Ανταπόκριση: Release Athens με THE PRODIGY, Primal Scream, Lip Forensics @ Πλατεία Νερού, Αθήνα (21/07/2023)


Μία ανάσα πριν το τέλος του φετινού Release Athens, θα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε δύο κορυφαία σχήματα, το καθένα στη σκηνή που εκπροσωπεί, τους δικαιωματικά headliners The Prodigy, αλλά και το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των Primal Scream.

 

Τη φεστιβαλική ημέρα θα άνοιγαν λίγο νωρίτερα οι κουκουλωμένοι στα άσπρα Lip Forensics.

 

H προσέγγιση του αθηναϊκού ντουέτο στον ηλεκτρονικό ήχο, μπορεί να μη φέρει την αμεσότητα των The Prodigy, αλλά διαθέτει το εκτόπισμα για να να “ταρακουνήσει” ένα πλήθος. Η πρόσκαιρη προσθήκη γυναικείων φωνητικών τους έκανε περισσότερο προσιτούς σε ένα πλήθος που στη μεγάλη πλειοψηφία του δε τους γνώριζε, γεγονός το οποίο φρόντισαν να κεφαλαιοποιήσουν στη συνέχεια του set τους, αποσπώντας έτσι δίκαια το χειροκρότημα του κοινού.



 

Επιστρέφοντας στους πρωταγωνιστές της βραδιάς Τhe Prodigy και Primal Scream, η συνύπαρξη τους στο stage του Release μόνο παράταιρη δεν έμοιαζε.

 

Οι Σκωτσέζοι άλλωστε έχουν εισάγει πολλάκις στο παρελθόν ηλεκτρονικά στοιχεία στη μουσική τους, με το “Screamadelica” να στέκεται ως το εμβληματικό τέτοιο άλμπουμ τους. Εν έχει 2023 και επάνω στη σκηνή τα πράγματα είναι σαφώς διαφοροποιημένα. Τα κομμάτια του “Screamadelica” είναι αρκετά απομακρυσμένα από τη studio εκδοχή τους και αποδίδονται με ακραιφνή rock χαρακτήρα. Οι Primal Scream αποπνέουν έναν αέρα παλιού καλού rock ’n’ roll, χωρίς όμως να ακούγονται ούτε για ένα δευτερόλεπτο παρωχημένοι.

 

 

Αυτό τον καιρό περιοδεύουν με τον Alex White στο σαξόφωνο και gospel χορωδία, την οποία έχουν εντάξει υποδειγματικά στο show τους. Η κίνηση αυτή τους έχει φέρει πιο κοντά στις ρίζες του rock και ταυτόχρονα έχει δώσει άλλο αέρα στις εμφανίσεις τους. Τo “Come Together” πχ, θα ήταν ένα πολύ διαφορετικό κομμάτι χωρίς τη χορωδία. Η απόδοση του την Παρασκευή το βράδυ δε θα μπορούσε να μη συγκαταλέγεται στα highlights της βραδιάς. Η πενταμελής χορωδία σε πρωταγωνιστικό ρόλο και η κιθάρα του Andrew Innes, παρέα με το σαξόφωνο του Alex White να βάζουν το “R” στο rock ’n’ roll. Σε πρώτο πλάνο και στην έτερη “Screamadelica” κομματάρα “Loaded”, αλλά το αποκορύφωμα δεν έρχεται ποτέ αν δε δώσει το σύνθημα ο Βobby Gillespie: “I’m Gonna Get Deep Down!  Do you know how to get down Athina”?

 

Η απάντηση μόνη καταφατική θα μπορούσε να είναι, με τους Primal Scream να μας στέλνουν καρφί για rock ’n’roll παράδεισο.

 

Οι ψυχεδελικές και vintage 70s προβολές στο background έδεναν άψογα με το vibe της μπάντας, ενώ το εντελώς rock τελευταίο μέρος του set τους με “Jailbird”, “Country Girl” και “Rocks” έδειξε σε πολλούς πιτσιρικάδες το πως γίνεται και υπενθύμησε στους παλιούς γιατί τους ακολουθούν τόσα χρόνια.

 


 

 

Οι The Prodigy από την άλλη μπορεί να είναι ένα ηλεκτρονικό συγκρότημα, αλλά ζωντανά κάνουν κάτι, που ελάχιστα σχήματα του είδους τολμούν. Εφαρμόζουν την παλιά πετυχημένη συνταγή μιας rock συναυλίας, χωρίς όμως να παίζουν rock. Πρωταγωνιστής εδώ βεβαίως δεν είναι η ηλεκτρική κιθάρα, αλλά τα synths του Liam Howlett, που πάντα τοποθετούνται στο κέντρο της σκηνής.

 

Αυτή είναι η κύρια πηγή της ηχητικής επίθεσης που ετοιμάζουν κάθε βράδυ, η οποία όμως αποκτά εκθετικό αντίκτυπο όταν συνεπικουρείται από ηλεκτρική κιθάρα ή μπάσο και ζωντανά τύμπανα.

 

Ο ήχος σκληραίνει επικίνδυνα σε σημεία, ενώ δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι έχουν υιοθετήσει και κάποιες πατέντες που έκανε διάσημες η metal μουσική, όπως το circle pit στο “Their Law”, ή το μαζικό “κάθισμα” στο τέλος του “Smack My Bitch Up”.

 

Αντίστοιχα, και ο Maxim δεν είναι ένα απλός ΜC, αλλά ένας frontman με τα όλα του, που ξέρει να ξεσηκώνει ένα πλήθος όσο λίγοι, πράγμα που έγινε αντιληπτό ήδη από την άχαστη έναρξη με “Breathe” και “Omen”. Mε ένα greatest hits πρόγραμμα έβαλαν φωτιά στην Πλατεία Νερού και έστειλαν χιλιάδες κόσμου σε χορευτικό ντελίριο. 

 

 

Αν δεν ήσασταν εκεί, βάλτε με το μυαλό σας back to back “Climbatize”, “Everybody In The Place”, “Voodoo People” και “Firestarter”. Το τελευταίο αποδόθηκε instrumental με τον Μaxim να στέκεται ακίνητος και προβολές από τη φιγούρα του αδικοχαμένου Κeith Flint να δεσπόζουν στο φόντο. Φανταστείτε επίσης κλείσιμο με το αιώνιο ηλεκτρονικό anthem “Smack My Bitch Up” και encore “Τake Me To The Hospital”, “Invaders Must Die”, “We Live Forever” και “Out Of Space”. 

 

Φανταστείτε ακόμα light show που έχουν μπάντες μετρημένες στα δάκτυλα και κρυστάλλινο ήχο, με μπάσο που τράνταζε συθέμελα ως και τις λαμαρίνες στην περίφραξη όπως μπαίνουμε στο χώρο.

 

Σταματήστε να φαντάζεστε. Το ζήσαμε.

 

 

Setlist:

Breathe
Omen
Light Up The Sky
Climbatize / Warrior's Dance / Everybody In The Place
Voodoo People
Firestarter
Roadblox
No Good (Start The Dance)
Their Law
Get Your Fight On
Poison
Need Some1
Smack My Bitch Up

Encore:

Take Me To the Hospital
Invaders Must Die
We Live Forever
Out Of Space

 

 

 

Για το RockOverdose,

Δημήτρης Σούρσος

 

 

 

Comments