Lenny Rutledge (SANCTUARY) στο Rock Overdose: “Δεν ηχογραφήσαμε τίποτα καινούργιο στο “Inception”, όλα ηχογραφήθηκαν πίσω στο 1986″

Για τους θρυλικούς Sanctuary δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Το 1988 κυκλοφόρησαν το εξαιρετικό "Refuge Denied" που σίγουρα έχει κερδίσει το παιχνίδι με τον χρόνο και έχει μείνει στην ιστορία του heavy metal. Το ίδιο και ο διάδοχός του, το "Into The Mirror Black", που κυκλοφόρησε το 1990. Η μπάντα δυστυχώς διαλύθηκε αλλά μετά από 18 χρόνια, το 2010, επέστρεψε.

 

Το 2014 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ μετά την επανένωση, με τίτλο "The Year The Sun Died", ενώ τώρα, μας προσέφεραν το "Inception", ένα δώρο για κάθε οπαδό της μπάντας, αφού πρόκειται για χαμένες ηχογραφήσεις πριν το "Refuge Denied", οι οποίες προορίζονταν για το πρώτο άλμπουμ της μπάντας, όμως χάθηκαν.

 

Με αφορμή αυτή τη κυκλοφορία το Rock Overdose και ο Κωνσταντίνος Σωτηρέλης είχαν την χαρά και τιμή να επικοινωνήσουν με τον κιθαρίστα της μπάντας, Lenny Rutledge, ο οποίος μίλησε για την εποχή εκείνων των ηχογραφήσεων. Απολαύστε τον. 

 

 

 

Rock Overdose: Καλησπέρα Lenny, καλώς ήρθες στο Rock Overdose. Πώς είναι τα πράγματα στους Sanctuary αυτήν την περίοδο;

 

Lenny: Είμαστε πολύ απασχολημένοι αυτήν την περίοδο. Γράφουμε συνεχώς νέα κομμάτια και ετοιμαζόμαστε για μια περιοδεία πέντε εβδομάδων στην Ευρώπη μέσα στο καλοκαίρι. Θα παίξουμε σε αρκετά festivals και περίπου 8 ή 9 headline shows.

 

 

Rock Overdose: Πριν μερικές βδομάδες κυκλοφορήσατε το ”Inception”, το οποίο είναι ένα καταπληκτικό άλμπουμ που αποτελείται από χαμένες ηχογραφήσεις της πρώτης περιόδου της μπάντας, σωστά;

 

Lenny: Ναι, για την ακρίβεια η ιστορία είναι αρκετά απολαυστική. Πρόκειται για ηχογραφήσεις τις οποίες νόμιζα ότι είχα χάσει για πάντα. Ζω σε μια μεγάλη ιδιοκτησία σε μια υπαίθρια περιοχή, περίπου 30 μίλια έξω από το Σιάτλ. Έχουμε έναν μικρό στάβλο τον οποίος μετέτρεψα σε studio. Όταν μετακομίσαμε εδώ πριν χρόνια, αποθήκευσα σε κάτι παλιά κουτιά και παλιά αντικείμενα στον δεύτερο όροφο γιατί δεν τα χρειαζόμουν.

 

Ο πάνω όροφος δεν ήταν και σε πολύ καλή κατάσταση και έτσι κάποια αντικείμενα ήταν εκτεθειμένα στις κακουχίες του καιρού. Τότε, δεν είχα καταλάβει ακόμη ότι οι ηχογραφήσεις ήταν εκεί μέσα αποθηκευμένος. Ο κάτω όροφος είναι για την ακρίβεια το στούντιο και ο χώρος της προπαραγωγής των Sanctuary. Εκεί ηχογραφήσαμε το περισσότερο υλικό του «The Year The Sun Died».

 

Πρόσφατα, ξεκίνησα μια ανακαίνιση αυτού του χώρου και έτσι αποφάσισα να καθαρίσω τον πάνω όροφο ώστε να τον φτιάξω ξανά. Τότε βρήκα αυτές τις ηχογραφήσεις σε πολύ κακή κατάσταση, μέσα σε έναν κάδο που είχε γεμίσει με νερό. Πίστεψα ότι δεν υπήρχε τρόπος να επανακτήσουμε το υλικό από εκεί, παρόλα αυτά πήγα σε έναν ειδικό. Έκαναν τα δικά τους και κανόνισα να τα ακούσουμε μαζί με τον Zeuss (ο παραγωγός τους). Συμφωνήσαμε ότι άξιζε να τα ρεμιξάρουμε και να τα μοιραστούμε με τους οπαδούς. Θέλαμε να ακούσουν οι οπαδοί της μπάντας αυτές τις ηχογραφήσεις. Υπήρχε μια επιθετικότητα σε αυτά τα demos που έλειπε από το «Refuge Denied».

 

 

Rock Overdose: Πώς αισθάνεσαι που κυκλοφορεί επιτέλους αυτό το υλικό, 30 χρόνια μετά;

 

Lenny: Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που μπορώ να μοιραστώ αυτές τις ηχογραφήσεις με τους πραγματικούς φίλους των Sanctuary. Και το κυριότερο που θέλω να γνωρίζουν όλοι είναι ότι δεν πειράξαμε τίποτα απολύτως. Δεν ηχογραφήσαμε τίποτα καινούργιο από πάνω. Όλα ηχογραφήθηκαν πίσω στο 1986. Νιώσαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να μείνει η ακεραιότητα εκείνων των ηχογραφήσεων σε αυτά τα τραγούδια. Συζητήσαμε την πιθανότητα να ξαναηχογραφήσουμε κάποια solos αλλά αποφασίσαμε να μη το κάνουμε τελικά. Θέλαμε ο ακροατής να καταλάβει ακριβώς πως ηχογραφούσαμε το 1986.

 

Όταν κοιτάς ολόκληρο το πακέτο του “Inception” μπορείς να καταλάβεις ότι προσπαθήσαμε να κρατήσουμε την διάθεση και το feeling του 1986. Όλες οι φωτογραφίες, τα flyers, οι ιστορίες και τα σχέδια στο μεγάλο μπούκλετ του “Inception” είναι όλα από εκείνη την περίοδο και μπορείς να πάρεις την αίσθηση του πώς ήμασταν τότε.

 

 

Rock Overdose: Γιατί αποφασίσατε να κυκλοφορήσατε τώρα αυτά τα demos;

 

Lenny: Η αλήθεια είναι πως η χρονική στιγμή ήταν αρκετά καλή. Τα κυκλοφορήσαμε μόλις τα βρήκαμε και τα στείλαμε στον Zeuss για να τα ρεμιξάρει και μπορώ να πω ότι ακούγονται καλύτερα από το «Refuge Denied», οπότε θελήσαμε να τα μοιραστούμε.

 

 

Rock Overdose: Θυμάσαι κάποιες στιγμές από εκείνες τις ηχογραφήσεις; Μπορείς να μας δώσεις μερικές πληροφορίες, περιγράφοντας εκείνη την εποχή για την μπάντα;

 

Lenny: Ήταν η πρώτη μας εμπειρία σε στούντιο. Ηχογραφήσαμε σε δύο διαφορετικά μέρη. Δύο τραγούδια (“Battle Angels” και “Soldiers Of Steel”) ηχογραφήθηκαν στα Triad Studios. Αυτό ήταν το μεγάλο στούντιο της ανατολικής πλευράς του Σιάτλ. Τα υπόλοιπα τραγούδια ηχογραφήθηκαν στο Studio One στο White Center. Εκείνα τα τραγούδια είχαν μια πρόκληση, γιατί το Studio One ήταν παλιό και είχαμε αρκετά τεχνικά προβλήματα αλλά ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για εμάς.

 

 

Rock Overdose : Ποια είναι η ανταπόκριση ως τώρα; Φαντάζομαι ότι οι οπαδοί είναι πολύ ενθουσιασμένοι σχετικά με αυτήν την κυκλοφορία.

 

Lenny: Ναι, φαίνεται ότι οι οπαδοί συμφωνούν ότι το “Inception” έχει μια επιθετικότητα και μια ένταση την οποία δεν είχε το «Refuge Denied». Οι περισσότεροι οπαδοί το εκτιμούν πολύ αυτό. Περάσαμε πολύ χρόνο στην μίξη και στο master αυτών των τραγουδιών. Συν του ότι ολόκληρο το πακέτο με το artwork, τις ακυκλοφόρητες φωτογραφίες, τις ιστορίες και τα σχέδια το κάνει πολύ ιδιαίτερο άλμπουμ.

 

 

Rock Overdose: Το επόμενο πλάνο είναι το νέο άλμπουμ, σωστά; Πότε πιστεύεις ότι θα είναι έτοιμο;

 

Lenny: Έχουμε κάνει σημαντική πρόοδο. Ελπίζουμε για κυκλοφορία μέσα στο 2018.

 

 

Rock Overdose: Τι να περιμένουμε να ακούσουμε;

 

Lenny: Σκοτεινή επιθετικότητα!

 

 

Rock Overdose: Ο Warrel Dane είχε δηλώσει ότι το άλμπουμ αυτό είναι «old school thrash metal με μια μοντέρνα πινελιά». Ισχύει;

 

Lenny: Νομίζω πως ισχύει. Μέχρι τα τώρα τα τραγούδια είναι πολύ επιθετικά. Επίσης, είχε δηλώσει ότι ο τίτλος του άλμπουμ θα είναι «Dead Again», αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ακόμη δεν έχουμε αποφασίσει πως θα λέγεται.

 

 

Rock Overdose: Το τελευταίο σας άλμπουμ ήταν το “The Year The Sun Died”. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού για αυτό το άλμπουμ και πως αντέδρασαν οι οπαδοί σε αυτό το άλμπουμ, το οποίο ήταν το πρώτο σας μετά από 25 χρόνια;

 

Lenny: Η ανταπόκριση για το άλμπουμ και το reunion ήταν φανταστική. Νιώθουμε πολύ τυχεροί που έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία με την μπάντα. Κατά την γνώμη μου, το άλμπουμ έκανε αυτό που σκοπεύαμε.

 

Θέλαμε να ηχογραφήσουμε ένα άλμπουμ με μια μοντέρνα αισθητική και παραγωγή, αλλά να διατηρήσουμε και τον ήχο των πρώιμων Sanctuary. Νομίζω ότι το καταφέραμε αυτό. Προσπαθούμε πάντοτε να εξελισσόμαστε. Γνωρίζω αρκετούς οπαδούς που θέλουν να ακούσουν old school αλλά νομίζω ότι εμείς δημιουργούμε μια ισορροπία.

Rock Overdose: Υπάρχουν σχέδια για επίσκεψη στην Ελλάδα;

 

Lenny: Η μπάντα θα παίξει αρκετά shows σε όλη την Ευρώπη μέσα στον Ιούλιο. Παίζουμε στο Ισραήλ στις 16 Ιουλίου και ύστερα, στις 17, θα έρθουμε στην Ελλάδα. Θα κάτσουμε για περίπου 7 μέρες εκεί. Είναι ένα από τα αγαπημένα μας μέρη και έχουμε αρκετούς φίλους στην Ελλάδα. Θα παίξουμε στην Αθήνα την Παρασκευή 21 Ιουλίου στο Gagarin.

 

 

Rock Overdose: Ποια είναι η γνώμη σου για τους Έλληνες οπαδούς;

 

Lenny: Ειλικρινά, οι Έλληνες οπαδοί είναι πολύ παθιασμένοι. Υπάρχει πιθανότητα να είναι οι καλύτεροι οπαδοί του κόσμου. Έχουμε αρκετούς φίλους εκεί και πάντοτε περνάμε υπέροχα.

 

 

Rock Overdose: Επτά χρόνια μετά την επανένωση, πώς βλέπεις το μέλλον των Sanctuary;

 

Lenny: Το πλάνο είναι να ηχογραφήσουμε το επόμενό μας άλμπουμ την επόμενη χρονιά. Δουλεύουμε πάνω στα νέα κομμάτια και πηγαίνει υπέροχα. Για την ώρα δεν υπάρχει τίτλος για το άλμπουμ. Υπήρξαν κάποιες φήμες αλλά για την ώρα δεν υπάρχει κάτι. Ελπίζουμε να κυκλοφορήσει στα μέσα του 2018.

 

 

Rock Overdose: Σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη, ο τελευταίος λόγος δικός σου.

 

Lenny: Ανυπομονούμε να σας δούμε στην Ελλάδα στις 21 Ιουλίου. Η Ελλάδα ποτέ δεν μας απογοητεύει. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε στην Ελλάδα επιτέλους.

 

 

Για το Rock Overdose,

Συνέντευξη και μετάφραση: Κωνσταντίνος Σωτηρέλης

Comments