ROCK TOURS στο Rock Overdose:” Προσπαθούμε να κλείνουμε πάντα τις πιο οικονομικές Metal εκδρομές για όλο τον κόσμο”.

Το Rock Overdose και ο Ζήσης Πετκανάς είχαν μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με τους Τάσο (BarCaptain) Τσελεμπή και Μιχάλη Λαζαρίδη, ιδιοκτήτες της Rock Tours από τη Θεσσαλονίκη, μιας εταιρίας που διοργανώνει εκδρομές σε μεγάλα Rock και Metal φεστιβάλ του εξωτερικού αλλά και εγχώρια, και είναι ενεργή εδώ και πολλά χρόνια.

Η συνέντευξη έγινε προς το τέλος του καλοκαιριού κατά την επιστροφή των metalheads οπαδών από τη συναυλία των Metallica στη Τσεχία με τα λεωφορεία της Rock Tours,και αν και ανεβαίνει τώρα στο περιοδικό για συγκεκριμένους λόγους δεν παύει να είναι επίκαιρη αφού θα μάθετε νέα για τις επερχόμενες εκδρομές της εταιρίας.

Rock Overdose: Καλησπέρα, Τάσο, και καλωσόρισες στο Rock Overdose. Πες μας λίγα λόγια για εσένα και για το πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Rock Tours.

Rock Tours (Τάσος): Γεια σου, Ζήση. Ευχαριστούμε πολύ για το βήμα που μας δίνεις εδώ και την ευκαιρία να μάθει ο κόσμος λίγα παραπάνω πράγματα για το Rock Tours.

Όλα ξεκινήσανε το 2005 όταν μετά από 3 χρόνια παραμονής μου στην Αθήνα λόγω εργασίας και στρατιωτικής θητείας επέστρεψα στην Θεσσαλονίκη όπου συνέχισα να δουλεύω ως μπάρμαν σε διάφορα μαγαζιά της πόλης αλλά και ως DJ κυρίως σε Rock-Metal μαγαζιά.

Η πρώτη εκδρομή που είχα διοργανώσει ήταν εντελώς παρεΐστικη. Ήμασταν καμιά δεκαπενταριά άτομα, φιλαράκια όλοι, ναυλώσαμε ένα εικοσαράκι λεωφορειάκι και πήγαμε στη Σόφια να δούμε τους Black Sabbath. Κάθε χρόνο, κάναμε έτσι εκδρομές, οι φίλοι μόνο, αλλά χρονιά με τη χρονιά ερχόντουσαν κι άλλα άτομα και το 2008 κάναμε την πρώτη μας οργανωμένη εκδρομή στο εξωτερικό. Μέχρι τότε, δεν υπήρχαν οργανωμένες εκδρομές στο εξωτερικό.

Ήμουν ο πρώτος που ξεκίνησα τέτοιου είδους εκδρομές μαζί με την παρέα μου.

Rock Overdose: Από Θεσσαλονίκη, έτσι;

Rock Tours (Τάσος): Από Θεσσαλονίκη, ναι. Η έδρα μας είναι στη Θεσσαλονίκη... κι έτσι κάναμε την πρώτη μας οργανωμένη εκδρομή. Ήταν ένα πενηντάρι λεωφορείο, θυμάμαι, για το live των Metallica μαζί με τους Down στη Σόφια. Τα επόμενα τρία χρόνια βάδιζα μόνος μου, μέχρι το 2011 ώσπου ξεκίνησα την συνεργασία μου με τον Μιχάλη με τον οποίο και συνεχίζουμε δυνατά με τις εκδρομές.

Έχουμε διοργανώσει άπειρες εκδρομές βοηθώντας πάνω από 3500 άτομα να πάνε να δουν τις αγαπημένες τους μπάντες. Έχουμε ταξιδέψει στην Τσεχία(Πράγα), στην Τουρκία(Κωνσταντινούπολη), στη Σερβία,(Βελιγράδι) στην Ρουμανία(Βουκουρέστι) στην Ουγγαρία(Βουδαπέστη) στην Βουλγαρία(Σόφια-Φιλιππούπολη-Καβάρνα) και σε πολλές άλλες χώρες όλα αυτά τα 10- 11 χρόνια.

Επίσης διοργανώνουμε και εγχώριες εκδρομές. Έχουμε κάνει εκδρομές για Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή -που παίζανε οι Rotting Christ-, Καστοριά, Λάρισα, Αθήνα εννοείται, στο Rockwave στην Μαλακάσα άπειρες φορές. Αλλά και μες την Αθήνα στα γνωστά Ejekt Festival, Release Athens στο Athens Rock  και σε διάφορες άλλες μεμονωμένες συναυλίες στο Gagarin, Crow, Κύτταρο κλπ.

Rock Overdose: Στην ουσία, το Rock Tours είστε δύο άτομα, εσύ κι ο Μιχάλης, σωστά;

Rock Tours (Τάσος): Ναι, η Rock Tours είμαστε ο Μιχάλης κι εγώ. Έχουμε όμως και κάποιους συνεργάτες σε περίπτωση που δεν μπορούμε να είμαστε παρόντες εμείς οι ίδιοι σε κάποια εκδρομή. Τα παιδιά αυτά είναι ο Αργυρής Τζότζας και ο Γιάννης Ζάχος.

Παλεύουμε και προσπαθούμε να κλείνουμε πάντα τις πιο οικονομικές εκδρομές για όλο τον κόσμο. Τα ξενοδοχεία προσέχουμε να είναι πάντα 4**** και, αν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα, τουλάχιστον 3*** με πρωινό και τα λεωφορεία μας πάντα να είναι άνετα και σε καλή κατάσταση.

Rock Overdose: Η πιο μεγάλη εκδρομή που έχετε κάνει σε απόσταση, ποια είναι;

Rock Tours (Τάσος): Σε απόσταση είναι όπως και η σημερινή, που φτάσαμε στην Πράγα για να δούμε τους Metallica live όπως και δύο χρόνια πριν στην ίδια πόλη για να απολαύουμε τους Guns ‘N’ Roses!

Rock Overdose: Οδικώς;

Rock Tours (Τάσος): Οδικώς! Στην ουσία, θα κάνουμε γύρω στα 3500 χιλιόμετρα πήγαινέ έλα γι’ αυτή την εκδρομή. 110 άτομα ταξιδεύουμε αυτή τη στιγμή (15-20/08/2019) γι’ αυτή την τεράστια μπάντα.

Rock Overdose: Απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας, έτσι;

Rock Tours (Τάσος): Έχουνε έρθει άτομα από κάθε γωνιά της χώρας. Από Κρήτη, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Καστοριά, Πάτρα, Κω, Ξάνθη, Δράμα, Σέρρες, Αθήνα, Ιωάννινα ακόμη και από Κύπρο!
Εντάξει, είναι ωραία. Χαίρομαι πολύ που μ’ αυτό το μικρό -θα το πω εγώ- πραγματάκι που κάνουμε, καταφέρνουμε και μαζεύουμε τόσο κόσμο, γινόμαστε μια παρέα και ταξιδεύουμε ν’ απολαύσουμε τις μπάντες που αγαπάμε, ρε παιδί μου!

Rock Overdose: Έτσι ακριβώς! Και γινόμαστε όλοι μια μεγάλη παρέα και γουστάρουμε.

Rock Tours (Τάσος): Ναι, κι η φάση δεν είναι ότι είμαστε όλοι μόνο τρελαμένοι να πάμε να δούμε το κάθε συγκρότημα για το οποίο γίνεται η κάθε εκδρομή. Το θέμα είναι ότι στην πορεία της εκδρομής δημιουργούνται παρέες, φιλίες, ακόμα και σχέσεις -μπορώ να πω. (Γέλια)

Rock Overdose: Γιατί γελάς: Έχεις κάτι να πεις;

Rock Tours (Τάσος): Εντάξει, θα σου δώσω ένα παράδειγμα που αφορά σε εμένα. Την γυναίκα μου τη γνώρισα στην εκδρομή που ‘χαμε διοργανώσει στη Βουδαπέστη το 2016 για τους Black Sabbath για την τελευταία τους περιοδεία, το The End, και είμαι μαζί με το Δεσποινάκι 3,5 χρόνια σχεδόν.

Rock Overdose: Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που μπορεί κάποιος να δει, ή απλά όταν είναι κάτι επερχόμενο, το ανακοινώνετε στο Facebook;

Rock Tours (Τάσος): Όλες οι εκδρομές μας, ανακοινώνονται στη σελίδα μας στο Facebook, που λέγεται Rock Tours. Είναι πανεύκολο· μπαίνεις μέσα στη σελίδα, κάνεις ένα like , κι εκεί βλέπεις το πρόγραμμα των εκδρομών.

Συνήθως, οι εκδρομές ξεκινάνε από τον Μάιο και πάνε μέχρι το Σεπτέμβριο -τα φεστιβάλ κυρίως. Οι συναυλίες και οι εκδρομές μέσα στο χειμώνα δεν είναι πολλές και συνήθως είναι εδώ κοντά. Αθήνα ή Σόφια. Μερικές από αυτές ήταν για Helloween, για Europe, για Whitesnake, για Nightwish και πάει λέγοντας.

Rock Overdose: Η επόμενη εκδρομή; Ποια έχουμε;

Rock Tours (Τάσος): Θα ανακοινώσουμε μόλις γυρίσουμε με το καλό στην Ελλάδα. Η επόμενη θα είναι για το live των Deep Purple που παίζουν στη Σόφια. Στη συνέχεια, θα δούμε το χειμώνα, Δεκέμβριο-Ιανουάριο-Φεβρουάριο, εάν έχει κάτι εδώ κοντά, θα γίνει μια εκδρομούλα... και απ’ τη νέα χρονιά, θα παλέψουμε να κάνουμε μια εκδρομή την οποία θέλω να κάνω εδώ και πολλά χρόνια. Την έκανα, βέβαια αλλά παρεΐστικα πριν τέσσερα χρόνια αεροπορικώς. Ήμασταν γύρω στα 13 άτομα που πήγαμε στο Rock Fest Barcelona. Ένα απίστευτο φεστιβάλ, πεντακάθαρο, φθηνό, άνετο και πάνω από 50 μπάντες από όλο το φάσμα της Metal σκηνής αλλά και της Hard Rock.

Rock Overdose: Αεροπορικώς, έτσι;

Rock Tours (Τάσος): Αεροπορικώς αυτή, ναι. Θα έχει πέντε διανυκτερεύσεις, Τετάρτη με Δευτέρα. Το φεστιβάλ είναι τριήμερο και οι μπάντες που έχει στο σύνολο είναι γύρω στις 60 με 70. Οι 40 μπάντες είναι ονόματα πρωτοκλασάτα και τα υπόλοιπα είναι τοπικά και πιο underground.

Rock Overdose: Σε άλλα μεγάλα φεστιβάλ, όπως Wacken και Hellfest...

Rock Tours (Τάσος): Είναι πολύ δύσκολο, ειδικά Wacken και Hellfest, όπως ξέρει ο καθένας που ασχολείται με εκδρομές, είτε πάει μόνος του είτε με κάποιο γκρουπ. Είναι πολύ δύσκολο γιατί το Wacken, όπως είδατε, σε λιγότερο από δέκα ώρες έγινε sold-out, κι όχι μόνο φέτος. Τα τελευταία δέκα χρόνια, το Wacken γίνεται sold-out μέσα σ’ ένα 24ωρο, κι είναι πάρα πολύ δύσκολο.

Θα πρότεινα στα παιδιά αυτά που θέλουν να ταξιδέψουν για να πάνε στο Wacken να οργανωθούνε καλά και την ώρα που θα ανοίξει η online πώληση εισιτήριων θα πρέπει να είναι πάνω από τον υπολογιστή τους Είναι πολύ δύσκολο ναι, εάν σκεφτείς πόσες χιλιάδες κόσμου από όλον τον πλανήτη θέλει να επισκεφτεί το συγκεκριμένο φεστιβάλ. Ενώ στο Rock Fest Barcelona είναι πολύ καλά, είναι άνετα για την ώρα ακόμη. . Τα πρώτα εισιτήρια που βγαίνουν, άμα προλάβουμε να πάρουμε, βγαίνουν γύρω στα 140 με 150 ευρώ, κι αργότερα ανεβαίνει γύρω στα 30 ευρώ το κόστος των εισιτηρίων

Rock Overdose: Γι’ αυτό δεν είσαι στην πίεση, «Γρήγορα, δεν υπάρχει χρόνος»...

Rock Tours (Τάσος): Υπάρχει χρόνος. Πρέπει να κάνεις γρήγορα μόνο αν θέλεις να πάρεις τα early-bird εισιτήρια των 140 ευρώ

Rock Overdose: Έχουμε και τον Μιχάλη Λαζαρίδη μαζί μας, ο οποίος θα μας πει κι εκείνος δύο λόγια σχετικά με το Rock Tours. Χαίρετε κι από μένα!

Rock Tours (Μιχάλης): Γεια σου, Ζήση! Ένα μεγάλο ευχαριστώ που αναγνωρίζεις τις προσπάθειες που κάνουμε ο Τάσος κι εγώ για να ευχαριστήσουμε όλο τον κόσμο με τις εκδρομάρες, τις οποίες τις κάνουμε με χιλιάδες χιλιόμετρα από το Βορρά μέχρι το Νότο. Εμείς είμαστε εδώ παρόντες μετά από τόσα χρόνια διότι ο κόσμος σέβεται τις προσπάθειες που κάνουμε.

Χιλιόμετρα πολλά· γράφουν και τα λεωφορεία, γράφουν και τα πόδια μας, και συνεχίζουμε αυτό που αγαπάμε.

Rock Overdose: Πώς αισθάνεσαι που γίνεται όλο αυτό το γεγονός, με τις εκδρομές και τα λοιπά; Τι αποκομίζεις απ’ όλο αυτό;

Rock Tours (Μιχάλης): Εγώ, αποκομίζω μια θετική ενέργεια, μεγάλη, και πριν από κάθε εκδρομή αλλά και μετά, παρόλο που έχουμε πολύ μεγάλη κούραση, αφάνταστη, συν το άγχος που έχουμε μέσα σ’ όλο αυτό... Γιατί, όταν μεταφέρεις πάνω από 100 άτομα, υπάρχει και τεράστια ευθύνη. Το άλλο είναι ότι ο κόσμος είναι πολύ ευχαριστημένος απ’ όλες τις εκδρομές μας.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιες εξαιρέσεις· προσπαθούμε, όμως, μέρα με τη μέρα να τα διορθώνουμε κι αυτά σιγά σιγά. Εντάξει, κάποιος θα βρει και κάτι αρνητικό, αλλά προσπαθούμε και εμείς να το διορθώνουμε στις επόμενες εκδρομές μας.

Rock Overdose: Έχεις αρκετό καιρό στο χώρο της Metal, δεν είσαι χθεσινός...

Rock Tours (Μιχάλης): Έχουμε αρκετά χρόνια! Η εργασία για εμένα ξεκίνησε το 1991 καθώς έκανα ένα μαγαζί στον οποίο μαζευόταν όλος ο κόσμος της Rock και της Μetal. Το καφέ Bolivar στην Πλατεία Ναβαρίνου 3. Το συνεχίσαμε, δουλέψαμε με όλο τον κόσμο, φοιτητές και Θεσσαλονικείς και επισκέπτες! Σαν φοιτητές, περνούσαν 4 χρόνια ευχάριστα, φανταστικά... έφευγαν οι παλιοί, έρχονταν οι καινούριοι... Κι υπήρχε κι ένα στέκι στο κέντρο της πόλης, μέσα στ’ αρχαία του Γαλερίου, κι ο κόσμος ήταν πολύ ευχαριστημένος.

Rock Overdose: Η γνωριμία με τον Τάσο πώς έγινε;

Rock Tours (Μιχάλης): Ο Τάσος είναι πολύ μικρότερος από μένα. Τον γνώρισα στο μαγαζί το 1996-97. Ερχόταν πάντα φορτωμένος με CD και κασέτες από διάφορες μπάντες και μου έλεγε  «βαλε να γουστάρουμε μουσικάρες ρε Μισέλ και φέρε μπύρες». Καθώς εκείνος ξεκινούσε μόνος του τις εκδρομούλες το 2008, το ίδιο έκανα κι εγώ μόνος μου το 2010.

Κάποια στιγμή ήρθε στο μπαράκι το 2011,επινε μπύρες και εκεί που συζητούσαμε ξαφνικά κτυπάει το ποτήρι στο τραπέζι και μου λέει «γουστάρεις να συνεργαστούμε και να κάνουμε εκδρομάρες;»  και κάπως έτσι άρχισε η συνεργασία μας. Η πρώτη εκδρομή μας ήταν στο Loud Festival στη Σόφια με W.A.S.P. , SLAYER, SYMPHONY-X και άλλες πολλές μπάντες. Κάναμε την εκδρομή με 2 διανυκτερεύσεις στη Σόφια, και από τότε συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

Βέβαια, να πω ότι η ιδέα για το όνομα Rock Tours ήταν του BarCaptain Τάσου Τσελεμπή, να λέμε την αλήθεια.

Rock Overdose: Κι από τότε είσαστε μαζί...

Rock Tours (Μιχάλης): Κι από τότε είμαστε μαζί. Εμένα μου πέσανε τα μαλλιά, αυτουνού βγήκαν... (Γέλια).

Rock Overdose: Περίπου πόσες εκδρομές κάνατε;

Rock Tours (Μιχάλης): Ζήση είναι πάρα πολλές ειλικρινά. Δεν τις έχουμε μετρήσει η αλήθεια είναι, αλλά σίγουρα είναι πάρα πολλές.

Rock Overdose: Πάνε έντεκα χρόνια...

Rock Tours (Μιχάλης): Ναι, όντως.  Άμα πούμε να τις βάλουμε κάτω, θυμόμαστε μια και ξεχνάμε την άλλη πιο πέρα. (γέλια).

Rock Overdose: Για εσένα, η πιο μεγάλη, η πιο σημαντική εκδρομή που έκανες;

Rock Tours (Μιχάλης): Η πιο μεγάλη και η πιο σημαντική, που μου έκανε κάτι εμένα, ήταν στη Βουδαπέστη για τους Black Sabbath. Επειδή ήταν και η αποχαιρετιστήρια περιοδεία τους και ήταν για όλους μας κάτι ιδιαίτερο ρε παιδί μου, γιατί δεν ήρθαν στη χώρα μας να παίξουν εκείνο το καλοκαίρι, εκείνη τη χρονιά...

Νομίζω είχαμε ένα διώροφο λεωφορείο κι ήμασταν γύρω στα 75 με 76 άτομα. Μ’ έκανε κλικ που όλοι αγαπήθηκαν μέσα στο λεωφορείο. Κάνανε τα like μεταξύ τους, έγιναν φίλοι και παρέες. Αυτό το δημιουργεί η Rock Tours και οφείλεται στην  θετική ενέργεια που έχει και ο Μιχάλης και ο Τάσος... Τους κάνουμε όλους να βρίσκονται μεταξύ τους.

Rock Tours (Τάσος): Θέλω να πω δύο λόγια για το Μιχάλη. Τον γνώρισα το ‘96 στο μαγαζί του, εγώ πολύ ‘σπόρος’ τότε. Πήγαινα και του έλεγα να βάλει το τάδε CD και να βάλει την τάδε κασέτα να παίζει, και γινότανε ο χαμός. Με τα χρόνια βέβαια η φιλία έχει μείνει από τότε, αν και στη νύχτα δεν είναι πολύ εύκολο να κρατήσεις φιλίες τόσων χρόνων.

Rock Overdose: Και μεγαλώνει! Για σένα Τάσο η πιο σημαντική συναυλία με τη Rock Tours;

Rock Tours (Τάσος): Νομίζω και για μένα ήταν η Black Sabbath αλλά η πιο τρελή και η πιο δυνατή, ρε παιδί μου, που την απολαύσαμε όλοι, ήταν στην Καβάρνα της Βουλγαρίας στο Kavarna Rock Fest. Εκδρομάρα για την αποχαιρετιστήρια περιοδεία των Twisted Sister. Είναι στη Μαύρη Θάλασσα, ένα απίστευτο μέρος, σ’ ένα τριήμερο φεστιβάλ.

Ο δήμαρχος της πόλης εκεί έχει κάνει ένα μεγάλο άγαλμα του Ronnie James Dio στην πλατεία. Επίσης, στις 31 Δεκεμβρίου 2006, είχε καλέσει τον Dio κι έδωσε συναυλία πριν αλλάξει η χρονιά στην πλατεία εκεί πέρα με δωρεάν είσοδο, παρακαλώ!

Αυτό να τονιστεί διότι δε γίνονται τέτοια πράγματα! Κάλυψε όλα τα έξοδα ο Δήμαρχος για να παίξει ο Dio με το συγκρότημα του και ν’ αλλάξει η χρονιά. Μιλάμε τώρα… φανταστικά πράγματα!

Rock Overdose: Οπότε, πριν να κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη, ό,τι θέλει ο κόσμος, μπαίνει στη σελίδα σας στο Facebook, βλέπει ανακοινώσεις και μετά... έχετε κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας, ή μόνο μέσω Facebook;

Rock Tours (Μιχάλης): Βεβαίως! Έχουμε τηλέφωνα επικοινωνίας, και του Τάσου και το δικό μου, και e-mail, αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να απαντήσουμε στα τηλέφωνα ο κόσμος μπορεί να στείλει μήνυμα μέσα στην σελίδα μας και σε μισή με μια ώρα απαντάμε..

Rock Overdose: Να σας ευχαριστήσω, λοιπόν, γι’ αυτό το καταπληκτικό πενθήμερο. Ακολούθησα κι εγώ το Rock Tours στην Τσεχία, είδα κι εγώ από κοντά τους Metallica…

Rock Tours (Τάσος): Πώς σου φάνηκε η εμπειρία αυτή;

Rock Overdose: Ήταν αρκετά καλή! Αυτό που είπε κι ο Μιχάλης. αισθάνθηκα ότι είμαι σε μια μεγάλη παρέα. Ήπιαμε, τραγουδήσαμε, κάναμε τις βόλτες μας και, φυσικά, είδαμε τους Metallica. Όνειρο ζωής!

Rock Tours (Τάσος): Κι όλα οργανωμένα, εισιτήρια, ξενοδοχεία... Προσπαθούμε να βρίσκουμε τα καλύτερα για τον κόσμο που θέλει να ταξιδεύει μαζί μας.

Rock Overdose: Εννοείται . Όλα ήταν τέλεια παιδιά. Ευχαριστώ πάρα πολύ κι εύχομαι καλή συνέχεια!

Rock Tours: Ευχαριστούμε, Ζήση, κι εμείς!

Rock Overdose: Εύχομαι να συνεχίσετε να το κάνετε για πολλά χρόνια!

Rock Tours: Ευχαριστούμε για το βήμα που μας έδωσες και σίγουρα θα σε ξαναδούμε και σε άλλες συναυλίες και εκδρομές που θα κάνουμε! Όσο για την όρεξη και τη δύναμη, δε θα σταματήσουν αυτά!