jon να το τραγουδάει. Έκανε μία μικρή εμφάνιση στο τρίτο άλμπουμ κι έτσι αποφάσισα να του ζητήσω να συμμετέχει στην τελική ηχογράφηση. Ο Jon χάρηκε που του ζητήθηκε κάτι τέτοιο κι έκανε εξαιρετική δουλειά στο στούντιο. Ανυπομονεί να πάρει στα χέρια του την κόπια σε βινύλιο, που θα φτάσει από στιγμή σε στιγμή!

 

 

Rock Overdose: Ήμουν ένας από τους τυχερούς που σας είδε στο πρώτο σας live στην Ελλάδα, στην Λάρισα το 2008. Για να είμαι ειλικρινής, έχουν περάσει 9 χρόνια κι ακόμα μιλάμε για αυτό. Στις 12 Νοεμβρίου θα επισκεφθείτε  την Αθήνα, θα θέλαμε να μας πεις τι θυμάσαι από εκείνη την εμφάνιση σας.

 

Karl Groom: Αυτή είναι μία συναυλία που θυμάμαι καλά και ήταν ένα μεγάλο Σαββατοκύριακο εκτός (Αγγλίας). Είχαμε ένα καλοκαίρι με πραγματικά όμορφες τοποθεσίες να επισκεφθούμε και μάλιστα καταφέραμε να πάρουμε το τρένο για την Λεπτοκαρυά για κολύμπι. Τι ντροπή που δεν καταφέραμε να επιστρέψουμε όταν είχαμε Ελληνικό support συγκρότημα (The Silent Wedding) στην περιοδεία του 2014.

 

Αν θυμάμαι, λεγόταν No Budger Festival και ήταν ένας οβάλ ανοιχτός χώρος. Ξόδεψα το περισσότερο Σαββατοκύριακο περπατώντας γύρω από την πόλη και είναι ξεχωριστό γιατί Larissa είναι το όνομα ενός από τα παιδιά μου.

 

 

Rock Overdose: Mιλώντας για τη συναυλία, θα είμαι ειλικρινής. Η επιστροφή του Glynn έχει ανεβάσει τις απαιτήσεις του κόσμου στο να ακούσουν κάτι από το ''Psychedelicatessen'' (ειδικά το ''Sunseeker''), μια και την πρώτη φορά δεν παίξατε κάτι από αυτό. Υπάρχει κάποια πιθανότητα να επιβραβευθούμε και τι θα πρέπει να περιμένουν οι οπαδοί από τη συναυλία γενικά;

 

Karl Groom: Σίγουρα υπάρχει πιθανότητα. Με την επιστροφή του Glynn, θα παίξουμε κάποια κομμάτια από το ''Psychedelicatessen'' (συμπεριλαμβανομένου του ''Innocent'') που οι οπαδοί θέλουν να ακούσουν και πολλά από το νέο άλμπουμ ''Legends Of The Shires''. Φυσικά θα υπάρξουν κάποια συναυλιακά αγαπημένα και πολλοί έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον να ακούσουν τον Glynn να αποδίδει κομμάτια που είχαν ηχογραφηθεί από τον Mac. Η φωνή του συγκρίνεται σε μία έκταση και το ''Dead Reckoning'' δεν ακούστηκε ποτέ ζωντανά με τον Mac.

 

 

Rock Overdose: Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου και που τελικά επιστρέφετε στην Ελλάδα σ'αυτή την περιοδεία. Πρόσθεσε οτιδήποτε νιώθεις ότι έλειπε ή ξεχάσαμε να σε ρωτήσουμε. Μια και ποτέ δεν είδαμε καθόλου εμπόρευμα των Threshold εδώ, τι θα φέρετε μαζί σας ώστε να γνωρίζουν οι οπαδοί; Θα σε δω στην Αθήνα!

 

Karl Groom: Νομίζω είναι μία συναυλία για την οποία θα πετάξουμε λόγω της αποστάσεως, οπότε το εμπόρευμα είναι πάντα ένα δύσκολο πράγμα να το οργανώσεις τότε. Θα είναι υπέροχο να συναντηθούμε με μερικούς φίλους μας στην Αθήνα όταν θα έρθουμε για τη συναυλία.

 

 

 

Για το Rock Overdose

 

Δημήτρης Αλόρας

Comments