ALTERIUM – “Of War And Flames”

Συντάκτης: Άγγελος Χατζηγιάννης

 

Ένα χλιαρό ντεμπούτο από τους Ιταλούς, σε μία «κορεσμένη» σκηνή που έχει ήδη τους πρωταγωνιστές της.

 

Μια γνωστή και διαρκώς ανανεώσιμη σχέση αγάπης στον σκληρό ήχο είναι αυτή μεταξύ της Ιταλίας και του power metal. Αναρίθμητες μπάντες από τη γείτονα χώρα έχουν ασχοληθεί με το είδος αυτό, δημιουργώντας τα τελευταία χρόνια μία άτυπη σκηνή, με μπροστάρηδες τους Rhapsody, τους Wind Rose, τους Temperance και τους Visions Of Atlantis. Ανάμεσα στο πλήθος των power metal συγκροτημάτων της Ιταλίας συναντάμε και τους Kalidia, οι οποίοι πέρυσι ανακοίνωσαν την παύση τους μετά από μία δεκαετία πορείας.

 

Από τις στάχτες των Kalidia ωστόσο, η τραγουδίστρια και ιδρυτικό μέλος Nicoletta Rosellini θα σχηματίσει μια νέα μπάντα, με τη συμμετοχή πρώην μελών των Kalidia, των Blindrage και των Draconicon. Υπό την αιγίδα της AFM Records, -δισκογραφική γνωστή για την αδυναμία της στο power metal- οι Alterium κυκλοφορούν το ντεμπούτο τους με τίτλο “Of War And Flames” στις αρχές του Μάρτη.

 

Προς έκπληξη κανενός, η μουσική των Alterium περιέχει αρκετά symphonic στοιχεία, κάτι που είναι σχεδόν αναμενόμενο σε female-fronted συγκροτήματα, και δη της Ιταλίας. Οι εννέα βασικές συνθέσεις του δίσκου προέρχονται από την ίδια τη Rosellini, η οποία αποτελεί το σημείο αναφοράς καθόλη τη διάρκειά του με την εντυπωσιακή φωνή της. Ενώ τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας ουσιαστικά «χτίζουν» την ατμόσφαιρα σε τροχιά γύρω της.

 

Παρά το ταιριαστό εξώφυλλο και το ενδιαφέρον ομότιτλο πρώτο single, το “Of War And Flames” δεν περιέχει κάποιο τρανταχτό highlight, με την όποια φρεσκάδα του δίσκου να κρύβεται στις φωνητικές γραμμές της βασικής ερμηνεύτριας και ορισμένα κιθαριστικά σόλο. Παρόλα αυτά, οφείλω να αναγνωρίσω τη συνεισφορά του -επίσης πρώην Kalidia- παραγωγού Lars Rettkowitz, ο οποίος κάνει πολύ καλή δουλειά στη μίξη και το mastering.

 

Η θεματολογία των συνθέσεων του δίσκου αντλείται από τα ποικίλα ενδιαφέροντα της Rosellini, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την αγάπη της για το DND και το gaming γενικότερα, με αποτέλεσμα να συναντάμε στίχους με επιρροές από high fantasy σκηνικά, παράλληλα με κάποια gothic κατάλοιπα από προηγούμενα project της.

 

Τέλος, ειδική μνεία χρήζει η διασκευή του “Bismarck” των Sabaton στο κλείσιμο του δίσκου, ένα πολεμικό κομμάτι που εκ πρώτης όψεως δε μοιάζει να συνάδει με την υπόλοιπη θεματολογία, αλλά εκτελείται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εντάσσεται αβίαστα στη ροή του άλμπουμ και να λειτουργεί ως ιδανικό κλείσιμο.

 

Συνοψίζοντας, δε θεωρώ το ντεμπούτο των Alterium ως χάσιμο χρόνου. Σίγουρα, δεν περιέχει κάτι το εντυπωσιακό που, θα το κάνει να ξεχωρίσει στο αχανές πλήθος του Ιταλικού power metal, αλλά θα έλεγα πως εξυπηρετεί τον σκοπό του ως πνευματικός διάδοχος των Kalidia αρκετά καλά. Σε όσους αρέσει το power metal, εξ Ιταλίας ορμώμενο, δώστε μια ευκαιρία. Για τους υπόλοιπους, αν το πετύχετε σε κάποια πλατφόρμα streaming ακούστε το μια φορά, ίσως να βρείτε δυο τρία κομμάτια, που θα σας αρέσουν.

 

 

 

Βαθμολογία: 70/100

 

 

 

Για το Rock Overdose,

Άγγελος Χατζηγιάννης



 

Comments