TONY DOLAN (Venom Inc.): “Δεν είμαι rock star – είμαι ένας από εσάς”


 

Με φόντο τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις των Venom Inc. στην Ελλάδα αυτόν τον Μάιο, το Rock Overdose είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον εμβληματικό Tony “Demolition Man” Dolan — μια μορφή που έχει ζήσει από μέσα την εξέλιξη του ακραίου metal, από τις ρίζες του NWOBHM μέχρι τη σύγχρονη παγκόσμια σκηνή. Στην κουβέντα που ακολουθεί, ο Dolan ξετυλίγει στιγμές από την πορεία του με τους Atomkraft και τους Venom, μιλά για την αυθεντικότητα, την επιρροή του κοινού, τη δημιουργική αντοχή στο χρόνο, αλλά και για τη βαθιά του σχέση με την Ελλάδα. Ένα ταξίδι ειλικρινές, γεμάτο συναίσθημα και ουσία — όπως ακριβώς και η μουσική του.

 

 

 

 

 

Rock Overdose: Έχεις ζήσει πολλές εποχές της ακραίας μουσικής. Από τα πρώτα χρόνια του NWOBHM με τους Atomkraft, μέχρι την άνοδο του black metal με τους Venom, και τώρα με τους Venom Inc. Αν μπορούσες να «παγώσεις» μια στιγμή από όλο αυτό το ταξίδι, ποια θα ήταν και γιατί;

 

Tony Dolan: Ω, αυτό είναι δύσκολο. Νομίζω ίσως το 1978-79 που η μουσική σκηνή στο Νιούκαστλ άλλαζε από punk σε πιο metal και ήταν μια απίστευτα συναρπαστική περίοδος. Τόση πολλή μουσική, τόσα πολλά πράγματα συνέβαιναν και, ως νεαρός τότε, ήταν φοβερό να το ζεις.

 

 

Rock Overdose: Η μετάβαση από τους Atomkraft στους Venom στα τέλη των 80s ήταν μια καθοριστική στροφή. Τι νοοτροπία είχες τότε και πώς διαμόρφωσε την ταυτότητά σου ως “The Demolition Man”;

 

Tony Dolan: Για αρχή, με φώναζαν The Demolition Man πολύ πριν τους Venom. Είχα γράψει και τραγούδι, το “Demolition”, προς τιμήν αυτού του παρατσουκλιού. Ήμουν -και είμαι ακόμα- αρκετά καταστροφικός. Όταν ο Abaddon με ρώτησε αν θα αναλάμβανα να γράψω ένα νέο άλμπουμ, του είπα πως η προϋπόθεση ήταν να επιστρέψει ο Mantas. Τον είχαν ήδη ρωτήσει και είχε πει όχι. Οπότε μου ζήτησαν να μιλήσω εγώ μαζί του. Μέχρι να συμφωνήσει -με τον όρο ότι αν το κάνω εγώ, θα το κάνει κι αυτός- είχα ήδη συνθέσει 4-5 τραγούδια.

 

Για μένα δεν “γέμιζα τα παπούτσια” κανενός! Φοράω τα δικά μου, πάντα τα φορούσα! Θα έγραφα και θα έπαιζα μουσική με τους φίλους μου. Θα έπαιζα παλιά τραγούδια που αγαπούσα και θα διασκέδαζα! Οπότε ήταν μια εντελώς φυσική εξέλιξη.

 

 

 

 

Rock Overdose: Η κληρονομιά των Venom είναι ταυτόχρονα επαναστατική και παρεξηγημένη. Κοιτώντας πίσω, πιστεύεις ότι το συγκρότημα πήρε την αναγνώριση που του άξιζε εκείνη την εποχή;

 

Tony Dolan: Νομίζω ότι την πήραν. Είναι πράγματα θρυλικοί. Οι ίδιοι δεν καταλάβαιναν τι έκαναν τότε, οπότε, όπως και τα live τους, ήταν απλά μια σειρά από στιγμές στον χρόνο! Το "Welcome To Hell" ήταν μια τέτοια στιγμή. Με αυτό το album, άνοιξαν την πόρτα για να είναι τα πάντα δυνατά. Τίποτα δεν ήταν προσχεδιασμένο! Μπορεί η κεντρική ιδέα να ήταν στημένη με προσοχή, αλλά αυτό που ακολούθησε ήταν απρόβλεπτο και επαναστατικό: Slayer, Metallica και πολλοί άλλοι... Παντού στον κόσμο, συγκροτήματα είδαν ότι ήταν δυνατό να υπάρξουν στην παγκόσμια σκηνή. Ακόμη και σήμερα, όταν βλέπεις έναν 16χρονο με μπλούζα "Black Metal", σου λέει ότι σημαίνει κάτι για αυτόν. Είναι ένα σύμβολο που εμπνέει στον κόσμο το αντικαθεστωτικό, την πεποίθηση ότι είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν, αρκεί να πιστέψουν στον εαυτό τους.

 

 

Rock Overdose: Η φωνή σου και το παίξιμο στο μπάσο παραμένουν ωμά και ακατέργαστασ. Έχει αλλάξει η σχέση σου με το όργανό σου και τη φωνή σου, συναισθηματικά όλα αυτά τα χρόνια;

 

Tony Dolan: Πολύ. Έχω ωριμάσει φυσικά, οπότε έμαθα πώς να χρησιμοποιώ τις ικανότητές μου στο έπακρο, αλλά ποτέ δεν σταματάς να μαθαίνεις. Όταν είσαι μουσικός, όλο αυτό έρχεται από την ψυχή σου. Κάποιος μπορεί να είναι καλός για το συγκρότημα στο οποίο παίζει, και μόνο αυτό. Ένας μουσικός νιώθει τη μουσική από τα βάθη της ύπαρξής του. Αν το παίζω, το εννοώ. Αν το τραγουδώ, το εννοώ. Αυτή είναι η διαφορά. Δεν έχω αλλάξει την προσέγγισή μου πάνω στη σκηνή ποτέ. Είμαι αυτός που είμαι και το συναισθηματικό μου πάθος είναι το ίδιο όπως όταν ήμουν 16 χρονών. Οι δεξιότητες μπορεί να βελτιώνονται, αλλά η πρόθεση πρέπει να παραμένει ίδια. Αυτό τουλάχιστον γίνεται στην δική μου περίπτωση.

 

 

Rock Overdose: Υπάρχουν συγκεκριμένα τραγούδια από την καριέρα σου που σε φορτίζουν περισσότερο συναισθηματικά όταν τα παίζεις live;

 

Tony Dolan: Η λίστα είναι τεράστια και κάθε τραγούδι βρίσκεται εκεί μέσα για διαφορετικούς λόγους.Prime Evil φυσικά, μιας που ήταν από τα πρώτα που έγραψα ως μέλος των Venom, Blackened Are the Priests επίσης, Come To Me από το τελευταίο άλμπουμ, και το ομώνυμο κομμάτι από το Ave. Όσο για τους Atomkraft: "Total Metal", "Demolition", "Pour The Metal In". Όλα γράφτηκαν σε καθοριστικά σημεία της ζωής μου.

 

 

 

 

Rock Overdose: Έχεις περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο, αλλά η Ελλάδα φαίνεται να έχει μια ξεχωριστή θέση για σένα. Τι είναι αυτό που κάνει το ελληνικό κοινό να σου αγγίζει τόσο βαθιά την ψυχή;

 

Tony Dolan: Ξέρεις, έχω αναρωτηθεί κι εγώ και δεν μπορώ να το εξηγήσω. Ίσως ο καιρός; Ναι. Το φαγητό; Ω, γαμώτο ναι! Ο κόσμος; Σίγουρα. Τοπίο, ιστορία; Χωρίς αμφιβολία! Το αλκοόλ; Ωωω ναι!! Οι γυναίκες; Μεγάλο ναι (γέλια)! Έχω σκεφτεί πως ίσως απλά ξαναγεννιόμαστε συνέχεια! Σε αυτή την περίπτωση μάλλον ήμουν ο κολλητός του Αριστοτέλη και κάναμε πάρτι όλη την ώρα, οπότε σε μια προηγούμενη ζωή μάλλον ήμουν Έλληνας!

 

 

Rock Overdose: Έχεις κάποια αγαπημένη ανάμνηση από παλιότερες επισκέψεις στην Ελλάδα  -είτε στη σκηνή είτε εκτός- που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες;

 

Tony Dolan: Να στέκομαι στον Παρθενώνα και να κοιτάζω την Αθήνα πριν από μια απίστευτη συναυλία, πριν από πολλά χρόνια και να νιώθω περήφανος, ταπεινός και ζωντανός!

 

 

Rock Overdose: Οι επερχόμενες συναυλίες στην Ελλάδα έρχονται σε μια περίοδο που οι Venom Inc. είναι στα καλύτερά τους. Τι να περιμένουν οι Έλληνες fans από αυτή την επίσκεψη;

 

Tony Dolan: Αγνή δύναμη, τραγούδια από όλη τη δισκογραφία, μια ευρεία γκάμα από τα πάντα, ελεγχόμενο χάος και μια τρομερή έκρηξη ενέργειας. Δεν θα σας αφήσουμε να αναπνεύσετε μέχρι να τελειώσει! Μπάντα και κοινό θα γίνουμε ένα!

 

 

 

 

Rock Overdose: Μετά από δεκαετίες στη σκηνή, τι σε δυσκολεύει περισσότερο σήμερα: η πρόκληση της φυσικής σκηνικής παρουσίας ή η συναισθηματική ένταση του να κρατάς τη φλόγα ζωντανή;

 

Tony Dolan: Το να σηκωθώ από το κρεβάτι το πρωί είναι το πιο δύσκολο (γέλια)! Το σώμα πονάει και σκληραίνει, αλλά γυμνάζομαι κάθε μέρα, κάνω 5 χιλιόμετρα 4 φορές την εβδομάδα, κολυμπάω και τρέφομαι σωστά, οπότε κρατάω τον εαυτό μου δυνατό. Ωστόσο η μουσική, το live, η ενέργεια των fans σε κρατάνε ζωντανό και νέο. Το πρόσωπό μου μπορεί να φαίνεται γερασμένο, αλλά πάνω στη σκηνή είσαι πάντα 21! Αν δεν δώσεις ό,τι έχεις, δεν είσαι αυθεντικός και είσαι απλώς ένας ροκ σταρ – με την κακή έννοια του όρου. Εγώ είμαι σαν εσένα, ένας fan, ένα παιδί της εργατικής τάξης και νιώθω προνομιούχος που ζω έτσι τη ζωή μου, οπότε είμαι πάντα ευγνώμων και αυτό με κρατά νέο! Η φλόγα θα σβήσει μόνο αν το επιτρέψεις. Πριν από κάθε live, με ρωτάνε “είσαι έτοιμος;” και απαντάω “είμαι πάντα έτοιμος!”

 

 

Rock Overdose: Τέλος, όταν όλος ο θόρυβος σβήνει και μένεις μόνος, τι σε κρατά προσγειωμένο ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο;

 

Tony Dolan: Κάνω την καθημερινή μου δουλειά ως μηχανικός, ασχολούμαι με τη διεύθυνση παραγωγής σε θεατρικές παραστάσεις, προπονούμαι κάθε μέρα με βάρη & κολύμπι, βλέπω τηλεόραση, κάνω τα ψώνια μου και ζω την ζωή μου σαν κανονικός άνθρωπος. Δουλεύω σκληρά και αυτό με κρατάει πάντα ταπεινό!

 

 

***

 

 

Οι Venom Inc. εμφανίζονται μαζί με τους Krisiun, Hate και Ater, τη Πέμπτη 15 Μαϊου στο Principal Club Theater στην Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή 16 Μαϊου στο Gagarin 205 στην Αθήνα.

 

 

Εισιτήρια προπωλούνται μέσω της more.com και του δικτύου καταστημάτων της.

 

 

 

 

 

Comments

rockoverdose.gr